Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Explosioner i förväg
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det som diskuterat är varför inga explsioner i förväg fick något att rasa och då kommer du med ett påståpende om "det viktiga ligger i ATT det gjordes" Då du inte svarde på det så tar jag vad jag anser du menade. Det viktiga var att 911 gjordes av de 19 kaparna så att USA fick igen för de har stött Israel. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är synd att Du inte har förstått det efter alla dessa diskussioner Zink, det är just vad det är, en teori. Precis som dina teorier om gastuber, vindhastigheter och luft som skickar iväg tusentals ton av materia samt pulveriserar betongen, det är inget annat än teorier som saknar hårda bevis. Du får ha dina teorier och jag mina i ett (än så länge) någorlunda fritt samhälle. Det är nog så att du har lite otur när du tänker, du blandar ofta ihop päron med äpplen, man ska inte blanda ihop bevis med teorier Zink, det är faktiskt ganska lätt att skilja på dem om man bara anstränger sig en smula. Sannolikheter och påståenden skiljer sig också väldigt mycket, när du påstår så måste du bevisa ditt påstående Zink. Men om du gör som jag och håller dig till sannolikheter så slipper du det. Försök, det är inte så svårt, endast en smula ansträngning krävs. Jag vet att du kan om du bara vill. Bara erkänn att du inte kan bevisa ett smak av det du påstår, säg bara rent ut att det handlar om sannolikheter och ingenting annat. Jag vet vad du tänker nu Zink, men kom ihåg. Jag är bara en individ med egna teorier, alltså resterande av Vakens medlemmar kanske inte alls håller med mig i sakfrågan. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Visst har jag fattat att det är en teori men det har inte många 911 truth människor som istället anger att sprängteorin är bevisad och därför sanningen. Utredningen av 911 är lika med ett att utreda kriminalfall och i sådana finns bevis, indicier, osannolikheter och sannolikheter men däremot inte sanningar. Att någon hör en explosion är bara ett bevis på en hörd explosion och kan var en ett indicie på sprängämnen men de måste backas upp av det sprängämnen brukar åstadkomma och därför är alla explosioner som hördes före kollapserna mycket tveksamt kopplade till sprängämnen då de inte har sprängämnenas verkan då ingenting rasade p.g.a dem. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
så kanske det är zink...ingenting rasade av explosioner den 11 sept. åtminstone inte av de som exploderade före rasen....men kanske av de som exploderade efter rasen......
Posted on: 2007/9/17 21:40
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Med andra ord så tycker du också att det är sannolikt att det var sprängämnen som samall av. Härligt! Hur ska du bevisa att inget rasade pga sprängämnen? Det är ok om du tycker att det är tveksamt men eftersom du återigen påstår att sprängämnenas verkan inte raserade byggnaderna så måste du bevisa det. tveksamheter och bevis är också skilda ting. Eller om du nu har indicier på att det var något annat som small så måste du kunna backa upp vad det var för något om man ska följa din modell? Så vad var det som small? Om du inte kan bevisa vad som small, ska jag då tolka att det var ingenting? Heh... Häng inte upp dig på ordet "sanning" ordet truth kan betyda olika saker beroende av sammanhanget, det handlar helt enkelt om att läsa mellan raderna istället för att ta det bokstavligt, sådant förstår man först när man har studerat innehållet och helheten. Man kanske söker sanningen, kräver snningen eller att man vill framhäva att sanningen inte är pressenterad officiellt, det kan handla om att fånga läsarens uppmärksamhet mm, tja, det kan betyda en hel del. Jag tror att du anstränger dig för lite helt enkelt, eller så har du bara otur när du försöker plussa ihop läsning och tankar, båda vill springa åt var sitt håll. Du kan inte ha det lätt kompis. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta har du tyvärr tolkat fel. Jag anser att de nu är klarlagt att explosioner före kollapsen INTE hänger ihop med några sprängämnen då det enligt det som går att få fram inte hände något fysiskt som kan visa på sprängämnen som att delar av byggnaden rasade vid samma tidpunkt som personer hörde explosioner. Alltså det fanns inga sprängämnen som small av före kollapsen. Jag har inte därmed automatiskt erkänt att de fanns sprängämnen vid själva kollapsen. Om man inte vet vad som orsakade ett explosionsljud så är de inte lika med ingenting utan lika med något okänt, alltså något obevisbart. Om explosionsljudet kommer från någon gasoltub eller ett sprängämne är alltså lika osäkert och lika obevisat. Jag håller på att samställa ett inlägg om explosionsljud vid själva kollapsen men det lägger jag in en ny tråd för att alla ska hitta inlägget lättare då de blir en del länkar i det. Att många ser sin 911 uppfattning som sanningen visas av att man så ofta bryter forumregeln ”Man skriver inte nedlåtande om andra” för klampar en kritiker in i denna sanning så måste många avreagera sig mot kritikern istället för att komma med kommentarer till kritikerns argument. Jag har verkligen ansträngt mig att se var 911 truth argument går ut på genom dels innan jag kom till detta forum titta på flera timmar av videor och dels sedan jag kom till detta forum tittat på ytterligare flera timmar av videor. Loose Change har jag t.ex. sett 4 gånger. Två gånger på webben och två gånger på TV4 Fakta. Jag frågar mig alltid när jag ser dessa videor "Hur har de gått till att praktiskt utföra det som påstås?" och därför har vissa argument direkt gått att hävda att de antingen är ogenomförbara eller mycket svåra att genomföra. T.ex. så är en fejk av Flight 93 kraschen mycket svårt att göra i närheten av Shanksville då den byn bara har 245 invånare och i så små byar har man stor koll på vad som händer i byn och dess omgivningar. Annars är det vanligaste felen att man får saker att gått rasade fort och därför inte kan ha skett som att placera ut fejkade Flight 77 delar framför Pentagon på nolltid för ingen upptäckte det hela trots att många var på plats kort efter kraschen. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Du behöver inte erkänna det, bara säga att det är en sannolikhet. Om något exploderar så är det sannolikt att det kan vara sprängämnen, tja det kan till och med vara gastuber, båda är helt enkelt sannolika. Men för mig väger det ena tyngre än det andra. Nu påstår du att det inte fanns sprängämnen Zink, vad ska man göra när man påstår något? Beeeviiiiisa… Just det… Vilda spekulationer och bevis är också skilda ting, gastuber är spekulationer. Men det är ok med gastuber om du säger att det bara är sannolikt, men tidigare försökte du bevisa tuberna men det gick inte heller hem. Quote:
Helt riktigt, (Heh = läsa mellan raderna i ett tidigare inlägg) men vad är det som gör att du utesluter sprängämnen och ersätter det med gastuber, båda är ju sannolika, enligt mig iaf. Jag anser dock fortfarande att det var varken tuber eller vindstyrka som fick tornen att rasa, inte heller pga bränder eller att flygplan kolliderade med byggnaderna orsakade rasen.. Jag tycker att det mest sannolika är sprängning, jag kan inte bevisa det men det är bara för uppenbart och sannolikt i min värld. Du får tycka annat men påstå inget som du inte kan bevisa. Quote:
Ok, så du funderar fortfarande då, undrade just hur det går med tankeverksamheten? Även en blind höna hittar ett frö ibland, du kanske har tur denna gången. Intressant, ta det lugnt med länkarna bara om du vill fånga uppmärksamheten. Quote:
Just popping in eller? Det var ett tag sen som du klampade in här. Jag har inte sett en enda alternativ teori som du ger medhåll. men å andra sidan har jag långt ifrån läst alla dina inlägg. Kan du ge mig ett exempel på medhåll i detta forum? Quote:
Jag har svårt att tro på det där, du får allt bevisa det påståendet…. Du måste ta fel på screw LC och originalet, eller det är iaf det ögat du tittar med tror jag isf, för att hitta motargument istället för att lyssna och se vad som händer i LC. Quote:
Visst, det är mycket svårt att planera en sådan händelse. Det kräver förmodligen en ytterst noggrann planering och ett stort tidsrum, det är absolut inte omöjligt iaf. Jag tycker att det är väldigt sannolikt och genomförbart, Jag tror till och med att det är just det som har skett, man har sprängt byggnaderna. Nu observerade du ordet "tro" va? Ignorera inte ordet utan ta det för vad det är. Quote:
Svårt? Ja, men jag tror imte att det är långt ifrån omöjligt. Militär precision är svårt men genomförbart. Det hänger på vilka resurser man har. Tänk på ordet här igen... Quote:
Jag vet att det råder skilda meningar om det som allt annat. (påstående)
Edited by Jumalauta on 2007/9/18 20:11:13
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Detta kan du själv kolla med TV4 Fakta. Det har enbart sänt Loose Change andra versionen 3 gånger där jag sett den två gånger och aldrig screw LC. Jag fattar sedan inte hur jag ska kunna bevisat att jag sett Loose Change på något annat sätt. Jag märker att du och även andra har svårt eller t.o.m. mycket svårt att inse att trots man titta igenom mycket av 911 truth material så kan man ändå inte tror på det materialet som du och andra finner mycket trovärdig. Den största bristen är som jag skrev att man ägnat så lite möda att kontrollera om teorierna är genomförbara. Att som Mythbusters på Discovery kontrollera om allt som påstås är genomförbart. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ligger nåt i det du säger zink, det skulle vara jävligt kul om någon skulle kolla om det var genomförbart, den officiella versionen alltså...
Posted on: 2007/9/19 14:34
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Har du tänk på att det finns en möjlighet ett både er och den officiella versionen är fel? Då det är 911 truth teorierna som försvaras på detta forum anser jag att det är dem vi ska koncentrera oss på för om du hittar fel i den officiella förklaringen så rättar det inte till fel i 911 truth teorierna och förklaringarna. Om 911 truth idéerna, teorierna och förklaringarna ska anses trovärdiga ska de vara genomförbara. Flera av dem det är inte det så trovärdigheter är därför låg där borttrollandet av Flight 77 och Flight 93 har mer filmlogik än det skulle var praktiskt genomförbart. Orsaken till att flera av 911 truth idéerna inte är genomförbara beror på att man bygger sina teorier på osanna uppgifter och därför tappar teorierna kontakten med verkligheten där det vanligaste felet är att tro på källors första uppgift men inte på samma källas dementi där åter filmlogiken härskar med synen att misstag aldrig händer så därför är dementierna falska. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Rätt Zink....det finns ingen vettig officiell förklaring men å andra sidan så finns ingen "100 förklaring" från annat håll heller....ingen har alla rätt på det här....
Posted on: 2007/9/20 8:46
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Och exakt vilken slutsats drar du av det påståendet? Om den officiella versionen är fel så är det ganska uppenbart att det är inte Jultomten eller Påskharen som pajade tornen utan snarare element ur den amerikanska statsapparaten. De tycks råka passa in väldigt väl på både motiv och möjlighet och ingen annan! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Quote:
min satsning blir jultomten:Bush. Han måste ju rädda julen för dom små barnen i många år framöver och för detta behövs mycket olja till den efterblivna och förtappade amerikanska industrin.
Posted on: 2007/9/20 9:41
|
|||
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Går det att vakna?
Jag är med zink här, ifrågasätt mer annars får ni aldrig fram sanningen. enough said. Rubens |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Om båda har fel kan dessa scenarior gälla. 1. Det kan ha varit de 19 kaparna som flög planen och med hjälp av de egna så sprängde de WTC 1, 2 och 7. 2. Det kan ha varit radiostyrda plan som Mossad styrde och sedan sprängde Mossad WTC 1, 2 och 7. OBS! Jag tror inte på dessa scenarior jag bara visar att fler att två alternativ kan var möjliga. Även om sprängteorin var den enda världen som fanns om 911 skulle ändå alla delar i den måsta vara genomförbara för att den skulle vara sannolik. Om delar till en fejkad Flight 77 krasch inte hanns spridas ut av någon så är teorin om detta inte sannolik. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Zink , vad håller du på med?
Instämmer du med att den officiella teorin inte stämmer? Isåfall finns det bara en väg att gå, en ny RIKTIGT oberoende undersökning måste genomföras, det är det som 911-truth strävat efter hela tiden.. Eftersom regeringen inte har en ytterligare en teori så får man gå med den alternativa, alltså INSIDE JOB!
Posted on: 2007/9/20 13:32
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag anser att den officiella förklaringen är den mest sannolika. Sedan undrar jag vad den oberoende undersökningen ska innehålla för folk. Jag anser också att ”inside” bevisen vilar på en svag och ofta ologisk grund. Ena stunden så är Bush & Co ett helt felfritt gäng som lyckas med att informera 1000-tals personer om vad de håller på med utan att någon av alla dessa 1000-tals personer kommer fram och berättar hur ”inside” jobbet gick till. T.ex. så måsta alla tusentals personer som undersökte alla bråde efter WTC kollapserna vara med på ”inside” jobbet. Även massmedia, BBC folk, experter, forskare m.m. måste att varit inblandade. Efter detta brukar någon försöka minska på denna stora skara för att så många var med om ”inside” jobbet och att så lite har avslöjats om ”inside” jobbet är ologiskt även för många 911 truth människor. Andra stunden idiotförklaras Bush & Co i deras jakt på terrorister med att inte hitta massförstörelsevapen i Irak eller ha lyckats fångas Osama bin Laden. Själv anser jag att Bush & Co har varit lika klantiga hela tiden och därför inte kunnat genomföra något ”inside” jobb utan de var verkligen de 19 kaparna som gjorde det vilket på inte sättär unikt då flera flygplan historiskt har kapats och att erfarenheterna från dem användes vid kapningarna av de fyra flygplanen 911. Alla kapare som påstås vara vid liv är i samliga fall hopblandningar av personer som heter samma eller nästan samma som kaparna. Det enda som BEVISAR att kaparna är vid liv är att de personer som finns på FBI lista själva går ut och säger att de är kaparna på FBI listan. Detta har ingen gjort. Motivet för kaparna att genomföra 911 är samma motiv som alla andra kapningar som gjorts av folk från Mellanöstern. Att bekämpa Israel och alla som stödjer Israel där USA är det land som ger Israel mest stöd. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Tss, jag skiter i någon ny "undersökning", vad sägs om att ställa dem in för rätta i stället och efteråt fastställa lämpligt straff. Fast det vore väl som att försöka ställa Göring och Göbbels inför rätta 1936 i nazi-tyskland.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
räcker med en liten grupp i bakgrunden som manipulerar, se bara på månlandingarna, de flesta på mission control "come in houston" trodde att feedbacken och sändningarna kom från månen...hmm.
kolla den här filmen 9/11: http://video.google.com/videoplay?docid=8045542387672451515 gotta go |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Al-CIAda, det ser ju ut som tyrannin har fått riktigt bra grepp i USA just nu, där polisen kan terrorisera medborgarna om dom ställer obekväma frågor til auktorieteten osv..
Det ringde in en snubbe till AJ den 17:e eller 18:e som inte höll med AJ om att detta kommer att gå fredligt till, han bad alla att köpa ett gevär och 200 skott, dom 100 första skulle dom provskjuta med för att lära sig hantera vapnet dom resten skulle dom behöva om dom blev attackerade av regeringen.. Jag tror tyvärr att detta inte kommer att gå fredligt till, makten kommer aldrig att backa och dom flesta poliserna i USA har ju gått bortom gränsen för korruption, nu är dom maffialedare och maffiamedlemmar som ser det amerikanska folket som sina slavar.. Dom jämför poliserna med brunskjortorna i nazi-tyskland med all rätt.. Då dom följer etablissemangets minsta order för sin egna vinnings skull..
Posted on: 2007/9/21 12:14
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Och exakt vad skulle alternativet för det amerikanska folket vara? Sätta sig på boskapvagnen till avlivnings centret? Klart som korvspad att det inte kommer att sluta fredligt.
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Är tusentals personer en liten grupp? Hur förklarar du alla pre-explosioner som folk och fä hörde före kollapserna inte fick något att rasa. Om alla dessa inte fick någon ordning på kollapsande var de inte då en okontrollerad demolering? När det gäller månen så har man hämta ned 385 kg månmaterial som bara finns på månen och INTE går att framställa på jorden. Detta månmaterial har 1000-tals forskare runt om i världen fått undersöka. Det finns dessutom speglar på månen som placerades ut vid första månlandningen som man gör lasermätningar mot månen med och då fått reda på att månen avlägsnar sid 4,5 cm per år från jorden. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Låter som du köper den officiella förklaringen till saker vilket blir en lite ensidig version, eller? Har du sett månmaterialet? har du tagit på stenarna? vem jobbar dessa 1000 personer för?
Jag har hört ryska kosmonauter som hävdat att man inte kan resa till månen eftersom strålningen är för hög. Tittade du på videon jag skickade om 11 september? Angående explosioner, om du tittade på videon så kan du se hur lätt det är att manipulera med ljud och bild. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login