Vakencorner
|
Anonym
|
Analys av WTC 1 och 2 kollapsen
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Här har följande civilingenjörer gjort beräkningar på WTC 1 och 2 kollapsen och jämfört de teoretiska beräkningarna med de faktiska förhållandena.
Professor Zdenek P. Bazant, Mechanics of Materials and Structures PHd Jia-Liang Le,Structures Dr. Frank R. Greening, research in physics, chemistry, and materials science for 30 years Professor David B. Benson, MIT datorsimuleringar http://www.civil.northwestern.edu/peo ... use%20It%20-%205-2007.pdf Då dokumentet innehåller en hel del beräkningar så sammanfattar jag här vad de kom fram till De visar genom sina analyser att de omöjligt kunde vara en kontrollerad demolering som fick WTC 1 och 2 att kollapsa. De visar t.ex. att pulveriserad betong var högs sannolikt vid en vanligt ras och att spränga den till pulver fodrar 474 ton av TNT. Ta nu och kontakta de som gjort denna analys om ni vill kritisera den för det skulle jag ha gjort. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Analys av WTC 1 och 2 kollapsen
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Alla professorer och annat pack som får sin lönelapp från nwo, citerar du o använder i varje inlägg, typ. Vi andra har sett igenom allt för längesedan, och kan se vilka som är vilka. Hur ere själv?
För övrigt så behöver du inte fråga mig vad jag menar i mina svar till dig, jag tänker inte svara så du förstår, ( som i denna tråd ) och så tänker jag hacka på dig dag efter dag. Jag har tröttnat på nwo lovers, totalt, o tänker stå rakt upp i ert ansikte och tala om för er va fel ni har, tills ni fattar nåt, typ följande! I min värld gäller förljande lag, infinite love is the only truth, everything else is illusion! Illusionen ser jag som ett hot o tänker hacka på den, dag efter dag efter dag tills den försvinner. Spelar ingen roll vilka professorer du drar fram, spelar inte någon roll vilka argument. Du försvarar det som är negativt, och mörkt. O jag e motsatsen! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Vad du anser om världen i stort struntar jag i. Har du läst deras rapport eller inte? Om inte kommer du att göra det? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Ta och läs rapporten och återkom. Jag har ju påpekat att kritik av rapporten ska du och andra framför till dem som har skrivit den. Då jag har läst den så stämmer deras beräkningar att energin som raset orsakade var mer än vad som behövdes för att få all betong till pulver. Det har också jämfört vilket syns i rapporten sina beräkningar med videor och seismiska mätningar m.m. och de stämmer på ett förbluffande bra sätt så deras analys är mycket bra gjord och dessutom av personer som håller på med byggnader och deras konstruktioner. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Men lilla zink, jag kommenterade ju din tolkning. Eller hur?
Posted on: 2007/6/11 14:32
|
|||
|
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!
-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag anser att rapporten har hög trovärdighet då deras analyser stämmer så bra med videor och annat som vi vet hände runt WTC 1 och 2. Ta och läs den själv och bilda dig en uppfattning även om det är teoeritisk med många formler går det att ändå om man tänker till att följa deras resonemang. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Är vi alla överens om att det inte skulle ha behövts en osannolikt stor mängd sprängmedel för att fälla tornen?
![]()
Posted on: 2007/6/11 23:19
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Nej. Alla beräkningar jag hittills har sett har alla kommit fram till flera ton. Termit uträknat av professor D.P Grimmer som tror på termit och kom fram till att det behövdes 762.5 kg termit för en ”medel” kolumn och 1524.9 kg termit för den störta kolumnen. Det är frånvaron av uträkningar och rimlighestsbedömningar som saknas i de flesta alternativa sprängteorier och utan dessa kan man påstå vad som helst men vid analys av dem är de egentligen ogenomförbara. Att ännu en uträkning kommit fram till flera ton TNT är inte överraskande då de flesta sprängteorier pekar på termoplastiska moln, stora byggdelar som flyger långt, pulveriserad betong o.s.v. som om det var sprängämnen som orsakade dessa så behövdes de i stora och inte i små mängder. Det går alltså inte ihop att hävda sprängningarnas starka inverkan och sedan påstå att mängderna av sprängämnen var små. Antingen orsakade energier som en vanlig kollaps innehåller molnen, att delar flyger långt och att betongen pulveriseras ELLER så orsakade energier från sprängämnen dessa fenomen. Man kan då med en energiberäkning få fram hur mycket sprängämnen som behövdes. Sedan för att återvända till professorernas PDF fil. De har gjort beräkningar på luftströmmarnas hastighet och kom fram till att de var mellan 206 m/s och 340 m/s Jag kom fram till att de var mellan 223 ms/ och 393 m/s. Lite mer men inte väsensskilt från vad de kom fram till. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag kom fram till följande:
Metall betér sig annorlunda i USA. Här i Sverige måste man hetta upp stålet, under lång tid, på cox, samt tillsätta stora mängder luft. För att ens kunna börja bearbeta det. Man kan också bara bearbeta stålet under en kort period, stålet bli snabbt svalt igen, och behöver värmas ytterligare. Den glödback man behöver för att smälta stål är ännu varmare, mycket varmare. För att nå den temperaturen, i en byggnad på några hundra meter och tusentals ton, så behöver man som sagt MASSVIS med energi. Snabbt och enkelt förklarat så räcker inte ens bränslet från 10 jets. För att värma upp stål av den dim behövs något annat, det förstår VEM SOM HELST! Om detta inte skulle va sant så får vi redan i dag stänga dom flesta broar o byggnader. Dom håller inte måtten alls, om det skulle börja brinna. För att förstärka det lite. Jag har härdat en hel del metall, och ibland är man uppe på relativt höga temperaturer. Högre än vad flygsoppa kan åstadkomma. Aldrig någonsin har jag sett stål rinna och försvinna i härdningsprocessen. Ibland är man uppe o sniffar på 900, eller 1050, beroende på vilken härdning man vill utföra. Att det sitter en del och kucklar o vänder o vrider på grader o massa o bensin har jag svårt att acceptera. 911 tornen togs ned med hjälp av, och minst, thermite och sprängmedel, (eller liknande, det spelar liksom ingen roll, det är fysiskt omöjligt annars). Samma sak gäller byggnad 7. Fråga?: Varför har det blivit acceptabelt att tro på fysiska lagar som inte existerar? Det går också imot dom fysiska lagarna att polarn berättar följande, - I går kväll bar jag hem min bil på axeln. Nej, det vet man att det gjorde han inte. Det är fysiskt omöjligt, enkelt o se. Har man lite kunskap i om hur stål fungerar, så är 911 exemplet sämre än bilen på axeln. Sätt en smed på prov så skall du få se, han är ändå den som kan tillräckligt om stålet. Eller är det någon professor som inte ens sett en svets som vet bättre??? Jag måste ha blivit född på fel planet, det här liknar APA! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om det fanns smält stål så accepterar du att de behövdes flera ton av termit för att åstadkomma det. Om du inte accepterar att det behövdes flera ton termit ta och ange hur mycket det behövdes enligt dig. Ta också och ange hur mycket termit eller vad du nu vill att de var för sprängämne som orsakade röken, att delar flög så långt och att betongen blev till pulver. För du har återigen försett mig med en diffus bild av hur hela sprängningen gick till och det finns så många av dem på detta forum att nu vill jag ha dem lika tydliga som professorernas rapport med uträkningar och sannolikhetsbedömningar. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
En flinande jude med guldtänder och krokig näsa släppte en rejäl brakskit därför fall WTC och i WTC 7 var de två
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Har man inga argument så måste man ju skriva någonting för att inte kritikerns mer välformulerande argument ska få stå helt oemotsagda. De diffusa sprängteorierna lever i högsta välmåga. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
Lille zink, som vanligt fyller du på med bladder som inte innehåller någon logik. Om du nu i all din naivitet tror att tornen spontant hade kunnat uppvisa ovannämda effekter, varför tror du då att det skulle behövas en osannolikt stor mängd sprängmedel för att inleda kollapsen? Är du verkligen totalt oförmögen att se det ologiska i ditt resonemang? ![]()
Posted on: 2007/6/12 11:57
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Zink, du är som lilla pojken, som står utanför skafferiet, o får skäll av mamma och mormor för att ha pallat sylt. Du nekar men hela ansiktet är fullt av blåbär!
Men du e rätt lustig ändå, än har du inte förstått hur kul de e o se, att du verkligen försöker o gör ditt bästa, men det låter ändå så dumt! :) Haru redan glömt att jag inte vill diskutera med dig? Dåligt minne eller? För övrigt behöver du inte poängtera och detaljera det jag redan sagt, det verkar inte friskt, tänkte bara sakligt, psykologiskt sett. Säg nåt själv istället! Beeeeep error: there is no information or program about the behviour: thinking for it self!, access denyed! Beep beep! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Att du och andra skriver värdelösa saker om mig är bara till min fördel då de ställer dig och andra i konstig dager och visar att kunna framför de egna teorierna med vett och sans för de som ifrågasätter dem den förmågan lyser med sin frånvaro och tänk det är de egna teorierna ni misslyckas med att framföra. Ska ”sanningen” om 911 inte finnas i en version som man kan ifrågasätta utan att det spiller över i en massa kommentar om kritikern? Har 911 teorierna blivit religion så att ifrågasätta dem egentligen är en bredsida i er världsuppfattning. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
The Zink THRIVES on the attention and is a verbal Authority Govt boot licker.
The GOVT is ALWAYS right etc etc.... Jag tycker att din inlägg ver intressant, det håler Zink säkert med, annars skuller Zink inte hålla på så mycket här på forummet....men Zinks taktik är: Focus on the small shit, create a time-wasting debate which goes back to my eartlier point: The GOVT is always good, right, and can ALWAYS be trusted. Thats Zink in a nutshell. And maybe SÄPO anställd as well ; ) Quote:
Posted on: 2007/6/12 12:30
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta återigen bara en kommentar om mig som kritiker och ingenting om 911 som tråden egentligen handlar om. Jag samarbetar inte med någon utan vad de handlar om är att få rätsida de alternativa teorierna då jag anser de vara allt för diffusa och saknar ofta framförallt en rimlighetsbedömning om det är genomförbara. Om nu flera professorer har räknat ut att den behövs flera ton av termit eller TNT så hjälper det INTE att kommentera mig som kritiker för att ändra de beräkningarna. Det enda som kan gå emot dess beräkningar är att man antingen gör egen beräkning som visar på andra mängder av sprängämnen eller visar på experiment som pekar på att beräkningar på flera ton är fel. Utan några bevis på att beräkningar på flera ton är fel så gäller att de gjorda beräkningarna på flera ton termit och TNT tills vidare därför det finns inget annat att gå efter. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Man får bättre svar och reaktion av höns! :)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Suck vilket lågnivå debatt du och andra har slagit in på. Hur tror du de som ska leta vad de alternativa sprängteorierna går ut på får för intryck om de läser vad du och andra anhängare har skrivit under denna tråd? Tomt innehåll? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
http://www.youtube.com/watch?v=WCoVaeYHzWA
Posted on: 2007/6/12 16:45
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Då ska vi se. Du menar alltså att planen orsakade så stora skador att det behövdes lite sprängämnen för att få WTC 1 och 2 att kollapsa. Om det behövdes lite så var de sprängämnena mycket nära där planen kraschade in för annars stämmer inte videorna. Då ställer man sig frågan. Hur hamnade lite sprängämnen i närheten av där flygplanen hamnade? Visste någon i förväg om var planen skulle hamna och i så fall hur? Varför skadade flygplanen inte spränganordningarna och varför orsakade planen inte att de detonerade på en gång? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Analyze this:
http://www.youtube.com/watch?v=7l3GZk81nOo
Posted on: 2007/6/12 16:52
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det absolut vanligaste argumentet för "kontrollerad demolering" är ju att tornen föll för snabbt för att vara en "naturlig" kollaps, de föll så snabbt att det måste ha blivit demolerade med sprängmedel/thermite. Då går det inte ihop att samtidigt säga att man bara använde lite sprängmedel för att inleda kollapsen, för då blir det ingen skillnad i kollapstid jämfört med en "naturlig" kollaps. För att få en "kontrollerad demolering" med avsevärt snabbare kollapstid krävs att man demolerar på många våningar genom hela tornet och att man gör det samtidigt som tornet faller. Dvs enorma mängder sprängmedel/thermite krävs då. Har ni lyssnat på denna diskussion mellan Leslie Robertson, chefsingenjör för WTC-bygget, och Steven Jones där Robertson bl.a. kommenterar detta? http://www.youtube.com/watch?v=809yUTtygto http://www.youtube.com/watch?v=s5yYGfZY5rw http://www.youtube.com/watch?v=wCE-TCtShqM (i början av denna del diskuterar de det jag kommenterat) http://www.youtube.com/watch?v=cnNcbljIe0A
Posted on: 2007/6/12 20:11
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login