vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6)

Re: Konspiration: 11 September på SVT2 ikväll 22.00

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Var inte riktat till dig, utan det är min beskrivning av det allmänna tillstånden hos debunkare. De brukar inte ge sken av att ens förstå att media inte tjänar våra syften längre, utan maktens syften, vilket är helt oacceptabelt om man tror på någon form av demokrati.

En människas värde är konstant och har inget med dess prestationer att göra. Media är dock bra att förmedla en bild av att man måste prestera för att bli värd någonting, konstigt att politiker säger samma sak! Blir det i så fall en värld för människor eller en värld för giriga företag? Och vad blir det av dem som inte ifrågasätter detta korrupta system?

Vem kastar anklagelser? Ser en hel del anklagelser och hårda domar här. Vill du ha en winners/losers debatt som passar dessa korrupta system där en människa får ett värde efter sin prestation så kan du söka upp debattörer någon annanstans. Jag vill inte tillhöra detta korrupta system, men faller ibland ännu in i detta korrupta tänkande. Dessutom har du sagt att du är utbildad psykolog och borde ha en hel del redan klart för dig om hur media och makt fungerar och att det knappast går lita på källor som håller med "imperiebyggarna".

Du använder ju dessa källor när dom passar DIG!

Är detta rätt sätt att använda källor då dom passar dig eller skall man använda källor när dom kan bevisa en sak?

Sen till din duckning..
Hur länge låg rasmassorna innan dom blev bort fraktade?

Du är ju med i ett politiskt parti, du bygger ju också imperier. Men det kanske är ok när det gäller dig själv och din egna vinning?

Japp, använder de källor jag vill använda, ofta har också gjort något med den information jag tar in och försöker ha koll på vem budbäraren är. Ett korrupt system är full av korrupta budbärare vilket media, forskning är ett tydligt bevis på. Har du tex. sett en forskare utrycka en oro för vad vi håller på att bli för människor eller ens söka efter orsaker till allt våld ute i världen? Söker de efter orsaker eller försöker de endast bota symtom i denna galloperande tillväxtbubbla som tar oss med till helvetet?

Posted on: 2008/9/26 9:08
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Japp, använder de källor jag vill använda, ofta har också gjort något med den information jag tar in och försöker ha koll på vem budbäraren är. Ett korrupt system är full av korrupta budbärare vilket media, forskning är ett tydligt bevis på. Har du tex. sett en forskare utrycka en oro för vad vi håller på att bli för människor eller ens söka efter orsaker till allt våld ute i världen? Söker de efter orsaker eller försöker de endast bota symtom i denna galloperande tillväxtbubbla som tar oss med till helvetet?

Forskare har dock KRAV på sig tex. när det skall läggas fram en rapport, det har inte du när du lägger fram dina floskler.
Så jag litar hellre på en forskare än en ljugande politiker som säger sig stå för oberoende och neutralitet men i själva verket är emot allt som säger emot hans övertygelse.

Hur länge låg bråtet efter WTC komplexet kvar?

Det är ju DU som har sagt att det bara låg i ett par dagar. Var är din källa?
Eller ljuger du igen?

Posted on: 2008/9/26 10:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
En sak till, har deklarerat klart och tydligt i en annan tråd här, att jag lämnat piratpartiet eftersom de verkar vilja bli precis lika korrupta som övriga partier. Mitt engagemang försöker jag lägga enbart på oss människor och det finns det ingen politiker som gör.

Posted on: 2008/9/26 10:35

Fahrenheit451

See User information
Mina källor är dokumentärfilmer av alla de möjliga slag. Det har sagt i samtliga att stålet/järnet forslades iväg på några dagar
och sen såldes till Kina/Indien där de senare smälte ner det. Jag tror inte de ljuger

Posted on: 2008/9/26 10:38

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Mina källor är dokumentärfilmer av alla de möjliga slag. Det har sagt i samtliga att stålet/järnet forslades iväg på några dagar
och sen såldes till Kina/Indien där de senare smälte ner det. Jag tror inte de ljuger

Citat från http://911research.com/ (truth-sida)
By September 29, 130,000 tons of debris -- most of it apparently steel -- had been removed.

Citat från http://www.telegraph.co.uk/ (Tidning England)
Artickeln är från den 28/9 2001
So far, about 130,000 tons of the debris have been removed after the recovery of 306 bodies and many hundreds of body parts. Officials now estimate that more than a million tons of rubble remain, almost twice the original estimate.

Och som vanligt är du ute och cyklar med dina generaliseringar. Undrar hur det blir när du skall gå in i en detalj diskussion??!!

Så när "filmer på nätet" håller med dig då är dom tillförlitliga, men när en svensk forskare säger saker då stämmer det inte!!??

I rest my case!!!!!

http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article16180.ece

Posted on: 2008/9/28 7:35

See User information
Vad svamlar du om?

Posted on: 2008/9/28 8:11

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Vad svamlar du om?

Svamlet står du för......

Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Missat, att de fraktade bort matrialet på några dar.

Det påstående DU skrev då debatten om den "svarta röken" blev för "jobbig".

Nu har jag tagit 2 helt OLKIA källor, en från truth-sidan och en från det DU kallar den korrupta massmedian.

BÅDA styrker mitt påstående om att du är ute och cyklar som vanligt då det gäller antal dagar då massorna efter WTC komplexet låg kvar.
Du har helt enkelt fel IGEN!

Och det är just detta som är så fascinerande, det spelar ingen roll för dig hur många gånger du häver ur dig felaktigheter, alla och allt som inte håller med dig i din tro som du inte har bevisat något av på 7 år är korrupta och är med i den stora konspirationen.

Jo.jo, det är till att vara neutral och objektiv. *fniss*

Posted on: 2008/9/28 16:07

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Vad svamlar du om?

Svamlet står du för......

Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Missat, att de fraktade bort matrialet på några dar.

Det påstående DU skrev då debatten om den "svarta röken" blev för "jobbig".

Nu har jag tagit 2 helt OLKIA källor, en från truth-sidan och en från det DU kallar den korrupta massmedian.

BÅDA styrker mitt påstående om att du är ute och cyklar som vanligt då det gäller antal dagar då massorna efter WTC komplexet låg kvar.
Du har helt enkelt fel IGEN!

Och det är just detta som är så fascinerande, det spelar ingen roll för dig hur många gånger du häver ur dig felaktigheter, alla och allt som inte håller med dig i din tro som du inte har bevisat något av på 7 år är korrupta och är med i den stora konspirationen.

Jo.jo, det är till att vara neutral och objektiv. *fniss*

Kanske du då ska förklara var jag har fel? Eller ska jag förklara mer, var utredningen färdig då man började frakta bort bevismatrial? Du vet poängen kanske inte är några dagar, eller ett par veckor(slarv av mig, poängen var att utredingen inte var färdig och därför en uppenbar mörkning. Precis som vittnesmål som inte får höras, precis som den smälta metallen som inte nämns.

Posted on: 2008/9/28 17:14

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Kanske du då ska förklara var jag har fel? Eller ska jag förklara mer, var utredningen färdig då man började frakta bort bevismatrial? Du vet poängen kanske inte är några dagar, eller ett par veckor(slarv av mig, poängen var att utredingen inte var färdig och därför en uppenbar mörkning. Precis som vittnesmål som inte får höras, precis som den smälta metallen som inte nämns.

Vad har du INTE haft fel i??!!

Men om det nu är så att allt gick så snabbt, hur kommer det då sig att Steven Jones påstår att han har alla prov från ground zero som skall bevisa att det förekommit sprängmedel/thermite/thermate?
Och den vändan har vi redan tagit och allt pekar på att Steven Jones ljuger och har absolut inget "case".

Vilka har inte nämnt den smälta metallen?
Nu är vi in i ännu en generalisering du med all sannolikhet måste ta tillbaka om någon dag. (inte den första)

Posted on: 2008/9/29 14:29

See User information
Jasså. Kanske ska se "Blueprint for truth".. Där duckar NIST när de får frågan och har inte ens hört talas om smält metall.

John Gross-Lead Engineer of the NIST, svarar på frågan om smält metall; "I know of absolutly nobody. Nobody eyewitnesses. Nobody who have produced it."

Det nämns tydligen i "Commission report", men skämtet NIST har tydligen inte ens läst den.

Svart rök då, en indikator på syrebrist dock så säger det inget om temperaturen.

Posted on: 2008/9/29 14:39

Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/29 14:57:15
Edited by Fahrenheit451 on 2008/9/29 14:59:18

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jasså. Kanske ska se "Blueprint for truth".. Där duckar NIST när de får frågan och har inte ens hört talas om smält metall.

John Gross-Lead Engineer of the NIST, svarar på frågan om smält metall; "I know of absolutly nobody. Nobody eyewitnesses. Nobody who have produced it."

Det nämns tydligen i "Commission report", men skämtet NIST har tydligen inte ens läst den.

Fantastiskt att du kritiserar en sak du INTE läst.
Är det ditt lilla egna sätt att vara neutral på?

Från NIST.gov

NIST reported (NCSTAR 1-5A) that just before 9:52 a.m., a bright spot appeared at the top of a window on the 80th floor of WTC 2, four windows removed from the east edge on the north face, followed by the flow of a glowing liquid. This flow lasted approximately four seconds before subsiding. Many such liquid flows were observed from near this location in the seven minutes leading up to the collapse of this tower. There is no evidence of similar molten liquid pouring out from another location in WTC 2 or from anywhere within WTC 1.

Photographs, and NIST simulations of the aircraft impact, show large piles of debris in the 80th and 81st floors of WTC 2 near the site where the glowing liquid eventually appeared. Much of this debris came from the aircraft itself and from the office furnishings that the aircraft pushed forward as it tunneled to this far end of the building. Large fires developed on these piles shortly after the aircraft impact and continued to burn in the area until the tower collapsed.

NIST concluded that the source of the molten material was aluminum alloys from the aircraft, since these are known to melt between 475 degrees Celsius and 640 degrees Celsius (depending on the particular alloy), well below the expected temperatures (about 1,000 degrees Celsius) in the vicinity of the fires. Aluminum is not expected to ignite at normal fire temperatures and there is no visual indication that the material flowing from the tower was burning.

Pure liquid aluminum would be expected to appear silvery. However, the molten metal was very likely mixed with large amounts of hot, partially burned, solid organic materials (e.g., furniture, carpets, partitions and computers) which can display an orange glow, much like logs burning in a fireplace. The apparent color also would have been affected by slag formation on the surface.

JO NIST tar upp den smälta metallen. Jag säger inte att NIST har rätt i det dom skriver bara konsaterar att du felaktit påstår att NIST inte tar upp detta.

Alltså, precis som jag skrev i mitt förra inlägg, dina generaliseringar tar dig ingenstans.

Posted on: 2008/9/29 15:05

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:Svart rök då, en indikator på syrebrist dock så säger det inget om temperaturen.

Så då skrev du fel förra gången du tog upp detta?
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Branden höll på att slockna eftersom svart rök tyder på avkylning.

Ja, svart rök KAN tyda på brist på syre, men det finns andra exempel där vi har god syre tillförsel och ändå svart rök.

http://gcaptain.com/maritime/blog/wp- ... /09/piper-alpha-after.jpg

Ingen brist på syre där inte, det handlar däremot vilket ämne som brinner.
Så, se där, en felaktig generalisering från din sida har nu blivit en riktig detalj diskussion, där du tagit tillbaka ditt tidigare påstående. Stort....

Posted on: 2008/9/29 15:10

See User information
Nu var det så att NIST John Gross ljög om den smälta metallen. Sen vore det intressant att få veta var denna smälta metall kom ifrån?

Jag kollade upp det med svart rök och det handlar om syrebrist eller "sotig" rök. Är det mer bränsle än vad det finns syre så blir röken också svart.

Det var ganska länge sen jag kände mig neutral i denna fråga, utan jag vet att den officiella sagan inte håller för fem öre. Det är en myt planterad av de som ligger bakom detta dåd och det finns absolut ingenting som tyder på att jag har fel än så länge.

Posted on: 2008/9/29 15:12

Fahrenheit451

See User information
Jag tycker det är jättekul o se dessa debunkers skrika halsen av sig för att försvara nåt som enligt dom redan är bevisat. Vad gör ni här det finns ingen debatt för er?

Posted on: 2008/9/29 15:22

See User information
Istället för att ta in ny information som ifrågasätter den man redan har så ägnar man sig åt hårklyverier och att bygga halmgubbar av fel som förekommer i argumentation och på den vägen försöka göra någon mindre trovärdig. Ungefär som ett forum är en avhandling!

När vi ändå pratar NIST, så manipulerade de tydligen med vissa parametrar i sina datorsimuleringar, de rasade inte, alltså fick de ändra vissa parametrar så att husen skulle kunna rasa som beställarna ville att de skulle göra. Roliga forskare de där.

Posted on: 2008/9/29 15:25

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Nu var det så att NIST John Gross ljög om den smälta metallen. Sen vore det intressant att få veta var denna smälta metall kom ifrån?

Det må vara hänt, att han inte sa som det är, men nu anklagade du inte honom för att ljuga utan du skrev så här:

Quote:

Fahrenheit451 skrev:

John Gross förnekar det smälta stålet, men det har ju ingen hittat så vart ligger problemet????????
Man har hittat smält METALL. En himlesk skillnad. Men det vara kanske inte så intressant för truth-rörelsen att ta fram detta faktum?

Sen skall du så klart rättas på din andra generalisering i ditt inlägg. Nej the 9/11 comission report nämner inget om detta. Fast det var inte deras uppdrag heller. Så om nu NIST har läst den rapporten så skall dom inte ha hittat något om detta heller.

Du kanske märker hur fel det blir när du inte konkret pekar på en sak utan mest generaliserar hela tiden.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Jag kollade upp det med svart rök och det handlar om syrebrist eller "sotig" rök. Är det mer bränsle än vad det finns syre så blir röken också svart.

Ja, ditt första inlägg blev generaliserat och tokigt.

Posted on: 2008/9/29 15:28

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Istället för att ta in ny information som ifrågasätter den man redan har så ägnar man sig åt hårklyverier och att bygga halmgubbar av fel som förekommer i argumentation och på den vägen försöka göra någon mindre trovärdig. Ungefär som ett forum är en avhandling!

"Svart rök tyder på låg temperatur", "Resterna fraktades bort efter några dagar"

Ja, det är ju vi som ifrågasätter era generaliseringar som är jobbiga va?

Men du å andra sidan är ju helt neutral heller (bevisat)

Posted on: 2008/9/29 15:31

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Det må vara hänt, att han inte sa som det är, men nu anklagade du inte honom för att ljuga utan du skrev så här:

Quote:

Fahrenheit451 skrev:

John Gross förnekar det smälta stålet, men det har ju ingen hittat så vart ligger problemet????????
Man har hittat smält METALL. En himlesk skillnad. Men det vara kanske inte så intressant för truth-rörelsen att ta fram detta faktum?

Sen skall du så klart rättas på din andra generalisering i ditt inlägg. Nej the 9/11 comission report nämner inget om detta. Fast det var inte deras uppdrag heller. Så om nu NIST har läst den rapporten så skall dom inte ha hittat något om detta heller.

Du kanske märker hur fel det blir när du inte konkret pekar på en sak utan mest generaliserar hela tiden.

Quote:

Fahrenheit451 skrev:Jag kollade upp det med svart rök och det handlar om syrebrist eller "sotig" rök. Är det mer bränsle än vad det finns syre så blir röken också svart.

Ja, ditt första inlägg blev generaliserat och tokigt.

Orkar inte med hårklyverier. Sitter inte här med anteckningar, utan skriver rakt ur huvud och hjärta.

Frågan är inte om informationen är helt korrekt eler helt fel utan vad man väljer att göra med den. Att angripa på vissa felaktigheter hos budbärären kan härledas till... Ja, det borde du vet som är utbildad psykolog!

Posted on: 2008/9/29 15:32

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Orkar inte med hårklyverier. Sitter inte här med anteckningar, utan skrvier rakt ur huvud och hjärta.

Det har nog en 4 åring kunnat räkna ut.
Men det komiska blir att du då BARA kommer ihåg det som talar för en konspiration!!!
Men det som officiellt skrivs har du ingen aning om. Oavsett om detta är fel det som står i dom officiella rapporterna så borde du ha läst dom om du nu skall vara neutral. För du kritiserar alltså något som du inte läst eller har en aning om, du förutsätter att det är fel bara för det är officiellt!

Det är din fulla rätt, jag tycker det är helt ok att göra detta, men sätt dig på den höga häst genom att skriva att det viktigaste är att vara neutral.
Nu är det bevisat att du inte på något vis är det.

Over and out.

Posted on: 2008/9/29 15:37

See User information
Quote:

Lizzard-Bling skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Orkar inte med hårklyverier. Sitter inte här med anteckningar, utan skrvier rakt ur huvud och hjärta.

Det har nog en 4 åring kunnat räkna ut.
Men det komiska blir att du då BARA kommer ihåg det som talar för en konspiration!!!
Men det som officiellt skrivs har du ingen aning om. Oavsett om detta är fel det som står i dom officiella rapporterna så borde du ha läst dom om du nu skall vara neutral. För du kritiserar alltså något som du inte läst eller har en aning om, du förutsätter att det är fel bara för det är officiellt!

Det är din fulla rätt, jag tycker det är helt ok att göra detta, men sätt dig på den höga häst genom att skriva att det viktigaste är att vara neutral.
Nu är det bevisat att du inte på något vis är det.

Over and out.

Beror helt på min dagsform och mitt humör. Neutral har jag nog aldrig sagt, men strävar efter min objektivitet, vilket är stor skillnad. (Har en formsvacka just nu pga. vissa personliga omständigheter)

Posted on: 2008/9/29 15:42

Fahrenheit451

« 1 ... 3 4 5 (6)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper