vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Efterlyses - 560.000 kvadratmeter trapetskorrugerad plåt

See User information
.Quote:

Asgeir skrev:
Jag har bekanta som bor uppe vid Central Park East och ringde dom och dom sa att det dammade nåt fruktansvärt ända däruppe och det är nog fyra km dit. Det som jag funderat lite över är att man förvånade sig över att man inte hittade några flygmotorer men kanske dom kom fram sen? Är det någon som vet nåt om det, exempelvis någon av herrarna skeptiker så uppdatera mig gärna! Det är Sanningen jag söker...

Jodå dom hittade centrumnavet på en turbin några kvarter där ifrån men jag är inte man att avgöra från vilken flygplanstyp den kommer ifrån.

Posted on: 2009/11/13 15:00
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Man hittade två oförstörda pass, i skick som nya på gatan men dock inga så kallade "svarta lådor" som har transponders och som man kan slänga i från månen utan att de går sönder.

Posted on: 2009/11/13 15:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Johan, dina idéer om elektromagnetiska- eller radiovågor som skulle smälta och stålplattorna är så totalt otänkbart att jag inte ens orkar göra ett överslag på hur mycket energi det skulle krävas.

Jag fattar verkligen inte vad det är du är ute efter. Alla filmer visar tydligt att tornen rasar precis enligt nist-rapporten. Skulle man som du påstår lyckas smälta alla stålplattor (hur i helvete skulle det gå till???) på 10 sekunder så skulle rasen se totalt annorlunda ut. Måste säga att detta är en av de märkligaste teorierna jag läst på länge, och då finns det ändå en ganska mycket sjukt på nätet kring detta.

Har du hört talas om Okhams rakkniv?

Posted on: 2009/11/13 17:26

See User information
Skiten bara råkade försvinna precis som OKC, klaga till CSI Miami, uuuuh.

Posted on: 2009/11/13 17:33

See User information
Daniel, mitt förra svar till dig var tydligt tvådelat. Den streckade linjen avsåg att visa det.

Under linjen står följande:

"När det kommer till frågan om hur plåtarna kunde försvinna så kan jag inte bevisa något. Här blir det ren spekulation."

NE definierar så här: "spekulation, det att tänka fritt och fantasifullt (på visst problem); ibland med bibetydelse av förväntan e.d."

Och det är precis så jag själv använder ordet.

Jag anser inte att Ockhams rakkniv bör användas redan på spekulationsstadiet.

Jag spekulerade dels över möjligheten att sprängämnen kunde ha använts och dels att man kan tänka sig upphettning via elektromagnetiska vågor.

Angående möjligheten att smälta plåt med elekromagnetiska vågor så finns det kemisk laser i megawattklass. Det finns enormt kraftiga kondensatorer. Och det kan finnas mycket kraftigare saker som jag inte känner till.

Vilken energi som överslagsmässigt skulle gå åt för att pulvrisera betongen och förgasa stålet i och under den har jag angivit till 20 miljoner kWh att urladdas under 10 sekunder.

Och nu säger jag så tydligt jag kan: DETTA ÄR RENA SPEKULATIONER. TANKELEKAR.

-----------------

Du skriver: "Jag fattar verkligen inte vad det är du är ute efter. Alla filmer visar tydligt att tornen rasar precis enligt nist-rapporten."

Nu spekulerar jag inte:

1. Jag är ute efter att bevisa att tornen inte har fallit enligt
nist-rapportens teorier.
2. Jag har inte sett en enda film som styrker nist påståenden om
hur något av de tre tornen föll.
Tvärtom anser jag filmerna och mänder med fotografier klart
bevisar hur fel nist har.

Det jag står för är att om inte åtminstone ett par hundra av över 23.000 golvplåtar står att återfinna på olika foton av GZ med några hundra meters radie då är det fullt bevis på att mycket större energier än lägesenergin på 110.000 kWh varit tillgängliga. Detta är vad som kan kritiseras i mina svar till dig. Inte det som jag tydligt anger vara ett spekulerande.

Posted on: 2009/11/13 19:10

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Jag har bekanta som bor uppe vid Central Park East och ringde dom och dom sa att det dammade nåt fruktansvärt ända däruppe och det är nog fyra km dit. Det som jag funderat lite över är att man förvånade sig över att man inte hittade några flygmotorer men kanske dom kom fram sen? Är det någon som vet nåt om det, exempelvis någon av herrarna skeptiker så uppdatera mig gärna! Det är Sanningen jag söker...

Här kan du hitta lite matnyttigt: http://wtc7lies.googlepages.com/aircraftpartsnyc911

Posted on: 2009/11/13 19:24

See User information
Nej det gör jag inte. Jag råkade ut för lite saker som gjorde att jag fick annat att tänka på ett tag efter händelsen och jag tar det mesta jag skriver ur minnet, inte från internet.
Man pratade mycket om att man inte hittade några rester av planen alls i huset, men sen hittade dom ju en motor och ett landningsställ så det är inget att snacka om, det medger jag.
Och så det förbaskade passet, som hittades oskadat mitt i bråten där man inte kunde hitta ens en fingernagel av de omkomna...
Det hela är så teatraliskt att man kanske en gång kommer att tvivla på att det hänt överhuvudtaget...
Då jag såg inslagen om attacken mot Pentagon slog det mig att flera vittnen inte sett planet respektive tyckte att det var mindre än ett trafikplan. Efter att ha googlat lite mer inser jag att attacken mot WTC varit nog så äkta med hänsyn till både planen men att sammanstörtningen av husen kan ha varit både och...
Men det är lika klart att man kan framkalla synvillor av olika slag. Jag tänker närmast på hur rymdfärjan och ett trafikplan "trollats" bort av illusionister åren innan 9/11. Kort och gott, jag gör avbön när det gäller hugskottet om hologram vid WTC och är ledsen om jag på något sätt skadat sitens anseende med detta. Däremot tycker jag att fältet är fritt för gissningar på de båda andra katastrofplatserna. Dessutom vore det en smal sak att göra test just nu, eftersom det finns en uppsjö av flygplan som står uppställda i väntan på skrotning av de typer som kraschades. Man kan få en fullt flygbar maskin för 25.000 dollar...

Posted on: 2009/11/15 18:08
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Mycket klargörande

Posted on: 2009/11/15 18:29

See User information
Nej

Posted on: 2009/11/16 7:06
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Hej igen Johan, beklagar om jag hade en lite trist ton i senaste inlägget. Hade en dålig dag helt enkelt.
Quote:
Jag spekulerade dels över möjligheten att sprängämnen kunde ha använts och dels att man kan tänka sig upphettning via elektromagnetiska vågor.

Angående möjligheten att smälta plåt med elekromagnetiska vågor så finns det kemisk laser i megawattklass. Det finns enormt kraftiga kondensatorer. Och det kan finnas mycket kraftigare saker som jag inte känner till.

Hur skulle man kunna rikta in någon slags laser att smälta samtliga plåtar som du talar om? På så pass kort tid? Hur kan du ha problem med den "officiella teorin" medan du anser laser som en möjlig teori? Har du någon som helst utbildning på fysik/hållasthet etc?
Quote:

Vilken energi som överslagsmässigt skulle gå åt för att pulvrisera betongen och förgasa stålet i och under den har jag angivit till 20 miljoner kWh att urladdas under 10 sekunder.

Och nu säger jag så tydligt jag kan: DETTA ÄR RENA SPEKULATIONER. TANKELEKAR.

Jo, tack... jag märker det. Kanske dags att sluta tankeleka och se till verkligeheten igen?
Quote:

-----------------

Du skriver: "Jag fattar verkligen inte vad det är du är ute efter. Alla filmer visar tydligt att tornen rasar precis enligt nist-rapporten."

Nu spekulerar jag inte:

1. Jag är ute efter att bevisa att tornen inte har fallit enligt
nist-rapportens teorier.
2. Jag har inte sett en enda film som styrker nist påståenden om
hur något av de tre tornen föll.
Tvärtom anser jag filmerna och mänder med fotografier klart
bevisar hur fel nist har.

Förkastar du NIST enbart genom att du inte återfinner några plåtar bland rasmassorna?
Quote:

Det jag står för är att om inte åtminstone ett par hundra av över 23.000 golvplåtar står att återfinna på olika foton av GZ med några hundra meters radie då är det fullt bevis på att mycket större energier än lägesenergin på 110.000 kWh varit tillgängliga. Detta är vad som kan kritiseras i mina svar till dig. Inte det som jag tydligt anger vara ett spekulerande.

Jag är helt övertygad om att plåtarna inte förångats, och ärligt talat så är till och med hologram-flumet här på vaken mer troligt.

Posted on: 2009/11/16 11:01

See User information
Hej igen

Inga sura miner efter den ursäkten.

Jag tror inte själv på laser/maser. Dom nämndes bara som exempel på snabb urladdning av mycket energi. Men som du själv antyder räcker det inte till på långa vägar för att förånga 10.000 ton plåtar.
Om man antar att det åtgår 40 miljoner kWh att göra hela jobbet. Pulvrisera 100.000 ton betong och förånga 10.000 ton plåt och ca 2.000 ton 13 mm armering som fanns i betongen, då skulle det behövas ca 35 ton TNT eller motsvarande.
Det kanske finns små vätebomber på så där en tio ton TNT per styck. Det skulle förklara mycket av observerade fenomen... Jodå, jag spekulerar nu också.

-------------

Du frågade: "Förkastar du NIST enbart genom att du inte återfinner några plåtar bland rasmassorna?"

Ja , det gör jag!

Det var 106 plåtar på varje våningsplan. Alla plåtar var sammansvetsade till en enda kaka på vilken 10 cm betong lades ut. I betongen fanns grov armering (13 mm) ett järn per 25 cm i längdriktningen från väggarna in till kärnan. Tvärgående armeringen lika tjock och en per 12,5 cm plus parvis 16 mm järn varje 180 cm att sammanbinda över hela husbredden. Under plåtarna fanns på varannan meter dubbla balkar med ett 80 cm djupt fackverk.
NIST har gjort ett fantastiskt jobb i samband med brandtest av golven. Jag kan varmt rekommendera denna pdf: wtc.nist.gov/pubs/NISTNCSTAR1-6BDraft.pdf

Du kommer själv att upptäck vilken enorm styrka som fanns i golven. Vid ett rent gravitationellt ras skulle alla golv ligga ovanpå varandra. Skadade och med deformerade trossbottnar, men där skulle dom finnas. Dessutom skulle mängder av kontorsinnehåll finnas olika mycket sönderslaget.

Det fanns ingen anledning för golven att röra sig i någon annan riktning är rakt ned. Att ytterväggarna välter ut när golven rasar ned kan man tänka sig som rimligt. Det 236 ytterpelarna var ju bultade i ändarna. Men varför kärnans 47 mycket kraftigare och dessutom svetsade pelarna måste gå av är helt obegripligt. Dessa pelare ökade hela tiden i grovlek ju närmare marken raset fortskred. Dom var 15 gånger så grova vid marken som vid våning 110. 40 av dem borde ha funnits i sina fulla längder om än krokiga. Flygplanet skadade bara sju. Övriga ovan 92:a våningen hade bara mjuknat något. (Gäller WTC 1)
Denna typ av konstruktionsstål går inte av om man inte drar isär det. Lika lite som en vanlig spik går av om man kommer i en kvist. Den kröks men den går inte av. Det finns bilder från wtc där tjocka balkar böjts till u-form utan tendens att gå av.

Det finns fler än jag som letar korrugerad 3 mm plåt. Här är en länk:
http://www.acebaker.com/9-11/HTR/web-content/Pages/Intact.html

här en annan: willyloman.wordpress.com/2009/.../the-23000-missing-trusses-of-911/

Du ska veta att jag är ingen som ogillar amerikaner. Jag är dragracingfantast och har ett par skapliga jänkare själv. Tvärtom tycker jag det är för djävligt att maktgalna psykopater som håller på med världshärskarambitioner har fått för mycket makt där. Sådana skithögar avskyr jag i alla former. I alla årtusenden. Det vi ser är sannerligen inget nytt. Men den tekniska förmågan att övervaka och styra har aldrig varit så stor som nu. Därför är dom extra livsfarliga.

Det syns att husen sprängs. Alla tre. Och det förändrade min världsbild i grunden när jag äntligen såg.

Faktiskt hittade jag en plåt och möjligen en bit av en annan. Dock kan det vara från något av grannhusen. Här är länken: http://www.drjudywood.com/articles/dirt/dirtpics/3885.jpg

Jag blir tacksam om du och andra kan förklara var plåten är. Men kom inte med att den ligger underst. Säg heller inte att fotograferna undvek att fota arbetet med att lyfta bort skrot från GZ när plåtarna syntes.

Posted on: 2009/11/16 15:04

Edited by Johan52 on 2009/11/16 15:26:02

See User information
Quote:
Om man antar att det åtgår 40 miljoner kWh att göra hela jobbet. Pulvrisera 100.000 ton betong och förånga 10.000 ton plåt och ca 2.000 ton 13 mm armering som fanns i betongen, då skulle det behövas ca 35 ton TNT eller motsvarande.

Varför i hela friden skulle man vilja förånga plåten, och varför skulle man vilja pulverisera betongen? Om det nu var "insider job" så hade det väl räckt med att rasera tornen? Du länkar ju till och med själv till en bild med något som liknar de plåtar du eftersöker.

Posted on: 2009/11/17 14:01

See User information
Det där var bra frågor, som jag själv inte kommit att tänka på. Tornen "överförstörs" ju faktiskt.

Se på denna otroligt kraftfulla bild:
http://files.myopera.com/lee_cz/album ... .blowup.concrete.full.jpg

I samband med delvis uppåtriktade kaskader slungades väggdelar med vikt av många ton så hårt åt sidorna att de trängde djupt in i väggar på grannhus. I något fall över 200 m bort från tornet. På bilden ser man tydligt hur den 180 m höga WTC 7 träffas av material. Den fanns 150 m från Norra Tornet och träffas även på taket. Det är ofattbart våldsamma krafter i alla riktningar man ser. Observation talar starkt emot att det rör sig om ett rent gravitationsdrivet ras.

Nu blir det spekulationer igen.
Som jag ser det är det bara krafter inom USA och hos allierade till USA som hade något att vinna på 9/11. (För muslimerna fanns bara en katastrof att vänta sig.) 9/11 är maktpolitik på allra högsta nivå. Ändamålet helgar medlen. På den nivån är även grövsta kriminalitet godkänt medel.

Vi har att göra med samvetslösa och kriminella människor med utomordentligt stor makt. Dom spelar ett spel som vi vanliga dödliga inte vill tro finns. För dessa av maktbegär besatta personer är tre tusen döda vid WTC att se som ett bondeoffer. Spelet gäller världsherravälde. Ett spel som pågått i årtusenden. Vår så kallade demokrati tycks inte ha förändrat grunderna det minsta. Bara taktiken.

Dom angriper inte heller "sina egna". Världen är deras land. Den ultimata makten är i sikte. Makten över hela världen. Människor som kämpat sig upp till den nivå vi här talar om nöjer sig inte med mindre är den absoluta toppen. Dom är maktnarkomaner. Och likt narkomanen skyr dom inga medel för att få sin drog - makt.

9/11 har en nära nog oöverskådlig politisk betydelse. Den demonisering av muslimer, som 9/11 åstadkommer, kan leda till en livsfarlig och helt okontrollerbar spänning i stora delar av världen. Även i Sverige. Splittringen som åstadkoms finns det några som tjänar på. Uråldrig härskarteknik.

Det är som om det finns en signatur kring sprängningen av tornen. Om man förmår tränga bort det makabra i att 3.000 människor dör så ser i vart fall jag en fantastisk teknisk prestation. Det är som ett tecken till de invigda maktrivalerna runt om i världen: Det här är vi kapabla till - passa er! Vi har tekniken. Vi har den totala hänsynslösheten. Vi slår till hur hårt som helst.

Dina frågor får mig att tvivla än mer på användningen av kemiska sprängmedel till annat än att kapa pelarna i kärnan och diverse andra nyckelpunkter för att styra förloppet.

Om svaret inte står att finna inom det tänkbara så måste det röra sig om något otänkbart.

Om det finns små kärnladdningar av fusionstyp. Om neutronerna hettade upp betongen inifrån och fick den att explodera av ångan som då gjorde pulver av den. Om hettan gick långt över 3.000 °C då förångades även stålet i såväl plåtarna som i armeringen. Om tekniken fanns att styra laddningen eller laddningarna... Då skulle bilden av Norra Tornet i upplösning kunna vara förklarad. Bilden visar varken kollaps eller ras. Den visar fullständig upplösning av en av världen största byggnader. Och det sker på ca 10 sekunder med undantag för delar av kärnan som stod lika länge till innan den också till synes upplöstes.

Det ligger något sjukligt storslaget i hela 9/11. Att skäggiga män i hemliga grottor i världens fattigaste land skulle gå i land med detta bär helt enkelt inte sannolikhetens prägel. Tvärtom påminner upplägget alldeles för mycket om Ali Baba och de fyrtio rövarna. Man spelar på vår rädsla för det mörka och skrämmande okontrollerbara i vårt undermedvetna.
Det handlar ytterst om intellektets rädsla för känslorna och kroppen. Försöken att styra och tvinga det levande. De mäktigas eviga försök att komma undan sanningens smärta genom att förslava andra och skrämma till lydnad.

Det blev mycket av såväl maktpolitik och psykologi, men alla är väl ense om att 9/11 handlar om det oavsett vad man tror om sprängningar eller ej. Och ännu en gång - det är bara spekulationer som jag bollar över.

Posted on: 2009/11/18 8:10

Anonym
Bra skrivet Johan.
Vill bara tillägga att vi talar om en satanistisk grupp som sysslar med all sorts vidrighet och lägger vi till det i det redan omnämnda bör man förstå att dessa monster inte tänker som gemene man.

See User information
Om vi nu utgår från att det verkligen var "grottmänniskorna" som utförde attacken, så har jag följande fråga. Vad var det yttersta målet med attacken? Alltså, vad var den verkliga essensen av det de ville uppnå genom att utföra attacken? Det finns ju inte en chans att planen var att genomföra denna komplexa plan, sen punkt slut, sagan över. Om man under flera år planerar en attack av denna kalliber, måste det ju ha funnits eller finnas en minst lika komplex plan för efterspelet? Så, VAD var eller är grottmänniskornas yttersta mål? Och vilken eller vilka delar av detta mål kan tänkas ha genomförts eller uppfyllts sedan 11/9 -01? Vad har varit positivt för de som står anklagade? Jag vill betona att jag inte är insatt i vad de anklagade grupperna har gjort, gör och kan tänkas göra i framtiden.

Posted on: 2009/11/18 8:38

See User information
Quote:

immigrant skrev:
Om vi nu utgår från att det verkligen var "grottmänniskorna" som utförde attacken, så har jag följande fråga. Vad var det yttersta målet med attacken? Alltså, vad var den verkliga essensen av det de ville uppnå genom att utföra attacken? Det finns ju inte en chans att planen var att genomföra denna komplexa plan, sen punkt slut, sagan över. Om man under flera år planerar en attack av denna kalliber, måste det ju ha funnits eller finnas en minst lika komplex plan för efterspelet? Så, VAD var eller är grottmänniskornas yttersta mål? Och vilken eller vilka delar av detta mål kan tänkas ha genomförts eller uppfyllts sedan 11/9 -01? Vad har varit positivt för de som står anklagade? Jag vill betona att jag inte är insatt i vad de anklagade grupperna har gjort, gör och kan tänkas göra i framtiden.

Lite väl offtopic...
Vem vet?

Om vi påstår att det var "grottmänniskor" bakom attacken, då vinna de något bara genom att visa sina kunnighet och styrkan mot den "Big Satan". Att de slog de rejält-

Allt efteråt går emot "grottmänniskornas" planer tycker jag då det väcktes stort intresse att utplaner de.

Inget stämmer med denna teori... inget logiskt...

FBI vet att beviset mot Osama Bin Ladin inte finns...

Och den där med plåten... jo, vad säger "grottmänniskorna" om detta?

Kom tillbaka i eget tråd med info tycker jag, det blir spännande att ser hur "grottmänniskorna" skulle har vunnit något genom 11 Sept...

Kom ihåg (som newbie) att vi måste håla oss till trådens ämnen
; )

Posted on: 2009/11/18 9:58
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
God middag Johan. Du skriver ett långt inlägg, så jag tar mig friheten att dela upp det i delar.

Quote:
I samband med delvis uppåtriktade kaskader slungades väggdelar med vikt av många ton så hårt åt sidorna att de trängde djupt in i väggar på grannhus. I något fall över 200 m bort från tornet. På bilden ser man tydligt hur den 180 m höga WTC 7 träffas av material. Den fanns 150 m från Norra Tornet och träffas även på taket. Det är ofattbart våldsamma krafter i alla riktningar man ser.

Ja, vad hade du väntat dig när två av världens högsa skyskrapor rasar samman? Ett stilla hopsjunkande av rasmassorna?
Quote:
Observation talar starkt emot att det rör sig om ett rent gravitationsdrivet ras.

Vilka observationer??? Varför inte?
Quote:
Som jag ser det är det bara krafter inom USA och hos allierade till USA som hade något att vinna på 9/11. (För muslimerna fanns bara en katastrof att vänta sig.) 9/11 är maktpolitik på allra högsta nivå. Ändamålet helgar medlen. På den nivån är även grövsta kriminalitet godkänt medel.

För al Qaida som terrorgrupp var väl syftet att sprida skräck, skapa motsättningar samt politisk- och ekonomisk ostabilitet. Och det lyckades de med i allra högsta grad.
Quote:
Vi har att göra med samvetslösa och kriminella människor med utomordentligt stor makt. Dom spelar ett spel som vi vanliga dödliga inte vill tro finns. För dessa av maktbegär besatta personer är tre tusen döda vid WTC att se som ett bondeoffer. Spelet gäller världsherravälde. Ett spel som pågått i årtusenden. Vår så kallade demokrati tycks inte ha förändrat grunderna det minsta. Bara taktiken.

Om nu "Eliten" har oändligt stor makt hade man väl inte behövt iscensätta ett terrordåd för att uppnå oklara vinster?
Quote:
Om man förmår tränga bort det makabra i att 3.000 människor dör så ser i vart fall jag en fantastisk teknisk prestation. Det är som ett tecken till de invigda maktrivalerna runt om i världen: Det här är vi kapabla till - passa er! Vi har tekniken. Vi har den totala hänsynslösheten. Vi slår till hur hårt som helst.
Ok, så "eliten" utförde detta för att imponera på sina rivaler?
Quote:
Dina frågor får mig att tvivla än mer på användningen av kemiska sprängmedel till annat än att kapa pelarna i kärnan och diverse andra nyckelpunkter för att styra förloppet.

Vad är ett kemiskt sprängmedel? Och varför skulle man behöva använda det när det är bevisat att värmen, i kombination med skador på bärande struktur, räcker för att tornen skall rasa?
Quote:
Om svaret inte står att finna inom det tänkbara så måste det röra sig om något otänkbart.

Svaret finns inom det tänkbara. En grupp muslimska fundamentalister kapar några flygplan som de störtar mot strategiska mål.
Quote:
Om det finns små kärnladdningar av fusionstyp. Om neutronerna hettade upp betongen inifrån och fick den att explodera av ångan som då gjorde pulver av den. Om hettan gick långt över 3.000 °C då förångades även stålet i såväl plåtarna som i armeringen. Om tekniken fanns att styra laddningen eller laddningarna... Då skulle bilden av Norra Tornet i upplösning kunna vara förklarad. Bilden visar varken kollaps eller ras. Den visar fullständig upplösning av en av världen största byggnader. Och det sker på ca 10 sekunder med undantag för delar av kärnan som stod lika länge till innan den också till synes upplöstes.

Du menar alltså att det låter rimligt att man i hemlighet placerat ut "kärnladdningar av fusionstyp" över hela tornen? Känns det mer logiskt än att tornen rasade av värme/skador efter krach? (dags att plocka fram ockhams rakkniv snart?)
Quote:
Det ligger något sjukligt storslaget i hela 9/11.

Visst gör det det.
Quote:
Att skäggiga män i hemliga grottor i världens fattigaste land skulle gå i land med detta bär helt enkelt inte sannolikhetens prägel.

Har svårt att se deras ansiktsbehåring som relevant i sammanhanget. Att landet som helhet är fattigt stämmer bra, men Usama är långt ifrån någon fattiglapp. Kanske har afganistans svaga ekonomi (i kombination med religiös fanatism) underlättat för honnom att gömma sig i landet? Tvivlar på att afganistan har möjlighet till samma underrättelsetjänst som t.ex. usa. Vad tror du?
Quote:
Tvärtom påminner upplägget alldeles för mycket om Ali Baba och de fyrtio rövarna. Man spelar på vår rädsla för det mörka och skrämmande okontrollerbara i vårt undermedvetna.

Själv skulle jag bli fan så mycket mer rädd om det framkom bevis på att det hela styrdes av en "Elit".

Posted on: 2009/11/18 10:28

See User information
Jag skrev ett svar men det tycks ha kommit bort nånstans. Nej, jag ger mig, det var också bara ett infall. Däremot kan jag inte inse att inte de två andra händelserna skulle kunna vara manipulerade. Särskilt vittnena i Washington och det faktum att det flygande föremålet råkade träffa just det kontor där man just utredde en nyligen uppdagad jättesvindel med försvarets pengar pekar mot detta. Det är ett känt faktum bland försäkringsbolag att bränder ofta uppstår i vågor. Ett par anlagda bränder kan utlösa en våg av försäkringsbedrägerier. Det är därför polisen aldrig säger när dom tagit en pyroman som anlagt en brandserie direkt. Dom väntar lite och så vips! brinner det ett par gånger till av bara farten... tro inte folk om för gott min gode kollega!

Posted on: 2009/11/18 12:30

See User information
God middag själv, Daniel och övriga.

NIST anger tiden för förstörelsen till ca 10 sek. Detta är snabbare än fritt fall i luft för de allra flesta föremål. Möjligen inte för ett spett som faller konstant med spetsen nedåt.
Därmed åtgår ALL lägesenergi till acceleration och övervinnande av luftmotstånd. Därmed finns det ingen NYTTIG energi över till att föra någon som helst massa åt sidorna innan nedslagen i grunden. Inte heller kan någon förstörelse av vilket slag det vara må ske uppe i luften. Det skulle nämligen också ta energi från accelerationen. Svaret är alltså att jag visst tror att det skulle hända mängder med saker typ att det blåser material i sidled eller sprätter iväg föremål eller smulas sönder glas och betong och deformeras stål. Med det kan omöjligen ske på den angivna tiden. Naturlagarna är tack och lov omutliga.

Observationerna jag tänker på är i stort sett alla foton och filmer av WTC som finns på nätet. Dock var det inte förrän jag ganska grundligt satt mig in i hur tvillingtornen var byggda som jag på allvar började ta in vad jag såg. Det har varit en svår och delvis ångestfylld process att inse vad "eliten" är i stånd till.

"Eliten" kan jämföras med olika maffiafamiljer. All har det gemensamt att de vill ta så mycket det går från alla som räknas till ickeeliten. Men de har även en maktkamp sinsemellan. Ännu är det inte avgjort vem eller vilka som skall finnas i den absoluta toppen. Det kommer att blir fler 9/11 om inget stoppar dom.

I stort sett alla explosiva sprängmedel är kemiska. En snabb exoterm kemisk reaktion typ vätgas träffar syrgas i rätt blandning. Det bildas då vatten plus knall och värme. Kärnreaktionen i vätebomben bildar ett nytt grundämne. Väte blir helium. Det är inte en kemisk reaktion.

Ja, mikrokärnladdningar är inte lika orealistiska som de officiella förklaringarna. Dessa går nämligen inte alls att förena med de observerbara händelseförloppen. Dom är totalt uteslutna. Ockhams rakkniv går alltså inte att använda här eftersom den officiella förklaringen strider mot naturlagarna och därmed saknar förklaringsvärde.

Jag menar naturligtvis inte att skägg har med intelligens och kapacitet att göra. Jag bara raljerade lite med schablonbilden av den västfientliga muslimen.

När det gäller Osama Bin Laden så är det underligt nog så att FBI inte kopplar samman honom med 9/11. Det är lättkollat på FBI:s hemsida. Man kan inte påstå att massmedia gjort några större ansträngningar för att upplysa folk om detta. Faktum kvarstår dock - Osama är misstänkt för andra terrordåd men inte för 9/11.

Till sist - rädslan du skulle känna om det vore en "Elit" som låg bakom, den känner jag redan. Men precis som Skorpan i Bröderna Lejonhjärta så vill man ju inte vara en liten lort.

Posted on: 2009/11/18 12:48

See User information
Quote:
NIST anger tiden för förstörelsen till ca 10 sek. Detta är snabbare än fritt fall i luft för de allra flesta föremål. Möjligen inte för ett spett som faller konstant med spetsen nedåt.

Vet inte exakt var NIST skriver att rasen tar 10 sekunder, men det är naturligtvis mycket svårt att avgöra exakt hur lång tid det tog. Visst rasar vissa delar i fritt fall, men knappast allt.

Quote:
Observationerna jag tänker på är i stort sett alla foton och filmer av WTC som finns på nätet.

Kan du ge mig EN film som tyder på ett ras icke enbart beroende av gravitation (bortsett från initieringen).
Quote:
Dock var det inte förrän jag ganska grundligt satt mig in i hur tvillingtornen var byggda som jag på allvar började ta in vad jag såg.

Vilka kunnskaper om tornens design har fått dig att tro något annat än den officiella teorin?
Quote:
Faktum kvarstår dock - Osama är misstänkt för andra terrordåd men inte för 9/11.

Anledningen till att Osama inte står på FBIs lista över "most wanted" är att han inte har delgivits misstanke (rent formellt). Om det vore någon slags konspiration, och man ville ge al Qaida skulden hade man naturligtvis varit snabba med att få upp honnom på listan, eller hur?

Posted on: 2009/11/19 15:31

See User information
Hej igen, Daniel

Det där med att FBI måste genomföra en formell delgivning för att kunna föra upp en massmördare på sin lista över mest eftersökta, är en av de mest desperata bortförklaringar jag någonsin sett. Det är andra gången jag stöter på detta. Skulle man avstå från att gripa den misstänkte vid delgivningen? Skulle man sedan föra upp honom på listan? Skulle man först efter detta försöka gripa den som just haft tillgänglig för delgivning? Vem har tänkt ut något så otroligt befängt? Mördare grips på fläcken. Sedan kommer delgivningen.

Nej, jag tror inte jag kan ge exempel på en enda sådan film. Vi har nog kommit till en punkt i vårt meningsutbyte där man inte kan komma längre. Vill man inte se så ser man inte heller.
Jag menar att jag ser. Och du anser dig väl göra det samma. Ändå ser vi olika. Åt detta finns absolut ingenting att göra. Kanske lever du i tron att de mäktiga i världen vill mänskligheten väl. Den tron har i vart fall jag levt i. Sedan 9/11 sakta sjunkit in i mig utgår jag från motsatsen. Så fort jag hör en politiker, bankman eller annan makthavare öppna munnen tänker jag: Vem tjänar på det här och hur mycket får du själv! Jag utgår ifrån att den som har makt i första hand är ute för att gynna sig själv. Så tänkte jag inte förr. 9/11 fick mig att förlora den politiska oskulden.

När politiker inte har något nytt att erbjuda, så försöker dom skrämmas med att vi skall förlora det vi har. Genom iscensättningar av massiva terrordåd - där 9/11 är det största - skräms människor upp. Sedan erbjuds folket skydd men till priset av övervakning och kontroll. Detta ser jag som klassisk beskyddarverksamhet i ren maffiastil.

Livet längtar efter helhet medan rädsla försöker splittra och hålla isär. Vägen till helhet är smärtornas väg. Att lägga smärtan på andra och angripa den där, är ett sätt att försöka undkomma sig själv. Förr eller senare måste man välja.

Posted on: 2009/11/20 10:33

See User information
Kanske det hela är ett tragiskt exempel på hur USA inte kan styras helt enkelt. Det finns kanske för många krafter som drar åt olika håll och därför kanske Wolf och Primakov egentligen är ett försök på att rädda vad som räddas kan. Det talades en del om att USA kunde spricka i flera delar under mitten av 90-talet. Texas för sig, östkusten för sig och Californien i väst. Dom andra kommer att bli svaga och för obetydliga att klara sig på egen hand. Jämför gärna med Sovjet när det ramlade ihop. Men där lyckades man bättre även om randområdena mot väst och syd föll bort.
Ett framtidsscenario: Det jag ovan nämnt (och som INTE är min egen idé) händer verkligen. Ett stärkt EU som lierat sig med Canada griper in och "räddar" de mindre staterna - och världens nav blir Bryssel! Sen kan ju förstås nåt helt tredje hända...

Posted on: 2009/11/21 8:50

See User information
Hej Johan52
11.13 in på denna film http://xtshare.com/toshare.php?Id=20359 så visas en sekvens som kan vara golven du pratar om.?
Har ej nå kunskap av detta men det såg ut som det kunde vara golvplattformen.
11.22 får man verkligen se hur grova/tjocka stålpelarna är och de ser ju ut att vara ganska stabila.
Men som sagt har jag inte nå kunskap i ämnet, Ville bara höra om det kunde vara till hjälp om det nu är golvplattformen man ser 11.13.

Posted on: 2009/12/6 13:08
"I en tid av universellt bedrägeri är yppandet av sanningen en revolutionär handling." (George Orwell)

See User information
Hej Tomahawk

Det som syns vid 11.13 är grova armeringsmatttor. Dom hör till golv men inte till kontorsgolven där plåten också ingick. Det fanns åtta servicevåningar i varje torn som hade starkare golv än kontoren. Dessa våningar syns som mörka band på utsidan tornen. Golven i kärnan där bl.a.hissar och trappor fanns var även de kraftigare armerade än kontorsgolven. Armeringen kan även höra till ett sådant golv. Stålpelarna var oerhört kraftiga. De första metrarna vid bergrunden vägde 3.000 kg för varje meter! Vid toppen ca 435 meter upp var dom förstås mycket lättare. Dom var bygga som träd. Grova vid roten och tunna vid toppen.
Tack för tipset även om det inte rörde någon plåt denna gång.

Posted on: 2009/12/6 15:39

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper