vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hollywoods Zombie-tema dyker upp hela tiden..

See User information
Nu har man under några år sett Resident Evil II ( Exctinction ) I Am Legend, 28 Days Later, 28 Weeks Later och några till inom zombie-virus-genren.

Nu har jag snubblat över några fler liknande filmer:

Doomsday 2008
http://www.imdb.com/title/tt0483607/plotsummary

"A lethal virus spreads throughout the British isles,infecting millions and killing hundreds of thousands. To contain the threat, acting authorities brutally quarantine the country as it succumbs to fear and chaos. The quarantine is successful. Three decades later, the Reaper virus violently resurfaces in a major city."

Flight of the Living Dead: Outbreak on a Plane 2007
http://www.imdb.com/title/tt0780583/plotsummary

"On a flight from Los Angeles to Paris, a mad scientist on the run from the CIA is transporting a coffin containing the body of a colleague infected with a genetically modified virus."

Forever Dead
http://www.imdb.com/title/tt1128214/

"A crazed rabbit goes zombie on a small community turning it's inhabitants into zombies.

Vi vet ju att det finns GMO-grödor, flour, vaccinationer som kan ha skadliga biverkningar, avsiktligt eller inte, kan dom ha några andra biverkningar eller effekter? Sen har vi ju H5N1 och dom andra utbrotten som drabbade kor/fåglar i England som får en att misstänka att det planeras för liknande utbrott, fast med allvarligare konsekvenser för oss människor..

Sen läste jag för någon dag sedan om att Alex Jones skulle gå genom lite info om just detta:
http://prisonplanet.tv/articles/march2008/180308_report.htm

"Alex discusses the latest revelations about pharmaceuticals in U.S. water supplies and how some cities and quarters of the media are citing the threat of "Al-Qaeda" to avoid talking about it. Alex goes through the different drugs that were discovered and what effects they have on the human body, including one that induces zombie-like side-effects.

Jag har inte lyssnat på detta program ännu så jag vet inte riktigt vad det handlar om, men jag kan tänka mig att han har samlat ihop det material som hittats i bland annat massmedia om detta med rester av kemikalier i dricksvattnet, sidoeffekter osv..

Men man blir fundersam när många av dessa filmer som visats har så stark koppling till dagens politiska budskap och samhällsutveckling.. Dessutom så ligger filmernas valda årtal ganska nära nutiden, t.e.x. I Am Legend beskriver ett virus-utbrott runt 2009.. Pratar vi "predicted-programming" när det gäller dessa filmer eller?

Lägger man sedan till den rådande hysterin runt klimathotet så finns det ju inte nåt som stoppar stater från att försöka förebygga liknande scenarion, snubblade idag på denna tidningsartikel:

We're all doomed! 40 years from global catastrophe
http://www.dailymail.co.uk/pages/live ... id=541748&in_page_id=1770

Några tänkvärda citat ur artikeln:

"By 2040, the world population of more than six billion will have been culled by floods, drought and famine."

"We will, he says, have to set up encampments in this country, like those established for the hundreds of thousands of refugees displaced by the conflict in East Africa."

"Lovelock believes the subsequent ethnic tensions could lead to civil war."

"He does not look like a man willing our extinction. Yet he says he welcomes the next evolutionary step - even if he is a victim of it."

"I reckon there are about 80 per cent more people than the world can carry," he says sanguinely."

"I think we will have to be rough on people of my age. But I have lived a darn good life, why should I grumble? One shouldn't be a freeloader."

Dom två nedersta citaten säger rätt mycket om vad han tycker..

Posted on: 2008/3/22 17:25

Edited by TeBe on 2008/3/23 1:52:18
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hollywoods Zombie-tema dyker upp hela tiden..

See User information
Det bör tilläggas att det stod nåt om biologiska-stridsmedel i PNAC's "Rebuilding Americas.."

"...advanced forms of biological warfare that can target specific genotypes may transform biological warfare from the realm of terror to a politically useful tool."

http://en.wikipedia.org/wiki/Project_for_the_New_American_Century

Posted on: 2008/3/23 1:56
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Då vet vi vad som ska komma skall

Anonym
Zombies kan vara symbolik för köttätare

See User information
den här filmen såg jag här om dan, liknande teama.

The Invasion
http://www.hyrfilm.cdon.com/movie/detail.asp?MovieId=7542

Posted on: 2008/3/23 14:35

See User information
Är det filmen med det där utomjordiska viruset som tar bort folks känslor?

Såg den också för ett slag sedan, uppskattade den som fan, har alltid haft en kärlek för sånna filmer o böcker.

Posted on: 2008/3/23 14:37
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Zombie temat tycks alltid dyka upp i mina mera "apokalyptiska" drömmar kanske jag är för påverkad av film eller?

Posted on: 2008/3/23 16:51
Resized ImageResized Image

See User information
I dagens sammhälle, vem är inte påverkad av film?

Posted on: 2008/3/23 16:53
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Postade 2007/11/14 i Vakens Forum under rubriken "Medicin och Hälsa" om zombiefeber. Sök på det ordet och ni kommer dit. Finns en länk till en sida på http://www.archaeology.org där man talar om zombier i egyptisk forntid.
Mvh/

Posted on: 2008/3/23 21:27
Salvandorum Paucitas, Damnadorum Multitudo

Anonym
Bara en ide här annars är jag neutral i frågan men vissa saker pekar åt vissa håll.

Gammla testamentet = Armageddon måste ske för att ge davids 13 stammar på jorden ska få makten genom svält,sjukdom,krig,fattigdom osv osv.

= Kontroll i kölvattnet??

Ordning ur kaos = kontroll = Frimurar slogan = Skapa kaos först ??

Dom döda skall vandra på jorden = Bibeln,

Endgame Alex jones = Överbefolkning ,Depopulation, Henry Kissinger ,virus ,sjukdomar Osv osv osv.

Så vad kan zombie vara??
Vem vet kanske en som du eller jag eller vem som helst som klarat sig genom mirakel från att slås ut av viruset och söker hämnd.

Dom verkar ju inte vara den typen man vill pola men på en helg direkt och alltid hungriga och sura minst sagt lool.

Klart som fan att jag skulle hämnas och vara förbannad om systemet kollapsade och inget fungerade ,människor defekta av ett misslyckat depopulationsprogram går utan mat och äter upp varandra och skadade med symptomen från något snuskigt virus som låter dig se ut och leva livet som en rutten apa stinka som ett svin täckt i var och tänka som en parasit lool.

Brrrrr snusko 200 grader

Anonym
Antagligen har de lite hybrider de väntar på att släppa ut för att skrämma skiten ur folk.

See User information
Njaa...
Zombier, jag vet inte riktigt, jag är på överbefolkning, brist på mat, massa virus, höjning av vatten nivån, atomvapen krig och polis samhälle men Zombier? Ni tror inte att det bara är människans syn på samhällets totala undergång och i och med att vi närmar oss år 2012 så ändrar människornas psyke litegran och vi känner någon typ av lite små sjuk njutning i iden om jordens undergång. Jag tror bara det är våran spegling av det.
Brukar alltid ta det Alex Jones säger med en nypa salt, visst han har gjort mycket bra men att vi inom en snar framtid ska delas in i 2 olika raser och slås mot zombier har jag faktiskt lite svårt att svälja. Mer källkritik

Posted on: 2008/4/5 23:11
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"The real action is in the reaction"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

Anonym
Heh, du repiterar ju dem. Det är klart att jorden är "överbefolkad" eftersom det blir för mycket att hålla koll på.

See User information
Men planeten blir ju varmare, det vet man ju, att det är vi som orsakar det borde fortfarande diskuteras, men att det händer är ett faktum. P.g.a. det så kommer mängden beboelig mark att minska dramatiskt vilket kommer leda till ökad invindring, ökad mängd konflikter om de kvarvarande natur resurserna, bra mat kommer bli en lyx. Så att planeten är överbefolkad det måste du väll hålla med om?

Posted on: 2008/4/9 0:10
"THIS INTERNET NOTE, IF PRINTED, IS LEGAL TENDER FOR ALL DEBTS, PUBLIC AND PRIVATE"

"Sen den elfte september 2001 har vi sett krig emot terrorn och terrorn har växt..."

Anonym
Quote:

paskharen skrev:
Brukar alltid ta det Alex Jones säger med en nypa salt, visst han har gjort mycket bra men att vi inom en snar framtid ska delas in i 2 olika raser och slås mot zombier har jag faktiskt lite svårt att svälja. Mer källkritik
Ta inte allt så bokstavligt. Jag tror det är vi som äter kött som är zombierna. Mycket är symbolik och metaforer.

See User information
Fasst det är ju inte så Alex Jones beskriver det, han hävdar ju att makteliten med hjälp av eugenics ska separera männskligheten in i 2 raser och på samma gång göra sig själva odödliga. Jag kan inte svälja det, det är helt enkelt för far out.
Vad han har för syn på Zombier har jag inte riktigt satt mig in i men det han säger brukar det vara meningen att man ska ta bokstavligt.
Tack för ordet

Posted on: 2008/4/9 23:14

Anonym
Kanske inte två 'raser', utan två 'läger' eller två partier. Det börjar ofta så. Hattar och mössor. Yin och Yang. Etta och nolla.

Hmmm... Jag tar inte mycket bokstavligt alls. Säger någon att katten har kissat på mattan, så tror jag ju i och för sig att katten har pissat på mattan.

See User information
Nej, han visar bilder på de två olika raserna, en "slav" ras som är typ 1 meter långa och ser allmänt fett skappiga ut och en "över" ras som ser ut typ som långa vältränade människor.

Posted on: 2008/4/9 23:16

Anonym
Quote:

paskharen skrev:
Nej, han visar bilder på de två olika raserna, en "slav" ras som är typ 1 meter långa och ser allmänt fett skappiga ut och en "över" ras som ser ut typ som långa vältränade människor.
Mmm vegeterianer och köttätare

See User information
Haha, ord på det, jag tror iofs dock att det inte är så han menar.
Tror personligen att Alex har fått någon form av psykos/storhetsvansinne. De flesta av hans senare dockumentärer handlar enligt mig mer om han gissar än något med faktiska starka bevis. Jag tror han har tappat fokus helt.
Tack för ordet

Posted on: 2008/4/9 23:29

Anonym
Jo, jag blir också ofta beskylld för att inte ha så mycket på fötterna heller här på forumet.

See User information
Quote:

Wowbagger skrev:
Jo, jag blir också ofta beskylld för att inte ha så mycket på fötterna heller här på forumet.

Det där förstod jag inte riktigt.

Posted on: 2008/4/13 22:24

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper