vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 9 »

Re: Debunkare

See User information
Jag försökte förklara min syn på saken och jag anser att vi alla är skyldiga eftersom vi har varit relativt omedvetna hur makten hela tiden använder sig av denna form av psykolgisk krigsföring för att ta våra friheter och för att få oss att köpa en människofientlig politik. "Debunkare" gör ingenting för att höja medvetandegraden hos varken sig själva eller hos andra vilket jag anser vara helt förkastligt om vi alla vill ha fred, kärlek och rättvisa.

Då man vet om hur imperibyggare alltid hållit på att manipulera, hjärntvätta och sprida lögner och propaganda omkring sig så är det betydligt lättare att bli medveten om varför världen ser ut som den gör. Börja med att stänga av TVn och sluta köpa tidningar så klarnar det nog till slut.

Posted on: 2008/9/22 18:43
I don't need no PhD, Cause I'm 10 times smarter than you ever be"

Fahrenheit451
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Zink, du behöver knappast utbilda mig angående demokratins grundläggande betydelse. Du vet nog ganska väl vad jag var ute efter. Vi har för längesedan övergivit dessa värderingar och numera utnyttjas det demokratiska systemet av en inflytelserik elit som i USAs fall presenterar båda presidentkandidaterna. Hurra vilka valmöjligheter man har.

Som vanligt är USA det enda som gäller för vaken.se. USA må vara mäktigt men det är inte de enda landet i världen.
Quote:

Ju mer jag läser dina senaste inlägg om detta desto mer undrar jag om du någonsin sätter dig ner och funderar över hur saker och ting fungerar. Tar du aldrig ett djupt andetag och tänker utanför ramarna någon gång ?

Vilka ramar? Jag tänker på mycket annat än vad som diskuteras här på detta forum så jag är på tre andra forum och diskuterar också.
Du kan ju få vidga dina ramar. Hur mycket av tillvaron är känt? 4,6 % känn på den siffran 4,6 % resten är okänt och består av 23 % mörk materia och 72 % mörk energi där den senare vad den nu är för något accelererar universums utvidgning. Vårt universum kommer därför att för evigt utvidga sig.

Så om 10^132 år kommer vårt universum att var tomt och kallt för då har all materia i den försvunnit. För vanlig materia söderfaller men har en halveringstid på 10^32 år men efter 10^132 år har allt söderfallit och försvunnit.

Universum är 13,7 miljarder år eller 1,37*10^10 år.

Quote:

Demokratier har inte undgått krig och konflikter. Historien har flera exempel på legitima demokratier som gått i krig mot varandra på kort eller lång sikt. Tänk även på att Hitler själv kom till makten medan nationen var en demokrati innan de långsamt men säkert transformerades till fascism.

Du blandar ihop att demokratier och diktaturer krigat och krigar mot varandra. När väl Hiltler startade kriget vad Tyskland en nazistisk diktatur.

Demokratier har aldrig krigat mot varandra.

Quote:

Du resonerar ju som en riktig neo-konservativ när du skriver hur demokrati måste spridas i världen. Vems demokrati..din eller USAs ? Frågar du en amerikan om vad de tycker om sin demokrati skulle en bildad sådan fnysa och säga att de minsann har republik..inte någon demokrati. Detta är skälet till att jag frågade innan. Det beror som sagt helt på ens egen definition.

USA igen varför i all världen USA, USA, USA, USA och åter USA? Vi bor i SVERIGE. Har du missat det?

Quote:

Varför nämner du in ditt t skriva sådant strunt som "alla får inte plats i riksdagen" är bara att dumförklra mig och andra. I min värld är det inte mycket mer realistiskt att en knapp majoritet ska få styra en knapp minoritet.

Om du struntar i att rösta får du finna dig att bli styrd av de du inte gillar. Jag röstar och blir därför styrd av de jag gillar däremot gillar jag inte allt som beslutas men det så är det i en demokrati att allt som beslutas gillar man inte.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Zink, Vad som är en demokrati eller inte bestämmer vi som skapar dom. Allstå vi människor. Skapar makten dem är det heller inga demokratier utan bygger på förtryck och är diktaturer. USA är idag ingen demokrati och vi har ett flertal brott mot deras konstitution som gjort dem till snarast en diktatur där man förtrycker oliktänkande. Wakie Wakie.

Att rösta har ingenting med vår demokrati att göra eftersom systemet är korrumperat. Rösta rött eller blått betyder samma sak och de står allihop på den lilla klicken maktelitens sida. Samma sak över hela världen om du någonsin sett statisk på hur makt, pengar samlas i allt färre och färre fickor.

Vill man göra något för människorna och deras lika värde är civil olydnad och att öka medvetenheten det enda jag själv tror fungerar i en så pass korrupt värld som vi har idag.

Posted on: 2008/9/22 19:40

Fahrenheit451

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

oligus skrev:
Quote:

Bra då är vi överrens att varken vi kritiker eller vaken.se sympatisörerna är ansvariga för de som dog 911 oberoende av vilka åsikter vi har om 911.

Ja, vi är fullständigt överens om att varken vi kritiker eller de som sympatiserar med den officiella myten är ansvariga för de som dog 911 oberoende av vilka åsikter vi har om 911.

/O

Så bra.
Tyvärr har man ofta hört andra tongångar här.
...

Kollektiv skuld, eller kollektiv bestraffning, eller den engelska termen "guilty by association" är tema på att man tillhör en grupp och om någon gör något i gruppen så är man automatiskt medskyldig.

Detta strider naturligtvis mot grundläggande mänskliga rättigheter och är totalt ologiskt. Om en kristen begår ett brott är då alla kristna människor onda och skall bestraffas?

Vi är alla individer och jag har inget ansvar för vad andra säger i det här forumet lika lite som du har det ansvaret.

Men rent generellt, om någon anklagar dig för att vara medbrottsling till ett brott du inte har begått, kräv bevis. Bevisbördan ligger på dem som kommer med anklagelsen.

/O

Posted on: 2008/9/22 20:38
-------------------------------------------
http://sweden911truth.blogspot.com
swedes4911truth@gmail.com

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Zink, Vad som är en demokrati eller inte bestämmer vi som skapar dom. Allstå vi människor. Skapar makten dem är det heller inga demokratier utan bygger på förtryck och är diktaturer. USA är idag ingen demokrati och vi har ett flertal brott mot deras konstitution som gjort dem till snarast en diktatur där man förtrycker oliktänkande. Wakie Wakie.

Demokrati är inte ett statiskt begrepp utan länder kan ha stark eller svag demokrati.

Det är fritt att i USA säga vad man vill för den server som detta forum är på ligger i USA och de har då ingen vad jag vet annat än en hacker eller flera hacker påverkat.

Som tur var hade tydligen de som sköter om servern en backup för de mesta som hacker/hackarna tog bort är återskapat.

Så att USA inte skulle vara en demokrati håller jag inte med och Bush är en idag mycket illa sedd president med tanke på vad han hållit på med.

Sedan har USA inte fler trupper än de som nu finns i Irak och Afghanistan så något nytt påhitt av USA i samma väg kommer inte att hända. UA vill ha mer trupp i Afghanistan vilket innebär att de måste minska på trupperna i Irak.

Quote:

Att rösta har ingenting med vår demokrati att göra eftersom systemet är korrumperat. Rösta rött eller blått betyder samma sak och de står allihop på den lilla klicken maktelitens sida. Samma sak över hela världen om du någonsin sett statisk på hur makt, pengar samlas i allt färre och färre fickor.

Vill man göra något för människorna och deras lika värde är civil olydnad och att öka medvetenheten det enda jag själv tror fungerar i en så pass korrupt värld som vi har idag.

Detta måste du konkretisera. Ange några människor som du anser vara med i det korrupta systemet och hur de påver verkar dig personligen för jag har fråga om och igen hur de av vaken.se påstådda maktstrukturerna egenligen verkar och hittills har ingen på vaken.se drabbats av dem annat en i skolan vilket blev väl diffust.

Att man inte kan konkretisera de påstådda maktstrukturerna eller visar hur en liten grupp styr en stor grupp är de bara teoretiska maktstrukturer och inga verkliga.

Vi har forma Östeuropa som mall hur mycket personer ett kontrollsamhälle egentligen behöver och de visar att små maktstrukturer inte i kan existera då de inte får ut sin makt på ett kontrollerat sätt i samhället.

Får man inte ut sin makt på ett kontrollerat sätt har man ingen makt.

See User information
zink skrev:
Quote:

Om du struntar i att rösta får du finna dig att bli styrd av de du inte gillar. Jag röstar och blir därför styrd av de jag gillar däremot gillar jag inte allt som beslutas men det så är det i en demokrati att allt som beslutas gillar man inte.

Hjälp, giv mig kraft någon.
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det detta påstående.

Zink, du har hängt här ca 2 år och inte fattat ett smack.
Du är fullständigt inkapabel till att se samband.

1. De spelar inte någon roll vilka du väljer, DET ÄR INTE DE SOM STYR, HAR ALDRIG VARIT !

2. Demokrati är av de sämsta styrelseskick som finns.

85 % idioter som väljer ännu större idioter som i sin maktkåthet inbillar att de styr.

Vilket jävla skämt.

Posted on: 2008/9/23 12:37

Anonym
Quote:

kvartspundare skrev:

1. De spelar inte någon roll vilka du väljer, DET ÄR INTE DE SOM STYR, HAR ALDRIG VARIT !

85 % idioter som väljer ännu större idioter som i sin maktkåthet inbillar att de styr.

Vilket jävla skämt.

Om du nu VET vilka som styr ge min namnen på dem så jag vet dels vilka du menar och dels att de verkligen existerar. Ta nu inte 2 år på dig att hitta den informationen.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

kvartspundare skrev:

Vilket jävla skämt.

Om du nu VET vilka som styr ge min namnen på dem så jag vet dels vilka du menar och dels att de verkligen existerar. Ta nu inte 2 år på dig att hitta den informationen.

Ansträng dig lite nu Zink,
Vaken and google is your friend.

Ställ dig med armarna rakt ut och säg:

Jag kan förstå, jag är inte rädd

Ansträng dig lite nu, så snackar vi sedan OK?

Posted on: 2008/9/23 14:10

Anonym
Admin! Är det OK att tråden språrar ur bara för att det handlar om "zink-bashing"?

Vad våran demokrati anbelangar är den underkastad Bryssel, så även vår grundlag. I Bryssel beslutar inte folkvalda, utan proto-folkvalda o dessa är bevisat mycket tillgängliga för lobbying. Om det är en elit som styr eller inte, detta system vi har i Europa har visat sig vara till för kapitalet(kalla det eliten om du vill), inte medborgarna.

See User information
Deras agenda är precis som Harry Ellis.
http://stars.ign.com/articles/826/826238p1.html

Posted on: 2008/9/23 19:06

Anonym
Quote:

kvartspundare skrev:

Det är Kalle Anka, Musse Pigg och Björnligan.

Alltså fantasifigurer som alla går att hitta via Google.

Så är du nöjd nu?

Ellet vill du korrigera deltagarna?

Jag fattar inte varför du och andra på detta forum när vi kritiker frågar så ska vi ut på Google och leta själva.

Hur i all världen tänker du? Japp de kommer att skriva in samma ord som jag kvartspundaren tänker på i Google via tankeläsning och då hitta samma saker som jag.

Internet är gigantiskt är det helt obekant? Det finns ingen som helst garanti att jag hittar samma saker som du.

Jag kan visa de genom att ta en motsatt grej.

Vad är orsaken till striderna i Kongo? Du får själv söka svaret på Google.

Hur stor är chansen tror du att du då hittar samma saker som jag och kommer fram till samma slutsats som jag. Chansen är noll. Den skulle t.o.m. vara nära noll även om jag gav dig namnet till två av de stridande grupperna som jag inte gillar.

Anonym
Quote:

Despierto skrev:
Admin! Är det OK att tråden språrar ur bara för att det handlar om "zink-bashing"?

Vad våran demokrati anbelangar är den underkastad Bryssel, så även vår grundlag. I Bryssel beslutar inte folkvalda, utan proto-folkvalda o dessa är bevisat mycket tillgängliga för lobbying. Om det är en elit som styr eller inte, detta system vi har i Europa har visat sig vara till för kapitalet(kalla det eliten om du vill), inte medborgarna.

Ta och visa vilka trådar som inte spårat ur efter ett tag.

Jag zink får kritik när det händer men inte när vaken.se sympatisörena gör samma sak i mina trådar.

Världen är orättvis och vaken.se är en del av världen.

See User information
Cheney står för dagens debunk....

Tony Snow I-view- Cheney says that Osama Wasn't Behind 9-11

Either Dick Cheney committed multiple gaffes, or if I heard him correctly, he says that there is no evidence of Osama Bin Laden was behind 9-11. And ironically, he has NEVER BEEN charged with the crime of orchestrating 9-11. To this day, there is STILL NO INDICTMENT AGAINST HIM.

http://www.youtube.com/watch?v=fnR1QxYNGNo

Posted on: 2008/9/23 21:26
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Nu är det ju uppenbart att det är en felsägning. Freudiansk kan man ju säga men de pratar om Saddam o han säger fel... Roligare tycker jag, o mer talande om denne mans omvärldskunskap, det är att han påstår att Mohammed Atta träffat irakisk säkerhetstjänst i Tjeckoslovakien, ett land som inte funnits på sexton år. Antingen har 9-11 planerats lääänge eller så har Cheney rätt taskig koll på världen.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

kvartspundare skrev:

Det är Kalle Anka, Musse Pigg och Björnligan.

Alltså fantasifigurer som alla går att hitta via Google.

Så är du nöjd nu?

Bravo Zink!

Nöjd är NWO...formateringen av din hjärna är fullständig.
Mission accomplished.

Over n´out

Posted on: 2008/9/23 21:59

See User information
Zink:
Har nog aldrig stött på en människa med mindre hjärnaktivitet i den högra hjärnhalvan än du. Du verkar uteslutande befinna dig i den vänstra. Ifrågasätter du någonsin någonting annat än dem som ifrågasätter auktoriteter?

Bush kom till makten på ett mycket tvivelaktigt sätt för det första så att USA är en demokrati stämmer inte.
När det gäller dessa maktstrukturer många av oss på vaken ser men inte du fungerar dem på följande sätt.
Om du vill göra det väldigt generellt och överskådligt till att börja med kan du titta på statistik kring hur världens resurser är fördelade.
Sen kan du gå vidare med att titta på vilka personer som äger vad och kontrollerar vad. Allt detta är svart på vit fakta som du och jag kan googla fram på internet tex.

Varför USA så ofta nämns på vaken är för att det är ett så tydligt och enkelt exempel på hur dessa maktstrukturer verkar i ett samhälle. Det blir mer komplext om man ska diskutera hela världen samtidigt och Sverige är inte riktigt lika hårt drabbat av dessa maktstrukturer än men på god väg.

Så jag tar därför USA som exempel igen. Titta vidare på vilka som äger vad i USA och titta på vad som krävs för att bli vald till kongressen och liknande, titta på vilka personer som sitter där och deras bakgrund. Allt går att kolla upp svart på vitt.
Det är inga "mystiska" dolda grejer vi snackar om inga jävla konspirationsteorier. Det är så världen ser ut för i helvete.

Ett fåtal människor äger det mesta och kontrollerar det mesta - googla el gör vafan du vill, faktum kvarstår.

Hur dessa människor sedan styr och kontrollerar för att skapa ännu mer makt är ett kapitel för sig. Det görs med så små medel som möjligt "totalitarian tiptoe" som det heter på eng.
Subtilt subtilt verkar makteliten och det är inte förrän man SJÄLV börjar öppna ögonen och studera som man verkligen ser detta.
Du frågade om ngn på vaken konkret har märkt av dessa maktstrukturer - JA dagligen genom massmedia framförallt och i skolan/universiteten - hur det är upplagt vilka ämnen man läser, vad som fokuseras på osv. Det är en lång diskussion i sig att gå in på eftersom de är så subtilt innan man ser den stora bilden.

Rent konkret så jobbar dessa rika människor med att skaffa sig inflytande inom flera olika branscher (googla) tex, diverse företag vapenindustrin, politiken, skolsystemet - allt är sammanlänkat och det är samma människor som styr (googla)
Med hjälp av obegränsade resurser kan de lobba för sina idéer i evighet, subtilt och långsamt verkar de mot sina mål (mer makt mer kontroll)
genom skolsystemet, politiken, näringslivet. Några familjer du kan googla lite på tex:

1. The Astor Bloodline

2. The Bundy Bloodline

3. The Collins Bloodline

4. The DuPont Bloodline

5. The Freeman Bloodline

6. The Kennedy Bloodline

7. The Li Bloodline

8. The Onassis Bloodline

9. The Reynolds bloodline

10. The Rockefeller Bloodline

11. The Rothschild Bloodline

12. The Russell Bloodline

13. The Van Duyn Bloodline

Posted on: 2008/9/23 22:48
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Debunkare säger ofta att de vill se bevis för att kunna tro någonting. Helt okej. Bara det att det är en lögn. Vad de egentligen menar är att de behöver bevis för att tro på något som inte kommer ifrån etablissemang/de utvalda aktoritära personerna. Fast där kräver de inga bevis! Alltså ett ultimat sett att selektivt ta in information.

Posted on: 2008/9/26 19:24

Fahrenheit451

See User information
Quote:

zink skrev:

Kort sagt har jag försökt undersöka vad vaken.se står för. Att jag efter det har kritiserat de mesta beror på mitt beslut efter ha tittat på vaken.se videor och inte att min åsikter påverkas av någon maktstruktur i samhället

Jag blir liiiite trött på ditt tjat om vad vaken.se står för, vaken.se är en portal/community som inte känner eller tycker nånting.. Vi alla individer som är medlemmar har olika ståndpunkter i alla frågor, personligen har jag ändrat mig 2-3ggr gällande Månlandningen, hur har jag ändrat uppfattning, kritiskt tänkande och information från flera källor!?!? Zink har du NÅGONSIN ändrat uppfattning om nåt? Eller har du bara samma uppfattning som makten/vetenskapsmännen/experterna har?

Quote:

zink skrev:

Demokrati = folkstyre

Det är just de demokratier som finns i världen i dag som aldrig har börjat krig mot varandra.

Vi får alla rösta på vem vi vill i detta land och något måste representera oss för alla Sveriges invånare ryms inte i riksdagen.

Vi kan i och för sig folkomrösta om nästan allt som i Schweiz där man har beslutande folkomröstningar medan vi i Sverige har rådgivande folkomröstningar.

Men beslutande folkomröstningar har visat sig ge en mycket konservativ syn på tillvaron där kvinnor i Schweiz fick federal rösträtt 1971 och sista kantonala rösträtten 1990.

Så om ni vill ha fred kämpa för dagen demokratier för något bättre än det har inte funnits hittills eller som Churchill sa:

Demokrati är den sämsta statsformen, bortsett från alla de andra.

Detta är vad dom vill att du ska tycka och tänka men när fick du senast rösta om nåt viktigt gällande samhället? Jag vill gärna rösta NEJ till FRA-lagen, Lissabonfördraget m.m.. FRA-lagen skulle inte gå igenom om folket fick välja, likadant med Lissabonfördraget, se bara hur det går på Irland, dom sa nej till Lissabonfördraget och genast pratas det om en ny röstning?

Har du förövrigt inte märkt att sittande politiker skiter fullständigt i vad folket tycker eller vill..?

Jag skulle vilja se Sverige som en konstitutionell republik, där grundlagen är styrande, precis som i USA, genialt!

Posted on: 2008/9/27 11:45
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

jonte skrev:
Zink:
Har nog aldrig stött på en människa med mindre hjärnaktivitet i den högra hjärnhalvan än du. Du verkar uteslutande befinna dig i den vänstra. Ifrågasätter du någonsin någonting annat än dem som ifrågasätter auktoriteter?

Att beskriva folk med olika nedsättande kommentarer är dels omoget och dels används det emot de emot vaken.se sympatisörerna för att visa hur dåligt de tål kritik.

Du och andra får fortsätta med det om ni vill men att du och andra inte förstår följder är för mig en stor gåta.

Jag kallar inte dig eller någon annan för en massa dumma saker eller har åsikter om din eller andra hjärnaktivitet.

Quote:

Bush kom till makten på ett mycket tvivelaktigt sätt för det första så att USA är en demokrati stämmer inte.

Att valsedlarna var tvivelaktigt gjorda var inte Bush eller Al Gores fel. Då ingen av dem hade makt över hur valsedlarna var gjorda.

Quote:

När det gäller dessa maktstrukturer många av oss på vaken ser men inte du fungerar dem på följande sätt.
Om du vill göra det väldigt generellt och överskådligt till att börja med kan du titta på statistik kring hur världens resurser är fördelade.
Sen kan du gå vidare med att titta på vilka personer som äger vad och kontrollerar vad. Allt detta är svart på vit fakta som du och jag kan googla fram på internet tex.

Maktstrukturer rör på sig hela tiden och är inte statiska vilket världshistorien tydligt visar. Stormakter kommer och går. Det finns inga garantier att USA är stormakt om 50 år. Det kan lika gärna vara Indien och/eller Kina

Det samma gäller fördelningen av jordens resurser där Indien återigen har en fördel av att ha så stor del av befolkningen som är vegetarianer.

Även ägandet av företag rör på sig vilket de kriser som synts bland företagen i USA visar. Till daga dato (080926) har 13 banker gått i konkurs i USA.

Quote:

Varför USA så ofta nämns på vaken är för att det är ett så tydligt och enkelt exempel på hur dessa maktstrukturer verkar i ett samhälle. Det blir mer komplext om man ska diskutera hela världen samtidigt och Sverige är inte riktigt lika hårt drabbat av dessa maktstrukturer än men på god väg.

Så jag tar därför USA som exempel igen. Titta vidare på vilka som äger vad i USA och titta på vad som krävs för att bli vald till kongressen och liknande, titta på vilka personer som sitter där och deras bakgrund. Allt går att kolla upp svart på vitt.
Det är inga "mystiska" dolda grejer vi snackar om inga jävla konspirationsteorier. Det är så världen ser ut för i helvete.

Ett fåtal människor äger det mesta och kontrollerar det mesta - googla el gör vafan du vill, faktum kvarstår.

Men USA har inte makt över hela världen. Jag tycker fortfarande att USA överbetonas så de som händer i USA projektera på hela världen får man en mycket skev bild av världen.

De flesta videor om makteliten som finns på vaken.se är producerade i USA och amerikaner har inte visat sig på styva linan när de gäller att se utanför USA gränser. När SVT visade en världskarta för New York bor kunde de flesta av dem inte peka ut var USA låg!

Quote:

Hur dessa människor sedan styr och kontrollerar för att skapa ännu mer makt är ett kapitel för sig. Det görs med så små medel som möjligt "totalitarian tiptoe" som det heter på eng.
Subtilt subtilt verkar makteliten och det är inte förrän man SJÄLV börjar öppna ögonen och studera som man verkligen ser detta.
Du frågade om ngn på vaken konkret har märkt av dessa maktstrukturer - JA dagligen genom massmedia framförallt och i skolan/universiteten - hur det är upplagt vilka ämnen man läser, vad som fokuseras på osv. Det är en lång diskussion i sig att gå in på eftersom de är så subtilt innan man ser den stora bilden.

Det ”stora bilden” varför i all värden ska bara den fungera. Om det du och andra påstår finns i verkligheten ska väl detaljerna också synas tydlig?

Quote:

Rent konkret så jobbar dessa rika människor med att skaffa sig inflytande inom flera olika branscher (googla) tex, diverse företag vapenindustrin, politiken, skolsystemet - allt är sammanlänkat och det är samma människor som styr (googla)
Med hjälp av obegränsade resurser kan de lobba för sina idéer i evighet, subtilt och långsamt verkar de mot sina mål (mer makt mer kontroll)
genom skolsystemet, politiken, näringslivet. Några familjer du kan googla lite på tex:

Om du har gått i skolan hur kommer sig det att du inte är påverkad?

Du och andra på vaken.se överdriver maktutövandet. Är du drabbas av den? Känner du något som är drabbad av deras maktutövande?
Det kommande är hämtat från The 13 Illuminati Bloodlines av Fritz Springmeier & Cisco Wheeler

Sidorna finns på ett flertal webb sidor

Jag hämtat informationen från:

http://www.thewatcherfiles.com/bloodlines/

1. The Astor Bloodline

Inga av Astor lever idag och saknar makt i dagen samhälle.

2. The Bundy Bloodline

Träff:

http://www.thewatcherfiles.com/bloodlines/bundy.htm
http://www.theforbiddenknowledge.com/ ... h/the_bundy_bloodline.htm
(samma information på båda)

Otydlig information om dessa. Den mest kända är seriemördaren Ted Bundy!

Bundy är så vanligt namn att de är svårt att kontrollera personerna de nämner.

3. The Collins Bloodline

Otydlig information om dessa. Ingenting finns om dessa personer på andra webbsidor utom den brittiska skådespelaren Joan Collins (sydafrikansk härkomst) och astronauten Michael Collins (irländsk härkomst) alltså inte de minsta släkt med varandra.

4. The DuPont Bloodline

En fullständig röra. Alla möjliga personer nämns som inte heter DuPont och framförallt nämns inte grundaren av DuPont, Eleuthère Irénée du Pont de Nemours, utan några om heter ungefär som honom vilka de nu är.

5. The Freeman Bloodline

Träff:

http://www.thewatcherfiles.com/bloodlines/freeman.htm

Tveksam ihopkoppling av personer med efternamnet Freeman. Spridet myten om den 1956 skapade orden Prieuré de Sion.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Prieur%C3%A9_de_Sion

Inga personer listas i slutet av den artikeln.

6. The Kennedy Bloodline

Ingen “Bloodline” utan nu rabblas olika Kennedy personer utan släktskap upp från USA, Irland och Skotland.

När väl John F. Kennedy nämns så listas även Marylin Monroe och Jane Mainsfield för att visa på vad? Mycket oklart varför de nämns i artikeln.

Sedan kopplas John F. Kennedy ihop med maffian EFTER sin död.

http://en.wikipedia.org/wiki/Kennedy_assassination_theories

Inga bilder fungerar i artikeln.

7. The Li Bloodline

Ingen “Bloodline” igen utan Li, Lee och andra personer med Li i namnet rabblas upp.

Det är Triaderna i Hongkong man är ute efter men de är så många olika triadgrupper att man kan ifrågasätta om alla verkligen hör ihop.

http://en.wikipedia.org/wiki/Triad_society

Inga bilder fungera i den artikeln.

8. The Onassis Bloodline

Träff:

http://www.thewatcherfiles.com/bloodlines/onassis.htm

Den Dennis Brunnelle, som nämns i artikeln går de inte att hitta någon inforation om. TVÅ träffar på webben där en går till om artikel och en till ett referat av artikeln.

Mest bara spekulationer alltså och Aristoteles Onassis dog med inte så stor förmögenhet på 200 miljoner kronor.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Aristoteles_Onassis

9. The Reynolds bloodline

Träff:

http://web.archive.org/web/2003061715 ... m/bloodlines/reynolds.htm

Otydligt om alla Reynolds verkligen är släkt med varandra.

Komisk kommentar:

Charles R. Reynolds w/ Regina Reynolds--authors of One Hundred Years of Magic Posters

Boken: http://www.qualitymagicbooks.com/?nd=large&key=2275

Så vanligt trolleri är Illuminati?

10. The Rockefeller Bloodline

En överraskning. Rockefeller är urtypen för en rik och mäktig släkt men kritiken mot honom är ovanligt mild jämför med de andra.

11. The Rothschild Bloodline

Europeisk bank familj med egen hemsida:

http://www.rothschild.info/home/

12. The Russell Bloodline

Här blir det 100 % fel. Man påstår helt felaktigt att Jehovas Vittnen och Charles Taze Russell har anknytningar till frimurarorden. Charles Taze Russell har kritiserat Frimurarna och Jehovas Vitten har hela stånd från dem.

Inga av dessa länkar är skrivna att några som har de minsta med Frimurarna att göra.

http://www.masonicinfo.com/famousnon.htm

http://www.exjws.net/museum/russell_freemason.htm
(skriven av avhoppade Jehovas Vittnen)

Det religiösa rörelse som verkligen har haft med Frimurarna att göra är mormonerna. Både Joseph Smith mormonskyrkans grundare och flera i mormonkyrkan har varit frimurare och den hemliga invigningen i mormonernas tempel var i början mycket lik frimurarnas invigning. Tempelinvigningen har på senare år ändrats för att skilja sig mer från frimurarnas invigning.

Mormonerna har högt anseende i USA och flera av dem jobbar inom den amerikanska administrationen.

13. The Van Duyn Bloodline

Huvudsakliga verksamheten av Van Duyn är att tillverka godis!

De mesta som påstås i artikeln går inte att hitta annat än i just artikeln.

Mycket av informationen är gammal alltså från 1800-talet och blandar faktiska uppgifter med rena spekulationer och ren fiktion.

Rika och människor med makt det har det funnits långt bak i människan historia utan att de spekulerats om att de hållit ihop med några påhittade maktstrukturer som Illuminati.

Att inte de webbsidor Fritz Springmeier har hand om fungerar så bra fick jag förklaring på denna sida:

http://www.illuminati-news.com/wes070906.htm

För er som inte orkar läsa länkar så ha Fritz Springmeier fått ett fängelsestraff på 9 år för bankrån och illegalt vapeninnehav.

Cisco Wheeler den andre författaren håller på med mind control där alla som inte tycker som han är utsatt av mind control. Han anklar t.o.m. sin far för mind control.

Jag finner inte det Fritz Springmeier och Cisco Wheeler påstår ett dugg trovärdigt och varför du köper deras felaktiga och luddiga argument får du svara på själv.

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Debunkare säger ofta att de vill se bevis för att kunna tro någonting. Helt okej. Bara det att det är en lögn. Vad de egentligen menar är att de behöver bevis för att tro på något som inte kommer ifrån etablissemang/de utvalda aktoritära personerna. Fast där kräver de inga bevis! Alltså ett ultimat sett att selektivt ta in information.

Rent påhitt. Jag kräver bevis att alla men NIST har visat på ett mycket mer trovärdigt sätt hur de kommit fram till sina slutsatser än de med sprängteorierna har.

Sedan är de så att de som påstår något har bevisföringen. Så NIST måste bevisa sin ståndpunkt och 911 truth måste bevisa sin ståndpunkt så ingen av dem kommer undan.

Men nu skiljer de sig åt. NIST har kommit fram till allt de påstår själva medan till det 911 truth påstår ska Bush & Co eller andra delar i administrationen bevisa en del saker.

See User information
Quote:

zink skrev:
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Rent påhitt. Jag kräver bevis att alla men NIST har visat på ett mycket mer trovärdigt sätt hur de kommit fram till sina slutsatser än de med sprängteorierna har.

Sedan är de så att de som påstår något har bevisföringen. Så NIST måste bevisa sin ståndpunkt och 911 truth måste bevisa sin ståndpunkt så ingen av dem kommer undan.

Men nu skiljer de sig åt. NIST har kommit fram till allt de påstår själva medan till det 911 truth påstår ska Bush & Co eller andra delar i administrationen bevisa en del saker.

Sorry, men det är kontenetan om man bara använder sin vänstra hjärnhalva. Du har t.ex. aldrig krävt bevis utan litar blint till vad nuvarande officiella konspirationsteorin är oavsett om det är NIST; FEMA eller någon annan. De har dessutom ändrat sig ett flertal gånger och det enda som finns är deras ord att gå på.
Selektiv inlärning, helt fritt fram att matas med vad som helst bara det kommer från någon av samhällets utvalda aktoriteter.

Posted on: 2008/9/27 17:10

Fahrenheit451

Anonym
Quote:

Fahrenheit451 skrev:

Sorry, men det är kontenetan om man bara använder sin vänstra hjärnhalva. Du har t.ex. aldrig krävt bevis utan litar blint till vad nuvarande officiella konspirationsteorin är oavsett om det är NIST; FEMA eller någon annan. De har dessutom ändrat sig ett flertal gånger och det enda som finns är deras ord att gå på.
Selektiv inlärning, helt fritt fram att matas med vad som helst bara det kommer från någon av samhällets utvalda aktoriteter.

Hur vet du att jag inte krävt bevis av NIST? Bara för att jag inte skrivit om det på detta forum?

Vad är de förresten för något du anser NIST inte har bevisat som de själva påstår har hänt?

See User information
Jag anser ingenting om NIST ur detta perspektiv, bara det att de är utvalda som aktoriteter av etablissemanget, vilket alltid räcker för att en debunkare ska köpa allt de säger och gör. Det är så debunkare fungerar generellt, det enda som krävs för att en källa ska bli trovärdig är makt och tidigare inflytande. Inte vad som sägs eller hur de ageras, utan skulle de säga att månen är gjord av ost så skulle det köpas det också.

Ofta säger debunkare att "thruters" har fel, men ändå så kan de erkänna att det existerar hemliga sällskap, hemliga regerings överenskommelser( Bilderberg osv). Trots att de dessutom helt saknar insyn i dessa hemliga sällskap, detta hemliga beslutsfattande så säger de sig veta någonting om sanningen!!!Hur i helvete går det ihop om man dessutom anser sig vara realist och ute efter fakta?

Posted on: 2008/9/27 18:02

Fahrenheit451

See User information
Quote:

Fahrenheit451 skrev:
Jag anser ingenting om NIST ur detta perspektiv, bara det att de är utvalda som aktoriteter av etablissemanget, vilket alltid räcker för att en debunkare ska köpa allt de säger och gör. Det är så debunkare fungerar generellt, det enda som krävs för att en källa ska bli trovärdig är makt och tidigare inflytande. Inte vad som sägs eller hur de ageras, utan skulle de säga att månen är gjord av ost så skulle det köpas det också.

Ofta säger debunkare att "thruters" har fel, men ändå så kan de erkänna att det existerar hemliga sällskap, hemliga regerings överenskommelser( Bilderberg osv). Trots att de dessutom helt saknar insyn i dessa hemliga sällskap, detta hemliga beslutsfattande så säger de sig veta någonting om sanningen!!!Hur i helvete går det ihop om man dessutom anser sig vara realist och ute efter fakta?

För att dom inte bryr sig dom har plockat upp ämnet ur luften och snöat in helt på att den goda boken som komissionen satt ihop är det enda rätta. Dom ignorerar att dom officiella källornas trovärdighet ifrågasätts inte bara vad som skrivits av dom.

Posted on: 2008/9/28 19:18

« 1 (2) 3 4 5 ... 9 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper