vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#25
Från en gruva? Från kulvertar?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#26


See User information
jo, men tänker mest på vid en ingång t.ex.
Men det sägs ju iofs att det finns långa tunnlar på flera mil, så ev så ligger ingången på något helt annat ställe än själva basen.

Posted on: 2008/11/9 21:36
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#27
Precis så fungerar kulvertar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#28


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Precis så fungerar kulvertar.


ja, men just den ingången lär ju vara rätt bevakad isf :)

Posted on: 2008/11/10 15:55
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#29
Jag skulle tippa på att bara den närmaste gången är avstängd UNDER marken.

En underjordisk bas i anslutning till kulverter har en hel del ingångar. En stor fördel...

Min gissning är att stockholms bas ligger mellan Hallonbergen och Kista.

Varför?

Titta själv på tunnelbanenätet:
Resized Image


Ett bostadsområde planerades där och det finns tom en egen tunnelbanestation som inte används. Närheten till Kista, Sveriges 'Silicon Valley' är idealisk.


Här kan du förresten läsa om en misstänkt gruva

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#30


See User information
vart öppnar jag filen?

Posted on: 2008/11/10 16:06
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#31
Har ändrat inlägget nu till dig

Kymlinge heter stället iallafall...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kymlinge

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#32


See User information
Quote:

c0mputerr0r skrev:
Har ändrat inlägget nu till dig

Kymlinge heter stället iallafall...
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kymlinge


Ja, det där var intressant... ser väldigt skumt ut på kartan nu när du säger det och visar bilden. Synd att jag inte bor i sthlms området så att man lätt kan kolla på nära håll :S

Posted on: 2008/11/10 18:25
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#33
Saxat från wikipedia: "Flera av de statliga verk och myndigheter som var tänkta att ligga där utlokaliserades i stället till andra delar av Sverige. Dessutom hade intresset att bygga stora förorter mattats betydligt."

De bygger överallt i de befintliga förorterna och gör de trängre och trängre. Jag åkte förbi min gamla skola häromdagen och såg de hade byggt tre bostadshus PÅ SKOLGÅRDEN.

Så intresset av att bygga nya bostadsområdet är INTE ett giltligt alternativ till att Kymlinge är öde.

Och naturområde ger jag inte mycket för... Då det finns större grönområden i närheten.

Se själv på denna karta:
http://maps.google.com/maps?ll=59.393407,17.967483&z=16&t=h&hl=sv

Du ser förresten tunnelbanestationen på denna bild. Zooma gärna ut och se storleken på hela området och de närliggande grönområderna.

Här står lite om just tunnelbanestationen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kymlinge_(tunnelbanestation)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#34


See User information
intressant!
har du varit där själv? eller känner nån?
Finns det nåra bra bilder från området?

Posted on: 2008/11/10 18:55
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#35
Titta förresten på den officiella SL kartan:
Resized Image


Den första jag postade är en geografiskt korrekt karta.

De har stort mellanrum mellan Svedmyra och Stureby (Jämför det egentliga mellanrummet på den geografiskt korrekta kartan.)

Jag har åkt förbi Kymlinge många gånger, men i stort sett hela blå linjen ligger under jord... Fram till Kymlinge.

http://www.paranormal.nu/kymlinge.htm


Edited by c0mputerr0r on 2008/11/10 19:31:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#36
nazgul4: Kolla på http://28dagarsenare.se/ ett svenskt Urban Explorer forum.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#37


See User information
Det kommer att byggas vid kymlinge, området Ursvik kommer att växa, men dom måste ta hänsyn till igelbäcken som rinner igenom och vidare till Ulriksdals slott....känsligt naturområde...?

Posted on: 2009/7/27 23:25
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#38
Så du tror inte på att det finns en bas vid kymlinge? Jag är övertygad om det

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#39


See User information
Haha, därför jag älskar konspirationsteoretiker...

"Men snälla, NÅGON måste ha sett NÅGOT! Tänk efter nu!"

Och till slut hittar man något, som oftast är apballt, som Kymlinge. Har jobbat i Kista, cyklat varje dag över Järvafältet. Tyvärr inte vid Kymlinge. Alla vet ju att stockholm är som en schweizerost, tunnlar, skyddsrum, tunnlar under tunnlarna. Ryktas att en stridsvagn kan åka ner i Aspudden och dyka upp i Ropsten, utan att passera gå...

Kymlinge kanske var Sveriges svar på Mount Weather? Eller så var hallandsåsen det. Eller så går det en tunnel från Slottet till Hallandsåsen.

edit: Ifall Kalla Fakta läser detta lägger jag in en disclaimer: Jag är ironisk! Älskar även judar. Titta, jag klappar en, as we speak!

Posted on: 2009/11/24 23:20
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#40


See User information

Posted on: 2009/11/24 23:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#41


See User information
Haha! När jag tittar över min gamla arbetsplats hittar jag detta! Gå till dessa GPS-kordinater i vyn Utsikt på Eniro.

N 59º 24.261'
E 017º 56.702'

De har blurrat något som sitter på taket till en av Ericsson-byggnaderna. Eller så är det FOI som ligger där, nu när jag tänker efter... Egentligen inte så märkligt, men ganska roligt.

Man får dock se FOI-byggnaden om man använder flygfoto.

Vänta nu...

Ingången till Kymlinge ligger ju bara ett par hundra meter ifrån FOI och huvudkontoret till Sveriges största företag.

THE PLOT THICKENS!!

Posted on: 2009/11/24 23:41
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#42


See User information
När det gäller Rocagil så användes det för att stabilisera berget om det är fullt med sprickor. För att slippa ifrån eventuella skadeståndsansvar startade man ett nytt företag i "Heja Sverige-andan" och insatte ett avgående socialdemokratiskt kommunalråd från Båstad som VD. En man som inte hade en aning om frågeställningar som rörde arbeten i berg men som var företagets ansikte utåt...
Att Rocagil är radioaktivt har jag aldrig hört talas om. Är det inte en skröna? Man talade om att det förgiftade vattnet som rann från åsen men inte fan att det skulle ha varit radioaktivt! Det var tal om att det innehöll pvc, tror jag. Om det är sant att det varit radioaktivt så kommer hela Nordvästskåne att gå i luften, det lovar jag. Jag bodde själv i Ängelholm under dessa år och arbetade på Nordvästra Skånes Tidningar och borde alltså vara ytterst välinformerad...
Det finns diverse bergrum i åsen redan men de ligger längre inåt land. Åsen består INTE av grus, det går fast berg i dagen på många ställen, det finns en ursäkt för att man trodde att man skulle kunna borra.

Posted on: 2009/11/25 10:45
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#43


See User information
De riktigt sjuka är tycker jag hur man omedvetet tänker "va fan hallandsåsen, kom igen nu grabbar, skärp er"

Bevisar bara hur jäkla indoktrinerad man är att man tror det bästa om samhället...

Posted on: 2009/11/25 12:02
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#44


See User information
En gång mötte jag minst trettio polisbilar på väg mot Göteborg när jag var på väg söderut. Men det nämndes inte ett ord i media om vad som kunde orsakat detta enorma pådrag. Hade dom varit och "shoppat" i nåt vapenförråd månne?

Posted on: 2009/12/2 8:31
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#45


See User information
Jag har skrivit om Hallandsåsen i ett annat sammanhang. Det finns en sorts perspektivförskjutning i landskapet både norr och söder om åsen. Kanske är det störningar i gravitationen på grund av att urbergsplattan där möter den europeiska tunnare kontinentalplattan så att ett lod inte pekar rakt ner. Det ser onekligen ut på det sättet när man kör sista biten, kolla själv. Det ser ut som en nerförsbacke men bilen rullar inte fortare. På Bornholm finns ett ställe där bilarna rullar uppför en backe!

Posted on: 2009/12/2 8:37
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#46


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Jag har skrivit om Hallandsåsen i ett annat sammanhang. Det finns en sorts perspektivförskjutning i landskapet både norr och söder om åsen. Kanske är det störningar i gravitationen på grund av att urbergsplattan där möter den europeiska tunnare kontinentalplattan så att ett lod inte pekar rakt ner. Det ser onekligen ut på det sättet när man kör sista biten, kolla själv. Det ser ut som en nerförsbacke men bilen rullar inte fortare. På Bornholm finns ett ställe där bilarna rullar uppför en backe!



du har inga bilder eller så?
rätt svårt att föreställa sig, speciellt när man aldrig åker där :)

Posted on: 2009/12/3 5:00
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Hallandsåsen?
#47

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Hallandsåsen?
#48


See User information
hehe, satt o kolla på det programmet innan. Fast inte just detta avsnittet. Rätt skoj :)

Här har ni annat mysigt att läsa om olika underjordiska baser m.m.
http://www.nyapolitiken.biz/ufo_o_uto ... _baser_utomjordingar.html

Posted on: 2009/12/3 6:12
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS