Vakencorner

Goda nyheter från Tjeckien
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Samma land där höga politiker har kritiserat klimatbluffen. De har tidigare varit under Sovjetunionen och verkar förstå vad som håller på att hända med EU (EUSSR).
EU referendum: Czech president says Lisbon Treaty project is over: http://www.telegraph.co.uk/news/world ... eaty-project-is-over.html
Posted on: 2008/6/15 0:20
|
|||
|
Re: Goda nyheter från Tjeckien
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Han kanske är en nationalist, liknande Sinn Fein i på Irland, eller sverigedemokraterna i Sverige. Vet inte särskilt mycket om Tjeckiens president, det kanske bara är taktik eller liknande.
Posted on: 2008/6/15 2:59
|
|||
|
Anonym
|
|
|||
---|---|---|---|---|
Quote:
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Det har kommit ett litet uppvaknande i de forna öststaterna som försöker kvala in till EU, bla. mina Estniska vänner som sedan början av 90-talet gjort sig av med det Ryska oket.
Jag har under en tid plojat med dom om att först så vill dom bli en självständig nation och bara några år senare så ska dom skänka bort den egna överhögheten till Bryssel. Detta mitt förfarande har satt märkbara spår i deras resonemang kring dessa frågor, så nu när de ska åka hem för det årliga träffen med sina landsmän så har dom med sig ett varningens ord om att nu sitter dom i smeten igen, kanske kan det vara ett inslag av detta uppvaknande även i Tjeckien...... http://www.apelsin.ee
Posted on: 2008/6/15 9:19
|
|||
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
LaRouche eller vem som än ligger bakom videon firade att Irland röstat nej, förvånade Stockholmare kan ses i förbifarten.
Thank you Ireland for having saved our nation states today: http://www.youtube.com/watch?v=4_mKRMbaiXU
Posted on: 2008/6/17 1:14
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Ja det är rätt märkligt på baltikum hur de sovjetiska företagen har bytts ut mot skandinaviska. Den sovjetiska möbeldistributören har blivit IKEA, den ryska bensinstationen har blivit Statoil och så vidare. Var tog kraven på självständighet vägen eller var det bara en mellanperiod för att byta imperietillhörighet?
Posted on: 2008/6/17 2:00
|
|||
|
|
||||
---|---|---|---|---|
![]() ![]() |
Quote:
Jepp.. den Svenska storfinannsen var blixtsnabbt in där och erbjöd dem fördelaktiga lån så vi kan nog dessutom så en bolånebubbla spricka där snart, för det renoveras och byggs något helt otroligt där nu, med tanke på att Estland är stort som uppland och har 1,3 milj innevånare. Risken är att nyfriheten och sneglandet mot väst har vilselett dem en aning, men jag kan också tänka mig att Tallin kommer att bli ett nytt Monte-Carlo om det får fortsätta ostört.......time will tell.
Posted on: 2008/6/17 2:22
|
|||
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login