vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 »


Anonym
Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#73
En början.

Quote:

Från blogginlägget:

"Going in another direction, it seems that COINTELPRO Pied Piper Alex Jones is now predicting a 90% chance of a nuclear terror attack in the U.S. and the beginning of World War III within the next couple of months.

As it happens, there is an Alex Jones Video from Wednesday July 25 2001, warning about september 11th and Osama Bin Laden, months before it happened! As anybody with two firing neurons can figure out, the only way Jones could have known about 911 in advance was if he had inside knowledge and that suggests "insider connections" which suggest Israel. In short, it looks like Jones was being prepared even before 911 for the "alternative news" role he has played all along... mostly truth, but with a particular spin.

And Alex Jones and most of the 911 Truth Movement are Israel's minions whether they realize it or not, whether it is conscious or not, and Jones and Tarpley are leading the pack while Rense and Micheal Rivero are fanning the flames of Revolution."

Huvudsakligen handlar det om att Alex Jones mörkar Israelsernas involvering i 911. "Den judiska konspirationen".

Gör det att du tycker te.x den länken är en bra början till att förstå varför Alex skulle vara cointelpro?

Konstig början av dig måste jag säga...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#74
Du tycker helt seriöst att WING-TV är bra grejjer?
Bra information, bra uppbyggt, bra syfte osv?
De ägnar sig åt seriöst sökande och de verkligen avmaskerar lögnare och folk som ljuger inom 911-rörelsen?

Am I getting this right?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#75


See User information
Quote:

Huvudsakligen handlar det om att Alex Jones mörkar Israelsernas involvering i 911.

Korrekt.

Quote:

"Den judiska konspirationen".

Var fick du detta från? Vad jag kan se hittade du på detta själv. Vilken judisk konspiration pratar du om?

Quote:

Gör det att du tycker te.x den länken är en bra början till att förstå varför Alex skulle vara cointelpro?

Israels inblandning i 9-11, absolut. Vad du fick "judisk konspiration" ifrån vet jag inte.

Quote:

Konstig början av dig måste jag säga...

För att? Förklara vad som är konstigt.

Posted on: 2006/8/17 19:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#76


See User information
Quote:

void wrote:
Du tycker helt seriöst att WING-TV är bra grejjer?
Bra information, bra uppbyggt, bra syfte osv?
De ägnar sig åt seriöst sökande och de verkligen avmaskerar lögnare och folk som ljuger inom 911-rörelsen?

Am I getting this right?

Helt korrekt. Om du är av annan uppfattning får du hemskt gärna peka på var de gjort fel osv.

Posted on: 2006/8/17 19:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#77


See User information
WingTv gör ju bara en sak och det är att klaga på andra. Och de gör det inte genom att sakligt möta dessa personers uttalande utan det är genom ett barsligt pajkastande som är ytterst pinsamt att läsa. Det kan väl finnas några poänger i kritiken men den framförs på sådant sätt att jag får avsmak.

Jag har hört denna retorik i radio då Loose Change's skapare blev anklagade att vara i maskopi med israel iom att Loose Change såldes på en site som vägrade att kränga någon annan 9/11 film som site ansåg var anti-semitisk.

Logiken var ju helt förbryllande, bara för att Loose Change såldes där så måste de dela samma idéer som sitens ägare som då var att dölja Israels delaktigheter i 9/11. Observera att det kan ha varit massor av anledningar, tex att filmen var fålig eller att folk inte ville att dom skulle sälja den.

Sen att lyssna på argumentatiken, det var som att lyssna på ett barn som vill ha glass av mamma, men inte får det.

Gud bevare mig från dessa personer.

Posted on: 2006/8/17 19:47
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#78


See User information
Om jag fattat saken rätt så anser Wing-TV att förintelsen är en bluff.

Hur ska man annars tolka följande rader från deras sida:

"Dr. Day also exposed Jeff Rense as a crypto-Zionist who purports to be opposed to these monsters, but in reality supports the cornerstone of their fraud – the Holohoax."

Posted on: 2006/8/17 20:03
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#79


See User information
Quote:

Om jag fattat saken rätt så anser Wing-TV att förintelsen är en bluff.

Till att börja med var det du citerade var ett referat av WingTV från ett uttalande av Dr Day om Jeff Rense, och alltså inte något som WingTV hittade på.

För det andra, om du läser den sida på WingTV's hemsida som handlar om just "Holohoax" finner vi följande:
Quote:

In essence, Jewish Holocaust means the EXCLUSIVE RIGHT of ONLY ONE NATION for monetary compensation for losses suffered in WW-II… Or using more prosaic language, HOLOCAUST is the ART or SKILL TO EXTORT /shake down GOYISHE MONEY -- from Germany, Switzerland, Austria, France, Vatican, US, Poland etc. (oh, pardon: Nazi gold)… That’s what makes it all rather boring…

Dvs det har inget att göra med att förintelsen i sig är en bluff, utan handlar snarare om användningen av den för att propagera den Zionistiska agendan.

Quote:

Hur ska man annars tolka följande rader från deras sida:

"Dr. Day also exposed Jeff Rense as a crypto-Zionist who purports to be opposed to these monsters, but in reality supports the cornerstone of their fraud – the Holohoax."

Som fan läser bibeln, tror jag bestämt att ordspråket lyder.

Rent allmänt måste jag säga att ni är nåt helt fantastiska på att vända och vrida här på vaken.se. Jag har aldrig varit med om nåt liknande. Ni hittar på, påstår att jag sagt saker jag inte sagt, svarar inte på frågor, byter ämne, antyder saker som inte är sant, vägrar läsa material som refereras som svar till era frågor, och så vidare. Ni är oförskämda och oansvariga.

Och samtidigt vill ni att jag ska svara på allt tokigt ni hittar på, det mesta taget ur luften. Jag har stått ut ett bra tag nu, men nån måtta får det vara.

Ni (micro, void, TeBe, Lightsaber) har så vitt jag kan se inget att tillföra den s.k. "9/11 Truth Movement" om ni beter er på detta vis, ni tillför ingen meningsfull aktivism som kan förbättra något, och genom ert stöd för t.ex. Alex Jones, Rense, etc. propagerar ni lögner om vad som hände under 9/11.

Ni borde skämmas.

Posted on: 2006/8/17 20:47

Edited by micro on 2006/8/17 21:24:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#80


See User information
Well, vem vet foofighter. Du kanske har rätt, du kanske har fel. Personligen känner jag mig inte träffad av vad du säger. Så mycket har jag åtminstone lärt mig, att ju mer man fördjupar sig i detta ämne, desto mer inser man hur försvinnande lite man vet. Med detta som utgångspunkt får man förhoppningsvis ett mer öppet sinne och kan gå vidare och med tiden lära sig att läsa information mer kritiskt så att man lär sig sålla bättre bland vad som är fakta, halvsanningar, skräp och ren desinformation

Jag har inte läst allt som står på wing-tv:s sida men jag ska kolla upp det närmare. Men även om jag upptäcker sådant som tyder på att andra kan vara ute och cyklar känner jag inte att jag nödvändigtvis måste slå dem i huvudet med mina "klarsynta" åsikter. Allting har sin tid, och det viktigaste är inte alltid att ha rätt, utan snarare att man vill försöka göra det som är rätt, eller det som man tror är rätt. Bara en dåre tror sig ha patent på sanningen och en smula ödmjukhet torde under alla omständigheter minska risken för splittring jämfört med att bara vara förbannad på folk för att de inte fattar det jag tror mig ha begripit.

Ser man inte ens sin egen programmering och sina egna förutfattade meningar så är det tveksamt huruvida man är rätt person att leda andra människor på vägen mot upplysning.

Posted on: 2006/8/17 21:02
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#81


See User information
Jag känner mig förolämpad, orespekterad och ledsen när jag läser och diskuterar med foofighter.

Han vill nödvändigtvis använda hela mitt namn bara för att jag bett honom att inte göra det.

Jag måste arbeta med att inte bli så ledsen och arg nrä jag läser inlägg från personer som denna.

Hoppas fan tar han.. Eller inte..

Posted on: 2006/8/17 21:12

Edited by micro on 2006/8/24 20:24:11
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#82


See User information
Jag tar inte heller åt mig av Foo's kritik , då den inte är berättigad!

Förresten så säger dom på Wing att ALLA andra utredare av 911 tycker illa om Alex, vilka? Det nämns inte, lätt att skriva nåt som man inte har belägg för!

Dom är ju extremt störda på Wing, kolla denna länk:

http://www.wingtv.net/thorn2006/jackbloodsonnycrackgcn.html

Vad fan håller dom på med..? Sopor säger jag bara, jag behöver inte försvara Alex och co.. Det är bara att lyssna på dom så vet man var dom står och dom har ju rätt många vettiga människor med sig...

Lycka till Foo.. hopppas du växer ifrån den där pajkastningen du verkar vilja hålla på med..

Posted on: 2006/8/17 23:36
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#83
Quote:
Rent allmänt måste jag säga att ni är nåt helt fantastiska på att vända och vrida här på vaken.se. Jag har aldrig varit med om nåt liknande.

What a load of Bullcrap. Du vill ju uppenbarligen inte diskutera med oss på ett vanligt sätt där man ger och tar information av varandra och sedan utvecklas. Du verkar mer vilja spela "spel".
Har du någon kritik mot Alex som är relevant kan du väl presentera den istället för at du ger oss en hög länkar och säger att vi ska läsa där. Tror du inte vi känner till Wing-TV och vad som håller på med?

Quote:

Och samtidigt vill ni att jag ska svara på allt tokigt ni hittar på, det mesta taget ur luften. Jag har stått ut ett bra tag nu, men nån måtta får det vara.

Definera och precisera. Stått ut ett bra tag? Du kom ju bara hit för ett par dagar sedan och har varit helt ovillig till diskussion som ska leda någonstans, bara harvande. What is your major malfunction?

Quote:

Ni (micro, void, TeBe, Lightsaber) har så vitt jag kan se inget att tillföra den s.k. "9/11 Truth Movement" om ni beter er på detta vis, ni tillför ingen meningsfull aktivism som kan förbättra något, och genom ert stöd för t.ex. Alex Jones, Rense, etc. propagerar ni lögner om vad som hände under 9/11.


Kan inte du berätta för oss vad du har gjort för 911-movment då?Så kanske vi kan bli mer inspirerade och göra bättre ifrån oss eftersom vårt jobb inte duger enligt dig. Berätta vilka info 911-movement som du finner som trovärdiga källor också.
Definera även vad meningsfull aktivism är för dig och hur du tycker den borde göras?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#84
Hej!

Quote:
Alternativa media är idag nedlusat med individer som sprider desinformation, felaktigheter och försöker få in sökare på fel spår

/ foofighter


Det finns säkert en del som inte stämmer i den "alternativa median" men om man gämför med den "officiella median" som ljuger hela tiden så är det nog säkrare att hålla sig till den Alternativa. Och så finns det nåt som heter intuition. Man känner på sig att nåt är fel.

Jag har märkt att det är oftast människor som inte tror på något andligt eller övernaturligt som har svårt att ta till sig alternativa saker. Jag säger inte att du är sån..

/ fr3D

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#85


See User information
Quote:

foofighter wrote:

Rent allmänt måste jag säga att ni är nåt helt fantastiska på att vända och vrida här på vaken.se. Jag har aldrig varit med om nåt liknande. Ni hittar på, påstår att jag sagt saker jag inte sagt, svarar inte på frågor, byter ämne, antyder saker som inte är sant, vägrar läsa material som refereras som svar till era frågor, och så vidare. Ni är oförskämda och oansvariga.

Och samtidigt vill ni att jag ska svara på allt tokigt ni hittar på, det mesta taget ur luften. Jag har stått ut ett bra tag nu, men nån måtta får det vara.

Ni (micro, void, TeBe, Lightsaber) har så vitt jag kan se inget att tillföra den s.k. "9/11 Truth Movement" om ni beter er på detta vis, ni tillför ingen meningsfull aktivism som kan förbättra något, och genom ert stöd för t.ex. Alex Jones, Rense, etc. propagerar ni lögner om vad som hände under 9/11.

Ni borde skämmas.


Bra sammanfattning av "debatten". Jag har i efterhand läst igenom hela tråden och enannanverklighets bloggningar. Mina funderingar är dessa:

Det är OK att man gör misstag och i början tror på gatekeepers - det är fullständigt rimligt och en väg alla antagligen måste gå. Jag själv går den just nu, och håller nu på att vakna upp även ur detta stadium. Men vad som INTE är OK är att VÄGRA lyssna på kritik utan istället sabla ned den som framför kritiken. Och att, som foofighter beskriver med egna ord ovan, projicera sina egna uppfattningar om vad t.ex. foofighter kanske tror på honom. Istället för att bemöta exakt det han skriver, varken mer eller mindre. (Jag har själv mött detta i pressen... Ansvarig utgivare som vägrar läsa/lyssna för att han redan "vet" vad man är för sort, i hans fantasi.)

Jag och några till skrev en mycket seriös artikel om 9-11, med c:a 150 timmars arbete bakom. Alla stora tackar nu nej. Vi har nog bl.a. "mico" att tacka för det. "Tack" så mycket.

[Lästips angående desinformationskrigarna. Rent allmänt lär man sig mer av att lyssna på enskilda personer än på, just, desinformationskrigare. Det är vad jag själv har kommit fram till.]

Posted on: 2006/8/25 13:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#86


See User information
Ytterligare en sån här lirare. Växer säpo sådanna på träd nu?

Om man läser igenom tråden så märker vi att foofigther börjar med att:

Påpeka att det är ett psyop (vilket är ett antagande) samt är nedlåtande med kommentaren "Men grattis grabbar, ni var ju med i radio i alla fall!"

Jag svarar med att berätta att jag själv tyckte att det var tråkigt att det blev som det blev och att jag inte tyckte hon var sjyst samt att jag skulle anmälla programmet till granskningsnämden.

Så xirtams citat "Men vad som INTE är OK är att VÄGRA lyssna på kritik utan istället sabla ned den som framför kritiken." stämmer inte riktigt med verkligheten.

Så sammanfattat:

Jag vill ha så seriöst diskussion som möjligt. Jag är öppen för kritik. Jag tycker inte om att någon talar nedlåtande och projicerar subjektiva dömmanden på mig eller andra.

Om man måste dömma andra för sina egna misslyckanden så önskar jag att man gör det någon annan stans är på vaken.

Posted on: 2006/8/25 17:28
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#87


See User information
Quote:

zpz wrote:
Kan du berätta mer om
"stora demonstrationer med miljoner människor som har plakat där det står '9/11 was an inside job'"
?

Ta det gärna i en ny tråd om det blir för off topic här.


Resized Image

Posted on: 2006/8/25 17:57
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#88


See User information
Quote:

foofighter wrote:

Det där inslaget har gjort mer skada för kvalitativ information om 9/11 än någon annan psyop i Sverige till dags dato, och vid ett tillfälle då det som mest behövs en sansad diskussion kring ämnet med tanke på vad om händer i Mellanöstern som en följd av händelserna för fem år sedan.


Fra 2006-07-13: Exposing the 9/11 Conspiracy Wingnuts:

Quote:

"This begs the question, in the face of such obvious facts, why do our media personalities continue to attempt to throw out accusations that are patently untrue regarding those who question the official story?

When a television news interviewer continues to ask questions and make assertions that he or she knows to be untrue, this would challenge the expertise and sanity, not of their guests, but of the television news interviewer. "


Se Prof. Kevin Barrett vs Fox News. Bill Douglas hadde inte noen anelse om at 9/11 inte skjedde som forklart på TV før han så Kevin Barrett på Fox News.

Selv om ett innslag i media inte er bra så gjør det at noen stiller fråger og sjekker fakta. Så finner dom ut at WTC1 og WTC2 falt sammen på 8.4 og 10.2 sekunder. Så begynner de å lese.

Jag er inte så sikker på at det gjorde så stor skade.

BORTE!!?

00.17.15 på radioprogrammet på MP3 "podcast"

http://www.sr.se/laddahem/podradio/SR_p3_front_060807042101.mp3

sier en P3-facist at "etter nyhetene skal vi snakke om 9/11" and guess what? Klippet ut... Kanskje P3 facister tror bare fjortisser hører podcast og fjortisser har Internett og kan sjekke fakta.

Jag klarte å hente programmet i RealMedia-format

mplayer -dumpstream "rtsp://lyssna.sr.se/p3/nyhetsverktyg/ ... 006-08-07_105018.rm" -dumpfile p3-1.rm
mplayer -dumpstream "rtsp://lyssna.sr.se/p3/nyhetsverktyg/ ... 006-08-07_105210.rm" -dumpfile p3-2.rm

mplayer -quiet -vo null -vc dummy -ao pcm:waveheader:file="/tmp/1.wav" p3-1.rm
mplayer -quiet -vo null -vc dummy -ao pcm:waveheader:file="/tmp/1.wav" p3-2.rm

gogo /tmp/1.wav
gogo /tmp/2.wav

vips, /tmp/1.mp3 /tmp/2.mp3

(etter hva jeg leste i bloggen til foofighter er det inte hele som er på stream, har noen hele? kan noen legge ut en mp3 med det orginale radio-opptaket?)

Quote:

foofighter wrote:

Att det skulle bli felrepresenterat är, som jag sa i min analys, rätt givet. Det intressanta nu är inte vad P3 gör (de gör bara sitt jobb) utan hur aktivister i allmänhet och Vaken.se m.fl. i synnerhet agerar. Naivitet i dessa frågor är rätt ohälsosamt.


Gi noen tips. Hva ville du sagt om du fikk 5 minutes of fame på radio?

Jag har overhodet ingen erfaring med intervjuer på radio. Det er naturlig at micro heller inte har lang erfaring med radio. Har du?

Jag tar gjerne imot tips på hur behandle P3-facister og hva jeg bør si til slike.

Quote:

foofighter wrote:

Rent allmänt måste jag säga att ni är nåt helt fantastiska på att vända och vrida här på vaken.se. Jag har aldrig varit med om nåt liknande. Ni hittar på, påstår att jag sagt saker jag inte sagt, svarar inte på frågor, byter ämne, antyder saker som inte är sant, vägrar läsa material som refereras som svar till era frågor, och så vidare.


Oi. Det er inte bra.

Quote:

foofighter wrote:
Ni är oförskämda och oansvariga.


Jag ble ekstra oförskämda da 7 polis brøt seg inn hos meg, før jeg flyktet fra Norge til Sverige, og smadret alt jeg eide og hadde. 10 vitner, men nei, "vi var inte der" sa dom.

Nå bruker jag Mental Firewalls efter denne modellen:

Resized Image

Jag er ganske enkelt alltid oförskämda mot "nazi pig". :D

Quote:

foofighter wrote:

Och samtidigt vill ni att jag ska svara på allt tokigt ni hittar på, det mesta taget ur luften. Jag har stått ut ett bra tag nu, men nån måtta får det vara.


Sikkert .. fint. Du kan jo skrive blogg.

Jag har enda inte sett våken slette innlegg - i Norge kjøper store medie-selskap (f.eks Orkla Media som eier ett 30-talls aviser) opp Internett-forum - og plutselig forsvinner innlegg om f.eks 9/11 fra slike forum.

Om noen på ett forum bare er uenige ser jag inte det som noe i nærheten av like ille som sensur av innlegg.

Quote:

genom ert stöd för t.ex. Alex Jones, Rense, etc. propagerar ni lögner om vad som hände under 9/11.

Ni borde skämmas.


Jag har enda ikke tatt Alex Jones i en løgn.

Om det er ting han inte sier? Kanskje. Men jag har enda inte sett noen dokumentere at han har servert lögner.

Quote:

xirtam wrote:
Det är OK att man gör misstag och i början tror på gatekeepers -


Resized Image

Stort bilde: http://torrentchannel.com/gfx/left_gatekeepers.gif

Quote:

xirtam wrote:

stadium. Men vad som INTE är OK är att VÄGRA lyssna på kritik utan istället sabla ned den som framför kritiken. Och att, som


Så sant. But again, if I go on TV and say 9/11 inside job and someone critizises me for being fat then.. I'm not gonna care.

Quote:

xirtam wrote:

Jag och några till skrev en mycket seriös artikel om 9-11, med c:a 150 timmars arbete bakom. Alla stora tackar nu nej. Vi har nog bl.a. "mico" att tacka för det. "Tack" så mycket.


Resized Image

Mico? Tacka för det?

As you may or may not be aware, 9/11 happened 11. September 2001.

2001.

Det var inte noen i Norge som ville trykke en mucket seriös artikkel om 9/11 i Oktober 2001.

Det var inte noen i Norge som ville trykke en mucket seriös artikkel om 9/11 i 2002. 2003. 2004. 2005. Vekan før micro var på radio. Det er inte noe som antyder at det var annerlunda i Sverige.

Now, it must be assumed, obviously, that this would magically all change if it were not for micro.

Publiser artikkelen. På Internett. Gi den bort gratis. Lisensier den under creative commons. Post den på forum.

Det er inte noen avis som kommer til å betale for din aldri så bra artikkel. Inte før de .

There is no free speech and there is no free major media. There is no free alternative media. If you still find a way to get the message out and you happen to be in Norway then the police simply torture you until you shut up or, as I did, move to Swden. The Internet IS the ONLY place to publish ANYTHING of FACT & IMPORTANCE. This reality may appear strange if you just found out about 9/11 but from a point of view of someone who've tried to get the truth out from day 1, "å de vil inte ha min flotte 150 timers artikkel", that's just redicilous, did you seriously think for one second any major paper would accept a factual peace of information about 9/11?

forgetaboutit. Kanskje om du finner en avis tilsvarende Le Monde, en Norsk bitte-liten ingen-har-hørt-om avis med ingen lesere. Men nok til lesere til at media måtte kjøre skade-begrensning.

Resized Image

http://jakoblog.agenda911.dk/wp-content/lmd2006_07/01.pdf
http://jakoblog.agenda911.dk/wp-content/lmd2006_07/04.pdf
http://jakoblog.agenda911.dk/wp-content/lmd2006_07/05.pdf

Norske Aftenposten og Dagbladet skrev noen "damagecontroll" artikkler om 9/11 etter dette. Fordi de var nødt. Men inte seriøse artikkler.

(Var det derfor radio facist3 hadde micro på lufta?)

Quote:

xirtam wrote:

[Lästips angående desinformationskrigarna. Rent allmänt lär man sig mer av att lyssna på enskilda personer än på, just, desinformationskrigare. Det är vad jag själv har kommit fram till.]


Good point.

However, I disagree.

Question everything and everyone, don't just listen. Think. Think for yourself. Never ever just listen to ANYONE. Do your own thinking. And do your own reserach. That seems to be the only way...

Posted on: 2006/8/26 1:32
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#89


See User information
Quote:

Påpeka att det är ett psyop (vilket är ett antagande) samt är nedlåtande med kommentaren "Men grattis grabbar, ni var ju med i radio i alla fall!"

Det var en psyop i dess effekt. Om de som var inblandade är medvetna om detta vet jag inte, men jag antar att åtminstone en person är det. Vem är dock en öppen fråga.

Quote:

Jag svarar med att berätta att jag själv tyckte att det var tråkigt att det blev som det blev och att jag inte tyckte hon var sjyst samt att jag skulle anmälla programmet till granskningsnämden.

Nej, det sa du inte. Här är exakt vad du sade:
Quote:

Jag funderade på ifall jag skulle anmälla inslaget då hon gjorde flera övertramp var det gäller våran överenskommelse. Men jag tycker inte riktigt om sådant.

Det är skillnad på att säga att man ska anmäla ett program till granskningsnämnden och säga att man inte tycker om att anmäla inslag för övertramp. Att ha liknande ord i en mening räcker inte för att de ska betyda samma sak.

Men frågan är: anmälde du programmet? Isf kan du visa oss vad du skrev? Kan du visa eventuellt svar?

Quote:

Jag vill ha så seriöst diskussion som möjligt. Jag är öppen för kritik.

Du har inte svarat kritiken med annat än "vad ledsen jag blir". Det är inte att vara öppen för kritik.

Quote:

Jag tycker inte om att någon talar nedlåtande och projicerar subjektiva dömmanden på mig eller andra.

Hur kan du då som moderator acceptera att ett flertal personer i denna tråd gör det mot mig?

Quote:

Om man måste dömma andra för sina egna misslyckanden så önskar jag att man gör det någon annan stans är på vaken.

Se ovan.

Posted on: 2006/8/26 9:24

Edited by foofighter on 2006/8/26 9:50:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#90


See User information
Utanför ämnet, men jag vill tacka xiando för hans länkar. Och citera detta:

http://blog.lege.net/?/87-Sa-leds-faren-till-slakt.html#c1188

Några länkar om Mossad (Israels underrättelsetjänst) och dess inblandning i genomförandet av 11 september attackerna mot USA år 2001:

Google fem dansande israeler
Google five dancing israelis

Särskilt Laura Knight Jadczyk har skrivit initierat och tidigt i detta ämne, Googla därför även tillsammans med hennes namn:
Google five dancing israelis Laura Knight Jadczyk

Initierat även på http://xiandos.info/Israel

Jag vet att många vill peka i andra riktningar, men man kan ju inte ignorera en så viktig spelare som Mossad, oavsett vilka som till sist och syvende ligger bakom DEM i sin tur. Det är ju knappast iallafall i judarnas intresse detta sker. De liksom amerikanerna och vi också, som stöder deras brott mot mänskligheten genom vår tystnad, kommer att få lida för detta. (Sverige bidrar ju t.o.m. med trupp till olika spektakel som denna brottslighet resulterat i.)

SLUT CITAT

Dessutom vill jag påpeka att jag är allt annat än Säpo. Men man blir ju alltid lite orolig när människor tar fram den sortens anklagelser - jag är nämligen väl medveten om vilken slags psykologi och människor som gärna anklagar andra för sådant.

Posted on: 2006/8/26 21:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#91
xiando> Jag ser en person med ett sånt plakat på den bilden, inte miljoner.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#92


See User information
Det är väldigt mycket "det är så synd om mig" argument ovan. Jag läste länkarna från En annan verklighet om hur infiltratörer arbetar, från "How to spot a spy". Att spela på aktivisters känslor, skuldkänslor och uppta aktivistens tid utan att det ger några reella resultat är viktiga kännetecken. När "micro" och andra här använder sig av skuldbeläggning och "tyck synd om mig" istället för att strunta i de sårade känslorna och gå på det som borde vara den gemensamma agendan att få fram sanningen i offentligheten så ökar det inte direkt mitt förtroende.

Privata försök till försonande e-mail utanför forumet från "micro"'s sida samtidigt som han här i forumet utpekar mig och "foofighter" som "Säpo" är knappast heller ägnat att stärka förtroendet. Även detta luktar rentutsagt manipulation. Om "micro" vill bli tagen som en allvarligt menad aktivist så är det dags att han börjar uppträda som en sådan. Jag är inte rädd för att använda mitt riktiga namn, men jag gör det inte i det här forumet p.g.a. jag inte vill bli förknippad med "micro"'s sort av aktivism.

[För övrigt: Den som blir aktivist kommer att få skit, det hör till spelets regler. Jag får själv hur mycket som helst. Om man inte är hårdhudad nog att ta detta så har man inte i spelet att göra. Sluta gnälla.]


PS: Exempel på det "tycka synd om" jag talar om ovan:
Quote:

micro wrote:
Jag känner mig förolämpad, orespekterad och ledsen när jag läser och diskuterar med foofighter.

Han vill nödvändigtvis använda hela mitt namn bara för att jag bett honom att inte göra det.

Jag måste arbeta med att inte bli så ledsen och arg nrä jag läser inlägg från personer som denna.

Hoppas fan tar han.. Eller inte..


Och exempel på att manipulera andras eventuella mindervärdeskänslor:
Quote:

micro wrote:
Ytterligare en sån här lirare. Växer säpo sådanna på träd nu?

. . .

Om man måste dömma andra för sina egna misslyckanden så önskar jag att man gör det någon annan stans är på vaken.


Jag säger inte att detta bevisar att "micro" avsiktligt skulle motarbeta det som ytligt sett är vårt gemensamma mål, men det passar väldigt väl in i bilden av hur sådana agenter arbetar. Och hur skulle han kunna veta att jag INTE skulle ta åt mig? HADE jag tagit åt mig, så skulle detta ha varit riktigt effektivt i att jag skulle ta på MIG SJÄLV skulden. Nå, allt detta är inte jätteviktigt. Om "Micro" genom sitt sätt att svara nedan (d.v.s. inte radera utan FÖRHÅLLA sig till detta), visar att han förstår vad det är "foofighter" och jag talar om och inte offentligt kallar oss "Säpo" och "egna misslyckanden" utan försöker utgå KONSTRUKTIVT från kritiken - svarar på foofighters frågor, o.s.v., då kan det hända att "Micro" trots allt är OK. Men det visar sig.

Posted on: 2006/8/28 12:08

Edited by xirtam on 2006/8/28 12:29:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#93


See User information
Lisa Guliani från WingTV har precis gjort en bra intervju med Laura Knight-Jadczyk om 9-11, psykopati och ondska. Om P3-inslaget var bland det sämsta som gjorts om 9-11 är det här tvärtom en av de bästa. Lisa berättade att 118.000 hade laddat ner intervjun redan första dagen! Det finns hopp om att insikter om detta viktiga ämne kommer fram.

Intervjun kan antingen laddas ner från wingtv.net eller här:
http://rapidshare.de/files/31336448/tuesday.mp3.html

Posted on: 2006/8/31 19:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#94


See User information
Mina kommentarer på saken.

Jag började med att bekaga mig över att radioprogrammet inte blev som jag tänkt och att Klara bröt våran överenskommelse. Dock så tror jag att det hade en positiv effakt allt som allt och tror det fortfarande. Detta är ju subjektivt och jag kan ha fel.

Jag upfattar Foofigthers kritik som personlig då han skriver. "Men grattis grabbar, ni var ju med i radio i alla fall!"

Jag funderade på ifall jag skulle anmälla inslaget och gör sedan det. Jag har fårståt kritiken och fasten jag inte ser det så allvarligt som foofigther så tar jag änså saken på allvar.

Foofigther säger att jag "har uppenbarligen ingen som helst insikt i vilka konsekvenser det fick." vilket jag tycker är hårt då jag visst inser att det har negativa aspekter, annars skulle jag inte anmälla det.

Han fortsätter att säga "om du/ni får betalt för den här typen av idioti eller om du/ni faktiskt bara helt enkelt är "useful idiots". viket jag tar som en förolämpning och en anklagelse. Jag har redan förstått kritiken ingen anledning att gnugga i såren.

Jag uttrycker detta genom att säga "Vill du inte göra illa mig så önskar jag att du skulle bli ödmjukare och vänligare."

foofigther fortsätter att gnugga i såren. "Det var naivt och idiotiskt att bete sig som Marcus och Artur gjorde," och anklagar oss igen för att gjort detta medvetet. "Är de alltså inte seriösa? Eller gick det precis som de hade tänkt sig?"

Sen kommer xirtam och håller med denna kritik och lägger ut att han inte fick igenom sin artikel "Vi har nog bl.a. "mico" att tacka för det. "Tack" så mycket." och skylle det på mig, viket bara käns barsligt. Snart är det mitt fel att Illuminati skapades också.

Så om det inte har framgått av vad jag skrev så tog jag foofigthers kritik på allvar, jag tycker inte om att skriva så tydligt om mina egna missar så jag uttryckte det försiktigt.

Effter det så känns det som om foofigther bara är elak mot mig, även i vår privata korespondans, han vägger upp mitt namn överallt efter att jag bett honom att inte använda detta. Som en direkt bestraffning mot mig. Jag skulle inte lägga upp xirtams namn överallt fasten jag vet det.

Slutligen så säger jag detta. Jag tycker inte om foofigthers sätt att agera utåt, det är elakt och jag vill inte ha någonting med honom att göra överhuvudtaget. Jag har dock lite mer kött på benen till nästa interjuv.

Jag tycker heller inte om xirtams sätt att backa upp detta sätt att agera och tror inte att jag kommer att sammarbete med honom heller, fasten jag hoppas att han ska ha all lycka som går iom att han gör ett bra arbete.

Posted on: 2006/8/31 21:34
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#95


See User information
jag tycker det läggs ned alltför mycket energi på att debattera med folk som vägrar se den andra sidan/en alternativ version av storyn. så jag uppmanar micro med andra 'vakna' till att 'välja era strider' och fokusera energi på annat håll.

Posted on: 2006/8/31 23:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 9/11 Front i P3!!!!!!!!!!!
#96


See User information
Ja föffan micro!,släpp all logisk kontroll och börja slåss med alla inom 911 rörelsen så vi får se lite "action" och hedlig konstruktiv "fistfighting"!. hmm eller är det så man gör för att splittra en rörelse inifrån och hindrar den från att komma fram imot ett gemensamt mål?.

Ja just ja, så är det!.

typisk mobbig personlighet jag ser i dig/ditt inlägg skeptisk1

" detta var det mest patetiska som jag har läst på länge. "

passar på när micro visar upp nått som kallas för ödmjukhet och är uppen&ärlig, hälla mer salt i ett öppet sår kunde du inte motstå va?.

Japp lägg ner nu för fan .. vi har alla mycket mer vettigare saker att göra än och käbbla med varandra .... vi är ju ute efter samma sak förfaan glöm inte bort det och låt inte reptilhjärnan ta över!

Peace folks

Posted on: 2006/8/31 23:19
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 (4) 5 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
24 user(s) are online (24 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 24

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS