vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Sad how a few individuals have taken over this forum

See User information
Dubbelmoral wrote:

Quote:

Du börjar låta som maggot..
"jag fattar inte"

Om du nu vet vad människan sanna natur handlar om så välkomnar jag en redovisning med dina egna ord om tankar, drömmar och medvetenhet och vad de består av… Det borde vara enkelt för den som vet…
När du ändå håller på så kan du redovisa lite fri energi och antigravitation… När du har gjort det... Så kan jag ta ditt snack om människan sanna natur och om kosmos på allvar…

Du tror på din egna lögn mer än någon annan…

Nu lämnar du walk over - blandar in maggot och fri energi mm.

Du började med att lägga ord i min mun - om att jag skulle gnällt över att man knappt kan vara på stan längre, och gnäll över jobbiga flätor...

Du är ute och cyklar, och kan nu inte reda ut din förvirring.

Om du lite tänker efter så vet du att jag tar upp om allt möjligt som är exempel på tidens degenerering. Jag har tex ofta tagit upp om hur man förstör landsbygden i Halland med att bygga upp vindkraftsindustrier. Jag har flera gånger tagit upp om att denna lilla stad förr hade (finns kvar som kåkar, delvis) tullhus i varje väderstreck för att ha koll, och ett skydd - för att överleva... bevaka din intergritet - veta vad som ville in respektive ut.

Fatta fett, eller skärp dig åtminstone... du borde kunna fatta att jag inte sagt något om jobbiga flätor - du hittar på. Jag tog det som exempel från maggotts bilder - det är inte personen i sig - utan att folk är bortkollrade till andras djurfarmer, som de vill tillhöra. Killen har 20 kopior här i staden, som sitter och svettas i sina mössor på fiken.

Nu hittade du på att jag vill "...bevara städerna..." - du är otillräknelig och oseriös när du skriver så, det är dina fantasier, jag har aldrig sagt sådana saker.

Det är osunt i städerna, pervo- och demonvibs, väldigt uschligt - det smittar - därför är det för mig ingen dragning i att gå omkring där - de som själva blivit det, tycker annorlunda, kanske njuter (besättelsen vill det, har tagit rodret)...

Så vart klämmer skon?

Vad är det för lögn du pratar om?

Posted on: 2007/7/2 18:02
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Klappjakt på syndabockar

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Lorax är bara en liten sketen "konspiratör och kverulant" som nu försöker att dra igång en "klappjakt" på någon eller några syndabockar här på vaken.

Jag anser tvärtemot många att vaken.se har UTVECKLATS åt rätt håll,...från att vara ett forum som hade djävligt lågt till tak när det gäller känsliga frågor, till att man nu kan andas och prata klarspråk på vaken - om det mesta.

Sedan,...visst blossar det upp till gräl då och då även här på vaken.se,...men det är ju inget konstigt alls, utan det speglar ju endast den verklighet i samhället i övrigt vi lever i. Vaken.se skall spegla den verklighet som råder i världen, på både gott och ont,...och inte vara någon liten skyddad verkstad och "sekt" för aggresionshämmade och konflikträdda idioter. Det anser jag.

Sedan,...så verkar många ha fått det om bakfoten med sin uppfattning om att "bli arg",...som att det är något som är FEL. Det är inte alls fel. Det är lika rätt som att vara glad,...det är endast en sida av myntet.

En frisk människa har tillgång till sitt hela känslomässiga register,...emedans känslomässigt sjuka individer (Lorax m fl) vill FÖRBJUDA och CENSURERA vissa känslor som de tror är fel och inte vågar visa. Det är inget annat än aggressionshämning. Dessa människor är inte ärliga, utan visar upp en falsk fasad, och en falsk personlighet.

Det ligger MYCKET i den du säger, och jag tycker att det är viktig att ta upp det där.

Jag och micke pratade om hur det har varit mycket prat kring nationalism osv, han verkade vara lite orolig eller lägde märke på det.
Jag sa då att det var en spegling på det som ske och är viktig i kontexten av det här moderna eller aktuell "svensk" kultur.

Fast jag kan oxå konstantera att det är märkligt hur ett fåtal individer då dominera på det hålet och hur det inte lockats med andra ideer.

Det finns nånting i detta.

Vad micro har skapat är kreativt och ett bra initiativ, märklit att det finns flera (inte ALLA) som inte kan gör det själv och inrikta sig i det nationalistiska.

Vaken har till definition eller kontext att ifrågasätta såna skrukturer, det finns en massor av info som tyder på det.

Undrar VARFÖR de som har de här unika (fast i en kontext vassentliga) fokuserade frågor eller information kring nationalismen (illuminati) inte hänger på någon mer errr "svennis" sajter.. ni kanske gör det? Vad vet jag.

Jag som Kanedensar kan LÄTT identifera mig med situationen jag har sett i "hemlandet" mot indianerna, och i det globalla är det det Nordiska eller svenska "kultur" som offras nu.

Divide and rule.

Vaken is perhaps not the best place for "everything"

Posted on: 2007/7/2 18:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Klappjakt på syndabockar

See User information
Quote:

micro wrote:
Vaken skall förändras radikalt i framtiden.

Finns det folk här som vill vara med att dra lasset?

Jag har dragit på denna sida i flera år. Skulle vara skönt att slippa.

Fan va jobbigt det är att läsa alla dömmanden från ni vet vilka..

Jag vet...och JAG vill men ta inte det personligt, iaf fokusera på det som du har gjort som skulle INTE finnas överhuvedtagit man!

Cheers och kram

Posted on: 2007/7/2 18:29

Anonym
Quote:

novax wrote:
Dubbelmoral wrote:

Quote:

Du börjar låta som maggot..
"jag fattar inte"

Om du nu vet vad människan sanna natur handlar om så välkomnar jag en redovisning med dina egna ord om tankar, drömmar och medvetenhet och vad de består av… Det borde vara enkelt för den som vet…
När du ändå håller på så kan du redovisa lite fri energi och antigravitation… När du har gjort det... Så kan jag ta ditt snack om människan sanna natur och om kosmos på allvar…

Du tror på din egna lögn mer än någon annan…

Nu lämnar du walk over - blandar in maggot och fri energi mm.

Du började med att lägga ord i min mun - om att jag skulle gnällt över att man knappt kan vara på stan längre, och gnäll över jobbiga flätor...

Du är ute och cyklar, och kan nu inte reda ut din förvirring.

Om du lite tänker efter så vet du att jag tar upp om allt möjligt som är exempel på tidens degenerering. Jag har tex ofta tagit upp om hur man förstör landsbygden i Halland med att bygga upp vindkraftsindustrier. Jag har flera gånger tagit upp om att denna lilla stad förr hade (finns kvar som kåkar, delvis) tullhus i varje väderstreck för att ha koll, och ett skydd - för att överleva... bevaka din intergritet - veta vad som ville in respektive ut.

Fatta fett, eller skärp dig åtminstone... du borde kunna fatta att jag inte sagt något om jobbiga flätor - du hittar på. Jag tog det som exempel från maggotts bilder - det är inte personen i sig - utan att folk är bortkollrade till andras djurfarmer, som de vill tillhöra. Killen har 20 kopior här i staden, som sitter och svettas i sina mössor på fiken.

Nu hittade du på att jag vill "...bevara städerna..." - du är otillräknelig och oseriös när du skriver så, det är dina fantasier, jag har aldrig sagt sådana saker.

Det är osunt i städerna, pervo- och demonvibs, väldigt uschligt - det smittar - därför är det för mig ingen dragning i att gå omkring där - de som själva blivit det, tycker annorlunda, kanske njuter (besättelsen vill det, har tagit rodret)...

Så vart klämmer skon?

Vad är det för lögn du pratar om?

Så här är det och lyssna nu för jag har alltid rätt…

Den här meningslösa diskussionen som ingen kommer att komma ihåg om ett tag (förutom den man diskuterar med) börjar som vanligt att spåra ur… Jag kan inte ens beskriva hur meningslös både din och min text blir här på anslagstavlan… Den kommer aldrig att ha en verkan på varken människa eller samhälle… Det pågår en helt meningslös kamp om vem som har fel och fel som du kallar det. Genom att vi helt meningslöst provocerar varandra med gliringar och skit.. Det är som jag sa tidigare.. Känslorna och reaktionerna är ett resultat av ett förfall som du är uppväxt i… Du kommer inte undan hur mycket du än snackar om kosmos och den sanna naturen...
Man kan ibland uppfatta dig som ett levande bevis på gliringar… Gliringar som inte har med varken människans sanna natur, kultivering eller kosmos att göra…

Ok Novax, vart skulle vi ha stannat någonstans för att slippa detta förfall? Skulle vi ha stannat vid glödlampan eller hjulet? Eller är det nu som vi ska säga stopp? Nu när vi ser resultatet av förfallet?

Vi kanske skulle ha satt förbud och begränsat oss själva? Är det det du vill säga när du motarbetar ex vindkraft pga att det förstör glesbygden?

Isf, vad har förbud med kosmos och människans sanna natur att göra? Förbud är bara mänskliga påfund som inte har med varken natur eller kosmos att göra…

Slutligen till mitt skoskav…

Det består av för mycket snack...
Du som jag består av dubbelmoral som ett resultat av detta förfall… Den vakna ser det och inser det medans den sovande fightas emot det, ofta genom tillrättavisningar...

Det var bara skoskavet på hälen här kommer trampdynan...

Min bild av dig består av dina diskussioner med andra som berör väldigt komplexa ämnen där du tror dig sitta på svaren... Kosmos, människans natur osv... Då borde det, som jag gjorde, vara naturligt att fråga dig om olika ämnen som berör din information... Antigravitation, mäniskans signalsystem mm...
Om man som du ofta tillrättavisar människor med ord och fraser som "du har fel det ingår inte i människans sanna natur" osv... Då borde man helt enkelt kunna svara på enkla saker som vad tankar, drömar och det mänskliga signalsystemet består av... Eller hur?

Pointless diskussion…

Anonym
Jag tror det är för många här som tar denna anslagstavla på ett alldeles för stort allvar...
Det känns som om en del hänger upp hela sitt liv på åsikter som beskrivs av för dem okända människor... Jag vill inte ens säga det träffande ordet för det...

Tror folk verkligen att förändringarna kommer genom text...

See User information
Quote:

Dubbelmoral wrote:
Jag tror det är för många här som tar denna anslagstavla på ett alldeles för stort allvar...
Det känns som om en del hänger upp hela sitt liv på åsikter som beskrivs av för dem okända människor... Jag vill inte ens säga det träffande ordet för det...

Tror folk verkligen att förändringarna kommer genom text...

I am with you one hunner procent!

Well said!

Posted on: 2007/7/2 19:59

See User information
Quote:
Micro:
Fan va jobbigt det är att läsa alla dömmanden från ni vet vilka..

Nej! Jag vet inte vilka du menar?

P.S. Dömanden stavas fortfarande med endast ett (m).

Samma (m) som saknas i ordet "konflikträdd"!

Posted on: 2007/7/2 20:06

See User information
Dubbelmoral wrote:
Quote:

Ok Novax, vart skulle vi ha stannat någonstans för att slippa detta förfall? Skulle vi ha stannat vid glödlampan eller hjulet? Eller är det nu som vi ska säga stopp? Nu när vi ser resultatet av förfallet?

Vi kanske skulle ha satt förbud och begränsat oss själva? Är det det du vill säga när du motarbetar ex vindkraft pga att det förstör glesbygden?

Isf, vad har förbud med kosmos och människans sanna natur att göra? Förbud är bara mänskliga påfund som inte har med varken natur eller kosmos att göra…

Vad tycker du själv? Hur kan jag sätta ord på det för dig?
Det beror så mycket på vad du har för "tro" om livet, vaför vi är här, vad du tror, eller inte, om samsara osv.

Du försöker med nutida värderingar och synsätt kring ord, såsom ordet "förbud" förtså något, eller vill att jag ska säga vad jag tror...

Man måste tänka långt tillbaka, och försöka spåna kring vad denna plats är- vad innebär egentligen orsak och verka, talesätt som som ovan så nedan osv. Inget kan begränsa en människa om hon ändå vill falla nedåt.

Om hela samhället är lika sjukt så finns det heller inga lagar som skulle kunna "hjälpa" till att få människor att inte släppa på sin mänskliga natur. Då får "straff" ingen betydelse, för hela samhället är ändå lika dåligt - straff utan en guidning - utan ett samhälle som har kvar något av andlighet... meningslöst. Men samtidigt måste det tas om hand som hotar det allmänna och andra. Om samhället ändå vore ganska bra, som det varit förr i olika cykler, innan det degenerade för mycket - då kunde man ha lagar som var i överensstämmelse med högre sannare principer. Ännu mer innan så behövdes inga lagar, för folk hade det ändå inom sig - och annars kunde de som var ledare stå i bra samklang med kosmos lag/gud/himlen..., mer veta om rätt och fel.

Det där du skriver om "satt förbud och begränsat oss själva..." - jag vet inte vad du menar riktigt. Men begränsat sig, det är väl just det som människan skulle gjort för att inte fejsa sin distinction.

Det handlar inte om tekniska saker som glödlampor... jag har sagt så himla mycket kring detta förr... tekniken är inte mänsklig, utan en produkt från aliens.

Människan är som en cancer - allt i kosmos genomgår det där... och det når detta tidsrum, därför är "allt" här nu. I centrum.

Posted on: 2007/7/2 22:13

Edited by novax on 2007/7/2 22:38:08
Edited by novax on 2007/7/2 22:40:11
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Hö, hö... "Novax" - Det där sista tyckte jag var bra - Vi snackade just om detta på jobbet (=aktivitets-bla-bla-bla)

Människan har hela tiden (fram och tillbaka) olika sorters cancer i kroppens alla hörn - men det "Bryter" liksom, aldrig ut - förrens människan kommer i sas. obalans - blir "Rädd" = "Förbannad"...
Se forumet som en kropp - så: "Sad how a few individuals have taken over this forum" Är man då rädd och hatisk - då blir det då ofta pannkaka av allting...
Det blir ju som man föreställer sig... Sedan, hjälper inga bromsmediciner längre
Så är det ju...

Posted on: 2007/7/3 0:45
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Men lite rädd bör man väl ändå vara!

Posted on: 2007/7/3 6:51

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper