vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 8 »

Anonym
Drogliberaler
Alla ni på Vaken som har ett vänskapsförhållande till knark och förespråkar legalisering av droger kanske skulle ställa er frågan om varför en av världens mäktigaste män som av slumpen bl.a. råkar vara frimurare och medlem i bl.a. Bilderberggruppen så ivrigt förespråkar legalisering av dessa!

http://www.nationalfamilies.org/guide/gsoros.html
http://www.rotten.com/library/bio/business/george-soros/
http://larouchein2004.net/pages/other/2003/031029soros.htm
http://www.aim.org/special_report/A2089_0_8_0_C/
http://www.newsmax.com/adv/soros/

Slumpen? Goddag yxskaft! Wake up sleepwalkers!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Drogliberaler
oavsett hur jag vrider och vänder på det så kan jag inte komma fram till någonting annat än att legalisering är BRA för den personliga friheten, folkhälsan och polisens resurser.

Efter att ha levt i europas totala motpoler när det gäller lag och mentalitet inför psykoaktiva substanser (Sverige v.s. Holland) är jag i varenda cell i min kropp övertygad om att legalisering är rätt väg att gå.

Ska vi ta ett exempel: Jag är så otroligt GLAD att jag provade psilocybinsvamp, som är olaglig i Sverige. En SVAMP som växer på var och varannan villaägares gräsmatta på hösten. FÅR DU INTE PLOCKA UPP, AJA BAJA! En liten svampjävel...

...som inte ens är GIFTIG...men som innehåller och kan distribuera mer information och visdom än hela INTERNET...och med en intuitiv sökmotor...

hallå...

...hade LSD och svamp legaliserats för 50 år sen hade vi aldrig haft en NEW WORLD ORDER utanför dörren idag...

LSD fick mig att vakna upp, inse att någonting inte stod rätt till, svampen fick mig att förstå varför och att allt var precis som det ska.

Cannabis motverkar NWO-programmering (under förutsättning att det används medvetet) enligt mina egna väldigt subjektiva studier samt diverse diskussioner på internet.

En nära vän till familjen gick bort i amfetaminmissbruk, och jag har även själv under en kortare period själv prövat på hur det blir när man röker för mycket och det inverkar negativt på en, så jag är väl medveten om de negativa konsekvenserna som kommer av omedvetet användande, lagligt eller olagligt.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

jaxtone skrev:
Alla ni på Vaken som har ett vänskapsförhållande till knark och förespråkar legalisering av droger kanske skulle ställa er frågan om varför en av världens mäktigaste män som av slumpen bl.a. råkar vara frimurare och medlem i bl.a. Bilderberggruppen så ivrigt förespråkar legalisering av dessa!

http://www.nationalfamilies.org/guide/gsoros.html
http://www.rotten.com/library/bio/business/george-soros/
http://larouchein2004.net/pages/other/2003/031029soros.htm
http://www.aim.org/special_report/A2089_0_8_0_C/
http://www.newsmax.com/adv/soros/

Slumpen? Goddag yxskaft! Wake up sleepwalkers!

Okej, så att om jag är för att människor ska ha rätten att slänga ner frön i jorden och göra vad dom vill med slutresultatet. Att dom ska få gå ut på hösten och plocka svampar och äta.
Om jag tycker det är fel att dom gjort naturen mot lagen.. så stödjer jag frimurarna?

Det var väl lite konstigt skulle jag säga. Visst, stå emot kokain, heroin, ecstacy och amfetamin till exempel, det kan jag verkligen hålla med om. Det är saker man måste inhandla för pengar som man inte vet var dom tar vägen i slutändan, eller så är man kemist.

Men droger som vi brukat i decennier, ser jag inte varför vi skulle låta bli att kämpa för? Det finns otaligt med bevis (precis som med 911) för att det inte finns någon större fara med att bruka naturdroger, utan den största faran ligger i (och just därför illegaliseringen) människors medvetande. Med många psykedelier så öppnas detta och man blir medveten om det lidande och den dominanskulturen vi lever i. Jag tog mina första "vakna" steg på grund av en hallucinogen, så det är inte fy skam. Den kom ur våra egna sporer, i våran egen casing, i vårat eget terrarie... Ingen Soros där..

Se till exempel:
http://www.imdb.com/title/tt0214730/

Nä, när det gäller just droger har folk en för liten uppfattning. Alkohol, socker, tv, kaffe.. det är OCKSÅ droger. Tro inte att dom är nyttiga bara för att dom är legala. Det är bara det att antingen så gör dom ingenting, eller så gör dom dig dummare.

Posted on: 2006/6/5 13:46

Anonym
Quote:
StrayLynx: Okej, så att om jag är för att människor ska ha rätten att slänga ner frön i jorden och göra vad dom vill med slutresultatet. Att dom ska få gå ut på hösten och plocka svampar och äta. Om jag tycker det är fel att dom gjort naturen mot lagen.. så stödjer jag frimurarna?

Ojojoj! Snacka om att jag ryckte undan snuttefilten nu va! Droger som hjälpmedel för att komma närmre sanningen, jo tack det låter ju moget och genomtänkt eller snarare som om mer än hälften av hjärncellerna emigrerat på evig semester till Goa! Men läs min frågeställning en gång till... snälla! Och om du eller ni inte orkar så tar vi det en gång till mitt under näsan på oss alla!

LÄS IGEN!

Anonym
Cosmicserpent,... ...visst är det trevligt med svamp...
Även här så måste jag bara säga att jag är "svampfrälst"...

Anonym
Jaxtone:

1. Du klumpar ihop alla psykoaktiva substanser till en grupp och kallar dem droger. Ett vanligt fel som många gör. Låt mig reda ut det.

Får du samma effekt om du dricker 2 koppar kaffe som om du tar två glas Laphroaig Whiskey? Kommer du i samma sinnesstäming, reagerar din kropp och psyke på samma sätt när du tar dessa substanser. Svar nej. Varken farmakologiskt eller upplevelsemässigt är dessa två brygder lika varandra. Den ena innehåller en stimulant och den andra innehåller en depressant.

2. Vem har sett till att de droger som finns tillgängliga idag är godkända i Svea Rikes lag och vem har sett till vilka som inte är godkända? Vem har gjort bedömingen av vilken subsatans som är häslofarlig för individen?

3. Läs tex: Droger index och se skillanderna mellan det som i folkmun klumpas ihop till: "droger".

http://swi.1av10.nu/dist/Index/Files/Kategorier.html
http://swi.1av10.nu/dist/Index/

4. "Droger som hjälpmedel för att komma närmre sanningen" är faktiskt en ganska intressant teori som jag tror den hel del forskare-världen över jorden ser som en katalysator genom historien. Du kan ganska fort, om du läser på se hur olika psykoaktiva substanser har varit _väldigt_ centrala delar i svunna stora som små kulturer och bidragt till deras utveckling.

Nu till något annats...
Att vanligt Socker och andra syntetiska sötningmedel som tex Aspartam kommer väldigt högt upp på en skala av beroendeframkallning kanske låter konstigt. Well, det beror på att de flesta i det västerländska samhället inte "tänt av" från dem.
Ja, vi behöver socker för att leva, men vi får i oss nog med kolhydrater genom vanlig normal föda. Jag skulle vilja se väst-världen tända av från raffinerat vitt socker. Efter deras avtänding och efterföljande ödmjukhet som kommer kan vi återuppta diskussionen om vad droger är, vad dom gör med oss och hur man ska hantera dem.

Pga att jag skrivit detta förutsätter det nödvändigtvis inte att jag är pro-legalisering eller pro att folk ska bruka mer droger.
Men att dra samband mellan Soros pro-legaliseringspolitik
och att allt som kallas droger(syntetiska som naturliga) är ondska och hemskt är bara en väldigt dålig analys.

och kanske viktigast av allt:
- Mår du dåligt och har dålig kontakt med ditt inre och dålig självinsikt blir nog substans-upplevelsen negativ och destruerande.

- Mår du bra och har bra kontakt med ditt inre och en tämligen god självinsikt blir nog substans-upplevelsen positiv och utvecklande.

Anonym
Som gammal "hippie" ett litet appropå gubbar och gummor.

På miljökonferensen 1970 nått som ville vi göra skillnad, och drog till huvudstaden, blev hänvisade till Skarpneck och otaliga militärtält.
Gott så långt, Hogg Farm och andra dök upp + alla dåtida hippies.
Vad som oxå dök upp var en hel del olika droger som annars inte hade vart på marknaden, olika svamp mescalin LSD och annat.
Rycktet gick att det var tillhandahållet från och av CIA/Säpo hette det väl inte på den tiden men ni vet vad jag menar.

Meningen var att stena oss så bra att vi inte kunde göra nån åverkan som ju ideen var i från början.

Och de va precis va som hände, det sket sig, alla blev eller mer parten iallafall och drog resten med sig och hela miljöhelvetet med valar å allt försvann i moln av brass och psyckodelika.

Det finns visst stunder där man kan känna en viss connection till annat och erfara vishet, få en stunds lyse, visst men vi är fortfarande under kontrol så länge att vi inte kan frigöra oss från demsamma som ger oss drogerna in exsess, droger finns här och har funnits i alla kulturer och används på gott och ont , det gäller bara att använda dom bra eller hur................

Vet inte vad jag vill säga egentligen men här är det,
och där sket ja väl i de blå skåpet eller??????????????

Cheers mates

Anonym
Nu blev det roligt,...hehehe
Ja, jaxtone klumpar ihop alla naturens växter och kallar dem droger. Det är ju rätt typiskt för de oerfarna, som kanske puffat lite, tagit lite "vitt", osv, osv,...men som aldrig provat psykedelia, t ex LSD, Psilocybin, DMT, Salvorin, meskalin, mm.
Har man inte provat detta,...flera gånger,...då vet man inte vad det handlar om.
Inte nog med att det finns olika verkningar av naturens godis,...vissa har ej skadliga verkningar, är ej beroendeframkallande, och är ej giftiga t ex Psilocin/Psilocybin mm.

Alkohol är verkligen en skadlig DROG som skapar beroende, abstinens, och psykiskt/andligt/ fysiskt fördärv. Det är ju inte för inte "Illuminatidrogen" alkohol är legal.

Jag brukar säga;..."Alkohol;...det är drogen för de dumma"...

Titta på alla intellektuella, konstnärliga, filosofiska, musikaliska, storverk som skapats med hjälp av psykedelia. Platon, Sokrates, Salvador Dali, John Lennon, Beatles, Bob Dylan, Albert Hoffman, Mozart, Bach, Chopin, Terence Mckenna, Timothy Leary, osv, osv, osv, osv...bara för att nämna några odödliga...

Varför åka i en trött, gammal, igensotad, och skramlande Diesel Skoda,...när man kan åka Rolls Royce...!?

Nu skall vi se,...snart kommer väl jaxtone babblandes om att allt är CIA-droger, CIA-spioneri, CIA experiment, osv, osv, osv...
Gammalt i så fall,...har hört den desinformationen förr...

Anonym
Maggik och Void!

Ni teoretiserar för mycket... jag kan bara hänvisa till kyrkogårdar där alldeles för många vänner landat med huvet före sex meter under jord. Vanliga sköna killar som innan de började glamourisera både syntetiska och naturproducerade droger levde hyfsat justa liv.

När det gäller att ha testat droger så måste jag göra dig besviken Maggik! Been there, done that... 1966 till 1974! All included som de uttrycker det på charterresorna... så kom inte med insinuationer om att jag inte skulle känna till eller roat mig med syra, neråt- eller uppåttjack, natur eller kemisubstanser. För det min lilla sköna svampjägare, har du inte en aning om.

Vet inte varför jag plötsligt känner mig så mycket äldre och visare än för ett par timmar sedan... men det kanske blir så när man hört romantiseringen och snuttefieringen om drogromantik i över fyrtio år. Och sett hur de som varit mest ivriga i att glorifiera senare tyvärr blivit de med mest psykoser och minst att leva för.

Man kan inte ersätta ett behov av sann kärlek med substanser.

Anonym
Kära gamla jaxtone,...vem som helst kan ta en tripp,...men det är inte vem som helst som fattar vad man kan använda trippen till.
Jag kan med 99.99 % säga att du ALDRIG tagit syra eller psilocybin,...det hör jag på ditt resonemang. Hade du varit "experienced" så hade du förstått skillnaden på psykedelia och vanliga neråt/uppåt droger.

Psssst...skall berätta en hemlighet till dig;...du kan aldrig ta en överdos av psykedelia, och kan därför inte hamna på kyrkogården av överdos pga det.
Det gör du däremot av Heroin, crack, och andra Illuminatidroger som t ex alkohol (i ditt fall frimurarwhiskey).

Nää du jaxtone,...det där håller inte,...du har väl åkt en trött gammal diesel Skoda hela ditt liv förmodar jag...inte speciellt kul antar jag...

Sedan, bara för att du har några stackars få år mer på nacken än mig, och var en liten pojkvasker på 60-70 talet, som sprang efter det "vita"...och lite "puffpuff"...det gör ju dig inte till en hövding för det jaxtone.

Nää du jaxtone...hahahaha...det där håller inte...det låter för ihåligt.

See User information
Man kan inte ersätta ett behov av sann kärlek med substanser. Jag håller med dig fullständigt.
Det e stor skillnad på bruk och missbruk ta tex och jämför cannabis med alkohol ett långvarigt missbruk av alkohol i första hand av sprit skadar kroppen mer än ett långvarigt missbruk av cannabis.Om du dricker ett par dl sprit så känner du det ikroppen och huvudet dan efter du blir inte lika mörbultad dan efter om du röker cannabis istället men smaken e ju som baken alla har en.

Posted on: 2006/6/5 20:58

Anonym
Quote:

HJC skrev:

Det e stor skillnad på bruk och missbruk ta tex och jämför cannabis med alkohol ett långvarigt missbruk av alkohol i första hand av sprit skadar kroppen mer än ett långvarigt missbruk av cannabis..

hm hmm hmm.. alkohol dödar, medans thc räddar liv..

jag vet att vi alla är hjärntvättade med en massa illuminati proppaganda men detta ständiga jämnförande måste sluta..

sprit=laglig lösningsmedel.
THC=olaglig medicin.

för ca en så där 20-30 år sen kunde vi inte studiera celler som vi kan idag, därför så lyckades dessa viglande illuminater lura världen att total förbjuda nyttoväxten nummero ETT!!

See User information
En bra film att se är The History of Marijuana - Woody Harrelson.
Den visar en rätt så bra bild över hur dom andvänder sig av Kriget imot narkotika för att införa kontroll över folket på samma sätt som dom använder sig av kriget imot terrorismen nu!.

http://video.google.com/videoplay?doc ... 67&q=History+of+Marijuana

CIA smugglar själva in Cocain och Heroin och förgiftar folket med, förutom alla gifter i mat med mera. Ja ni vet Order out of Caos ....

Personligen är jag imot alla processade/onaturliga, droger/gifter men samtidigt ska man inte tro att alla klarar av att röka gräs 24/7 utan att bli lite flummig i sin vardag!.

Någon gång ibland tycker jag det är lagom att "Andvända" sig av naturliga växter med speciella egenskaper men det är inget att leka med!. vissa medmänniskor kan helt enkelt få en mindre rolig upplevelse när sinnena öppnas för lite mer utviddgade verkligheter. Med andra ord, det är en liten genväg och det är inte säkert man är redo och bör göras med en erfaren vägledare om det slår snett(menar svamp nu)

hade å kolla gärna på filmen..

Posted on: 2006/6/6 13:01
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
hilda: absolut, vad händer om alla som vill förändra någonting bara röker fet... INGENTING... ;)

Anonym
Tack, och en god observation kunde inte sumera det bättre
ingenting, nada stone cold nothing
Ok om man hade nån slags guide eller nått men att släppa det hela loss så pass som på den tiden va fan då slutar de ju me ingenting för ingen hade ju nån aning om vad och varför .............
utom ett fåtal kan jag säga........

hare rama

Anonym
Quote:
CosmicSerpent skrev: absolut, vad händer om alla som vill förändra någonting bara röker fet... INGENTING... ;)

Tack för en kortfattad och bra formulering! Den säger mer om effekten än knarktävlingsteorierna som jag hört hittills!

Maggik! Det är lite löjligt att du försöker kriga med argument som påminner mig om när smågrabbarna i sandlådan hävdar att "min pappa är starkare än din"! Tanken med att starta denna tråden var ju inte om du pallar mer LSD än jag. (Och jag skall villigt erkänna att det inte är min typ av dörröppnare även om den mentala oskulden tyvärr försvann).

Denna tråd var en öppen fråga om nån som häller, röker, injicerar eller tyggar i sig droger av alla de slag kan förstå varför en frimurare av 34:de graden och en otroligt tung maktfaktor som under många år lierat sina vinstintressen med elitens planer vill legalisera förbjudna droger! Men det sitter tydligen långt inne. Kanske i paritet till hur mycket snuttefilt man behöver för att känna sig verkligt fri.

Anonym
Jaxone: Jag är inte nöjd med ditt svar på mitt inlägg.

Jag tyckte jag hade en bra blandning av teorier och praktiska tillämpningar. Du svarade med att jag teoreriserar för mycket och att du har många vänner som hamnat 6 m under jorden. Det om något är väl en väldigt subjektiv uppfattning som har färgat din bild av psykoaktiva substanser. Skulle gärna vilja att du svarar lite mer på de saker som jag tog upp. Det är viktigt att kunna definera och skilja på alla psykoaktiva substanser(naturliga som syntetiska, sådana som svensson använder varje dag och mer ovanliga och kanske olagliga, osv) anser jag.

Dessutom gillar jag inte den nedvärderande tonen i begreppet "snuttefilt". Jag förstår exakt vad du menar, men jag tror även du har former avsnuttefiltar. Då menar jag kanske inte psykoaktiva substanser nödvändigtvis, utan återkommande upplevelser och saker man strävar efter att belöna sig själv med. Kan vara vad som helst i princip.

För övrigt är jag så jälva glad över att det är ett enormt bra ålderspann på vaken.se Jaxtone, Hilda, osv etc som representerar äldre garde och kan ge direkta erfarenhets beskrivningar och har mer livserfarenhet. Jag är tacksam för att vi kan och kommer kunna dela många ämnen. Diskussioner och framtida utveckling blir så mycket bättre när ens peer-group har brett spann i både ålder, erfarenhet och bakgrunder. Go vaken, go vaken.

See User information
hm hmm hmm.. alkohol dödar, medans thc räddar liv..

jag vet att vi alla är hjärntvättade med en massa illuminati proppaganda men detta ständiga jämnförande måste sluta..

sprit=laglig lösningsmedel.
THC=olaglig medicin.

för ca en så där 20-30 år sen kunde vi inte studiera celler som vi kan idag, därför så lyckades dessa viglande illuminater lura världen att total förbjuda nyttoväxten nummero ETT!!

Effekto kan du formolera om ditt svar till mig fattar inte riktigt vad du menar?

Posted on: 2006/6/6 18:09

Anonym
Quote:

void skrev:
1. Du klumpar ihop alla psykoaktiva substanser till en grupp och kallar dem droger. Ett vanligt fel som många gör. Låt mig reda ut det. Får du samma effekt om du dricker 2 koppar kaffe som om du tar två glas Laphroaig Whiskey? Kommer du i samma sinnesstäming, reagerar din kropp och psyke på samma sätt när du tar dessa substanser. Svar nej. Varken farmakologiskt eller upplevelsemässigt är dessa två brygder lika varandra. Den ena innehåller en stimulant och den andra innehåller en depressant.

Givetvis får man inte samma effekt om man häller i sig olika saker! Det är väl därför en del dricker kaffe och andra injicerar heroin! Nu dricker jag inte kaffe och har aldrig smakat Laphroaig så jag har inte en aning om denna skillnad!

Quote:

2. Vem har sett till att de droger som finns tillgängliga idag är godkända i Svea Rikes lag och vem har sett till vilka som inte är godkända? Vem har gjort bedömingen av vilken subsatans som är häslofarlig för individen?

Ingen aning! Har du? Men det vill ju herr Soros ändra på så du kan vara helt lugn. När han genomfört sin plan kan alla världmedborgare som inte är med i klubben fungera som passivt lydiga slavar under de som säljer skiten.

Quote:

3. Läs tex: Droger index och se skillanderna mellan det som i folkmun klumpas ihop till: "droger".

http://swi.1av10.nu/dist/Index/Files/Kategorier.html
http://swi.1av10.nu/dist/Index/

Jag har läst och kan bara beklaga att många kännande människor har ett sånt skriande behov av att känna ännu mer NU. Att de till och med är villiga att riskera ain mentala hälsa bara för att accelerera farten till en upplevd högre och ev. illusorisk medvetandenivå! Tror du inte att medelåldern och ansvarsbördan hos de som viger sina liv åt att experimentera med droger varken innefattar egna barn eller att man tar 100 procent ansvar för sig själv och sina medmänniskor. Det tar tid och energi att dopa sig!

Quote:

4. "Droger som hjälpmedel för att komma närmre sanningen" är faktiskt en ganska intressant teori som jag tror den hel del forskare-världen över jorden ser som en katalysator genom historien. Du kan ganska fort, om du läser på se hur olika psykoaktiva substanser har varit _väldigt_ centrala delar i svunna stora som små kulturer och bidragt till deras utveckling.

Jovisst har människan i sin historia på den här planeten testat ett och annat... men det betyder inte att vi måste göra om dunheter. Häxbränning, rådbråkning, människooffer och kannibalism kunde ju i så fall också vara acceptabelt.

Quote:

Nu till något annats...
Att vanligt Socker och andra syntetiska sötningmedel som tex Aspartam kommer väldigt högt upp på en skala av beroendeframkallning kanske låter konstigt. Well, det beror på att de flesta i det västerländska samhället inte "tänt av" från dem.
Ja, vi behöver socker för att leva, men vi får i oss nog med kolhydrater genom vanlig normal föda. Jag skulle vilja se väst-världen tända av från raffinerat vitt socker. Efter deras avtänding och efterföljande ödmjukhet som kommer kan vi återuppta diskussionen om vad droger är, vad dom gör med oss och hur man ska hantera dem.

Socker är inte så bra men svårt att låta bli! Det finns en hel del intressanta artiklar om hur brutalt sockerindustrin slår tillbaka all form av kritik!

Quote:
Pga att jag skrivit detta förutsätter det nödvändigtvis inte att jag är pro-legalisering eller pro att folk ska bruka mer droger.
Men att dra samband mellan Soros pro-legaliseringspolitik
och att allt som kallas droger(syntetiska som naturliga) är ondska och hemskt är bara en väldigt dålig analys.

Ursäkta om jag enligt dig har en dålig analys eftersom jag klumpar ihop alla droger till en stor klump av egoism, men du har faktiskt inte svarat mig på min fråga. Vad tror du att avsikten är Soros och hans vänner vill legalisera droger? Släpp nu all droginformativ propaganda och drogromantik en stund och ställ dig frågan vad dessa herrar tjänar på att jordens befolkning inte är helt uppmärksammade på elitens sociala ingenjörskonst och raffinerade stöld av våra liv?

Quote:

och kanske viktigast av allt:
- Mår du dåligt och har dålig kontakt med ditt inre och dålig självinsikt blir nog substans-upplevelsen negativ och destruerande.

- Mår du bra och har bra kontakt med ditt inre och en tämligen god självinsikt blir nog substans-upplevelsen positiv och utvecklande.

Så är det väl med allt... ingen skillnad på upplevelser som att dopa sig, ha sex eller att äta... är du till exempel olyckligt kär så smakar maten inte lika bra som den brukar. Har du just fått reda på att en nära anhörig gått bort så kanske sex inte upplevs som det brukar! Och drar du i den en syratripp eller andra hallucinogena medel, ja till och med en så simpel drog som vanlig alkohol när du inte rett ut dig själv så händer vadå?

Jag tror inte jag behöver utveckla det mer. Det handlar vad man väljer att fylla sitt tomrum i själen med... och även om jag peronligen fyllde det med all möjlig skit förr så har jag nuförtiden valt att fylla det med "kärlek" och sökande efter information om vem som vill stjäla våra liv!

Anonym
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.js ... 3979&previousRenderType=3

Under tiden som många unga priviligierade svenskar sysslar med att uppnå nirvana med alternativa svampgrytor och medikamenter så har andra skyddslösa världsmedborgare den nackdelen att verkligheten biter dem i nacken med ett skruvstäd av cynism.

Tårar räcker inte... för att beskriva hur priviligierade ni är som har tid och råd att lyxsanera era själar under tiden som jordens barn dör. Tror ni på fullt allvar att om ett enda av dessa offer fick "EN" chans att leva era liv skulle kasta bort det på droger?

Anonym
Men herregud jaxtone,...nu får la du ge dig!?? Har du bytt läger nu? Kommer du med en annan vändning nu när dina argument tryter, och de du redan uttalat visade sig vara ihåliga? Hahahaha...är du med i "frälsis" (Frälsningsarmen),...inte trodde jag du skulle komma med moralpredikningar och försöka att skapa skuldkänslor hos folk för världens fattigdom?

oavsett var du är i världen kan du "hoppa av" (drop out) systemet och samhället. Det är bara att dra ut i naturen och leva där i frid. Mat och vatten finns så det räcker åt alla,...moder jord är generös.

Själv var jag påväg till regnskogen ett tag,...

See User information
Hallå jaxtone!!!

Jag har absolut inga egna erfarenheter av "droger", förutom alkohol då. och ja, jag är en sådan som klumpar ihop olika droger, för att jag för tillfället inte vet bättre, men, jag har sett vad som kan gå snett när man använder "dom", kanske är det de starkare grejerna, men, fan vad illa det kan gå och mycket snabbare än alkohol. En kille på kursen jag går pratade med mig om just några svampar han hadde testat förr förra helgen. jag vet att han röker hash och marijuana ganska ofta, men inga andra saker vad jag vet och dessa svampar var första gången för honnom, det var hemma hos han som några av hans kompisar fråga om han ville testa, att det var schyssta grejer och han provade, han sa att det var det jävligaste han hadde testat, han sa att det var som om kroppen gjorde saker och hjärnan sa att nej det är fel, han skickade ut alla ur lägenheten det var ju inte alla som ville gå, då gick han ut i köket och tog fram en kökskniv och han visste hela tiden att det var sååå fel, han tjej började gråta och frågade vad han skulle ha den till, han sa då att försvinn nu, och så långt bort som möjligt, han gick ut på gatan och bara stod där och väntade på att någon skulle gå för bi, han sa att han visste att han skulle döda den första som kom förbi, efter en stund kommer hans tjej till honnom och grät och sa att hon ville att han skulle komma med upp, hon sa att hon älskade honnom så mycket och en massa andra saker. till slut följde "kroppen" med upp. han sa att hon hadde "tröstat" honnom i fyra timmar när han bara låg i sången och mådde dåligt.

Jag säger bara, fy fan. hans liv och någon annans oxå, kunde för fan vart slut bara på grund av vad naturen har skapat.

Nu vet jag oxå att hans andra polare, vet ej hur många, mådde alldeles prima och att det inte var första gången för dom, men alltså, det som funkar för vissa kanske inte är så bra för andra och jag vill fan inte att någon skall råka illa ut bara för att man tror att det naturen ger är bra.

Nu var ju detta lägligt, att jag fick höra denna historia just innan denna tråden, men jag lovar att det är sant.

jag hoppas att jag någon gång får tid till att läsa mer om de olika drogerna, så jag vet mer om vad som diskuteras och så har man ju små, som snart blir stora.......

ha det gött alla

Posted on: 2006/6/6 19:51
Stå på dig innan någon annan gör det

See User information
Usch fyfan Gramse, kurs polaren din blev utsatt för precis sådant folk jag pratade om. Sådana som inte fattar allvaret och ansvaret med att pyssla med vad man skulle kunna kalla för shamansk medicin. Det finns folk som bara tycker det är häftigt och coolt när man blir helt borta utan att ha något mål eller syfte med intaget. Med sådana personer kan man nästan vara glad att dom frågar ifall man vill ha överhuvetaget.. har sett i mina år folk som haft riktigt sadistiskt roligt av att förgifta någon utan att fråga för att sedan peka och skratta över hur väck och förvirrad offret blivit ... helt sjukt och det hör inte ihop med en stressad tillvaro innan krogen eller hur det nu va på den festen.

än en gång ... inget att leka med, och vissa tål mer än andra medans det kan bli för mycket info att handskas med för andra!.Själv har jag aldrig intagit svamp och kommer nog aldrig att göra för jag vill styra mina resor själv och inta informationen om det stora hela i halvnormal takt iaf.

En nära vänn fick för ca3mån sen en såkallad hashpsykos och han såg bara onska i allt omkring sig, Jag vet inte om han såg sanningen om new world order eller vad det va. han vill inte tala om det och vägrar att bära kläder med symboler och märken av olika slag nu för tiden men det va tydligen förmycket info på en gång för han

Det finns ju massor av folk som säger " JAG VILL INTE VEETAA!!!"
när man försöker förklara hur vi är manipulerade av media och maktelit och vad jag försöker förklara är väll att filtret försvinner och infon går knappt att stoppa... kluvet ... man vill att folk ska vakna men folk måste få välja sin egen takt av hur mycket man orkar med

oki ja är ingen mästarer på att skriva krönikor men hoppas att nån förstår vad jag vill förmedla...

Tack för ordet å Peace&Love gött fölk

Posted on: 2006/6/6 21:24
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Aha,..en sammansvärjning emot den fina och snälla svampen...ujujujuj...patetiskt...låter nästan som Illuminati propaganda.
Men, men,...så kan det gå...

Ja, det här med psykedelia är inget att leka med och inget för nybörjare som provat på att puffa lite osv. Det är inget att leka med som sagt, inte för att det är giftigt eller att man kan dö eller nåt, utan för att man måste vara noga med MILJÖN man tar det i,...och i vilken SINNESSTÄMNING man är i då man tar det. Det kallas vardagligt för "set & setting".

Detta är ett av de mest grundläggande man bör kunna hantera om man skall pyssla med psykedelia.
Det går inte att tro att det blir angenämt om miljön är stökig, negativ mm,...eller om man är i obalans känslomässigt. Psykedelia, och i detta fallet psilocybinsvamp, är ingen "flyktdrog" som du kan använda för att fly från dina problem med, som du kan göra med t ex whiskey.
Tvärtom,...så kommer du förmodligen få det du inte vill se eller förstå kastat rakt i ansiktet. Det är så det fungerar. Det brukar av en del kallas för "snedtrippar",...men dessa är oftast de mest lärorika lektionerna man får.

Angående din polare på kursen som hade testat svamp,...så kan jag säga att han gjorde ju helt fel någonstans, eller hade ett par oansvariga och oerfarna vägledare,...så det kunde knappast sluta på annat sätt än obehagligt och negativt. Inget konstigt alls...

Alltför många har ingen respekt för detta med "set & setting",...tyvärr.

Avslutningsvis,..så behövs det knappast någon svamp för att skapa en vansinnig person som begår ett vansinnesdåd,...utan då har vi ju den drog som toppar statistiken när det gäller att framkalla vansinnesdåd och våld - ALKOHOL.

Peace

(1) 2 3 4 ... 8 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper