vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »

Re: Alex Jones Show SCAREMONGER? Nyår 1999 - Varför ljuger han!?

See User information
Quote:
Stöter ni bort alla som vill diskutera olika teorier för att få en syntes av kunskap?

Jag är grymt trött på att folk snackar om andra som jobbar hårt medans dom själva inte göra något och inte kommer med någon lösning medans dom klagar, bara klag utan några ideer om lösningar hjälper ingen, det bara hjälper till att göra folk förvirrade, när dom hör en massa skit om personer som dom själva inte har hunnit att lyssna på för att dom precis har börjat vakna etc. Så jag bara använder mig av samma sätt att diskutera när jag pratar med folk som ZzzZ, för jag vill att han ska känna det jobbigt att bli påhoppad så att han förhoppningsvis inte bara klagar på folk i framtiden utan att nogga lägga fram riktig kritik med förslag på vad som kan göras bättre, istället för att bara säga "Han är ett skämt" etc.

Självklart ser jag ut som ett rövhål när jag diskuterar likadant som folk som ZzzZ och gör det mer personligt, men det är nödvändigt då man måste ta det till deras nivå. Jag skiter i om det inte hjälper ens, jag mår bättre av att stå upp för något och bemöta skit när jag ser det.

Posted on: 2010/5/7 16:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Fujimori skrev:
På frontsidan av Vaken står en artikel:

New Age-rörelsen syftar till att passivisera människor och få dem att fokusera bort från vad som verkligen pågår, hävdar Alan. Där får man lära sig att bara fokusera på det positiva och inte bry sig om det som är negativt.
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=693

Jag ser en kontraproduktiv utveckling till detta på detta forum.
Så vem har fel av oss grabben/ flickan?

Ibland är "livet" uselt, men för den skull behöver inte DU känna dig usel!

Posted on: 2010/5/7 16:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

sale skrev:
Quote:

Fujimori skrev:
På frontsidan av Vaken står en artikel:

New Age-rörelsen syftar till att passivisera människor och få dem att fokusera bort från vad som verkligen pågår, hävdar Alan. Där får man lära sig att bara fokusera på det positiva och inte bry sig om det som är negativt.
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=693

Jag ser en kontraproduktiv utveckling till detta på detta forum.
Så vem har fel av oss grabben/ flickan?

Ibland är "livet" uselt, men för den skull behöver inte DU känna dig usel!

Då är vi överens, synd att spilla mjölk över falska profeter....

See User information
Resized Image

Posted on: 2010/5/7 17:07

Anonym
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Resized Image

Vad är poängen?
Varför svarar du i diskussionen utan att ha verkliga argument?
varför förstöra forumet som micro har skapat då du har en massa postcounts som borde ge dig förtroende?

Vad är poängen att inte kunna diskutera civiliserat och bara bete sig som en snorunge?
Kan man rapportera er så att ni bli bannade?

Är du representant för en linje som vill utestänga mig?
Jag vill ha andras åsikter i frågan, du kan sluta nu med dina infantila påhopp, jag har förstått din svaga ståndpunkt...

See User information
OMG! OMG! försöker du säga att jag inte får posta bilder?! förösker du stänga mig ute? OMG! OMG!

Det är fritt fram att skriva vilka dumheter du vill, jag har inte försökt att stoppa dig? när jag försöker stoppa dig kommer du se svarta helikoptrar över ditt hus..

Posted on: 2010/5/7 17:21

Anonym
Vill man ha en sanningsrörelse? Om så är fallet så tycker jag diskussionen är intressant.

Det finns ju många exempel av otänkbara sk, problem, reaktion, lösning.

Designat motstånd föder oordning.

Sen samlas vi in som boskap för slakt.
hur va det nu, blåa, röda och gula klistermärken på brevlådorna, he he he.

Tanken om designade rörelser är intressant.

Anonym
Resized Image

Tråden åker snart till sophögen och ni som gör personangrepp på varandra är delvis orsaken.

Tänk på att skriva på ett respektfullt sätt. Samarbeta istället för att motarbeta!

Anonym
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
OMG! OMG! försöker du säga att jag inte får posta bilder?! förösker du stänga mig ute? OMG! OMG!

Det är fritt fram att skriva vilka dumheter du vill, jag har inte försökt att stoppa dig? när jag försöker stoppa dig kommer du se svarta helikoptrar över ditt hus..

Tack för de lugnande orden, jag vill gärna citera administrationens ord:

Forumet kan för en utomstående eller ny användare uppfattas som väldigt internt eller svårtolkat. Låt detta inte vara ett hinder i ert sökande. Ingen fråga är för enkel eller onödig.

MVH Administrationsgruppen

Så jag har inga problem om du inte heller har några

See User information
Quote:

Fujimori skrev:
Jag vill ha andras åsikter i frågan,

Ang AJ så har han inte fått ett enda hårstrå knäckt/brutit...Men när Nineteen eighty-four publicerades i London den onsdag 8 jun 1949, och i New York fem dagar senare. Världen var ivrig för det.Vidare så George Orwell: Författaren dog sex månader efter år 1984 offentliggjordes dessutom på en ö med "en våldsam hosta"Orwell aldrig återhämtat sig från ansträngningen av sammansättning. Han dog sex månader efter offentliggörandet, 46 år.

"Tragedin i Orwells liv," skrev hans vän Cyril Connolly i The Sunday Times i 1961, Men AJ övelever allt och alla,skumt är det,jag förstår vad du vill säga med denna tråd...

Som en följd en heroisk, nästan mytiska kvalitet snabbt kom att omge Nineteen Eighty-Four.. Tänk om Orwell hade återhämtat sig från tuberkulos och hade gått vidare till att bli en berömd figur på tv i femtio-och sextiotalet - eftersom han lätt kunde ha gjort, med tanke på hans talang som programföretag...

Posted on: 2010/5/7 17:28

See User information
Jag har inget emot dig Fujimori, jag bara diskuterar visa frågor på ett sätt som får mig att se ut som ett rövhål, för det behövs ibland när man ska bemöta skit. Nu har inte du sagt så mkt, så vet inte riktigt vad du står, men förhoppningsvis så har du inte så överdrivna och parnoida åsikter som visa andra har.

Jag bjuder på läsk när globalisterna har fallit!

Posted on: 2010/5/7 17:31

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Vill man ha en sanningsrörelse? Om så är fallet så tycker jag diskussionen är intressant.

Jag är i en fraktion i rörelsen som inte accepterar allt bullshiit som helst.
När vissa säger att livet efter döden är bevisat vetenskapligt eller att man kan köra bilar på saltvatten vetenskapligt bevisat och att vi ska klistra upp lappar över hela staden med detta budskap med stämpeln, vaken.se så reagerar jag.

Man kan tro på vad man vill, men att sätta vetenskap på saker som inte är vetenskapliga förstör sanningsrörelsen och gör den till en patetisk sekt, som har noll trovärdighet.

Sanningsrörelsen ska krossa etablissemanget med sanningen, inte med lösa new age idéer som det inte finns konsensus bakom.

Givetvis ska dessa idéer få diskuteras, men de ska inte skada rörelsen genom att ockuperas som ett konsensus som inte finns och att falsk propaganda sprids till allmänheten.

Anonym
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Jag har inget emot dig Fujimori, jag bara diskuterar visa frågor på ett sätt som får mig att se ut som ett rövhål, för det behövs ibland när man ska bemöta skit. Nu har inte du sagt så mkt, så vet inte riktigt vad du står, men förhoppningsvis så har du inte så överdrivna och parnoida åsikter som visa andra har.

Jag bjuder på läsk när globalisterna har fallit!

Jag respekterar din aggressiva ståndpunkt, du stimulerar en åsiktsdebatt som ofta fattas på detta forum, på gott som ont

Jag är ny här som debattör och vi lär mötas ofta.
PS. Jag gillar er ändå fast jag är hård i debatten

See User information
Quote:

Fujimori skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

När vissa säger att livet efter döden är bevisat vetenskapligt eller att man kan köra bilar på saltvatten vetenskapligt bevisat och att vi ska klistra upp lappar över hela staden med detta budskap med stämpeln, vaken.se så reagerar jag.

Man kan tro på vad man vill, men att sätta vetenskap på saker som inte är vetenskapliga förstör sanningsrörelsen och gör den till en patetisk sekt, som har noll trovärdighet.

Sanningsrörelsen ska krossa etablissemanget med sanningen, inte med lösa new age idéer som det inte finns konsensus bakom.

Givetvis ska dessa idéer få diskuteras, men de ska inte skada rörelsen genom att ockuperas som ett konsensus som inte finns och att falsk propaganda sprids till allmänheten.

Det är prästskapet"kyrkan som säger att död finns,på det sättet kännar man grova pengar...kollekt,köp en gravsten 20,000+.Kan du bevisa motsatsen?Annars är du programerad ju...Läskigt:)

Tree:
Bry dig inte om om folk inte älskar dig. Det är helt och hållet deras problem - deras tankevärld. DE FLEST A har ett avtrubbat sinne - ett ointressant sinnelag. Om man inte bryr sig om dem, kommer de smygande och vill ha kontakt.

Posted on: 2010/5/7 17:46

Anonym
Quote:

sale skrev:
Quote:

Fujimori skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

Det är prästskapet"kyrkan som säger att död finns,på det sättet kännar man grova pengar...kollekt,köp en gravsten 20,000+.Kan du bevisa motsatsen?Annars är du programerad ju...Läskigt:)

Eller att du tror på religion som är en maktfaktor som Illuminatis föregångare skapat....

Anonym
Nu finns det inget konsensus på vaken.

Det existerar new age flummarna
De kristna antisemiterna
De österländska som flyter omkring
Nazisterna
Tredje vägen
Och de som tror på livet efter döden och alla konspirationer som finns då djävulen styr bla bla...

See User information
Quote:
Nu finns det inget konsensus på vaken

Fast forumet är ju bara ett ställe där vem som helst kan skriva och dela sina åsikter, vi är inte en klubb direkt. Men det är sant att det är väldigt blandat här, men majoriteten har ett gott hjärta och hade nog jobbat med varandra under en kris.

Quote:
Bry dig inte om om folk inte älskar dig. Det är helt och hållet deras problem - deras tankevärld. DE FLEST A har ett avtrubbat sinne - ett ointressant sinnelag. Om man inte bryr sig om dem, kommer de smygande och vill ha kontakt.

Alla älskar ju trädet! så det är inga problem!

Posted on: 2010/5/7 18:05

Anonym
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Quote:
Nu finns det inget konsensus på vaken

Fast forumet är ju bara ett ställe där vem som helst kan skriva och dela sina åsikter, vi är inte en klubb direkt.

Varför då det mobbingen mot den där computorkillen som fått ett eget forum tillägnat sig?
Jag vet faktiskt inte, så upplys mig, jag gillar skvaller.....

See User information
Alendingen till att han blev flyttad ditt av admins istället för avstängd var för att han deltog under för långa perioder i diskussioner med vakensucks troll som bara var personliga diskussioner, där samma sak upprepades om och om igen i ett flertal olika trådar. Så admins gjorde det beslutet för att försöka lugna ner saker som jag förstår det.

Posted on: 2010/5/7 18:20

Anonym
Fuji: Diskutera topic i tråden. Vill du skvallra eller tramsa gör det genom PM eller på på annat sätt. Cool.

See User information
Det är helt otroligt att Void & co kan låta någon som trädet hacka sönder en tråd så här när Alex Jones är på tapeten. Inga försök har gjorts att diskutera vad tråden startade som

Alex Jones Y2K-sändning

Så hur blir det ? Fler personangrepp eller en konstruktiv diskussion om trådens ursprungliga ämne ?

Posted on: 2010/5/7 18:26
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

See User information
Har inte hackat sönder något, tråden är oseriös då folk som ZzzZ kommer hit. Du själv har visat dig vara oseriös innan när du kommer med argument som "han har en ABC satelit" "han säljer guld"... Jag jobbar väl för nokia då om jag har en nokia telefon, alla som vet något om sateliter skrattar för dom vet att det måste gå igenom deras sateliter I USA, man kan inte ha radio annars och guld är en lösning som hjälper folk, men icehorn vet inte vad lösningar är verkar det som.

Dom ända gångerna du dyker upp på forumet numera är när Alex eller zeigeist diskuteras. Det finns inget att prata om Y2K-sändning, han har redan bemöt detta på sin show när folk har ringt in, och jag minns inte vad han sa om det då det var ett tag san. men nästan ingen som postar detta vet hur det ligger till, om det fanns dåliga uppgifter som visade sig vara felaktiga efteråt eller vad det än var, dom flesta bara använder sig av denna videon för att kritisera någon dom redan hatar på grund av att dom redan har en agenda att skylla allt på någon enskild grupp eller några andra parnoida ideer.

Posted on: 2010/5/7 18:43

See User information
Quote:
Dom ända gångerna du dyker upp på forumet numera är när Alex eller zeigeist diskuteras.

Det beror nog främst på att ovanstående ämnen antingen diskuterats ensidigt eller inte alls på det här stället. Övriga trådar ignorerar jag hellre än att hoppa in och börja förolämpa folk.

Tycker du att tråden är oseriös så står det fritt att ignorera den. Om tråden berör en specifik händelse så borde vi kunna diskutera denna. Jag har inte sett någon artikel eller hört någon intervju där Alex förklarar sina utspel från sändningen. Hade detta rört sig om någon annan hade ni inte tvekat att gräva ner er i ämnet. Det är kanske mer seriöst för vissa här att anklaga folk för satanism.

Posted on: 2010/5/7 19:05
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti

Anonym
Quote:

Icehorn skrev:
Quote:
Dom ända gångerna du dyker upp på forumet numera är när Alex eller zeigeist diskuteras.

Det beror nog främst på att ovanstående ämnen antingen diskuterats ensidigt eller inte alls på det här stället. Övriga trådar ignorerar jag hellre än att hoppa in och börja förolämpa folk.

Tycker du att tråden är oseriös så står det fritt att ignorera den. Om tråden berör en specifik händelse så borde vi kunna diskutera denna. Jag har inte sett någon artikel eller hört någon intervju där Alex förklarar sina utspel från sändningen. Hade detta rört sig om någon annan hade ni inte tvekat att gräva ner er i ämnet. Det är kanske mer seriöst för vissa här att anklaga folk för satanism.

Jag tycker sakfrågan är mycket intressant men det är som du säger, tråkigt när förolämpningarna börjar hagla.

« 1 2 (3) 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper