vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 6 7 8 (9)

Anonym
Re: Analys av WTC 1 och 2 kollapsen
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:

Ja jag anser att det som påstås om New World Order på detta forum är en konspirationsteori då den uppfattningen om NWO har lagt på mycket mer än vad idén om NWO innehåller.

I konspirationsteorin är NWO inte en idé utan ett helt samhällfenomen eller t.o.m. ett väsen i samhället av dessutom hemlig karaktär.

Att det är ett väsen visar svårigheter att konkretisera var i samhället detta väsen finns.

Kan du nämna 10 personer som är inblandade i NWO och på vilket sätt de deltar i NWO för är det så stort fenomen som påstås ska de flesta av maktens män och kvinnor vara med i den.

Zink.
Jag tror inte att du är så dum egentligen, Du hara bara lite otur när du tänker.

Vad då för otur?
Jag skulle vara glad om jag fick lite bättre motiveringar till din och andras inlägg, för korta inlägg är svåra att tolka då de kan tolkas på flera sätt. Jag har avsiktligt börja missuppfatta flera av dessa korta kommentar för att visa på hur otydliga de kan bli.

NWO är för mig en idé eller egentligen flera olika idéer.

Denna artikel beskriver de olika NWO som hittills funnits:

http://en.wikipedia.org/wiki/New_world_order

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:

Ja jag anser att det som påstås om New World Order på detta forum är en konspirationsteori då den uppfattningen om NWO har lagt på mycket mer än vad idén om NWO innehåller.

I konspirationsteorin är NWO inte en idé utan ett helt samhällfenomen eller t.o.m. ett väsen i samhället av dessutom hemlig karaktär.

Att det är ett väsen visar svårigheter att konkretisera var i samhället detta väsen finns.

Kan du nämna 10 personer som är inblandade i NWO och på vilket sätt de deltar i NWO för är det så stort fenomen som påstås ska de flesta av maktens män och kvinnor vara med i den.

Zink.
Jag tror inte att du är så dum egentligen, Du hara bara lite otur när du tänker.

Vad då för otur?
Jag skulle vara glad om jag fick lite bättre motiveringar till din och andras inlägg, för korta inlägg är svåra att tolka då de kan tolkas på flera sätt. Jag har avsiktligt börja missuppfatta flera av dessa korta kommentar för att visa på hur otydliga de kan bli.

NWO är för mig en idé eller egentligen flera olika idéer.

Denna artikel beskriver de olika NWO som hittills funnits:

http://en.wikipedia.org/wiki/New_world_order

"Han är ju inte dum egentligen, han har bara otur när han tänker."

Källa: Bert Karlsson om Bosse Ringholm, skolkamraten från Skövde

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:

Och vad menar du med det?

Jag hade otur att inte tänka på att NWO bara var en idé redan från början utan fick titta igenom flera timmars video om NWO först.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

Jag hade otur att inte tänka på att NWO bara var en idé redan från början utan fick titta igenom flera timmars video om NWO först.

Allt börjar med en idé kära zink...

Posted on: 2007/9/17 21:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

Jag menar just vad som står i inlägget: Du är egentligen inte dum, du har bara otur när du tänker.
Även våra sannolikhetsteorier skiljer sig när det gäller NWO. Jag anser bara att din teori är lite naiv, men det är ju bara en teori och inget annat, du får gärna ha det så.

See User information
Zink, läs på denna sida, det var tom med i SVD som en artikel:

Gränslös Demokrati
http://people.su.se/%7Efolke/index.html

Sen kan du komma och påstå att det inte finns några planer på en världsregering, men med din verklighetsuppfattning så ser du nog tyvärr inget fel..

Posted on: 2007/9/17 21:45
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

TeBe skrev:
Zink, läs på denna sida, det var tom med i SVD som en artikel:

Gränslös Demokrati
http://people.su.se/%7Efolke/index.html

Sen kan du komma och påstå att det inte finns några planer på en världsregering, men med din verklighetsuppfattning så ser du nog tyvärr inget fel..

Du länkar till en sida som inte har med NWO att göra utan visar på en idé att göra en gränslös demokrati och forskare ska ta reda på om det är genomförbart.

Resultatet kan bli att det inte är genomförbart och då faller idén. Det är inte första gången en gränslös demokrati är på tapeten men hittills har det varit ogenomförbart så vi får väl se hur det går denna gång.

Detta är också helt i linje med vad jag hävdar att även NWO är en idé och inte en global hemligt maktstruktur för så homogena är inte länders åsikter och idéer att denna globala maktstruktur skulle kunna leva av sig själv. Därför anser jag att NWO är en politisk idé i USA och eventuellt ett politiskt rättesnöre i USA men ingenting annat.

Anonym
Quote:

seraphim skrev:
http://georgewashington.blogspot.com/ ... able-to-provide-full.html

On April 11th, 2007, family members Bill Doyle and Bob McIlvaine, scientists Steven Jones and Kevin Ryan, architect Richard Gage and the group Scholars for 9/11 Truth and Justice filed a petition with NIST demanding that it correct its erroneous methods and findings.

On September 27th, NIST finally replied.

While the reply is mainly bogus, and the filers of the petition intend to appeal the decision of NIST not to correct the many fatal errors in its reports, attorney James Gourley (who drafted the petition) has pointed out one interesting statement. Specifically, NIST says in its reply:

"We are unable to provide a full explanation of the total collapse".

Well, yes! That's exactly the point the petitioners are trying to make. No modern steel frame high-rise building has ever collapsed before or after 9/11 due to fire other than at WTC 1, 2 and 7, even though other fires have burned longer and hotter. And even if they somehow did start to collapse, the collapse would not have occurred at virtual free-fall speeds while creating enormous dust clouds right from the start.

So yes . . . NIST will forever be "unable to provide a full explanation of the total collapse" unless it stops covering up the evidence that the Twin Towers and Building 7 were brought down by controlled demolition.

Jag ville bara baka in det i denna tråden också eftersom det har varit många hänvisningar till NIST i denna tråden. Väntar spänt på det som hittils har undvikits av NIST anhängare, ett svar.

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

seraphim skrev:
http://georgewashington.blogspot.com/ ... able-to-provide-full.html

On April 11th, 2007, family members Bill Doyle and Bob McIlvaine, scientists Steven Jones and Kevin Ryan, architect Richard Gage and the group Scholars for 9/11 Truth and Justice filed a petition with NIST demanding that it correct its erroneous methods and findings.

On September 27th, NIST finally replied.

While the reply is mainly bogus, and the filers of the petition intend to appeal the decision of NIST not to correct the many fatal errors in its reports, attorney James Gourley (who drafted the petition) has pointed out one interesting statement. Specifically, NIST says in its reply:

"We are unable to provide a full explanation of the total collapse".

Well, yes! That's exactly the point the petitioners are trying to make. No modern steel frame high-rise building has ever collapsed before or after 9/11 due to fire other than at WTC 1, 2 and 7, even though other fires have burned longer and hotter. And even if they somehow did start to collapse, the collapse would not have occurred at virtual free-fall speeds while creating enormous dust clouds right from the start.

So yes . . . NIST will forever be "unable to provide a full explanation of the total collapse" unless it stops covering up the evidence that the Twin Towers and Building 7 were brought down by controlled demolition.

Jag ville bara baka in det i denna tråden också eftersom det har varit många hänvisningar till NIST i denna tråden. Väntar spänt på det som hittils har undvikits av NIST anhängare, ett svar.

Jag anser att många har missuppfattat NIST uppdrag. NIST uppdrag var att förklara varför WTC 1 ,2 och 7 kollapsade överhuvudtaget. Inte att beskriva hela kollapssekvensen.

Därför frågar många NIST om fel saker och NIST svar är därför helt i linje med deras uppdrag och absolut inget märkligt.

Anonym
De är bra på att anal-lysera.

Det låter ologisk! Man kan ju tycka att, National Institute of Standards and Technology har det fulla ansvaret att utreda hela händelse och inte bara en bit av kakan. Det gör isf inte eran sak på något sätt mer trovärdig, tvärtom, mer suspekt med mer frågor som följd.

Om NIST uppgift var att utreda orsaken, hur fick de då fram
exakt temperatur
exakt vilka balkar som var trasiga
exakt hur skadad kärnan var
exakt hur mycket det brann inne i gyggnaderna
exakt vilka golvbjälkar som försvagades
exakt hur många golvbjälkar som skadades
exakt hur mycket brandisolering som blåstes bort av inpact.
exakt hur full av skit och spekulationer är NIST rapport om orsakerna till rasen? Man kan ju omöjligt BEVISA HUR rasen orsakades utan att -VETA EXAKT- ovanstående frågor. Man kan endast spekulera och gissa, vilket atomatiskt gör hela rapporten till en ren fantasi.

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
De är bra på att anal-lysera.

Det låter ologisk! Man kan ju tycka att, National Institute of Standards and Technology har det fulla ansvaret att utreda hela händelse och inte bara en bit av kakan. Det gör isf inte eran sak på något sätt mer trovärdig, tvärtom, mer suspekt med mer frågor som följd.

Om NIST uppgift var att utreda orsaken, hur fick de då fram
exakt temperatur
exakt vilka balkar som var trasiga
exakt hur skadad kärnan var
exakt hur mycket det brann inne i gyggnaderna
exakt vilka golvbjälkar som försvagades
exakt hur många golvbjälkar som skadades
exakt hur mycket brandisolering som blåstes bort av inpact.
exakt hur full av skit och spekulationer är NIST rapport om orsakerna till rasen? Man kan ju omöjligt BEVISA HUR rasen orsakades utan att -VETA EXAKT- ovanstående frågor. Man kan endast spekulera och gissa, vilket atomatiskt gör hela rapporten till en ren fantasi.

Detta finner jag inte att de påstår i sin rapport. Du har skrivit för många "exakt".

Du undergräver nämligen sprängteorin genom att kräva att man ska veta så exakt för att kunna säga hur WTC1, 2 och 7 kollapsade.

Man måste veta exakt vilka personer som placerade sprängämnen i WTC 1, 2 och 7 och exakt vilka sprängämnen det var och exakt hur mycket av varje sprängämne som användes och exakt var de placerades ut och exakt hur de sprängdes för att VETA att WTC 1, 2 och 7 sprängdes.

Om du nu vill göra förutsättningarna för sprängteorin mindre exakt så måste du tillåta NIST att också vara mindre exakt i sin rapport.

Det går nämligen inte att exakt veta vad som hänt inne i en byggnad där inga mätinstrument eller personer som överlevet har befunnit sig. Utan man måste göra försök och uppskattningar av de material man har och sedan se vilka scenarier som är mest sannolika.

Jag ser att demoleringsexperter INTE hittat de spikar som är typiska för sprängämnen i de seismiska mätningar från WTC 1, 2 och 7 kollapserna och jag tar gärna i repris de bilder på undersökningar av bråten som dykt upp:

http://cryptome.org/wtc-fk/wtc-freshkills-full.htm

Det hittade inga bevis på sprängämnen i dessa undersökningar trots att de hade åtskilliga experter på demoleringar i gruppen som lätt hade kunnat se om sprängämnen varit i farten.

Mitt intryck är efter att ha sett flera dokumentärer om kollapsade byggnader är man alltid undersöker om sprängämnen varit orsaken.

Och återigen. NIST skulle förklara varför byggnaderna kollapsade inte beskriva kollaspssekvensen för den är ointressant om man förklarat vad som fick byggnaden att kollapsa. Gravitationen gör resten.

« 1 ... 6 7 8 (9)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper