vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Henry Makow om Leo Zagami.

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Svar till Bennybear:

Well, jag jobbar heltid med förståndshandikappade, är kontaktperson till en kille, umgås med min son m.m.

Om tidsbrist är en ursäkt för fördomsfullt generaliserande gnäll då kan ju alla som bara skriver lite då och då skylla på det då om du inte gillar vad de skriver.

Vad överrepresentation bland pedofiler beträffar har jag inte sett några säkra studier på det men om så är fallet, betyder det att ALLA homosexuella är skyldiga eller ska upekas?

De flesta seriemördare i historien är ju heterosexuella.

Vad ska vi dra för slutsats av det?

Jag har en känsla av att det finns en hel del arbete för dig att göra innan du ens är i närheten att förstå de högre andliga principerna.

Som jag skrev tidigare.

Jag är inte emot att två av samma kön älskar varandra.
Det är den sexuella akten som btyter mot skapelsens lagar och principer.

Dessutom är den en hälsofara för bögarna själva.

Mord är förbjudet. Det står till om med i tio guds bud.

Du försvara dig intill döden verkar det som.

Sätt gång och studera esoterik och liknande andlig kunskap igenom historien så kanske ett ljus uppstår i ditt sinne.

Du kan ju börja med Gud och skapelsen lagar:

www.phoenixarchives.com/Journals/Published/027.pdf

Posted on: 2007/2/5 22:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Svar till Novax:

Så jag är evil?

Stora ord för att komma från mannen som skrev:

"Det ska vara korrigering, annars goodbye"

på min fråga vad man ska göra med de homosexuella som inte vill "ändra" sig.

Jag trodde du hade lärt dig någonting av den diskussion vi hade då.

Blev minst sagt förvånad att du publicerade det där förvirrade babblet du körde den gången igen för en tid sedan när du debatterade med någon i en tråd.

Är faktiskt frestad att lägga upp vår diskussion igen, inte för att jag tror att du ska begripa så mycket, men det kan vara intressant för andra att se bakom masken på en sådan "god" och "insiktsfull" person som dig.

Om man anser att folk är oskyldiga tills motsatsen är bevisad propagerar man för att de ska gå under då?

Är man evil om man inte dömer ut alla homosexuella, alla invandrare eller alla kvinnor som kämpar för ett rättvisare samhälle?

Då får vi i sanning tacka Gud att det inte är du som styr det här landet.

Men det vore i och för sig inte första gången i historien som läger fylls med människor vars hudfärg, sexuella läggning eller åsikter inte är de "rätta."

Under alla omständigheter föredrar jag nog en foliehatt framför
en bindel för ögonen med texten:

"Jag heter egentligen självgod men ni kan kalla mig Novax."

Du bör tänka på att du står inom New Age - och har därmed din tolkning utifrån det.

Det är jämt morsning och goodbye - inget konstigt med det. Det evil går alltid under - tänk och gå under till både kropp och själ - finns det kanske något sådant tro?

Du vill klappa det som inte är non human- och tror att det är något dåligt att det elimineras - det är ju livet själv som gör det! Halvt fördärvade kulturer visste ju till och med att det inte kunde accepteras, att det skulle innebära undergång för hela den organism/grupp/kultur som det degenerade, kanske non human dök upp i? Vi har våra immunförsvar, den nivån fick vi inte heller ha ifred - det skapades det en immunförsvarsödeläggande vaccinationsindustri för att ta hand om.

Lär utifrån det!

Evil är evil - The Secret är väldigt evil - de som promotar det är då också evil, tyvärr - men de kan ju do their homework - men karman bråkar - och det är svårt att hitta sina egna tankar i detta.

Alla har kvar något av mänsklighet - vi alla är ute och snurrar på olika sätt - men det är det som kommer att vägas i vårt rumstid - börja fatta vad vis tår inför - så kommer det inte vara så att tomma tunnor skramla mest, utan kanske bäst.

Posted on: 2007/2/5 22:37
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Svar till Maggot:

Överdriva siffran?

Visa var jag skriver hur fina alla bögar och invandrare är.

Min poäng är att man gör det lätt för sig när man talar i generaliserande termer och inte så sällan se man då en underton av att det ligger i deras "natur" att vara om onda.

Jag har skrivit vid mer än ett tillfälle om att kriminella som förstör ska man ta itu med från lagligt håll.

Jag har skrivit vid minst åtta tillfällen att jag inte är för massinvandring.

Vad siffran 99% beträffar så gäller den de invandrare jag lärt känna inte ALLA invandrare i Sverige.

När jag säger att någon är trevlig menar jag inte att de är oförmögna att vara ego eller att de är en perfekt människa i alla lägen.

Vem fan är inte sur eller omoralisk ibland?

Existerar sådana människor?

Kanske, men de är nog få i sådana fall.

Att invandrare är överrepresenterade i brott är inget som jag har förnekat. Men jag gissar att de som inte är kriminella är tacksamma om de slipper dömas på förhand.

Posted on: 2007/2/5 22:50
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Jag måste bara fråga hur många invandrare du känner?

See User information
Quote:

maggot wrote:
Jag måste bara fråga hur många invandrare du känner?

Hurså? Ska du göra någon mattematisk uträkning?

Jag har lärt känna en hel del genom åren. Hur många de är vet jag inte men de är inte få.

Posted on: 2007/2/5 22:56

Anonym
jag bara undra för jag tror inte att 99% av någon nationalitet är så direkt jättefina eller sympatiska människor.

men man kanske blir som man umgås

See User information
Svar till Bennybear:

Jag har studerat mer än du kan drömma om i dina vildaste fantasier.

Tillräckligt mycket för att inse hur oerhört lite jag vet och att det finns en hel del kvar att lära, eller minnas, snarare.

Men du vet att skapelsens lagar finns i phoenixarkiven?

Om du förstod skapelsens lagar skulle du nog inte skriva på ett forum.

Du skulle inte ägna så mycket tid på att reta upp dig på andra människor.

Förmodligen skulle du inte vara kvar på jorden överhuvudtaget.

Posted on: 2007/2/5 23:00

See User information
Svar till Maggot:

Jag tror inte heller att 99% av någon nationalitet på jorden består av jättefina människor. Det gör nog bara en naiv människa med huvudet i det blå.

Posted on: 2007/2/5 23:03

See User information
Svar till Novax:

Novax, gamle gosse. Det är bara i dina förutfattade fantasier som jag "står i New Age."

Jag brukar undvika att klistra etiketter på mig själv.

Erfarenheten lär oss att det brukar göra ont att slita av dem.

Posted on: 2007/2/5 23:06

Anonym
Quote:

Lightsaber wrote:
Svar till Maggot:

Jag tror inte heller att 99% av någon nationalitet på jorden består av jättefina människor. Det gör nog bara en naiv människa med huvudet i det blå.

aha jag var bara tvunge att fråga för jag kan säga att av de invandrare jag haft och göra med är inte 99% sympatiska människor

Anonym
Försök inte sätta in mig i något fack.

Jag är New Agare, Buddist, Kristen ,Muslim, Jude, Vänster,Höger...( Illuminati-fack )

Jag vill Gott men är inte enbart God utan har dåliga sidor oxo.

Jag är Människa som försöker förstå all den här Galenskapen, men jag börjar tröttna om det här skulle vara " Uppvaknandet ".

Jag försöker behandla andra Människor som jag själv vill bli behandlad , men jag vet att så är inte fallet Alla Gånger.

Jag misslyckas ofta och är medveten om det.

Är NI ?

Hur ofta Dömer Vi folk och sätter in dom i Fack ?

Hur skall vi komma ifrån " Dubbeltänkandet " ?

See User information
Quote:

A73 wrote:
Försök inte sätta in mig i något fack.

Jag är New Agare, Buddist, Kristen ,Muslim, Jude, Vänster,Höger...( Illuminati-fack )

Jag vill Gott men är inte enbart God utan har dåliga sidor oxo.

Jag är Människa som försöker förstå all den här Galenskapen, men jag börjar tröttna om det här skulle vara " Uppvaknandet ".

Jag försöker behandla andra Människor som jag själv vill bli behandlad , men jag vet att så är inte fallet Alla Gånger.

Jag misslyckas ofta och är medveten om det.

Är NI ?

Hur ofta Dömer Vi folk och sätter in dom i Fack ?

Hur skall vi komma ifrån " Dubbeltänkandet " ?

"Hur ofta Dömer Vi folk och sätter in dom i Fack ?"

Det är viktigt att göra det med att döma tycker jag, jag bedömer det så - annars simmar man lätt med i den allt svartare smeten av "allt är lika bra".

Här skrev jag vad jag tyckte om "döma/bedömma/för - döma etc http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28268#forumpost28268

Posted on: 2007/2/6 10:39

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Svar till Bennybear:

Jag har studerat mer än du kan drömma om i dina vildaste fantasier.

Tillräckligt mycket för att inse hur oerhört lite jag vet och att det finns en hel del kvar att lära, eller minnas, snarare.

Men du vet att skapelsens lagar finns i phoenixarkiven?

Om du förstod skapelsens lagar skulle du nog inte skriva på ett forum.

Du skulle inte ägna så mycket tid på att reta upp dig på andra människor.

Förmodligen skulle du inte vara kvar på jorden överhuvudtaget.

Bra Lightsaber.

Då kan du ju börja att studera boken jag länkade till, så kan jag nästan lova att din kunskap om verkligheten kommer att växa om du är mogen för att ta emot den.

Som jag skrivit många ggr. tidigare:

-Det är inte dessa personer som är homo som jag är emot. Det är deras homosexuella handlingar som helt bryter mot skapelsens lagar och principer och som Novax har varit inne på dessutom bryter ned immunförvaret hos de som "håller på" ofta resulterande i olika immunförvarsnedbrytande sjukdomar som AIDS, Hepatit och Syfilis.

Är detta en Kärlekshandling anser du?

Vem har sagt att Guds ord och principer inte kan och behöver uttalas på ett forum som detta iom att här samlas personer med olika grader av sanningslidelse?

Är inte i så fall vaken en gyllene plats att plantera sådana för mänskligheten ytterst viktiga informationer md tanke på hur mänskligheten har förfallit i dekadens, omoral, lidelse i allehanda girigheter efter materiella och fysiska egotripper?

Posted on: 2007/2/6 20:59

See User information
Svar til Bennybear:

Så heterosexuella sprider inga könssjukdomar menar du?

Varför är tunnelseende ett ord som plötsligt dyker upp i mitt huvud när jag läser vad du skriver?

Förresten, du som brukar tala dig varm för kristna värderingar, vad tycker du om följande rader sagda av en känd figur i nya testamentet?

"Om någon slår dig på högra kinden, vänd då också den andra till."

"Älska era fiender och be för dem som förföljer er."

Posted on: 2007/2/6 21:10

Anonym
Jag tror att homosexualitet har en simpel förklaring, hormon imbalanser, något som illuminati utnyttjar till max igenom olika ämnen i mjukplaster.

Förutom det förstnämnda så tenderar dessa ämnen till att ge män prostata cancer och kvinnor bröstcancer samt påskynda sexuell mognad hos tonåringar.

Varför skulle novus ordo seclorum nöja sig med informationspsykologisk krigföring när det finns även kemisk. Vacciner med kvicksilversulfid någon, eller kanske lite aluminiumflourid. Sådant är mums mums och nyttigt.

See User information
Quote:

FuckOff wrote:
Jag tror att homosexualitet har en simpel förklaring, hormon imbalanser, något som illuminati utnyttjar till max igenom olika ämnen i mjukplaster.

Förutom det förstnämnda så tenderar dessa ämnen till att ge män prostata cancer och kvinnor bröstcancer samt påskynda sexuell mognad hos tonåringar.

Varför skulle novus ordo seclorum nöja sig med informationspsykologisk krigföring när det finns även kemisk. Vacciner med kvicksilversulfid någon, eller kanske lite aluminiumflourid. Sådant är mums mums och nyttigt.

Jag har en lite längre förklaring här... http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15908#forumpost15908

Lightsaber - varför talar du plötsligt om fiender?

Man kan ju ta annat från bibeln - apropå annan tråd också - den där kände figuren som du tog upp - varför inte säga namnet Jesus - han fördömde och skickade ut månglarna från templet.

Det är en slags allegori, på flera sätt. Månglare kan de anses som promotar strunt, är trolliga i inlägg - de som håller andra borta från sanning, medvetet eller omedvetet - en absurd form av mångleri är att i inlägg dels ha huvudet i sanden som strutsen och bara sparka - inte beröra kärnan - för det bränns - så det sparkas med ord hej vilt åt sidorna - mycket sällan kärnan berörs... exemplet jag bland annat tänker på är promotandet av filmen The Secret, och alla ord som verkar vara egenförsvar (fast det skrivs om filmen i trådar och handlar om den).

Egenförsvar är nog en stor grej på vaken - fast det skrivs om till att handla om andra människor, att de är minsann inte så dåliga osv - fast det handlar inte om enskilda människor i grunden - utan om det som ligger bakom fenomen och företeelser osv.

Posted on: 2007/2/6 21:27

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Svar til Bennybear:

Så heterosexuella sprider inga könssjukdomar menar du?

Varför är tunnelseende ett ord som plötsligt dyker upp i mitt huvud när jag läser vad du skriver?

Förresten, du som brukar tala dig varm för kristna värderingar, vad tycker du om följande rader sagda av en känd figur i nya testamentet?

"Om någon slår dig på högra kinden, vänd då också den andra till."

"Älska era fiender och be för dem som förföljer er."

Jag har aldrig påstått att Bibeln skulle vara Guds ord.

Den har skrivits om hundratals ggr. Reviderats, lagts till m.m.

Men den innehåller mycket sanningar. Framförallt GT är ju ett j hopkok av gamla Sumeriska, Faraonska och Kaldéeiska myter och historier som dessutom de som den s.k. Jesus antagonister, Fariséerna och deras föregångare Leviterna har mixtrat med och lagt till en hel del för att rättfärdiga sin egna demoniska agenda.

Så klart även viss heterosexuell sex även sprider sjukdomar och då framförallt sodomi som oxå är förbjudet enligt skapelsens lagar.

Könsorganen hos människorna är skapade framförallt för att skapa barn.

Studera organens konstruktion och dess funktioner så kan inte ens en blind människa missta att förstå dess mening och mål.

De är menade att passa ihop med varandra.

Det är däremot inte organen i den homosexuella akten.

Posted on: 2007/2/6 21:30

See User information
Kan detta stämma? Jag har hört det många gånger.

Quote:

Från: http://www.anrell.nu/homo/fakta/sex.html

Beträffande analsex är det inte vanligare bland bögar än bland heterosexuella män. En ganska liten del av alla homosexuella utövar analsex och inte många fler har provat det, medan däremot närmare hälften av alla heterosexuella någon gång har provat analsex.

Jag har även hört från tex filmen 100 reasons why Aids is a Hoax att homosexualitet och AIDS är mycket mindre statistisk signifikant än drogmissbruk AIDS. Kan det stämma, om så vilka sjukdommar är det som sprids? Och enligt vilken källa?

Allt negativt man får av att vara homosexuell kanske är att man just inte får barn. För övrigt är det inte så märkvärdigt. Om man inte exploaterade denna grupp både innifrån och utifrån så kanske det inte skulle orsaka några problem.

Posted on: 2007/2/6 22:03
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

micro wrote:
Kan detta stämma? Jag har hört det många gånger.

Quote:

Från: http://www.anrell.nu/homo/fakta/sex.html

Beträffande analsex är det inte vanligare bland bögar än bland heterosexuella män. En ganska liten del av alla homosexuella utövar analsex och inte många fler har provat det, medan däremot närmare hälften av alla heterosexuella någon gång har provat analsex.

Jag har även hört från tex filmen 100 reasons why Aids is a Hoax att homosexualitet och AIDS är mycket mindre statistisk signifikant än drogmissbruk AIDS. Kan det stämma, om så vilka sjukdommar är det som sprids? Och enligt vilken källa?

Allt negativt man får av att vara homosexuell kanske är att man just inte får barn. För övrigt är det inte så märkvärdigt. Om man inte exploaterade denna grupp både innifrån och utifrån så kanske det inte skulle orsaka några problem.

micro - - vad är detta för något - vad syftar denna propaganda till.

Bryr du dig inte alls om sammanhangen med tex reptilians och låga väsens manipulerande i detta med vår sexualitet - bryr du dig inte om vad som är human och inte human - tänker du inget på Devolution - jag har aldrig sett att du kommenterat det.

Varför har du buddabild om du talar för det som är emot buddas önskan om att rädda alla människor?

Du saknar dessvärre andlig insikt - så det är inte lätt att försöka diskutera.

Jag hänvisar till:

"Det handllar inte bara om fysiska beteenden och företeelser som utspelas på ytan:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=31432#forumpost31432

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=28268#forumpost28268

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15742#forumpost15742

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=15908#forumpost15908

Posted on: 2007/2/6 22:33

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper