vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Anonym
Re: Explosioner i förväg
Quote:

Rubens skrev:
Låter som du köper den officiella förklaringen till saker vilket blir en lite ensidig version, eller? Har du sett månmaterialet? har du tagit på stenarna? vem jobbar dessa 1000 personer för?
Jag har hört ryska kosmonauter som hävdat att man inte kan resa till månen eftersom strålningen är för hög.

Tittade du på videon jag skickade om 11 september? Angående explosioner, om du tittade på videon så kan du se hur lätt det är att manipulera med ljud och bild.

Jag har sett månmaterial i TV som en geolog hade och han förklarade varför detta material omöjligt kunde finnas på jorden. Månen har som jorden bombarderas av olika meteorer och kometer men till skillnad från jorden har månen ingen erosion så under årmiljonerna har stoft lagts på stoft och till slut tryckt ihop till fast material och detta material finns inte på jorden.

Sedan fick jag ingen bortförklaring av dig på de speglar Apollo 11 placerade ut och som man gör mätningar emot.

Hur vet du att jorden snurra runt solen? Är den något du har själv har undersökt eller tror då du på vetenskapen när de påstår att jorden snurra runt solen?

Jag har redan sett videon förut så den behöver jag inte se om igen.

Kan du bevisa att explosionsljud kommer från sprängämnen?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag är inte här för att bortförklara något, finns det luckor i en officiell förklaring bör man kanske undra varför de är där?

Månmaterial kan ju hämtas av en sond, speglar kan monteras av styrda bot's.
Om man tittar på Nasas bilder från måntagningar så förekommer det många retuscheringar, varför?

Trodde du var en sån som ifrågasatte för att du var ute efter sanningen men att ifrågasätta bara för sakens skull gör ju inte att man kommer närmare sanningen, eller? Hur vet du att jorden snurrar runt solen?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Rubens skrev:
Jag är inte här för att bortförklara något, finns det luckor i en officiell förklaring bör man kanske undra varför de är där?

Måste ALLT förklaras för att var trovärdig?

Det kryllar av luckor i 911 truth sprängteorin

Som

Vilka utförde sprängningen?

Hur utfördes sprängningen?

Vilka sprängämnen var det?

Varför skadade inte flygplanen de uppriggade sprängladdningarna?

Quote:

Månmaterial kan ju hämtas av en sond, speglar kan monteras av styrda bot's.

Klassisk bortförklaring det helt saknar bevis för.

Quote:

Om man tittar på Nasas bilder från måntagningar så förekommer det många retuscheringar, varför?

De är inte retuscherade det är bara att det är tagna på månen och därför inte ser ut som på jorden. T.ex. så är bergen i bakgrunden på en bild som ser ut att var 400-500 meter bort i själva verket 2 mil bort för månen har ingen atmosfär som skymmer utsikten och vet man inte det så ser fotona fejkade ut.

Jag har det ett TV program som kunde visa att ALLA foton var riktiga det var bara de som inte tror på månlandningen har misstagit sig på en tredimensionell värld på foton som är tvådimensionella.

Quote:

Trodde du var en sån som ifrågasatte för att du var ute efter sanningen men att ifrågasätta bara för sakens skull gör ju inte att man kommer närmare sanningen, eller? Hur vet du att jorden snurrar runt solen?

Därför vetenskapen har bevisat det på 1600-talet.

Med lite tålamod skulle jag kunna bevisa det själv också för jag har bättre grejer än de hade på 1600-talet.

Anonym
Kan inte du bevisa varför du har ditt huvud upp i arslet? (Klaga till Micro och gråt några floder, gissa vad du kan dra åt helvete din COINTLEPRO)

Gissa vad, jag bryr mig inte.

Ajabaja, inte göra folk ledsna, men perma banna mig då om det är hela syftet med att sprida disinfo med zink/zunk eller va fan de heter.

GAH!!!!!

Anonym
Jag förstår inte frågan ALLT förklaras för att vara trovärdig? Känns som en paradox, när är något trovärdigt?

Anonym
Betyder det att du vill vara trovärdig utan att förklara?....

-hmm det här med hjärntvätt intresserar mig mer och mer.

Anonym
Roligt att du är ny Rubens, faktiskt ställer logiska frågor till UK Ultra zombien Zink, det gjorde jag också tills jag insåg att taktiska kärnvapen var lösningen.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Roligt att du är ny Rubens, faktiskt ställer logiska frågor till UK Ultra zombien Zink, det gjorde jag också tills jag insåg att taktiska kärnvapen var lösningen.

Hahahahaha....
med några öl i kroppes så var den beskrivningen riktigt humoristisk. Tack för ett gott skratt.

"taktiska kärnvapen var lösningen" Hahahahahaha. Nåja, jag vet inte om taktiken har löst problemet men det var iaf kul...

Anonym
Quote:

Rubens skrev:
Jag förstår inte frågan ALLT förklaras för att vara trovärdig? Känns som en paradox, när är något trovärdigt?

Quote:

Rubens skrev:
Betyder det att du vill vara trovärdig utan att förklara?....

-hmm det här med hjärntvätt intresserar mig mer och mer.

Du anser att den officiella teorin innehåller luckor eller hur?

Jag visar att sprängteorin innehåller luckor eller hur?

Vilken av dessa med luckor anser du var mest trovärdig?

Anonym
Det här med explosionerna var för att försvaga strukturen, som du vet var det ganska stora byggnader.

Om du hittar ett par luckor i 9/11 truth movement som du har gjort så är du farligt ute om du gör den officiella förklaringen mera trovoärdig bara på grund av det. Det är ganska många luckor i den officiella förklaringen och att man inte släpper allt videomaterial gör ju också att man vill dölja något, eller hur?

ok iallafall, jag är inte ute efter att överbevisa dig eller något utan mer en person som är ute efter sanningen, om det finns någon sanning vill säga? Och här kommer vi inte närmare sanningen utan vi hjärntvättar bara varann.
Jag önskar dig lycka till i ditt sökande efter sanningen zink. ha en trevlig dag.

Al CIAda, tjena jo då jag har varit här ett tag men posterar inte så mkt, håller mig i bakgrunden.

Anonym
Quote:

Rubens skrev:
Det här med explosionerna var för att försvaga strukturen, som du vet var det ganska stora byggnader.

Om du hittar ett par luckor i 9/11 truth movement som du har gjort så är du farligt ute om du gör den officiella förklaringen mera trovoärdig bara på grund av det. Det är ganska många luckor i den officiella förklaringen och att man inte släpper allt videomaterial gör ju också att man vill dölja något, eller hur?

ok iallafall, jag är inte ute efter att överbevisa dig eller något utan mer en person som är ute efter sanningen, om det finns någon sanning vill säga? Och här kommer vi inte närmare sanningen utan vi hjärntvättar bara varann.
Jag önskar dig lycka till i ditt sökande efter sanningen zink. ha en trevlig dag.

Al CIAda, tjena jo då jag har varit här ett tag men posterar inte så mkt, håller mig i bakgrunden.

Det var en udda syn. Menar du att bolla olika åsikter i en fråga är lika med hjärntvätt?

Anonym
Precis som om du skulle ha några egna åsikter Zink, du erkänner ju tom. att när NIST ändrar sig 6 gånger så gör du det också. Du är en papegoja Zink, som bara repeterar vad Informations Ministeriet spolar ut.

Anonym
zink, ja i det här fallet tror jag det, vi pratar bredvid varandra. Vad är du ute efter?

Anonym
Quote:

Rubens skrev:
zink, ja i det här fallet tror jag det, vi pratar bredvid varandra. Vad är du ute efter?

Att visa att WTC 1, 2 och 7 inte sprängts för man har inte bevisat att rasen orsakas av sprängningar då andra förklaringar finns som använt exakt samma material till grund i sina analyser.

När de gäller månlandningarna kommer det aldrig gå att bevisa för dem som inte tror på dem att de har inträffat vilka bevisa som än presenteras idag eller i framtiden för vad än som bevisas att månlandningarna inträffat t.ex. att en sattelit med högupplösningskamera skickar bilder på månlandarna till jorden så kommer de att anses var fejkade. Inte ens om de som inte tror på månlandningarna själva i framtiden kan flyga still månen och själva se delar från månlandarna kommer de att tro på det för även detta kommer att anses vara fejkat.

Men att 385 kg månmaterial har kommit till jorden detta måste de som inte tror på månlandningen förklara.

Vi tar det ordentligt. När meteor och kometer kraschar på månen och jorden blir det så hett att små glaskristaller bildas i och vid kratern. På jorden eroderar detta bort. På månen så läggs dessa på lager till lager och efter flera årmiljoner har de sakta tryckts ihop till fast material. Detta material kan INTE tillverkas på jorden då de behövs ett lågt tryck under flera årtusenden för att göra samma material. Trycker man för hårt så försvinner glaskristallerna.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Precis som om du skulle ha några egna åsikter Zink, du erkänner ju tom. att när NIST ändrar sig 6 gånger så gör du det också. Du är en papegoja Zink, som bara repeterar vad Informations Ministeriet spolar ut.

Och Loose Change har ändrat sig 3 gånger också så det är samma på er sida.

Sedan har t.ex. Rense av alla nu kommit på att det var en trafikflygplan som flög in i Pentagon.

http://www.rense.com/general32/phot.htm

Läs slutsatsen längts ned.

See User information
Månlandnigen/månlandnings förnekelse skiljer sig stort från 911 teorier, förstår inte ens hur du kan gämföra det.

Jag tror att nasa landade på månen, jag har inte funnit några övertalande bevis för motsattsen, och tycker det finns bevis/debunks som tyder oerhört starkt på att den faktiskt skedde.

Men wtc, det är en helt annan sak, och väldigt många personer som är "inne" på ämnen så som konstruktion och dylikt håller ju med "oss" galna konspiratörer. Wtc teorierna bygger inte på "bilder som har konstiga färger" eller "skuggor som faller fel" eller "ett C på en sten"

Wtc attacken bygger på fakta, gämförelser, vittnesmål från flera tusen personer, och fysikens lagar.

Så i detta faller skulle jag säga att dom som tror på den officiella historien är dom galna konspiratörerna, vad är troligast, att all sanning om elfte september inte kommit ut, och att usas regering hade minnst en fot med i spelet, eller att fysikens lagar upphör, stålbyggnader rasar, ett pass ramlar ner, en snubbe i en grotta på andra sidan världen styr 19 personer med små rakblad, att många ac dom 19 magiskt överlever och är på andra ställen av världen och att 2 plan krachar och allt "skräp" från krachen man ALLTID ser i andra "olyckor" inte finns med?

Så, säg mig, vem är galningen i detta fall?

Posted on: 2007/9/23 21:54
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:

emil322 skrev:
Månlandnigen/månlandnings förnekelse skiljer sig stort från 911 teorier, förstår inte ens hur du kan gämföra det.

Jag tror att nasa landade på månen, jag har inte funnit några övertalande bevis för motsattsen, och tycker det finns bevis/debunks som tyder oerhört starkt på att den faktiskt skedde.

Det var bra att vi hade samma åsikt om detta.

Quote:

Men wtc, det är en helt annan sak, och väldigt många personer som är "inne" på ämnen så som konstruktion och dylikt håller ju med "oss" galna konspiratörer. Wtc teorierna bygger inte på "bilder som har konstiga färger" eller "skuggor som faller fel" eller "ett C på en sten"

Wtc attacken bygger på fakta, gämförelser, vittnesmål från flera tusen personer, och fysikens lagar.

Så i detta faller skulle jag säga att dom som tror på den officiella historien är dom galna konspiratörerna, vad är troligast, att all sanning om elfte september inte kommit ut, och att usas regering hade minnst en fot med i spelet, eller att fysikens lagar upphör, stålbyggnader rasar, ett pass ramlar ner, en snubbe i en grotta på andra sidan världen styr 19 personer med små rakblad, att många ac dom 19 magiskt överlever och är på andra ställen av världen och att 2 plan krachar och allt "skräp" från krachen man ALLTID ser i andra "olyckor" inte finns med?

Så, säg mig, vem är galningen i detta fall?

Jag anser att det är utom tvivel att det var de 19 kaparna som utförde 911. Det finns inspelningar från flygplanen de kapade då dels flygvärdinnor ringde via flygtelefonen och berättade att planen var kapade och att kaparna inte tryckte på rätt knapp när de skulle meddela passagerna utan istället kopplade till flygledarna och då blev deras samtal inspelade.

I Flight 11 ringde Betty Ong till American Airlines biljettkontor och samtalet spelades in där hon berättade att planet var kapat. Transpondern stängdes av i Flight 11 vilket gjorde att dess höjd inte kunde registreras korrekt. Mohamed Atta tycker på fel knapp så han talar med flygledarna och hans tal till passagerarna spelas in.

I Flight 175 ringer Peter Hanson till sin far och berättar att planet är kapat och troligen kommer att flyga in i en byggnad.

I Flight 77 ringer Barbara Olson till sin man Ted Olsen som är biträdande justitieminister i USA och berättar att planet är kapat. Samtalet bröts efter en stund. Barbar ringer igen och även detta samtal bryts efter en stund.

I Flight 93 trycker Ziad Samir Jarrah på fel knapp så även här går samtalet till passagerna till flygledarna istället och samtalet spelas in. Tom Burnett ringer till sin fru Deena Burnett från en mobiltelefon och talar om att planet har blivit kapat och ber henne ringa myndigheterna och avslutar samtalet. Deena Burnet stod som paralyserad enligt henne själv efter det samtalet. ”Vem ska jag ringa till om en flygplanskapning?” . Tom Burnett ringer igen till sin fru och hon berättar om planen som kraschat in i WTC och sedan avslutas samtalet.. Jeremy Glick ringer sin fru Lyz och det samtalet varar i 26 minuter. Tom Burnett ringer sin fru för tredje gången och berättar att de ska försöka ta över planet. Tood Beamer ringer via flygtelefonen till sin familj och sedan till Verizon phone representanten Lisa Jefferson. Samtalet vara i 15 minuter och han avlutar med de ord som blivit berömda Are you guys ready? Let's roll."[

Alla passagerare och kapare i Flight 93 är identifierade och alla passagerare utom en och alla kapare i Flight 77 är identifierade.

Det var tusentals personer som undersökta nästan två miljoner ton bråte vid WTC. En fysikwebb räknade ut att den totala bråten var 1,7 miljoner ton. Man hittade inga bevis på sprängämnen och det är då märkligt att ingen av dessa tusentals har kommit fram och sagt att de hitta bevis på sprängämnen.

Antalet arkitekter, piloter m.m. som stödjre 911 truth idéerna är en försvinnande lite del i sin grupp. T.ex ät Pilots for 991 Truth under 100 och Architects & Engineers for 9/11 Truth är 177 stycken av över 100000 arkitekter i hela USA.

Det finns för mycket material i den officiella förklaringen för att de någonsin ska ta sprängteorin på allvar. För 911 truth folk gäller det motsatta. Det finns för lite material i det officiella för att de ska tas på allvar. Men då båda sidor ser på detta vis så blir det ett ställningskrig mellan den lilla 911 truth rörelsen mot en kraftigt dominerade officiell ståndpunkt. Då måste 911 truth ta fram så hållbara bevis för sprängteorin att de kan gå till domstol med dem annars kommer den stora majoritet att i all framtid strunta i sprängteorin för den är för dåligt bevisat främst på hur sprängningen gått till, vilka som utförde den och vilka sprängämnen det kunde var som aldrig hittades i bråten.

Och till dig och andra. Det spelar ingen roll hur dålig man anser den officiella förklaringen vara. Det är 911 truth teorierna som måste övertyga majoriteten och då duger inte halvfärdiga påståenden som att WTC 1, 2 och 7 har sprängts men att tala om hur de gick till ska de officiella göra för tänk om de köper idén men pekar ut helt oskyldiga. Då är bevisbördan tillbaka på de som gjort sprängteorin att visa vilka det egentligen var som utförde sprängningarna.

Anonym
Quote:

zink skrev:

Grabbarna som gjorde Loose Change hade en budget på ca $5000. Ge grabbarna samma budget och tillgångar som 9/11 COMMISSION REPORT, sen kan vi börja jämföra felaktigheter, tills dess skrotar vi helt enkelt din jämförelse.

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:

Grabbarna som gjorde Loose Change hade en budget på ca $5000. Ge grabbarna samma budget och tillgångar som 9/11 COMMISSION REPORT, sen kan vi börja jämföra felaktigheter, tills dess skrotar vi helt enkelt din jämförelse.

Nu är det så att ändrar sig gör man om nya fakta dyker upp.

Det finns ett berömt exempel där man har två getter och en bil alla under var sin box. Man ska nu välja en box där man tror att bilen är och då vinner man den. Sedan visar lekledaren att det finns en get under en av boxarna. De som nu ändrar sitt val kommer att vinna bilen oftare än de som inte ändrar sig.

Orsaken till att detta fungera beror på att man ska göra ny val om förutsättningarna ändras Du väljer först en box utan att veta att var bilen är. Du har då 33 % chans att välja bilen. När du fått veta att en get finns under en av boxar har du nu 50 % chans att vinna bilen.

NIST visade att pannkaksteorin inte kunde vara riktig och då måste alla bedömningar som gjort på den förkastas. NIST har även låtit alla som vill komma med kritik vilket finns på denna sida:

http://wtc.nist.gov/wtc_public_comments.htm

Om du går nedifrån i listan så hittar du flera kommentarer från 911 truth människor.

Loose Change har inte gjorts med motivet att presentera en teori som alla kan komma med anmärkningar emot utan att presentera vad de som gjort filmen anser vara sanningen.

Då kan man undra. Finns det tre versioner av sanningen?

Anonym
Jag tror LC2 har haft en lite större genomslagskraft än Omissions Report. Men vad det visar är att 10 cent värt av sanning utraderar 10 miljarder dollar av lögner. Visst är det tråkigt Zink att helt oavsett hur mycket du än repeterar NORTHCOM så är det ingen som ens tar dig på allvar längre.

Anonym
Quote:

Al-CIAda skrev:
Jag tror LC2 har haft en lite större genomslagskraft än Omissions Report. Men vad det visar är att 10 cent värt av sanning utraderar 10 miljarder dollar av lögner. Visst är det tråkigt Zink att helt oavsett hur mycket du än repeterar NORTHCOM så är det ingen som ens tar dig på allvar längre.

Menar du verkligen Omissions Report?

http://video.google.co.uk/videoplay?docid=6837001821567284154

Visst finns det dem som tagit mig på allvar. Ta och läs igenom alla svar som jag fått.

Jag har aldrig nämnt NORTHCOM tidigare så varför anser du jag repeterar något jag aldrig skrivit om?

Eller ser du NORTHCOM är involverade i allt möjligt precis som en del anser att myten Illuminati är?

See User information
Quote:

zink skrev:

Det finns ett berömt exempel där man har två getter och en bil alla under var sin box. Man ska nu välja en box där man tror att bilen är och då vinner man den. Sedan visar lekledaren att det finns en get under en av boxarna. De som nu ändrar sitt val kommer att vinna bilen oftare än de som inte ändrar sig.

Orsaken till att detta fungera beror på att man ska göra ny val om förutsättningarna ändras Du väljer först en box utan att veta att var bilen är. Du har då 33 % chans att välja bilen. När du fått veta att en get finns under en av boxar har du nu 50 % chans att vinna bilen.

I det där problemet brukar iofs en förutsättning vara att spelledaren tar bort en felaktig box/dörr från de som man inte har valt, och då blir sannolikheten att vinna 2/3 om man byter.

Posted on: 2007/9/26 18:00

Anonym
Quote:

zink skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

zink skrev:

Nu är det så att ändrar sig gör man om nya fakta dyker upp.

NIST visade att pannkaksteorin inte kunde vara riktig och då måste alla bedömningar som gjort på den förkastas. NIST har även låtit alla som vill komma med kritik vilket finns på denna sida:

http://wtc.nist.gov/wtc_public_comments.htm

Om du går nedifrån i listan så hittar du flera kommentarer från 911 truth människor.

Loose Change har inte gjorts med motivet att presentera en teori som alla kan komma med anmärkningar emot utan att presentera vad de som gjort filmen anser vara sanningen.

Då kan man undra. Finns det tre versioner av sanningen?

Mitt inlägg borde inte vara så svårt att förstå Zink, så jag ger fröken ett nytt försök.

See User information
Zink du går från klarhet till klarhet, du anser att Illuminati bara är en myt? Det är klart, du anser ju att NWO oxo bara är en ide, trots att det finns nedskrivet vad dom vill ha ut av en ny världsordning..

Finns det nåt du tror på trots att det inte kan bevisas rent fysiskt/vetenskapligt? Få höra nu!

Posted on: 2007/9/26 18:53
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper