vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Visning av "911 In Plane Site" i Gbg:s lokal-TV!!!

Kommentarer är överflödiga. Kunde inte sagt det bättre själv Moon...

Fördomar är ett av dom största oken vi bär på våra axlar.
Det gäller att vara självkritisk varje dag, och det gäller mig själv också...

Mindcontrolen ( Hjärntvätten ) är inte lätt att bryta hos folk, men det är lättare idag än för t e x 2 år sedan.

Vi blir fler för var dag som går. Ge inte upp gott folk. Förhoppningsvis kan vi bli en enda stor familj en dag , som inte stirrar sig blinda på
gamla Ismer och Dogmer.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej

Jag mailade ut om programmet till ganska många. Jag tänkte först inte gjort det, bl a på den besynnerliga och tråkiga vinklingen med stjärna/rödfärg o dyl. Det är en slagsida som inte borde vara där, varför sätta upp en sådan fasad, är inte projektet avsett att vidga människors förståelse? Som det nu är skjuter man bort människor genom att "besudla" det med det "röda spöket". Kommunism är det värsta påfund som prackats på mänskligheten - det hör inte hemma på en tv-kanals webbsida, samtidigt som några antagligen "have to do your homework" (Jordan Maxwell). Det måste vara kvalitet på svenskan också, jag kommer inte ihåg hur det såg ut, men har för mig att jag stängde av visningen i datorn för ett bra tag sedan när jag kollade på den, för att det var jobbigt att läsa, och dålig svenska. Vet inte om det var ituklippta ord där - men det ser man i överflöd här i inläggen. Vaför skriver inte somliga på samma sätt som ord sägs. Man säger ju tex inte hub ägare som två ord (bara som det exempel jag nu kommer ihåg). Det ska vara hubb-ägare (två b:n också då, enligt datatermgruppen, om jag minns rätt).

Men det är ett fint initativ, bra gjort!

Posted on: 2006/1/11 12:46
Jag kom
Jag såg
Jag vände åter...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag skulle faktiskt nästan kunna tänka mig att ha skrivit något liknande så som du gjorde om jag vore i dina kläder - men nu har jag ju mina på mig - så jag har en annan bild utav det hela och varför - försökte jag ju förklara - Jag citerar:
För er som inte vet vad jag "står" för... Så är det väl kanske på sin plats att berätta att jag absolut inte är emot något som har att göra med det "sociala" i människans natur... Detta att vara en shysst trevlig varelse och trivas i gemenskap med andra och att känna till hur allt detta fungerar är ju inte heller fy skam - men att känna till allt detta och använda dessa kunskaper på ett godtyckligt sätt i onda syften - Den vad jag kallar "Röda" modellen, utarbetad av läbbiga snubbar sedan tidernas begynnelse... Dessa tar jag avstånd ifrån... Verkligen!!!

Dett om något borde räcka att även "blidka" såna som dig. Och då menar jag ju förståss att du nog kantänkas vara en människa som har en "bred" blick för saker och ting (Halvvaken, ungefär)

Jag har erfarenhet av hur det går till och en grej kan jag kanhända få dig att förstå och det är att om man skall lura någon - Så är ett skitbra koncept - just detta att man talar tex. 20-30% sanning - Det är faktiskt in i helvete mycket - för oss dödliga...
Ja, och sen fixar man resten lätt som en plätt...

Nu är det ju så att jag aldrig "tar något - förgivet" - Jag kan faktiskt tänka mig allt mellan himmel och jord - jag tror det är en rätt så bra modell - för då blir man inte så jävla besviken då man "står där" - med brallorna nere... Hö, hö...

Men som jag skrev i början: "Jag tycker även jag att det är bra och riktigt att man skulle kunna få tillgång till den mängd information - som man annars aldrig skulle få ta del utav om just inte sådana här initiativ togs"

Och på slutet:"Det behöver inte förståss förhålla sig så, men..."

Nu kan man väl skylla på att styckena är tagna ur sitt sk. sammanhang - Men vad f-n, sånt kan man väl ändå "se" då - man läser det - då- i "sitt sammanhang"... Hö,hö...

Jag är inte paranoid, på något sätt - möjligtvis lite "storhetsvansinne" - Men vad f-n, då da? man måste ju "spänna bågen" - så där lite lagom - Annars så händer det ju ingenting...
Naturligtvis, så har du all rätt i världen, att på alla sätt kunna bedöma människans handlingar - även den där Voltaire´s (modell) - men var det inte även han som också menade att "visst får människan snacka som hon önskar" (yttrande-friheten)?
Men det är ju klart att om det som "yttras" kanhända sabbar för någon - då blir det ju andra bullar och som du säger:"Den andra parten sluter sig oftast och ser över sina försvar och sedan går respektive part istället till varsin ringhalva och förbereder sig för attack" - Ja, så kan det gå!!! men det skulle inte behöva gå så...

Visst kan man lägga ut texten och liksom "försvara" den här väl behövliga "nyhetsstation" som du nu har gjort - inget fel med det - kanske lite väl förhastat möjligtvis - du känner väl inte mig? - är jag då verkligen paranoid? - du vet ju vad det betyder och det är inte bara lite "förföljesemani", där inte - utan mycket mer...

Min mening med detta jag har påpekat i mitt inlägg, är att kanhända liksom "mobilisera" en liten "Imun-försvars-grunka" som kan ligga där och pyra tills den kanske behövs - Så att vi inte "faller" igenom, den dagen det blir uppenbart - hur saker och ting verkligen "förhåller" sig... Och då oavsett hur det "förhåller" sig...

Sedan anser jag - att i sådana här frågor, är det nog som så att ett "rent" förhållande, kan "tala för sig själv"...

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/12 0:46
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Hejsan

Jag är inte med riktigt - är det mitt inlägg du SHYGETS har svarat på...? Kan du ta det lite koncist vad du menar?
Jag undrar vad är syftet ni har, söva in tittare in i politiska villfarelser, genom signalerna på sidan. Isåfall är det inte riktigt juste tycker jag, inte mot de som ligger bakom programmen heller. Är det så vaket att göra som det ser ut nu? Ska ni ha det så framöver, då kan jag inte maila längre om sidan, tror jag. Som det är nu så skadar det kanske "vakenhetskampanjen", helt i onödan.
Jag är inte halvvaken, vill jag påpeka Vid tester på den lokala antisovbyrån här så gick mätarna i topp. De hade aldrig stött på någon vaknare - så nu måste de ta fram nya instrument. Jag sa inget om upplyst till dom...

Posted on: 2006/1/12 1:54
Jag kom
Jag såg
Jag vände åter...

See User information
Nej Kronblom, jag är rätt övertygad om att det är mig Shygets gav respons. Vilket du förmodligen märkt om du hade läst inläggen ovanför ditt eget.

Shygets, vad jag tror mig se utifrån ditt inlägg, är hur lätt du har för att stigmatisera det som för dig är okänt. Att resonera i en "guilt by association" form. Det är så enkelt att dömma och konstruera bilder (såväl falska som sanna) på håll. Ingen som kan säga emot en.

Vad jag vänder mig emot är generaliserande terminologi. T.ex. "röda". En term som jag ej gillar eftersom den är generaliserande och oprecis och därför intetsägande om fenomenet som man vill benämna. Frukten av sådana ord blir istället att det faktiskt säger mer om avsändarens inställning än det som han pekar på.

Men vissa vill gärna reducera människor till icke komplexa existenser. "Aha, nu försvarar han alltså de 'röda' då!". Ingalunda saken här. Vad jag vänder mig mot är fördomar och förhastade slutsatser samt språkförenklingar som reducerar fenomen så att man lättare kan placera in dessa i svartvita bilder.

Är du med på hur jag resonerar. Jag är inne på samma linje som t.ex. Sartre och Robert Anton Wilson. Man kan inte helt säkert avgöra vad ngt är medan det fortfarande är en process dvs levande. Först i döden, dvs när processen avstannat, så kan vi med större säkerhet säga vad det är/var.

Du letar upp delar som ett fenomen (Dokument Underifrån) passerar (intervju i vänstertidning) som du äger en vis inställning till ("röda") och sedan kopplar du denna inställning till allt/alla som befinner sig i fenomenets närhet (mig t.ex.). Dokument Underifrån är grymt splittrat nuförtiden. Som jag sa i ett tidigare inlägg, så är sidan grymt inaktuell. Den är ingalunda representativ för oss samtliga. Faktum är att det är jag och en till som står för aktiviteten i rutan för tillfället. De andra ligger lågt som fan.

Dokument Underifrån har från början varit en bråklåda av olika åsikter. Kanske är det därmed det som är ett av våra kännetecken. Det och yttrandefrihet. Så tvinga oss inte att försvara varandras åsikter för det är helt meningslöst. Vi tycker nämligen alla olika. Vi har inte ens resten av Dokument Underifrån bakom mig när det gäller sändningarna av dokumentärerna.

Därför tänker jag inte stå tillsvars för någon eller något annat. Det som intresserar mig främst här är friheten att uttrycka sig. Därför ligger Dokument Underifrån för tillfället under Ordfront Gbg. Att sedan Ordfront förmodligen inte vill befatta sig med att vi sänder dessa dokumentärer skiter vi i. Vi tycker att en förening som står för yttrandefriheten ska stå upp för att diskutera detta. Plus att ekonomi spelar roll i sammanhanget. Men om du kan hosta upp och pröjas sändningskostnad samt medlemsavgiften, så varsågod, sänd själv. Själv har jag inte råd att vara kräsen. Jag är beredd att ta till många olika medel för att få ut filmerna. Det är det jag ser som det primära här.

En intressant sak som jag kan berätta är att jag skickat pressutskick till otroligt många redaktioner, både lokala och rikstäckande. Flera journalister har jag försökt kontakta. Inga har svarat förutom folk som postar på vaken och Leif Erlingsson (lege.net). Ingen har velat posta infon i sina kalendarium. Kalla handen överallt. Den klassiska vänstercensuren gör sig jävligt gällande så fort konsensus utmanas.

Posted on: 2006/1/12 17:08

See User information
Ok, på denna adress så är det bortom politisk yta http://www.oppnakanalen.se/goteborg/content19.htm
Men på öppna kanalen http://www.oppnakanalen.se/goteborg/content19.htm
så har det blivit med kommunistisk touch, ganska strange. Tar kalendarierna in info om öppna kanalens program annars?

Kanske skicka länkar för grundkurs om kommunsismens brott till vissa...? Se tråden om Venezuelas president.
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... ost_id=7198#forumpost7198

Posted on: 2006/1/12 17:41
Jag kom
Jag såg
Jag vände åter...

See User information
Kronblom, jag vet inte om jag ens pallar svara på ett så korkat inlägg. Men jag gör ett försök.

kronblom:
"Ok, på denna adress så är det bortom politisk yta http://www.oppnakanalen.se/goteborg/content19.htm" Men på öppna kanalen http://www.oppnakanalen.se/goteborg/content19.htm
så har det blivit med kommunistisk touch, ganska strange. Tar kalendarierna in info om öppna kanalens program annars?"

moonroach:
För sören! Vad menar du människa? Samma länkar ju. Du bör nog även läsa på lite om hur Öppna Kanalerna fungerar innan du postar en massa spekulationer. Vet du ens själv vad du menar?

Kronblom:
Kanske skicka länkar för grundkurs om kommunsismens brott till vissa...? Se tråden om Venezuelas president.
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... =7198#forumpost7198"

moonroach:
Varför det? Vad rör det mig i det här sammanhanget? Är du ens läskunnig? Har du svårt med att förstå vad jag skrev i mitt inlägg? Helt ovanför ditt huvud eller? Det här påminner mest om berättelsen "God dag! Yxskaft!". Läs inläggen innan du svarar. Det blir minus i läsförståelse Kronblom. Jag kan skicka en bok i svenska till dig om du vill.

Posted on: 2006/1/12 18:13

See User information
Hej,

alla glada och goddag yxskaft. Du tar då i. Är det allvarligt i sammanhanget att inte råka se upp vid klippa och klistra?
Här är den andra länken då: http://www.dokumentunderifran.se/d_u/aktuellt.html

Det är lite många inlägg, har inte fullständig koll... har fått motstånd att läsa igenom denna tråd, då det har så knepiga texter, lite rörigt och okoncist.

Är du inte med och ligger bakom utsändningen/Dokument Underifrån? Jag tycker det är bra gjort som jag sagt, och vill gärna tipsa vidare, har gjort det till långt över hundra. Men jag tar upp om hur en sida ser ut - inte för att kritisera dig - utan för "sakens" skull. Jag kan inte stå för riktigt att tipsa ut om sådant om det har massa annat påhäng på sig. Jag bryr mig inte det minsta om politik, men de som ni antagligen vill göra något gott för kan göra det - och kasta ut barnet med badvattnet.

Jag tog upp om kommunistisk kurs i inlägget, så kan den, eller du, tipsa andra, jag tänkte att det kanske var en bra sak, att det du kunde få nytta av det... eftersom det är svårt att få enighet i grupper ibland. Du behöver inte plumpa till inlägg så tycker jag Jag känner till om öppna kanalerna. Jag håller på lite med det, tv och radio.
Du behöver inte skicka någon sådan bok heller, skicka hellre länken om Kinas kommunistpartis historia och sanna ansikte, till andra, om du själv ser att den har ett värde. Texten är väldigt bra och upplysande. (jag har haft ett Mao-hjärta... har släppt det, då verkligheten var helt annorlunda.)

Posted on: 2006/1/12 18:53
Jag kom
Jag såg
Jag vände åter...

See User information
Jag anser att det finns en viss relevans i tex: "astrologi"...

Jag anser att det finns en viss relevans i tex: "Färglära"...

Jag anser att det finns en viss relevans i tex: "Historia"

Jag anser att det finns en viss relevans i tex: "Socialpsykologi"

Jag anser att det finns en viss relevans i tex: "I en massa andra grejer med"

Jag anser att det finns en viss relevans i tex: "Sions Vises protokoll"

Jävlans! Jag "känner" mig nästan "Lärd"...

Man kan ju fråga sig... - för att det faktiskt ÄR, relevant!!!

Varför, tror du Jacobinerna hade röda mössor och det och sånt för? - För att det var kul & snyggt?

Varför, var den där unga mördaren (Princip) som menas - på sätt och vis, "startade" första världskriget, med i den där gruppen som kallades för "Svarta Handen"? - För att det var kul & snyggt?

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2006/1/13 1:49
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Quote:

moonroach skrev:
Nej Kronblom, jag är rätt övertygad om att det är mig Shygets gav respons. Vilket du förmodligen märkt om du hade läst inläggen ovanför ditt eget.

Shygets, vad jag tror mig se utifrån ditt inlägg, är hur lätt du har för att stigmatisera det som för dig är okänt. Att resonera i en "guilt by association" form. Det är så enkelt att dömma och konstruera bilder (såväl falska som sanna) på håll. Ingen som kan säga emot en.

Vad jag vänder mig emot är generaliserande terminologi. T.ex. "röda". En term som jag ej gillar eftersom den är generaliserande och oprecis och därför intetsägande om fenomenet som man vill benämna. Frukten av sådana ord blir istället att det faktiskt säger mer om avsändarens inställning än det som han pekar på.

Men vissa vill gärna reducera människor till icke komplexa existenser. "Aha, nu försvarar han alltså de 'röda' då!". Ingalunda saken här. Vad jag vänder mig mot är fördomar och förhastade slutsatser samt språkförenklingar som reducerar fenomen så att man lättare kan placera in dessa i svartvita bilder.

Är du med på hur jag resonerar. Jag är inne på samma linje som t.ex. Sartre och Robert Anton Wilson. Man kan inte helt säkert avgöra vad ngt är medan det fortfarande är en process dvs levande. Först i döden, dvs när processen avstannat, så kan vi med större säkerhet säga vad det är/var.

Du letar upp delar som ett fenomen (Dokument Underifrån) passerar (intervju i vänstertidning) som du äger en vis inställning till ("röda") och sedan kopplar du denna inställning till allt/alla som befinner sig i fenomenets närhet (mig t.ex.). Dokument Underifrån är grymt splittrat nuförtiden. Som jag sa i ett tidigare inlägg, så är sidan grymt inaktuell. Den är ingalunda representativ för oss samtliga. Faktum är att det är jag och en till som står för aktiviteten i rutan för tillfället. De andra ligger lågt som fan.

Dokument Underifrån har från början varit en bråklåda av olika åsikter. Kanske är det därmed det som är ett av våra kännetecken. Det och yttrandefrihet. Så tvinga oss inte att försvara varandras åsikter för det är helt meningslöst. Vi tycker nämligen alla olika. Vi har inte ens resten av Dokument Underifrån bakom mig när det gäller sändningarna av dokumentärerna.

Därför tänker jag inte stå tillsvars för någon eller något annat. Det som intresserar mig främst här är friheten att uttrycka sig. Därför ligger Dokument Underifrån för tillfället under Ordfront Gbg. Att sedan Ordfront förmodligen inte vill befatta sig med att vi sänder dessa dokumentärer skiter vi i. Vi tycker att en förening som står för yttrandefriheten ska stå upp för att diskutera detta. Plus att ekonomi spelar roll i sammanhanget. Men om du kan hosta upp och pröjas sändningskostnad samt medlemsavgiften, så varsågod, sänd själv. Själv har jag inte råd att vara kräsen. Jag är beredd att ta till många olika medel för att få ut filmerna. Det är det jag ser som det primära här.

En intressant sak som jag kan berätta är att jag skickat pressutskick till otroligt många redaktioner, både lokala och rikstäckande. Flera journalister har jag försökt kontakta. Inga har svarat förutom folk som postar på vaken och Leif Erlingsson (lege.net). Ingen har velat posta infon i sina kalendarium. Kalla handen överallt. Den klassiska vänstercensuren gör sig jävligt gällande så fort konsensus utmanas.

Tråkigt att det bara är på vaken.se och Leif Erlingsson som reagera.. Nu efter sändningen har det då kommit in någon respons ?.. "keep up the good work" :)

Posted on: 2006/1/13 5:33

Anonym

Hej är tillbaks efter ett par dagar bortavaro, p g a något tråkigt i Familjen. Livets gång..Ni vet....
Mycket var osagt men livet går vidare. Bry er om era nära och kära mer i Livet och våga säg oftare att ni Älskar varandra, krama varandra, En liten blomma lite oftare o s v....För när någon dör ångrar man mycket och till och med anklagar sig själv.
Kram på dig NYfiken och er övriga som jag känner. Även till er andra på Vaken. Jag tror det har gått lite över 60 timmar så nu är det dags att lägga sig innan man kollapsar.

Tider om 911 på öppna kanalen är utlagd på länk under.

mvh till er alla

http://politiken.biz/

9/11 2001
Terrorattentatet vi aldrig glömmer
Confronting the Evidence av Jimmy Walters & ReOpen911.org

På Öppna kanalen, har aldrig förr visats på svensk TV
( För dig som har kabel-TV i Göteborg, Kungälv, Partille
t e x Comhem - kanal 11 )

Ti 17/1 kl 20.00
911 In Plane Site av Dave von Kliest& William Lewis

Ti 24/1 kl 20.00 ( repris 31/1 kl 20.00)
Loose Change av Dylan Avery

Ti 7/2 kl 20.00 ( repris Ti 14/2 kl 20.00)

Men vem är dom skyldiga ? De är inte så självklart som du tror ! ! !
Tänk om dom skyldiga går att hitta i Washington i stället för i en grotta i
Afganistan ! !

Har stora delar av Världens befolkning blivit Manipulerad att tro på en version som
inte skulle hålla i en rättegång ?

Bin Laden är alltså inte den skyldige. Ett starkt påstående som visar sig hålla.
Vill du få en inblick i vem som kan ligga bakom Attentatet se då Dokumentärerna
som visas på Öppna kanalen.

Det finns idag tillräckligt med BEVIS för att peka ut andra krafter. I USA jobbas
det för högtryck för att avslöja dessa krafter och du kan nu för första gången ta
del av avslöjanden via ÖK På Internet har debatten varit igång redan från första början. Kära medborgare det är dags att vakna ! ! !
( i vanlig media tystas dessa avslöjande FAKTA ner. VARFÖR )

Anonym

Politisk Hemsida-ocensurerade Nyheter, har uppmärksammat att öppna Kanalen i Göteborg, sänder tre program om 911.

nu när fler och fler anar " ugglor i mossen " så kan det kanske vara tid för ett " upprop " ( namnlistor ) t e x i samarbete med Politiken och andra sajter.

Dessa listor skulle i så fall skickas till t e x SVT där vi kräver att programmen tas upp och visas i " MainstreAM- MEDIA ".

http://politiken.biz/

See User information
Bra idee. Snart har vi textat Loose Change 2ed.

Posted on: 2006/1/19 22:25

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper