vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: Tre saker att ta bort ur kosten. Andra idéer?
Well. Jag fortsätter med denna tråd då ni postat mycket bra information och tips i den till alla som vill värna om sin hälsa.

Nu har massmedia hängt med lite, SENT som fan.
http://www.expressen.se/halsa/1.862250/giftet-i-din-mat

De lyckas inte ens få artikeln rätt då de missat att berätta om flera långvariga effekter och andra kortvariga negativa effekter som MSG kan skapa.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag har en teori beträffande mjölkdrickandet i det här landet. Under andra världskriget så hade Sverige en samlingsregering som bildades 1939 tillsammans med Centern.
För att stötta de svenska bönderna, hålla jordbruket igång och samtidigt nära det svenska folket så kom (S) och (C) på en genial lösning.
I samlad trupp basunerade de ut till de krigsrädda och i vissa fall hungrande folk -Mjölk är nyttigt . -Mjölk bygger starka kroppar och andra floskler. Att det sedan fortsatte in i våra dagar är inte så konstigt, de var ju trots allt ett vinnande koncept.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Butter: Jag köper den teorin delvis. Jag vill även addera haussen av råg och havre som "säljs" till folk som nyttigt och viktigt till teorin.
Nästan allt spannmål vill jag adda faktiskt.

Gunde Svan käkar ju havregrynsgröt och om han gör det på reklam när jag var liten, så då sätter det sig i den svenska folksjälen.

See User information
Quote:

void skrev:
Well. Jag fortsätter med denna tråd då ni postat mycket bra information och tips i den till alla som vill värna om sin hälsa.

Nu har massmedia hängt med lite, SENT som fan.
http://www.expressen.se/halsa/1.862250/giftet-i-din-mat

De lyckas inte ens få artikeln rätt då de missat att berätta om flera långvariga effekter och andra kortvariga negativa effekter som MSG kan skapa.

Tänkte just på MSG, detta har dom ofta tagit upp i USA.. MSG får kroppen att vilja ha mer mat trots att vi är mätta, jag tror oxo att MSG stimulerar utsöndringen av nåt ämne i kroppen, kommer inte ihåg exakt nu men det är iaf inte bra..

Men MSG i alla dess sorter finns ju i nästan ALLT? Jävligt svårt att undvika!

Posted on: 2007/10/2 14:10
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Först en stor varning: Om man börjar äta nyttigt är det lätt att få reningsreaktioner. Om man får reningsreaktioner så mår man skit och fattar inte varför om man inte hört talas om reningsreaktioner. Det är lätt att utveckla ätstörningar! Ändra kosten LÅNGSAMT och läs en bok om reningsreaktioner. Läs också om ortorexi! Om du är sockerberoende eller känslig för socker läs på: www.sockerberoende.se! Robert Greys bok om tarmhälsa som man kan köpa hos kloka gubben www.klokast.se är det bästa jag har läst om reningsreaktioner och tarmhälsa!

Så mina tips:

Inte äta:

Alla raffinerade: Socker, oljor, mjöler.

Allt färdiglagat. Typ mamma scan etc...

Mjölk.

Kött som inte är eko eller vilt.

Ägg

Kranvatten speciellt om det är fluor i - gör en vattenanalys av ditt vatten!

Färdiga juicer + en massa annat som inte är i naturligt tillstånd.

Sluta också salta maten - då smakar råvarorna mycket godare efter ett tag och alla smaker blir mycket starkare! (Köp lite himalayasalt och använd om det är kalas!)

Äta:

Hirs
Quinoa
Amarant
Bovete

Grönsaker som är eko

Frukt som är eko

Alger

Oljor som är kallpressade och eko

Feta nötter och frön från saltå kvarn. Hampafrön! (Köp en liten billig kaffekvarn så kan du göra jättegoda mixar av fröna!

Juicer av färska grönsaker som är eko mixa med mixer och sila eller köp en riktig svindyr juicemaskin (se www.gerson.org)

Fina örter eller supergreens

Grodda baljväxter som är ekologiska!

Det räcker typ. Ekogetmjölk och ekogetost är ok.

Läs om blodgruppsdiet (olika människor mår bra av olika saker!), levande föda, etc.

Se även www.gerson.org där finns en jättebra dokumentär.

Köp en kokbok av Susanna Ehdin eller René Voltaire om du är lagd åt det mer gourméaktiga hållet!

Posted on: 2007/10/2 19:21

See User information

Posted on: 2007/10/2 20:43
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Och ät inte sojabönor och sojaprodukter som inte är fermenterade (alltså bara vissa typer och soja och miso är ok).

Killar får störd könshormonbalans av soja och det är kassa proteiner har jag hört... Snacka om att vi lever i tvärtom-världen!

=)

Posted on: 2007/10/2 21:16

Anonym
Lite om Aspartam:
http://yournetwork.tv/episodes.php

Bra sida det där. Kolla runt lite om du har tid och lust.

See User information
Quote:

void skrev:
Att ändra sin kost är ingen enkel sak har jag upptäckt. Jag kan inte ändra allt på en gång även om jag vill. Därför försöker jag gradvis sortera ut vissa ämnen ur min kost.

Om ni fick välja tre ämnen att unvika i livsmedel och normalt sett ämnen som jag(man) får daglig exponering av,
vad skulle ni då välja?

Jag har funderat endel och har kommit fram till detta i nuläget:

1. Flour
2. Aspartam
3. Smakförstärkare E621-E625 (som jag nämnt i en annan tråd).
(ordning är i inte relevant just nu)

Vad har ni för andra förslag eller idéer på substanser som med lätthet kan unvikas i kost och livsmedel?

Nämnas bör också att jag funderar över vitt socker, men finner ovanstående mer vitala och "onaturliga" och därför viktigare att ta bort först.

Ska bli kul att höra era åsikter.

Visst.

Sen skall man tänkar på att äta MYCKET ekologiskt.

Då tar man bort rester av "tillåtna" gifter sprutade på maten.

SOYA!!!

Icke eko soya = TROLIGEN GMO...

; )

Posted on: 2009/6/22 12:09
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper