vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Bakom kulliserna på Domenic Johansson målet!

See User information
Slog mig precis, om en myndighet ovan den som tagit ett felaktigt beslut rek att gå tillbaka till ruta ett, så skulle man kunna ta med polis för att få lite fart på det, för dom bryr sig noll vad myndigheten pvan har sagt, alltid.

Posted on: 2013/7/29 5:26
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej!
Ert ärende är både gällande LVU frågan och vårdnads frågan prövad i samtliga juridiska instanser. Som vi framförde på mötet i förra veckan hänvisar vi er till att begära tillsyn av ärendet till nya Inspektionen för vård och omsorg, www.ivo.se.

Hälsningar Gunvor Allqvie & Christina Godarve

Vänliga hälsningar

Gunvor Allqvie
Enhetschef, Barn- och familj
Socialförvaltningen, Region Gotland

Tel: 0498-26 33 48, 070-5837849
E-post: gunvor.allqvie@gotland.se
Adress: Polhemsgatan 29, 621 81 Visby
..................................................

<christer@mepprograms.org> 2013-07-24 03:18 >>>

Hej Gunvor ALlqvie

Var vänlig besvara dom saker som inte kunde besvaras på mötet!

Frågor som jag upprepat förut!

1: Varför ställdes frågan upprepade gånger, kan Ni ta hand om Domenic bättre nu, och ingenting annat? Samtidigt så bad jag Er utveckla men Ni vägrade.

2: Varför vägrade Ni på socialtjänsten att boka tider till provtagning.

3: Varför har umgängen avbrutits på grund av att Ni skall göra saker med Domenic?

4: Varför räcker det inte med att spykiatrin uppfattar mig som frisk, hänvisar till utredningen hösten 2009.

5: Varför vägrade Ni, Du och Sofie Rosenqvist att ta emot utredningen när jag försökte överlämna den?

6: Varför räckte det inte att vi gick till mötes på alla punkter, vi skrev in Domenic i kolan, vi påvisade god mental hälsa, (alltså inga diagnoser), jag lämnade ett test som inte påvisade några droger, inte ens alkohol, vi var villiga att gå till tandläkare mm. Vi gick till mötes på dom
punkter som Ni ställde fram, varför räckte inte det?

7: Förklara med egna ord varför jag och Annie inte är bra föräldrar!

8: Förklara vad det är vi inte kan göra som andra kan gällande uppfostran, hälsa etc.

9: Hur kan vi om möjligt ha påverkat Domenic innan Ni omhändertog honom, så att han utvecklat PTSD?

Inväntar svar

Kind regards

Christer Johansson
SweOn Jul 22, 2013 14:58 "Gunvor Allqvie" <gunvor.allqvie@gotland.se> wrote:

Hej!
Såg ditt mail idag när jag återkom från semester, som du antagligen redan vet har både jag och Christina Godarve varit på semester till dags dato. Hoppas det funkar för er att vi träffas imorgon kl. 13.00/MVH Gunvor Allqvie

Vänliga hälsningar

Gunvor Allqvie

<christer@mepprograms.org> 2013-06-25 02:22 >>>

Hej!

Är det inte möjligt att ändra tiden tills lite tidigare, det är ännu en månad kvar, och
jag behöver bara 15 minuter på mig?

mvh
Kind regards
Christer Johansson

SweOn Jun 18, 2013 11:04 "Gunvor Allqvie" <gunvor.allqvie@gotland.se> wrote:

Hej!
Ni är Välkomna att träffa mig och nya avd.chefen Christina Godarve 23/7 kl. 13.00 på IFO, Polhemsgatan 29/MVH Gunvor Allqvie

Vänliga hälsningar

Gunvor Allqvie

<christer@mepprograms.org> 2013-06-11 17:01 >>>

Kind regards
Christer Johansson

Posted on: 2013/7/29 14:23
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Vänliga hälsningar betyder inte mycket från deras håll...

Ser Ni hur socialtjänstemän arbetar? Är detta mänskligt? Nej!

Posted on: 2013/7/29 14:24

See User information
När en åklagare säger nej och lägger ner ett mål så kan man göra en överklagan, vilket jag gjorde gällande själva omhndertagandet på Arlanda flygplats. Åklagaren tyckte inte som experterna som granskat kidnappningen. Enligt dom som har granskat händelsen på Arlanda så bröt man mot all praxis, enligt åklagaren var det inte ens någon ide att göra en förundersökning. Så förbaskat trött på att bli diskriminerad av alla instanser, tack för precis ingenting chefsåklagare Christer Ekelund.

Posted on: 2013/8/1 6:27

See User information
Och jag trodde att när jag väl fick fram att det gått till så som jag rapporterat om, att det då kanske skulle bli någon ändring, dock inte...

Brev till JO i ärendet med dnr 1880-2013

Du underrättas om att ditt brev, som kom in den 23 juli 2013, inte har föranlett någon åtgärd från JO:s sida.
Beslutet har fattats av byråchef Carl-Gustaf Tryblom.

Monika Berglöf
sekreterare

Posted on: 2013/8/2 6:46

See User information
Brevet var inte ens signerat!

Posted on: 2013/8/2 6:46

See User information
Fick precis meddelande från lokal polis och åklagare, dom lade ner och gör inte ens en förundersökning!

Posted on: 2013/8/2 11:05

See User information
Nyligen så tog Wiki bort artikeln om vårt situation! The Domenic Johansson case

Posted on: 2013/8/7 12:16

See User information
Nog är dom duktiga att städa för sina misstag från all-män-heten dom förutspråkar sig representera, men i ursäkt/beslöjat bejaka sina egna syften. När vampyren visas spegeln, frångås igenkännandet(Ser inte reflektionen)...

Fortsätt broder att dra ut dessa själviska själslösa blodsugare ut till ljuset, så de förbränns av det! Fy fan vad glad jag är att inte sitta i deras Armani-kostymer!

Jag tror på dig och den kampen sanna krigare, David vs Goliat, att du kommer gå segrande ur detta! Varför drar dom till skogs och vägrar svara, då du petar på själen?

Bara mellan oss, har vi redan fått 6-7 dra till skogs(bytt jobb)!

Bevittnat skiten självt, då jag med eldslåga och eldgaffel ställt simpla frågor åt denna HD-domare... Och den medmänskligaste av dessa vampyrer, var denna tjej med två egna barn, som gav dig rätt! Dom andra...
Vad bemötts jag av? En sekreterare... Ursäkter och tystnad!

Hur kan detta inte vara förräderi för ett förvaltande av ett förtroende, dessa ryggradslösa behöver vart 4e år för att fortsätta bedra sina medmänniskor?

Snacka om att sitta på några ton dynamit, före insikten av att stubinen är tänd och vad håller jag verkligen på med å sitta här?

What goes around, comes a round! Öga för öga, tand för tand...

I fred och <3!

Posted on: 2013/8/7 15:46

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

Anonym
Fyfan..
lider med dig verkligen.. dem har inset sitt stora misstag och nu vet dem om konsekveserna om dem förlorar... Dem leker med folks liv, men jag lovar och svär att dessa kommer att känna och betala med sitt egna karma.

det som kan hjälpa i detta fallet är en bra Advokat som är så långt ifrån gotland såmöjligt. Hade du haft bra advokat från början är jag övertygat om att han aldrig hade låtit dessa slinga undan .

mitt enda råd till dig är skaffa en riktigt advokat.

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper