vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hur kampanjar man emot Lisabonfördraget och EU?

See User information
Hej,

Läste http://www.eutruth.org.uk/campaigns.pdf

Blev imponerad i enkelheten hur man kan bekämpa den nya EU-staten. Borde gå att göra något liknande i Sverige. Förutom att kontakta journalister, polis och riksdag. Helt enkelt att upplysa familj och vän vad den nya EU-staten kommer att innebära om den kommer till liv.

Om alla riksdagsmän var helt med på noterna tror jag att det skulle bli svårt för dem att rösta igenom fördraget, men vem vet...

Posted on: 2008/5/20 23:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hur kampanjar man emot Lisabonfördraget och EU?

See User information
jin83..du så engagerad att bara det är inspirerande i sig själv.

Jag satt för bara några dagar sedan och funderade på just detta. Om prat ska kunna övergå i ren handling behövs en diskussion om strategi för att sätta käppar i hjulen hos EU-maskineriet. Något måste absolut göras. Man kan prata om effekterna och den slutgiltiga NWO-planen i all evighet men faktum är: om inget görs så är denna verklighet garanterad. Ju mer jag tänkt på det desto mer vill jag utforma ett strategiskt dokument för att dels förse allämnheten med rätt information men också för att se var man effektivt kan stoppa EUs framfart - om än tillfälligt.

Det som håller mig tillbaka just nu är den hårresande bristen på intresse för Lissabonfördraget, EU och vårt eget lands framtid. Jag ser en liten hängiven klick personer i de trådarna och det verkar finnas folk nog för åtminstone ett sydsvenskt anti-EU. För ett tag sedan granskade jag Malmökontoret för Nej till EU - ni vet, sveriges s.k största EU-kritiska organisation :) Tydligen hålls en "paus" i väntan på nya tider så jag har förstått att någon verklig EU-kritik inte förs på en strategisk nivå.

Frågan är dock om det finns grund för en öppen strategisk diskussion om EU-motståndet eller ska de av oss som tänker ta till handling kanske ta diskussionen mindre öppet. Precis som Bilderberg så tjänar vi nog mycket på att den verkliga planeringen hålls borta från öppna forum vilket ger mer utrymme för att tala fritt. Det fungerar för dem så varför inte för oss ? En inre kärna, så att säga. Jag är mycket tveksam till dessa öppna diskussioner som mest blir ett enda "blaha" för att sedan se tråden dö ut efter fem-sex inlägg. Vårt lands framtid får inte hänga på dessa debatter utan nu måste verklig handling till.

Tankar och idéer om detta ?

Posted on: 2008/5/21 7:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Håller med, är på lång utlandsresa just nu, men tillbaka i Malmö i mitten av Juli, inte varit så engagerad själv tidigare, men någon liknande strategi som de för på eutruth.org.uk och kanske litet mera slutna möten iställen för diskussioner på forum.

Läste att alliansen och miljöpartiet håller på med någon slags grundlagsändring, verkar nästan omöjligt att få igenom Lisabonfördraget utan en grundlagsändring, verkar dock som om lagen bara är till för vissa.

Posted on: 2008/5/21 15:14

See User information
En Grundlags ändringen kräver väl att det är ett val emallan så det hinner dom ju inte med på några månader. Har du mer info om det?

Posted on: 2008/5/21 15:19

See User information
Jag blev tipsad om hemsidan http://www.europaportalen.se där är det en del artiklar som papekar att man maste gora andringar i grundlagen, detta kan vara klart tidigast hosten 2010 efter nasta val.

Har alltid forstatt att det maste vara ett val emellan for att gora andringar i grundlagen.

Lisabonfordraget torde bryta mot sa manga lagar att jag inte riktigt forstar hur de kan fa igenom det, men finns sakart nagra kryphål eller sa driver de igenom det trots att det strider mot en massa lagar.

Posted on: 2008/5/21 16:11

See User information
jag har märkt att nästan ingen på vaken förutom icehorn,crushNWO,jin83,maggot,niclas och bennybear resten verka skita i EU och tro det e brådska.

Posted on: 2008/5/21 18:35

See User information
Kommer att ta reda pa hur man kan gora en polisanmalan nar jag kommer hem till Sverige. Eu-grundlagen ger EU mer makt pa papperet an Sovjet eller Nazi-Tyskland eller US á la Patriot Act vad jag forstar, de har mer avancerad teknik och propaganda dessutom, om Internet kontrolleras tuffare sa får de nästan full kontroll över informationen.

Att upplysa folk borde vara positivt, aven om det fördraget går igenom så skadar det inte att ha fler vakna medborgare. Känns inte som om EU-emperiet kommer att vara för evigt hur som helst.

Speciellt jobbigt kanns infiltrationen som Common Purpose bland andra organisationer.

Sedan de nya storregionerna som drivs igenom sa hastigt, i England sa verkar det vara tankt att dessa storregioner ska vara styrda av EU-vanliga korrupta tjansteman, är säkert tänkt att vara det samma i Sverige.

Posted on: 2008/5/21 18:52

See User information
Jin 83 samma stor regioner planeras i sverige. det prats redan om syd svenska regionen som skall bestå av skåne ,halland,småland och blekinge.

Posted on: 2008/5/21 20:01

See User information
Kollade runt litet på nätet och verkar sent om aldrig som om nejsidan på Irland kommit igång, de har väl säkert bara en bråkdel av massmedia på sin sida, det samma gäller deras finansiering.

Finns än mängd websidor till stöd för nejkampanjen, vissa kan man lämna bidrag på och rätt så många innehåller intressant läsning.

Några länkar här:
Vote no to Lisbon treaty

http://www.voteno.ie/

http://www.no2lisbon.ie/

http://www.libertas.org/

http://www.people-before-profit.org/

http://www.caeuc.org/

http://www.wiseupjournal.com/

End of Nations - EU and the lisbon treaty (movie)

Om man ändå är intresserad av EU och Lisabonfördraget, ett enkelt sätt att sprida information medan man samlar information. Ofta har en video på t ex youtube mer än 10.000 views men bara 100 ratings eller liknande, Då fler och fler surfar runt youtube, google video och andra video-sidor, även irländare skulle jag tro, så kan man genom att ta för vana att ge rating, lämna kommentarer och spara videos som favoriter få ut budskapet till flera. Brukar själv lägga till hemsidor och videos till t ex digg och stumbleupon, rätt så ofta så har redan någon annan lagt till tidigare men högre rating ger också där mer publicitet och chans att nå en ont anande zombie som råkar befinna sig på internet.

Tror själv att det kommer att valfuskas men Irland har lyckats att rösta nej förrut så vem vet vad som kommer att hända.

Inte gjort detta själv, men varför inte skicka mail och info till iländare på facebook, myspace och alla dessa sidor som yngre och även äldre hänger på nuförtiden. Tv och tidningar har inte all makt längre, även om de lyckas hjärntvätta stora massor.

Bara några idéer, känns segt att vi i Sverige blir helt överkörda, undrar hur långt det kan gå i skapandet av nya stater, avtal och så vidare som de vill att vi skall betala och lyda under. Även om det inte står EU-skatt på lönesedeln så går väl en hel del av den statliga skatten direkt till EU-apparaten.

Posted on: 2008/5/24 18:34

See User information
LaRoucherörelsen i Sverige arrangerar protestmöten varje tisdag mot Lissabonfördraget: http://www.larouche.se/nyheter/2008/02/22/stoppa-eu-fordraget

(De är mkt vettiga i denna fråga, det enda man kan bortse ifrån är deras gramscitiska och pk-itiska användande av beteckningen "fascist" och "fascism"...man undrar ifall de vet vad fascism är? De verkar vilja ställa sig in hos de sionistiska medierna och 68-vänstern, vilket aldrig komnmer lyckas ändå ju...man får heller aldrig blidka Djävulens hantlangare så!

Posted on: 2008/5/26 20:35
"At lux vera quae inluminat omnem hominem venientem in mundum"

http://www.youtube.com/watch?v=ooGBMFShUVo

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper