vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 »

Anonym
Re: Alex Jones, The Jesuit connection, vad ÄR sanningen? Can he be TRUSTED?
Påven har varit ii synagogan i köhl i sydsvenskan berättades att han var och besökte förintelseläger

Dessutom sägs det att hitler en gång försökte kidnappa påven

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

maggot skrev:
Påven har varit ii synagogan i köhl i sydsvenskan berättades att han var och besökte förintelseläger

Dessutom sägs det att hitler en gång försökte kidnappa påven
Påven har på ett oförskyllt sätt antytts ha varit nazivänlig då han 1941 anslutit sig till Hitlerjugend. Saken är bara den att medlemskap i praktiken var obligatoriskt för pojkar och han befriades ganska snart från Hitler Jugend då han skulle läsa till präst. Fadern Joseph Ratzinger d.ä. kan på goda grunder sägas ha varit öppet kritiskt till nazisterna redan i början av 30-talet.
Har påven rolig mössa brukar man säga. Vet ej. Men kolla in skorna på bilden famför Volvon.

http://bp2.blogger.com/_tUV-77sdTUo/R ... diktus+och+hans+Volvo.jpg

Posted on: 2007/10/5 10:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

void skrev:
Kan någon vänlig själ förklara povens hatt/eller vad fan det är för något? (inte fiskhatten som han har på cermonierna) utan jag vill veta om den där lilla runda "vardagsnäsduken", Tack

I believe its MUSHRRROOOOM based
:http://www.pharmacratic-inquisition.c ... AGE_id=1&MMN_position=1:1

http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=415

Please try to stick to my topic ; )

Posted on: 2007/10/5 11:40
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Quote:

TeBe skrev:
Jones, Icke, Chomsky, Fritjof Capra, Ken Keyes, Leary, Alpert..

Om du nämner AJ och Icke i samma mening som Chomsky så förstår jag att du är förvirrad!?

Chomsky är en äkta gatekeeper.. Jag köpte och läste hans bok om 9-11, det enda han påstår vara orsaken till 9-11 är CIA's term "blowback" och diverse fundamentala muslimer..???

Kan man inte vara kristen utan att vara jesuit eller vad menar du?

Har hört flera på amerikanska radion som är kristna men ändå tror på ett inside job och verkar vara för mänsklighet..

Det är när dom blir djupt kristna och börja avguda Bush som du får problem med trovärdigheten och medmänskligheten..

Sen vill jag ha en kommentar från min sammanställning av allt skitsnack från DBS sida Iamthewitness??

I am not confused.

I simply referred to the fact that certain individuals OVER TIME have had an influence on me with information.

Sorry if I didnt make it that clear.

DBS.... Never met the guy. For all I know him and Jones are best friends.

For all I know, part of the plan is to build up Jones and break him down, bring up the Jesuit thing, discredit him, keep the focus elsewhere, create CONFUSION etc.

Posted on: 2007/10/5 11:45
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Bennybear:

Det var en HEL del info, ska läsa sen.

Tycker att det är viktig att ha MÅNGA källor, och jag blir alltid mistanksamt när ett FÅTAL perssoner blir till SuperSTARS.

It doesnt ´mean they are bad, it is simply aften so, that the Cult of Personality is used to lead people away from themselves.

Jones and the Jesuits.

It has to be known.

Popes hats are secondary, the primary reason for this discussion is Alex Jones and his "Trovärdighet".

Perhaps we should invite him for a talk, or interview him?

I am up for it.

Posted on: 2007/10/5 11:51
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Is DBS claiming that AJ is some sort of Jesuit-coworker?

See User information
Maste ni ha nan att lita pa? Man kanske skall lita till sig sjalv istallet for att soka trost hos fadersfigurer.

Om Alex har ratt eller fel om allt han skriver eller sager har ingen betydelse, det han pratar om har han inte konstruerat sjalv.

Han forsoker bara att sprida information, vem kan gora mer an sa? Hur kan man ge trost, om det ar det folk vill ha.

Efter manga ar av forskning, kan jag bara konstatera, det finns bara en sanning, den man tror pa sjalv.

Och aven fast man tror pa den sjalv, kommer man inte alltid ha ratt.

Om man inte alltid kan ha ratt, skall man da inte lita pa sig sjalv langre?

Knappast, det ar manskligt att inte alltid ha ratt.

Och att leta fel eller misstag, det ar inte ratt melodi, de som vill doma alex, tycker jag inte har torrt pa fotterna overhuvudtaget, skulle diskussionen OM honom vara viktigare, an VAD han har sagt?

Knappast.

Detta ar disinformation, man forsoker att flytta fokus.

Och som vanligt gar farskocken pa det. Och snabbt gar det.

Och hjalper villigt till att skjuta sina egna budbarare, alternativt, ar det verkliga disinformatorer, som ar medvetna om vad de haller pa med och varfor.

Dom ar det kanske mest synd om av alla, dom kommer att tippas av vagnen dom med som alla andra innan allt ar klart, eftersom det bara kommer finnas elit/underklass, ingenting darimellan.

Saklart dom tror att dom skall fa vara med och dela pa kakan, men hur dumma kan dom bli.

Da ar det lugnt mycket battre att alltid ha varit en motstandare till Systemet, da har man i alla fall inte bidragit aktivt till forslavandet i alla fall.

Posted on: 2007/10/5 20:31
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

Anonym
Quote:
Maste ni ha nan att lita pa?

NI? Definera vilka "Ni" är och citera gärna oss där vi hävdar att vi behöver en person eller herde att leda oss!

Du har aldrig sett oss skriva att det är bra med Alex för att har ofta erkända källor, officiella?

Vi skiter väl i Alex, det viktiga är väl datan.

Eller har du blivit förvirrad av nyheten på framsidan som jag lade upp där det hans personlighet visar sig under en 11 min:s mp3?

See User information
Quote:

void skrev:

I believe he said something to that effect yes

Posted on: 2007/10/6 9:18
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

The Lorax skrev:
Quote:

void skrev:

I believe he said something to that effect yes
I ask if DBS are = Döden Bakom Styret .

Scarry funny:)

Posted on: 2007/10/6 9:38

See User information
Quote:

void skrev:
Quote:
Maste ni ha nan att lita pa?

NI? Definera vilka "Ni" är och citera gärna oss där vi hävdar att vi behöver en person eller herde att leda oss!

Du har aldrig sett oss skriva att det är bra med Alex för att har ofta erkända källor, officiella?

Vi skiter väl i Alex, det viktiga är väl datan.

Eller har du blivit förvirrad av nyheten på framsidan som jag lade upp där det hans personlighet visar sig under en 11 min:s mp3?

Svar nej, det är detta jag reagerar på
"vad ÄR sanningen? Can he be TRUSTED?"

Alla som tycker det är viktigt om olika sk källor ar "pålitliga" eller inte kan känna sig träffade. Kan man inte avgöra det själv, utan behöver ett kollektivt kvitto, kanske skall fundera på hur man nånsin skall finna tröst. Vi kan knappast vänta på kvitto från auktoriteter innan vi skall avgöra vad som är sant eller falskt.
Vewt man inte kan man gissa, det är bättre än att tro på nån annan, sker ett misstag har man i alla fall gjort misstaget själv, och kan lära sig av slutsatsen, och bli klokare på kuppen.

Litar man på auktoriteter, blir man bara dummare och dummare, eftersom man inte använder sin egen intelligens och kapacitet. Man blir bara en papegoja som bara kan rapa efter, vad andra har sagt.

det finns ingen som kommer vara felfri, varken i historien eller i framtiden.

det enda man kan vara säker på är att allt är osäkert.

Så följdaktligen skadar sann/vs osann budbärare debatten bara debatten.

det blir en debatt om debatten, istället för att man bidrar med nya fakta.

Osanna eller sanna fakta, den frågan kan man svara på själv, eftersom den enda sanning man kan finna är sin egen, ingen annans.

Om jag tror det bor en tomte under min säng, ja då kan jag skriva det, men hittar jag på, ja då är jag en desinformatör.

Om jag tror det och har fel, ja då har jag gjort ett misstag.

Jag kan fortfarande litas på. Alla kan göra misstag.

Visste jag bättre, och skrev osanningar ändå, ja då kunde jag aldrig litas på.

Man måste lära sig att förstå saker själv och ta reda på vad som är sant eller inte, annars blir det sekteristiskt, alla tror vad ledaren påstår att han tror.

Posted on: 2007/10/6 13:47
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Vem e duuu, vem e jaaag, levande charader...

Posted on: 2007/10/6 14:35

See User information
Steffo:

I det här kontext, Sanningen han pratar om, enkelt, att det skulle vara just DETTA Sanningen HAN pratar om, det ÄR faktist sanningen han påstår.

Alex Jones berättar SANINGEN.

Han kanske erkänner att han har det fel ibland, att han inte är det bäste på att förmedlar, men, Sanningen om Alex Jones är viktigt när man tänka på VAD han står för, och, OM han och andra som Jones är bara Gatekeepers eller bara som Moore berätter bara en viss DEL av sanningen, då är det verkligen interessant.

Att kunna lita på är viktigt i det här kontext.

Alex is a whole truth nothing but the truth kinda guy.

Think about it....

Posted on: 2007/10/9 19:34
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

The Lorax skrev:

Ja och dar tar diskussionen redan slut eftersom du har fel, och det gar att bevisa att det du sager inte alls ar sant, han har fel om massor av saker, skjuter fran hoften ibland, och ar inte samstammig med andra "ankare" i samma omrade, men den diskussionen tanker jag inte ens bevisa, eftersom det ar en rent tekniks fraga som avgors med vad for slags information man har pa forhand.
Vet man inte speciellt mycket om lite, ja da kanske Alex framstar som Gud, ar man varm i byxorna (obs inte av att man kissat pa sig) Kanske man har en massa att korrelera med.

Posted on: 2007/10/9 19:48

See User information
Quote:

Steffo skrev:
Quote:

The Lorax skrev:

Ja och dar tar diskussionen redan slut eftersom du har fel, och det gar att bevisa att det du sager inte alls ar sant, han har fel om massor av saker, skjuter fran hoften ibland, och ar inte samstammig med andra "ankare" i samma omrade, men den diskussionen tanker jag inte ens bevisa, eftersom det ar en rent tekniks fraga som avgors med vad for slags information man har pa forhand.
Vet man inte speciellt mycket om lite, ja da kanske Alex framstar som Gud, ar man varm i byxorna (obs inte av att man kissat pa sig) Kanske man har en massa att korrelera med.

Förlåt, jag menade att han tycker att han eller man ska tala sanningen.

He is usually black and white with his points or arguments.
He is very pervasive about just what a person has revealed, or hasnt, or perhaps who is REAL or false, who betrays and who is open and to be trusted.

Hence the WHOLE truth and nothing BUT the truth he judges others by

Posted on: 2007/10/9 20:08
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Att Alex varit en av de viktigaste för att samla 911-rörelsen till en starkt opinionskraft borde ju vara något som han borde hyllas för.

Och vi vara tacksamma för.

En opositionskraft som ar av den gamla "vanliga" typen, med en ledare, kommer att misslyckas, som ni haller pa med sjalva har, skjuter man bara ned ledaren och resten av 'oppositionen" misskrediteras i samma slag. Detta ar gammal sedvanlig teknik for desinformation, m,an skapar en massa rorelser, som man lockar i reaktorerna i, sedan kan man kontrollera dem.

En riktig varld att leva i kommer inte ens att ha poliser, alla tar ansvar for sig sjalva, och sin nasta, och man behover ingen statsmakt, for att "kontrollera"

Har man ingen aning om vad man skall gora sjalv for att stoppa denna utveckling, ar det det enda man skall syssla med 24/7, nar man har kommit pa det, ar man sin egen ledare, och behover inga pappa figurer att soka trost hos, man lyssnar inte pa nagon annan an sig sjalv efter det. Ja tro mig, jag vet, jag har varit med om det.

Kanns lite som vaken snoar fast i 9/11 och en massa konstiga debatter, men ingen har vet hur man vaknar upp, kanske later som om jag tar till harda ord, men vissa har ar sa insnoade att det liknar debatten pa passagen, vilka manga sakert kommer ifran debunkers och desinformatorer som de ar, ja ni marks enkelt pa era forenklade resonemang, som skall falla den inte ont anande Svensson pa lappen, sa han inte ser sanningen.

Men ni kommer tillkorta, kort och gott, eftersom varken ni vill det eller inte, bidrar till att sprickan mellan sant eller falskt, blir storre och storre, det finns ingen atervando, sanningen kommer att komma fram, varken man vill det eller inte, det kan ingen gora nat at, kanske man stanger av internet av den anledningen, vilket javla kvitto har man da fatt pa att de var sant, for allmanheten att beskada. Sa det kan man inte gora.

Nar ingen litar pa nan annan an sig sjalv, upphor begrepp som "desinformation" "osanningar" osv att ens existera, da funkar inget langre, inte ens mindcontrol, eftersom du lar dig att granska allt.

For de flesta mindcontroltekniker, skjuter in sig pa en viss % av befolkningen, anar man inget kanske man faller pa det, men tanker man aktivt, ser man att man ar lurad, och kan identifiera orsaken till bedrageriet.

Ligger oftast och skrattar nar jag ser filmer nufortiden, det som forut var osynlig subliminal programmering, blir idag komiskt, och man kan dra av ett garv, samtidigt som man lart sig ytterligare trick som anvands for programmering.

Hall i hatten Jesuiter eller annat patrask, det gar utfor med eran teori, och det gar fortare och fortare, men bara darfor att det var en gammal drom och onskan att forslava varlden, betyder inte det att det var det minsta mojligt.

Taskigt kanske att de har jobbat i tusentals ar for detta, men det betyder inte ett skit, det var en idiotisk ide fran borjan. Den som graver en grop at andra, faller oftas sjalv dari.

Jag tanker ofta att de borde bara lagga ner, ta sin hatt och ga, det kommer vara lindrigare for dem, som det kan bli nu ar allt pa ett kort, vinna eller forsvinna. Det ar darfor det ar populart bland maktens man och kvinnor och andra forstasigpaare att se Hamlet, To Be or not to Be, det ar sa dom spelar spelet. Idiotiskt, dom kunde aldrig besegra manniskan tidigare, och har inte gjort det efter heller. Hamlet skrevs av en frimurare.

Man kan inte foregripa det man inte kan forsta, och det ni inte forstar ar den manskliga sinnet, nagot eliten lamnat bakom sig i renavel, och mindcontroll av sina egna, de har lamnat begreppet, att vara manniska bakom sig, och blivit nat annat.

Sa hej hopp pillisnopp, dom fattar inte vilken lek dom ens spelar, for dom vet inget om sin motstandares potential, den ar en forutfattad estimerad statistik, som baseras pa falska studier.

Om inte Usa i Irak, med 150 000 soldater kan komma till skott, hur manga soldater behovs det da?

Sanningen ar att det behovs 5 soldater per person man skall ockupera, kriga ned. Och nar det kommer vara miljoner manniskor som inte kommer ga till jobbet for att de vet att de bidrar till daligheter, ja da kommer inget i deras apparat att funka, da kommer upplosningen, da blir det Martial Law och kravaller, vilket kommer att vara en tid, sedan kommer skiten att falla, Pa en gammal grundprincip.

Inga ockupationer i historien har lyckat.

INGA.

Denna ockupation har bara lyckats i den man att ingen fattat att den aft rum, men den kritiska massan ar nadd, det som kravs, ar att man tar sitt eget ansvar och at man satter en EGEN kapp i hjulet i VERKLIGHETEN, inte pa intenet. NAr folk ar oppet motstandare till Ockuppationen och ochupationsmakten, da ar det slut.

Da kan det handa saker fortatre, om man ar sin egen CHEF, och inte letar efter en extern BOSS som som skall bestamma over vad man tycker.

Men vi ar vana att andra tanker at oss, som tranade djur.

Posted on: 2007/10/9 20:23

See User information
Quote:

The Lorax skrev:

Förlåt, jag menade att han tycker att han eller man ska tala sanningen.

Ja du ser ju vad VAGT begreppet sanning kan bli, man TANKER sig, och man FORMULERAR sig, och vips, har den akt ut genom dorren.

Kankse den gode Alex har gjort detta misstag nan gang?

Posted on: 2007/10/9 20:28

See User information
I am sure he has...

Especially that part about his Catholic Faith?

Posted on: 2007/10/10 13:09
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Är inte jesuiterna/vatikanen endast en del av ett internationellt brottssyndikat?

Jag vet att minst 4 länder skulle lätt kunna sätta en vätebomb över Rom på typ. 25 minuter.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Är inte jesuiterna/vatikanen endast en del av ett internationellt brottssyndikat?

Jag vet att minst 4 länder skulle lätt kunna sätta en vätebomb över Rom på typ. 25 minuter.

Just det, kanske, men är Jones Catholic?

Posted on: 2007/10/10 14:05
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
GCN network ägaren:
http://www.madcowprod.com/MC6812004.html

http://infoload.wordpress.com/2007/07 ... d-the-911-truth-movement/

Bilderberg.org

Why was Richard Perle meeting with Adnan Khashoggi?

Issue of 2003-03-17 Posted 2003-03-10

At the peak of his deal-making activities, in the nineteen-seventies, the Saudi-born businessman Adnan Khashoggi brokered billions of dollars in arms and aircraft sales for the Saudi royal family, earning hundreds of millions in commissions and fees. Though never convicted of wrongdoing, he was repeatedly involved in disputes with federal prosecutors and with the Securities and Exchange Commission, and in recent years he has been in litigation in Thailand and Los Angeles, among other places, concerning allegations of stock manipulation and fraud. During the Reagan Administration, Khashoggi was one of the middlemen between Oliver North, in the White House, and the mullahs in Iran in what became known as the Iran-Contra scandal. Khashoggi subsequently claimed that he lost ten million dollars that he had put up to obtain embargoed weapons for Iran which were to be bartered (with Presidential approval) for American hostages. The scandals of those times seemed to feed off each other: a congressional investigation revealed that Khashoggi had borrowed much of the money for the weapons from the Bank of Credit and Commerce International (B.C.C.I.), whose collapse, in 1991, defrauded thousands of depositors and led to years of inquiry and litigation.

Khashoggi is still brokering. In January of this year, he arranged a private lunch, in France, to bring together Harb Saleh al-Zuhair, a Saudi industrialist whose family fortune includes extensive holdings in construction, electronics, and engineering companies throughout the Middle East, and Richard N. Perle, the chairman of the Defense Policy Board, who is one of the most outspoken and influential American advocates of war with Iraq.

http://www.bilderberg.org/pepis03.htm

Posted on: 2007/10/22 16:27
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

Anonym
Intressant.

See User information
The Simon Family and Loose Change is interesting isnt it?

Posted on: 2007/10/22 19:16
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.

See User information
Quote:

Du tjatar om denna korrupta Khashoggi, exakt vad har han med GCN Live att göra?
Är det dessa meningar som du tror har med GenesisCommunicationsNetwork att göra??

"He was jailed and returned to Cleveland, coincidentally the home of financier Carl Icahn, who will figure later in our story for allowing his name be used to prop up Adnan Khashoggi and John Gray’s Genesis Intermedia in an announcement he’d extended the company a $100 million credit line even as company principals were filling their pockets with pens and staplers on their way out the door."

Du beter dig precis som Iamthewitness ägare D.B.S. , kastar ur dig lösryckta meningar och påståenden som inte har nån relevans eller logik alls??
Genesis Intemedia har INGET med GCN Live att göra!?! Vart hittar du ens den kopplingen, börjar ställa mig tvivlande till din agenda nuförtiden, det enda du gör nuförtiden är att komma med lösryckta påståenden och sammankopplingar, senast du gjorde det så hade du inga svar när jag utmanade dina påståenden som du fått från iamthewitness och DBS..??

Quote:

The Lorax skrev:
The Simon Family and Loose Change is interesting isnt it?

Likadant med påståendet ovan!?! Ge mig bevis?!!?!??!

Posted on: 2007/10/22 22:00
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

« 1 2 (3) 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper