vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 8 »


Re: Drogliberaler
#73


See User information
Mjo, det var meningen att skriva tvärtom. Alltså, att du upprepar dig, och det gör vi också. :D

Nåja, du verkar ju ha en stark uppfattning om hur världen ser ut. Men jag är ledsen att säga att jag inte delar den.

Du nämner också Samsara rätt ofta, med den minimala kunskap jag har om det så kan jag inte komma till någon annan slutsats än att vi ser världen på två _totalt_ olika sätt. Jag kommer inte kunna övertyga dig, vilket jag inte vill heller. Och jag är säker nog på min egen världsbild (se det här som ett ödmjukt påstående snälla) att du inte kommer kunna vända mig heller.

Jag kan inte säga att jag har rätt, men jag kan inte säga att jag har fel heller. Men jag lägger ner den här diskussionen eftersom vi inte kommer komma någonvart.

Posted on: 2006/6/9 2:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#74


See User information
Jag kommer inte ihåg var, det finns så mycket material..., tex. på hubbarnas hubb. Det talas ibland även från oandligt håll, av sådana som skriver om aliens och och annat åt det hållet, att det lagts ett "lock" över jorden, eller det kan "ses" på olika sätt. Det är för mycket länge sedan, det har då med olika aliens grejer att göra, deras olika grupper, krig mm. Fast det är då bara så det manifesteras, bakom ligger djupare faktorer, "större karma" och högre skeenden - som manifesteras genom att tex. aliens gör vissa saker. Kan tänka mig att tex Stewart Swerdlow skulle kunna ha sagt något om det. Men hur som helst, det sägs egentligen av många, det är många som "vet" detta. Som jag förstår det så är det samma sak som samsara. Man säger att man kan inte ta sig ut från samsara. Inga högre gudar/människor/väsen vågar sig hit på grund av det. Så inga gudar kommunicerar med människor här, det skulle vara att bryta mot andliga principer/kosmiska lagar, och de skulle själva falla hit.

Allt som människor här håller på med vad gäller kanalisering, "öppna upp", höra röster se syner, kontakt med andra verkligheter... det är bara inom samsaras nivåer och dimensioner. Det kan se väldigt fint ut, men det är manipulation. Bländverk.

Det sägs ofta i andliga sammanhang att "rädda människor". Det är för att det går inte att komma härifrån på egen hand, vi har också blivit så dåliga... så detta kallas även för ett fängelse, eller att det är som en karantän. Därför sa man att "de" skulle rädda människor till olika paradis - de är utanför samsara - det finns ju omnämnt med vackra namn, många paradis. "The Paradise of Ultimate Bliss"/Yttersta lycksalighetens paradis, osv.

Posted on: 2006/6/9 2:29
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#75


See User information
Som sagt, det finns tusentals olika sätt att se på världen och oss, jag kan inte hålla med om din syn just eftersom att min syn skiljer sig avsevärt. Och det faktum att det på något vis påminner lite om Scientologernas hela visa så skrämmer den mig lite. Men hey, allt är relativt, no?

Dessutom var det inte vad posten handlade om till en början. Men det var trevligt att höra hur du ser på världen, en till vinkling, den här gången en som jag aldrig hört förut.

Nu ska jag hjärntvätta mig med lite indoktrineringsmaskin, det är Gremlins på tv. Och jag tycker Mogwais är så söta att jag helt enkelt _måste_ se på den.

Posted on: 2006/6/9 2:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#76


See User information
Själv ska jag äte middag och vattna min "heliga Mescalito", som står tre meter bort, knytnävsstor -någon som blir hungrig... men man behöver faktiskt inte äta molekylerna, det finns en sann annan väg...

Posted on: 2006/6/9 2:43
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#77
Bra för dig att du har hittat en sann väg, precis som de psilocybin brukande människorna över hela jorden.

Vill du att jag skickar dig en hög boktitlar som stödjer min åsikt om dess helighet i vissa kulturer eller trodde du att jag satt och hittade på det? * S U C K *

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#78


See User information
men du Void, du missar vad det handlar om, eller flyttar fokus.

För mig är det inte heligt. Att man väldigt länge på många håll brukade det känner jag väl till.

Israeliternas fångenskap (det är ju omskrivningar och symboler)... fick mirakulöst manna från himlen, hade kommit ny varje dag... inom det Vedisca och inom Zoroastriasm osv osv där var det en del - det var fråga om hålla kvar "människorna" i klassen, ha greppet över dom - då bruket av det "heliga" öppnade upp till dessa "dåligheter"/"gudar"/demonvärlden, eller Undervärlden, man kan ju kalla det för mycket - men oavsett det så är det inte något som gör människan varken bättre eller visare. De som ville hålla kvar människor i ett slav- och oupplyst stadium - "de" mörka krafterna/reptilians" körde fram detta "heliga, som hade många många namn, Soma och Manna var bara två av dem. Det har bidragit till att det i vår tid är en "mänsklighet" som går omkring som dumskallar.

Kristendomen vilar mycket på det, inom det paganistiska så syns det ju tex. i målningar i vatikanens katakomber, de heliga svamparna - vi vet ju genom tex. Jordan Maxwell varför det kallades "High Priest", vi vet vad de blev höga på, vad det var för dryck i kalken... de Höga prästerna... skulle ha lite nya instruktioner från undervälden... för att hålla fårskocken samlad

Jag har läst en hel del Void om det, jag har varit ganska intresserad av sådant, såsom de gamla kulturerna, religionerna, sedvänjorna och bruk av olika saker. Har du något tips på en bok som kanske inte finns ute, någon e-book/pdf, som inte bara är flum och propagandistisk så får du gärna skicka mig ett PM om det. Jag antar att du läst Allegros gamla The Mushroom and the Cross, det är en basic bok.

Posted on: 2006/6/9 11:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#79
Novax: Intressant inlägg. Jag ska kolla närmare på det.
Så din teori är att majoriteten av användandet av psykoaktiva substanser i historien, genom alla kulturer bygger på manipulation och att en elit ville att folk skulle använda det för att försvaga dem och hålla dem i schack?

Allt från Saduhs i indien för flera 1000 år sedan, urinnevånarna i sydamerika och deras ritualter med Aya.. och olika psykoaktiva svampar till alkoholen i våra dagar? Styrt och manipulerat av en elit?

Är Soma och Manna begrepp myntade från vilka?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#80
Det här med svampens ansedda "helighet" kan kanske ha uppstått sedan långt tillbaka hos naturfolk, då svampen öppnar en direkt kanal till ett högre medvetande. Detta medvetande uppfattas av väldigt många som Gud, en högre intelligens som vägleder och helar.
Många upplever det också som att detta högre medvetande samtalar med dem och hjälper dem i deras andliga utveckling.

Peace

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#81


See User information
Soma (sanskrit)och likande ord är mer från det indoeuropeiska området och Iran och de trakterna. Rigveda har massa text som är hyllningar till Soma. Det finns väldigt mycket där om det. Hinduismen använde tjur som symbol för Soma, Aur Veda har sina texter om det, det kan stå var den bästa svampen kunde hittas, Kashmir, eller var det var. Manna-ordet fanns som mennu i Egypten.

Men det finns ju olka uppfattninga om vilka svampar som det var. McKenna håller kanske inte med om att det var Amanita Muscaria som det handlade om där...

Jag menar väl att "dåliga väsen", andra dimensioner och det demoniska är det som då hjärnan öppnas upp till. Då blir ju livet här bortkastat, wasted time. Vi kan se allt ändå, veta allt om vi ger upp det dåliga, och behöver inte släppa in skräp från annat håll. Vi ska vara människor, och än hellre något annat, komma ut härifrån... att då "bli ett" med det där, då blir man det, och hamnar där, det är lite tragiskt. Idag är det mesta "därute" just detta dåliga, som kommer ut ur garderoberna, som eliten/Sahlin säger då är att "bli sig själv". Idag är "allt" bakvänt, innan det vänder, innan 2012, eller vad det nu är... så har svart blivit till vitt. (kankse lite från ämnet, men det hänger samman...)

Posted on: 2006/6/9 13:07
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#82


See User information
McKennas förklaring till varför de hade en tjur som symbol för Soma, något som han upptäckte väldigt mycket med bi-liknande figurer är just för att stropharia cubensis växer i eller runt koskit och det man bevarade svampen i efter skördetid, var honung. Denna upptäckt gjordes i Cathal Hüyuk (12000 f.k.) Det finns även målningar av män med "auror" av svampliknande former.

Om de drack soma och blev "upphöjda" eller vad nu för ordval de kan ha använt.. Var det också bara manipulation? Eller tror du på soma? För så vitt jag vet är den kunskapens planta, som försvann.

- HULTSFRED snart!

Posted on: 2006/6/9 16:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#83
http://www.stormloader.com/hppd/

För alla som i sin ungdoms iver tror att de vet och kan allt kunde kanske denna site vara en praktiskt tillämpning på hur fel det kan gå! Teorier är säkert bra men rent praktiskt tror jag att ni skall undvika att sprida era teorier på denna site. Håll dem för er själva och riskera enbart era egna hjärnor.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#84


See User information
Straylynx, jag vet inte så mycket om det där, men de hade vad jag läst flera symboler, fågel och tjur var några. Jag tror inte spontant på det där med koskiten, och tjur stod nog för något annat också, som har med zodiaken att göra.

Jag vet inte riktigt vad du menar med "För så vitt jag vet är den kunskapens planta, som försvann."

Posted on: 2006/6/9 18:13
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#85
Jag tycker å andra sidan att du ska undvika att sprida dina fördommar och skräckpropaganda på denna site. Vi diskuterar psykoaktiva substanser me något litet försök till objektivitet. Jag har inte en enda gång antytt att folk ska eller bör testa psykoaktiva substanser. Jag ingen ambition att göra det övht.

Du Jaxtone talar om att riskera. Jag är tveksam till att du lever så rent själv att du inte dagligen tar del av psykoaktiva substanser som av samhället är accpeterade men vars effekter inte debatteras. Jag vill inte bli personlig men... Jag menar att många inte ser att ämnen de dagligen sätter i sig också är psykoaktiva substanser som de inte egentligen fundeat över hur de långsiktiga eller kortsiktiga effekterna kan vara på humör, ambitioner eller det spirituella livet.

Tar du inte risker varje dag? Radon i väggarna, biltrafiken, skolsystemet som preppar dina barn med sina åsikter, strålningen från din TCO99 skärm kanske är farlig ändå, för att inte tala om elallergierna, färgämnena i maten, att bli nedslagen av slump när du passerar råsunda vid fel tillfälle, 3G masten i ditt kvarter, när du struntar i cykelhjälmen, flouret i din tandkräm och aspartamet i din läskeblask och alla de där små partiklarna du ser i motljus en fin dag, hur sätter dem sig på dina lungor egentligen?

Att diskutera psykoaktiva substanser så objektivt och vettigt vi kan tycker jag vi _bör_ göra och _ska_ göra eftersom det verkar vara ett ganska hett topic. Bara som ett test: Kan någon här på vaken berätta om dom har en vän eller liknande som är diagnostiserad med HPPD eller känner någon som har det. Då menar jag att det ska vara någon som drabbats av det pga överkonsumtion av syntetiska eller naturliga psykedeliska substanser.

Ang behandling av ett eventuellt HPPD.
Treatment: Clonazepam(Klonopin)
Benzodiazepine
Setraline(Zoloft)
SSRI Antidepressant
Paroxetine(Paxil)
SSRI Antidepressant
Clomipramine(Anafranil)
Tricylic Antidepressant w/ SSRI properties(also used for OCD)
Naltrexone(Revia)
Opioid-Antagonist
Clonidine

Det är inte en liten uppräkning av verkligen tveksamma psykoaktiva substanser som föreslås som treatment.
Jag skulle inte vilja att min värsta fiende börjar äta SSRIs. Det om något är en psykoaktiv substans som gör folk passificerade och lama i det själsliga & känslomässiga anser jag. Benzos och SSRIs. Hmm. Nu vet jag så klart att du inte föreslår eller tycker SSRIs är något nyttigt, men att behandlings formerna för HPPD är dessa ämnen gör mig verkligen rädd.

Jaxtone. Jag ser dig just nu som ett utmärkt exempel på den "svenska skolan" när det gäller diskussion av psykoaktiva substanser. Dvs i Sverige har vi lärt oss att det GÅR INTE och vi FÅR INTE diskutera psykoaktiva substanser. Det finns ingen debatt. Det är från början ett tabubelagt ämne som sällan presenteras vettigt från myndigheters sida. Det presenteras uteslutande i from av skräckpropaganda och 1=1 exempel: "hanna 23 som förlorade sin ungdom pga att hon rökte hasch istället för koncentrera sig på lektionerna. Dvs väldigt osakligt och sällan diskuteras det i skrifter från myndigheter med en vuxen ton och vuxna förhållningssätt. Jag tror jag retar mig mer på att den svenska debatten är på det sättet än att försvara psykoaktiva substanser. För det har jag ingen lust till, eftersom allt här i världen har fördelear och nackdelar. Jag vill bara att det ska finnas en debatt och diskussion kring ämnet och inte ett automatiskt stopp. Jag retar mig på att i denna debatt ser vi förmyndarsamhällets starkaste form. Så starkt att debatten inte ens får finnas. "Läs brochyren, och acceptera."

[Frågor till alla som följer denna tråd!]

1. Kan en psykoaktiv substans vara ond av naturen?, kan tex psilocybin vara ondska?

2. Är det så att psykoaktiva substanser öppnar dörrar till fack i hjärnan där ondska kan släppas fri att härja?

3. Är det så att psykoaktiva substanser bygger på hur individen som tog dem mådde vid tillfället och upplevelsen blir därför resultatet av förberedeleserna, kunskapen och sinnesstämning?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#86


See User information
Här är en film man kan se online från Kanada,han tar upp om John Allegro (The Sacred Mushroom and the Cross), svamp och tomte mm... Jag skulle gärna ha den i bättre kvalitét, går det att ordna?

James Arthur on Santa Claus and the Fly Agaric Mushroom:
http://pot.tv/archive/shows/pottvshowse-2333.html

http://physics.lunet.edu/~snow/aztlanz2.jpg
se på "fötterna..." det/"gudarna"/låga spirits vill vi ska äta sånt, de styr och tar över ens kropp/energisystem - grundlurad... allt förloras burr.

Amanita Muscaria mushroom - Picture Gallery
http://www.somashamans.com/gallery.html

Haiti och Voodo nästa...?
http://mushroom.dk/svampe/imagesider/sabina.htm

Posted on: 2006/6/10 2:00
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#87
FY FAAN VA BRA skrivet void...

fear is the path to the darkside..
fear leads to anger, anger leads hate,
hate to suffering.. (suffering+psilocybin=brainoverload,damage)

svenska "frimurar" skolan är ett bra exempel på hur mkt skrämmsel propaganda vi människor är kapabla att svälja..

dags för avprogrammering jaX'Z!!






 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#88


See User information
Quote:
Quote:

void skrev:
Jag tycker å andra sidan att du ska undvika att sprida dina fördommar och skräckpropaganda på denna site. Vi diskuterar psykoaktiva substanser me något litet försök till objektivitet. Jag har inte en enda gång antytt att folk ska eller bör testa psykoaktiva substanser. Jag ingen ambition att göra det övht.


void, vilken/vilka var fördomarna, du avser ovan?

Quote:
Du Jaxtone talar om att riskera. Jag är tveksam till att du lever så rent själv att du inte dagligen tar del av psykoaktiva substanser som av samhället är accpeterade men vars effekter inte debatteras. Jag vill inte bli personlig men... Jag menar att många inte ser att ämnen de dagligen sätter i sig också är psykoaktiva substanser som de inte egentligen fundeat över hur de långsiktiga eller kortsiktiga effekterna kan vara på humör, ambitioner eller det spirituella livet.


oops spirituella betyder att kunna uttrycka sin kvickt och elegant, andlig ska det ju vara.

Quote:
Tar du inte risker varje dag? Radon i väggarna, biltrafiken, skolsystemet som preppar dina barn med sina åsikter, strålningen från din TCO99 skärm kanske är farlig ändå, för att inte tala om elallergierna, färgämnena i maten, att bli nedslagen av slump när du passerar råsunda vid fel tillfälle, 3G masten i ditt kvarter, när du struntar i cykelhjälmen, flouret i din tandkräm och aspartamet i din läskeblask och alla de där små partiklarna du ser i motljus en fin dag, hur sätter dem sig på dina lungor egentligen?


Det du nämner ovan är saker i det vanliga livet. Ett säkert sätt att hänga sig kvar i det kretsloppet är att droga.

Quote:
Att diskutera psykoaktiva substanser så objektivt och vettigt vi kan tycker jag vi _bör_ göra och _ska_ göra eftersom det verkar vara ett ganska hett topic. Bara som ett test: Kan någon här på vaken berätta om dom har en vän eller liknande som är diagnostiserad med HPPD eller känner någon som har det. Då menar jag att det ska vara någon som drabbats av det pga överkonsumtion av syntetiska eller naturliga psykedeliska substanser.


Är det så mycket att diskutera kring...? Vakna, och sluta med allt som är avvägar. Jag tror alla på Vaken har massa bokstavssjukdomar, framför allt MBD - major brain damage... vi använder knappt hjärnan längre, varför är 90% avstängt för oss. Ett sätt att säga det är att vi "vill ha näring/molekyler från denna nivån", eller än värre, vi är skit och vill äta skit, har vant oss, manipulerat varandra till det, och tror det är gud bara för en röst säger det...

Quote:
Ang behandling av ett eventuellt HPPD.
Treatment: Clonazepam(Klonopin)
Benzodiazepine
Setraline(Zoloft)
SSRI Antidepressant
Paroxetine(Paxil)
SSRI Antidepressant
Clomipramine(Anafranil)
Tricylic Antidepressant w/ SSRI properties(also used for OCD)
Naltrexone(Revia)
Opioid-Antagonist
Clonidine

Det är inte en liten uppräkning av verkligen tveksamma psykoaktiva substanser som föreslås som treatment.
Jag skulle inte vilja att min värsta fiende börjar äta SSRIs. Det om något är en psykoaktiv substans som gör folk passificerade och lama i det själsliga & känslomässiga anser jag. Benzos och SSRIs. Hmm. Nu vet jag så klart att du inte föreslår eller tycker SSRIs är något nyttigt, men att behandlings formerna för HPPD är dessa ämnen gör mig verkligen rädd.

Jaxtone. Jag ser dig just nu som ett utmärkt exempel på den "svenska skolan" när det gäller diskussion av psykoaktiva substanser. Dvs i Sverige har vi lärt oss att det GÅR INTE och vi FÅR INTE diskutera psykoaktiva substanser. Det finns ingen debatt. Det är från början ett tabubelagt ämne som sällan presenteras vettigt från myndigheters sida. Det presenteras uteslutande i from av skräckpropaganda och 1=1 exempel: "hanna 23 som förlorade sin ungdom pga att hon rökte hasch istället för koncentrera sig på lektionerna. Dvs väldigt osakligt och sällan diskuteras det i skrifter från myndigheter med en vuxen ton och vuxna förhållningssätt. Jag tror jag retar mig mer på att den svenska debatten är på det sättet än att försvara psykoaktiva substanser. För det har jag ingen lust till, eftersom allt här i världen har fördelear och nackdelar. Jag vill bara att det ska finnas en debatt och diskussion kring ämnet och inte ett automatiskt stopp. Jag retar mig på att i denna debatt ser vi förmyndarsamhällets starkaste form. Så starkt att debatten inte ens får finnas. "Läs brochyren, och acceptera."

[Frågor till alla som följer denna tråd!]

1. Kan en psykoaktiv substans vara ond av naturen?, kan tex psilocybin vara ondska?


Vill man lämna denna nivå, eller komma ut från samsara, så kan man väl säga att molekylerna är "onda" på denna nivån, eller det liv som är själar/medvetande i de molekylerna. Vi kan lämna denna fysiska molekylnivå och ha ett annat liv med högre form av näring.

Quote:
2. Är det så att psykoaktiva substanser öppnar dörrar till fack i hjärnan där ondska kan släppas fri att härja?


Människor har så mycket hål mm i sitt energisystem, vi läser allt mer hur människor hör röster, och de kan inte motstå att lyda rösterna, ofta säger rösterna att de är något "fint", såsom gud, Jesus, olika änglar/ärkeänglar eller aliens - Di Levas alien... men de vill att människor ska göra dåliga saker, som att döda, döda, döda - människor såsom Anna Lindh dödas på grund av dessa "gudars" inträde. Fast det behöver ju inte vara att man hör en röst, "det"/besättelsen - allt som inte är en själv är något annat, besättelse - finns i oss alla på olika sätt. De ger också något - det tar över oss - men ger då tex. istället lite "förmågor", man kanske börjar "se" saker energi... man börjar tycka att manblivit en duktig healer... då är det det "där" som sticker fram sin "klöv" och gör det - +++. Mänskligheten är inte speciellt mänsklig längre utan beter sig alltmer demoniskt och svart. Vi borde sträva efter att bli hela istället för att upplåta våra kroppar, ge upp våra liv, till det som är lägre. Droger är att öppna ned till det som man inte vill ha/bli/tjäna, om man visste vad det var.

Det är inte inrättat så, det vore ju väldigt märkligt annars - att något som är på en nivå, såsom denna, kan om den söker rätt drog, få en väg "uppåt", fast den som person inte är på de kriterierna, inte följer dem - för då hade den inte fötts som person in till denna nivån. Skulle någon verklig skapargud, eller om vi då skriver Gud, sitta någonstans och helt plötsligt säga, "men ser man på där kommer novax från vaken nere på jorden, han skan jag prata med..." dessa droger ger säkert dessa dåliga gudar som är med och har manipulerat och skapat humans här. Vi är deras, de nyttjar oss, har alltid gjort, vi är som deras slavar, ända från de började för hundratusentals år sedan - i den senaste vändan. Många av de där dåliga sakerna som kommer in är sådant som vi på något sätt har i vår historia, och de är nu väldigt låga. Vi borde försöka att bli fria från deras manipulation och utnyttjande av våra kropparoch manipulation av DNA. Reptilians och annat, de lever ju av våra känslor, och de håller på, ligger bakom detta som sker därute som krig, våld demoniska saker och offer - som världsföretagarlaget/secret gov./illuminati osv blir fysiska hantlangare för. Håller en grupp humans på ett bli lite smarta eller så, så kan "man" alltid ge dem en drog och lite att tillbe, lite glitter och upplevelse, små julklappar, så håller de kontrollen över oss, och kan få oss att helt följa dessa krafter, som vi ser Aztex och Maya, börja offra varandra - och det skulle vara bra - hur sjukt kan det bli? Allt går igen, repeteras, idag vill "människor" också hålla på med drogerna - de är kraftigt snärjda, det är nog ofta samma själar. Det kommer alltid att rationaliseras kring det, försök till att hitta argument från "vetenskap och forskning" som skulle tyda på att det är positivt... dessa stödjande flumteorier kommer just från det där som besätter oss, det är inte våra egna tankar.

Quote:
3. Är det så att psykoaktiva substanser bygger på hur individen som tog dem mådde vid tillfället och upplevelsen blir därför resultatet av förberedeleserna, kunskapen och sinnesstämning?

Posted on: 2006/6/10 23:57
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#89
Quote:
void:
1. Kan en psykoaktiv substans vara ond av naturen?, kan tex psilocybin vara ondska?

2. Är det så att psykoaktiva substanser öppnar dörrar till fack i hjärnan där ondska kan släppas fri att härja?

3. Är det så att psykoaktiva substanser bygger på hur individen som tog dem mådde vid tillfället och upplevelsen blir därför resultatet av förberedeleserna, kunskapen och sinnesstämning?


Jovisst, tjena... man kan ju spela rysk roulette med annat än revolver och blykulor också! Men du har ett liv den här gången... ett liv. Inga extraliv included! No other options...

Quote:
efekto: dags för avprogrammering...


Varför får jag ibland känslan av att jag rycker ifrån människor deras snuttefiltar?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#90
Quote:
"Jovisst, tjena... man kan ju spela rysk roulette med annat än revolver och blykulor också! Men du har ett liv den här gången... ett liv. Inga extraliv included! No other options..."


Vad är detta för skräpliknelser på de seriösa frågor jag ställde?

"Ett liv", "blykulor", "no other options", du låter helt snurrig. Kunde du inte gjort ett försök till att svara på frågorna något så när seriöst?

Quote:
Varför får jag ibland känslan av att jag rycker ifrån människor deras snuttefiltar?


Kanske det barnsligaste och mest intetsägande du postat i denna tråd hittils.

Jag ger upp. Ingen idé att waesta tid på denna diskussion då du uppebarligen bara vill posta inlägg om "snuttefiltar" och har en översittermentalitet och tydlig elititisk inställning där det enbart verkar handla om att förlöjliga alla som inte håller med dig att psykoaktiva substaner är "snuttefiltar". Det känns för mig som du placerar dig själv i en position där du låtsas ha svar, men bara vill nedvärdera.

De tre frågorna jag skrev, tyckte jag var viktiga för att få diskussionen vidare. Kanske nån här på vaken som har lust att utveckla ett svar eller två? För jag vet inte och jag har inga slutgiltliga svar eller övertygelser, jag lär mig ständigt på nytt och ni här på vaken är en väldigt bra källa till utveckling. Vill gärna komma fram till nya insikter och lära mig från er genom att diskutera.

Jaxtone. No hard feelings, all cool. Men vi förstår nog inte varandra.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#91
Quote:
Kan en psykoaktiv substans vara ond av naturen?, kan tex psilocybin vara ondska?


Skulle kunna säga att man kan jämföra med ett vapen och att det inte är speciellt farligt förrän det hamnar i händerna på t.ex. en människa som osäkrar det! Nu är ju ett vapen inte en biologisk produkt och där psykoaktiva substanser har ett eget liv och möjlighet att reproducera sig självt är det andra enbart smält metall. Men varför inte ta dig tid att snacka med växterna... det lär ju gå om man tar sig tid!

Jag kan inte påstå att min tanke om att man skall arbeta med att öppna sitt sinne utan tillsatser kan få näring hos romantiker som hänger upp sin verklighet på psykoaktiva substansers historiska scenario. Uppenbart är dock att denna jakt på tillsatser gör många helt blinda för att det går åt helvete för så många som ger sig in i denna jakt efter kickar. Ok! Det handlar om personliga val precis som med alkohol men det finns en skillnad som jag tror att Herr Soros med anhang uppmärksammat. Alkohol är en utåtriktad drog som kan göra en förbannad... skulle vilja påstå att de förklaringar som getts hittills härinne av de romantiker som vill höja dessa psykoaktiva substanser till "skyarna" talar om en inre resa som i alla lägen gör dig fredlig och lugn till sinnet. Ganska eftersträvansvärt om man vill ha en lugn och fin boskapshjord att styra till slakt.

Quote:
Är det så att psykoaktiva substanser öppnar dörrar till fack i hjärnan där ondska kan släppas fri att härja?


Individuella upplevelser kan ju inte generaliseras! Däremot kan man generalisera genom att påstå att de flesta "unga" som ger sig in i drogsvängen inte har skaffat sig den självkännedom som ev. skulle kunna krävas för att ge sig ut på astrala drogresor till sitt inre och därför utsätter sig för risker att hamna i ett sämre tillstånd än innan. Att vägra erkänna detta tar jag som ett bevis för total hängivelse åt produkten vilket tyder på mycket dålig objektivitet. Därav benämningen snuttefilt!

Quote:
Är det så att psykoaktiva substanser bygger på hur individen som tog dem mådde vid tillfället och upplevelsen blir därför resultatet av förberedeleserna, kunskapen och sinnesstämning?


Individuell prövning! Kan inte generaliseras! Lika många variabler som det finns människor. Men om man skall se till Herr Soros planer så kan inte att ni som här inne har försökt förlöjliga min åsikt genom att försköna honom till en snäll gammal farbror som gillar att puffa på har fattat ett skit om varför det finns en elit som försöker styra oss till undergång. Men fortsätt att leta efter stjärnglans i ert eget ego under tiden som hela mänskligheten drunknar i mer eller mindre knasiga teorier istället för att leva här och nu. Istället för att öppna ögonen genom tid och upplevelser utan tillsatser.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#92
Vad trött jag blir på ditt bullshit jaxtone...

Varför fixerar du dig så ofta vid Soros vara eller inte vara? Säg som det är;...du är en antisemit!
Du har ju polare som är både nazister, nationaldemokrater, och vanliga judehatare,...så det är ju inget konstigt i så fall.

Är inte det bara ett svepskäl att få gnälla lite på "judarna" när du så gärna refererar till George Soros? Varför bara gnälla på George Soros,...det finns väl andra som vill legalisera?

Du vill uppenbarligen få det till att det är judarnas fel om detta med droger också, eller?




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#93
jag skulle gärna vilja ha svar på min fråga eller tankar kring det.

om svamp är ens bästa vänn varför behandlar kroppen den som ett gift då?

man är ju nära på att spy innan resan bär av?
som med alkohol fast där kommer det upp på slutet.

detta är för mig skitviktigt i "sanningen" om svampen är naturligt att bruka som att käka potäter med sås.





MVH Masken

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#94


See User information
Hej Void

Du svarade till Jaxtone, och vill ha svar/diskussion på de där frågorna, säger du.

Men du hoppar ju över att ge utbyte på vad man skriver tex som svar på de tre frågorna.

Jag hade ett par timmar innan Jaxtone skrev sitt, som du replayade på, skrivit ett inlägg. Två av dom där frågorna hade jag skrivit några rader om. Jag hade även ställt en fråga till dig, men du väljer att fortsätta be om svar... och ger inte replay, jag undrar lite varför.

Posted on: 2006/6/11 11:34
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Drogliberaler
#95
Novax: Sorry. Jag ska ta mig tid och svara på din frågor. Måste bara urskilja dem ur texten. Läste nog snabbt förut, och ser jag dem inte tydligt formulerade så kör jag vidare.

Tror även jag hängde upp mig på raden: "Jag tror alla på Vaken har massa bokstavssjukdomar, framför allt MBD - major brain damage" samt att en diskussion om psykoaktiva substanser så fort kan gå till inlägg med svar som "Reptilians och annat, de lever ju av våra känslor". Jag är inte så speciellt inne på Reptiler, men respekterar dom som följer det spåret. Kan dock inte säga något annat än att jag tappade intresse pga de där sakerna. Men jag ska läsa igenom det tydligare en gång till.

Det blir en för stor och ogreppbar frågeställning att hantera om vi måste börja om med någon form av vetenskaplig bevisning av reptilians existens och bevis för deras påverkan på oss.
Känns som att det blir en hel massa andra frågor som måste hanteras innan vi kan fortsätta med att diskutera huruvida de psykoaktiva substanserna som finns i vår värld är av ondo eller godo, eller både och...


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Drogliberaler
#96


See User information
Ja,vi behöver ju inte blanda in reptilians. Jaxtone nämnde ordet "astrala". Men det handlar även de som varit här - som nu delvis är vi - folk/väsen/aliens utifrån. Vad är det både för krafter och astrala, eller demoniska saker som vill att vi tex.ska gå omkring och suga på rökcylindrar. Det är andra nivåer som nyttjar oss - jag menar att vi ska ju släppa allt detta och bli oss själva, till sist

Posted on: 2006/6/11 12:41
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4) 5 6 7 8 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS