vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 3 4 5 (6)


Re: frimurar symbolik/arkitektur


See User information
Orion. Du vinner särskrivningskampen den här månaden. Likaså var "6 kantig hexagon" rolig. Har du sett en hexagon med bara fem kanter?
Dagens ungdom ...

Posted on: 2010/4/24 14:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: frimurar symbolik/arkitektur
För att vara på densäkra sidan angav jag 6 sidig, det inte säkert alla vet vad en haxagon är.

Tack för påpekandet :)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur


See User information
Quote:

Pax skrev:
Orion. Du vinner särskrivningskampen den här månaden. Likaså var "6 kantig hexagon" rolig. Har du sett en hexagon med bara fem kanter?
Dagens ungdom ...
YO..VI måste ha envishet,till dagens produkter...Heja/hälsa på alla barn som ni träffar,så de får sitt uppmärksammhetbehov tillfredställt...datafelet t ex..Yo.Det var inte till Orion...

Posted on: 2010/4/24 16:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur


See User information
Quote:

Anonym skrev:
OBELISKER.


FrimurarLedarna ( framför allt inom Grand Orient ) markerar sina blodsoffer på ett förstärkande sätt genom att resa Obelisker i
Större städer.
Därmed har den Illuminatiska osynliga makten skapat ett enormt, negativt kraftfällt, som ackumulerar energier med hjälp av Obelisker.
Obelisker genererar den energi de representerar.

Exempel på uppresta Obelisker efter mördade Kungar och Statsmän ( Blodsoffer ). Kung Ludvig XVI och Drottning Marie Antoinette Habsburg
Place de la Revolution, där dom mördades ( idag Place de la CONCORDE ). Obelisken kommer från Napolions fälttåg i Egypten.
Obelisken väger 246 ton och kommer från LUXOR.

Britterna införskaffade sig en annan Obelisk. I London står den 3500 år gamla Obelisken kallad Kleopatras nål.
En tredje restes 1880 i central Park, New York.

Frimurarna i Sverige reste en Obelisk på Slottsbacken efter Mordet på Gustav III.
Efter mordet på Olof Palme restes en Obelisk i gränden.

Idag finns det äkta Egyptiska Obelisker i följande städer : London, Paris, New York, Kingston Lacy ( England ) , Durham ( England ), Istanbul,
Florens, Rom, Kairo, Heliopolis, Luxor, Fayum och Karnak. I Rom finns 13 Egyptiska Obelisker, varav en i Vatikanen.

Obeliskerna är än i dag förknippade med Offer.
Efter mordet på President Kennedy restes ytterligare en Obelisk nära det ställe vid Dealay Plaza där Kennedy sköts till döds. Obelisken
Står där på 33:e breddgraden mitt emot Dallas Frimurarpalats.


Vasaplatsen , Göteborg.




Resized Image




Hej!

Och om du ställer dig alldeles intill obelisken med ryggen emot den och tittar ner mot centrum vad tittar du på då då? Jo, rakt fram har du Andreaslogen med de tre lägsta graderna, till vänster har du Ordenshuset med Johanneslogen och till höger har du B'Nai B'rith, den judiska logen. Men detta vet väl varenda människa? Jag blir alltid lika förvånad när folk häpnar över sånt som jag tagit för givet i alla år...

Posted on: 2010/4/24 18:13
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur


See User information
Har inte Buddhor "obelisker" på huvudet som visar vilken dharma/gong nivå de är på?

Posted on: 2010/4/24 18:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: frimurar symbolik/arkitektur


See User information
Quote:

Anonym skrev:
Namnet på frimurarnas restaurang "The Golden Days" är hämtat från frimurar/Illuminati/kabbala prylen "The Golden Dawn".

Här är länk till frimurarnas restaurang som ligger längst ner i frimurarnas hus http://www.golden-days.com/

Här är lite om The golden dawn...http://www.golden-dawn.org/

************************

Här är också lite bilder på frimurarrestaurangen...

Resized Image

Resized Image
Här ser man tydligt malteserkorset på frimurarnas hus som ligger ovanför restaurangen

-----------------------------------------------------------------------------

Det sägs att hela källaren under krogen är full med döskallar som hämtats månlösa nätter från stans kyrkogårdar. Man tycks kunna kvalificera sig för medlemskap om man går och sätter sig i baren måndagskvällar. Det lär sitta en märklig figur där då.

Jag vill dock genast klargöra att jag INTE är frimurare och aldrig har varit det, man lär för övrigt inte kunna gå ur. Men jag har ögonen med mig...

Posted on: 2010/4/25 20:40
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 3 4 5 (6)




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS