vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Alternativ Till internet-nätverk vid framtida censur av internet

See User information
Jag tycker att det börjar bli dags att tänka högt på hur vi truth sökare skall kunna förmedla information till varandra i händelse av att infrmationskriget tar sig till en helt ny nivå
jag är säker på att det redan tänks på det här jättemycket i olika hörn av världen. men jag hittar ingen lista att gå med i eller något nätverk att bidra till.
så jag startar den här tråden för att ge mej och andra med "juste överlevnadsinstinkt" (en till?) chans att reda ut mer om det. det kanske finns andra trådar på vaken.se som tar upp samma sak men bli inte sura i såna fall.
det här var den primära orsaken till att jag registrerade mej på vaken.se - för att få reda på hur jag och andra skall kunna fortsätta att hålla varandra informerade om vad som egentligen pågår, oavsett vad som händer för... jag känner att det börjar bli tid att samla ihop sig nu.
om inget radikalt händer - och då pratar i alla fall jag minst tio miljoner demonstranter på gatorna i usa eller något annat med samma tyngd - kommer internets yttrandefrihet att gradvis stängas ned inom mellan ett halvår och ett par år det är jag säker på.
JAG ÄR INTE PESSIMIST, men som scouterna säger, hope for the best and prepare for the worst!!!

Posted on: 2008/5/7 10:21

Edited by AstridLindgren1 on 2008/5/7 10:59:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Alternativ Till internet-nätverk vid framtida censur av internet
Känner du eller någon annan härinne till BBSer?
Någon mer som var med på 80-talet?

Mycket verkstad och lite snack -
www.wikhall.com

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Åhhh... BBSer... ack så skoj, men såna telefonräkningar man fick.
Han pratade ju iofs om nätverk, men det anser jag inte BBSer vara. CompuServe fanns ju förr iallafall... Finns det kvar?

Heh heh... och Microsofts försök att konkurrera ut Internet var skoj. MSN som de kallade då också är numera en sajt.

See User information
Det där med BBSer verkasr som en ascool ide det har jättestor potential
ett bra tag

Posted on: 2008/5/10 4:01

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper