vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ams utbildningar 2008

See User information
Nyttja eller utnyttja!!!

Nu när det ska vara sysselsättning till alla som matas som ett mantra (nya regeringen). Vad det nu betyder?

Ialla fall så finns det möjlighet att att gå en del kurser genom arbetsförmedlingen. Antingen om man e arbetslös och inskriven eller om man e tim anställd.

Vet själv 3st som gått C kort utbildningen + 1st grävmaskin utb.

http://afutb.ams.se/visalan.do

Kör hårt!!

Posted on: 2008/4/24 10:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ams utbildningar 2008

See User information
Hehe, finns det någon som nånsin fått ett jobb via arbetsförmedlingen? :P
Inte jag iaf, inte jag. :)
Resized Image

Posted on: 2008/4/24 13:39
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Inte jag heller, men en gratis kurs kan kanske vara intressant för någon här.

Vare sig det leder till jobb eller inte. Om det e något man tycker e intressant eller bra kunskap att lära sig. Eller få något intyg, certifikat.

Som sagt det kostar inte något för utom sin tid, då.

Posted on: 2008/4/24 14:01

See User information
Det är iof rätt sjyst. Får kolla in det nästa gång jag har vägarna förbi.

Posted on: 2008/4/24 14:02
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Tryck bara på länken

http://afutb.ams.se/visalan.do

det e uppdelat län för län hela Sverige.

Posted on: 2008/4/24 14:08

See User information
Arbetsförnedringens kurser är inte till för något annat än att bryta ner din vilja tills du tar vilket jävla skitjobb som helst fast du egentligen inte vill det.

Posted on: 2008/4/24 14:27
(The Key To Joy Is Disobediance
There Is No Guilt And There Is No Shame)

See User information
Quote:

Dunkelheit skrev:
Arbetsförnedringens kurser är inte till för något annat än att bryta ner din vilja tills du tar vilket jävla skitjobb som helst fast du egentligen inte vill det.

eeehh Ok. Så om du går en kurs som en privat aktör håller i via Ams regi, så blir DU ner bruten. Eeeehh ok det där får du stå för dig grabben.

Dem som jag känner som fick sitt lastbils kort var relativt nöjda.
Dom fick iallafall kortet!

sen om man måste ut i arbetslivet e väl en annan femma. Det dom hotar med e väl endast att dra in på bidragen man får.

Den nya regeringen e väl inte så sympatiska på den frågan.

Men som sagt Den som är intresserad av någon kurs så finns det en möjlighet,

Och det är inte arbetsförmedlingen som håller i själva kursen. Vanligtvis köper dom tjänster av utbildnings företag. Som sysslar med kurser innan och efter ams stoppar in några från sin kvot.

Posted on: 2008/4/24 15:05

See User information
Schysst!

Posted on: 2008/4/24 15:37
"The force combines us, penetrates us and keeps the hole galaxy together" - Obi-Wan Kenobi

See User information
Dunkelheit skrev:Arbetsförnedringens kurser är inte till för något annat än att bryta ner din vilja tills du tar vilket jävla skitjobb som helst fast du egentligen inte vill det.

Du har rätt mannen delvis men det beror lite på vem du är. Jag som andre gen invandrae märkte när jag var inskriven att det fjäskades mycket för "blattar" medans "svennar" blev behandlade med mer förakt. Jag och två polare båda svenskar kunnde märka deta efter ett par månader på AF s.k "vuxendagis". Nu jag jobbar sköter mig själv .;MEN mina svenska polare är fortfarande arbetslösa för dom blev nerbrytna av systemet och blir diskriminerade än mer än jag någonsinn blivit. AF är inget anant en kontrlmekanism åt staten för att håla arbetlöstatisticken på önskad nivå och som iett riktigt BBsociety hålla medborgarna i kontroll.

Posted on: 2008/4/24 22:43

Anonym
Quote:

Parasiten skrev:
Dunkelheit skrev:Arbetsförnedringens kurser är inte till för något annat än att bryta ner din vilja tills du tar vilket jävla skitjobb som helst fast du egentligen inte vill det.

Du har rätt mannen delvis men det beror lite på vem du är. Jag som andre gen invandrae märkte när jag var inskriven att det fjäskades mycket för "blattar" medans "svennar" blev behandlade med mer förakt. Jag och två polare båda svenskar kunnde märka deta efter ett par månader på AF s.k "vuxendagis". Nu jag jobbar sköter mig själv .;MEN mina svenska polare är fortfarande arbetslösa för dom blev nerbrytna av systemet och blir diskriminerade än mer än jag någonsinn blivit. AF är inget anant en kontrlmekanism åt staten för att håla arbetlöstatisticken på önskad nivå och som iett riktigt BBsociety hålla medborgarna i kontroll.

hehe du är rolig. I ena tråden skriver du att invandrare inte jobbar o i den här tråden att invandrare får mer jobb.

Jag och många jag känner har upplevt d du beskrev.... fast tvärtom:)
Men d viktiga e att d Finns en stor arbetslöshet som måste bekämpas;)

See User information
deus_x_makkina
hehe du är rolig. I ena tråden skriver du att invandrare inte jobbar o i den här tråden att invandrare får mer jobb.

Jag och många jag känner har upplevt d du beskrev.... fast tvärtom:)
Men d viktiga e att d Finns en stor arbetslöshet som måste bekämpas;)
E du själv blatte elr?
om inte varför försvarar du dom?
det jag menar e att det är bullshit att "blattar" blir diskriminerade av svennska arbetsgivare. ja har märkt att det istället e så att svennska
företag e rädda för att ta en svennsk före en blatte.
stora företag e väldigt fixerade att företaget speglar samhället.

Posted on: 2008/4/25 20:04

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper