vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Någon hackar min msn ?

See User information
Hej alla!

Jag tror någon hackar min msn då alla på min lista får märkliga saker skickade till sig har precis bytt lösen men problemet kvarstår.
Har dock inga problem när jag inte är på msn

Tips ?

Posted on: 2008/6/19 16:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Någon hackar min msn ?

See User information
Har du skrivet i din mail och lösenord på någon sida?
Typ "se vilka som blockerat dig på MSN" sidor?

Posted on: 2008/6/19 16:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det är inte gamla Windows Messenger som spökar då? Den är fruktansvärt lätthackad. Den följer med i operativsystemet XP och ser ut som MSN messenger.
Annars kan du ju kryssa i att inte ta emot meddelanden från folk som inte finns i din adresslista.

See User information
Sedan igår så har mina två myspace sidor och en sitespace sida hackats.....dom är döda nu.....

Någon fler?

Posted on: 2008/6/19 16:36
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

Anonym
Mitt exekveringsskydd kraschar Internet Explorer. Jag borde använda firefox, men det har inte blivit så. Vanans makt är stor.

Dessutom har jag fått en ny process som jag inte blir av med... inetinfo.exe heter den
http://www.liutilities.com/products/w ... /processlibrary/inetinfo/

"inetinfo.exe is used primarily for debugging Microsoft Windows Server Internet Information Services. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated."

Den KAN inte bli terminerad :(
och jag har inte IIS installerad (Microsoft serverprogramvara)

See User information
Mitt lösen står ingenstans skrivet dock har jag kanske skrivit på e-post på "mer info" på sidor som ex denna.
direkt jag loggar in på msn kommer det fram fönster och folk har ni skickat sms till mig i stil med "sluta skicka virus" mm

Posted on: 2008/6/19 16:55

See User information
Igår fick jag flera Intruder blocked varningar från min brandvägg långt efter DC var nerstängt

Posted on: 2008/6/19 16:55

Anonym
Då låter det som du gjort det som SuperSonic sa, men det borde bli löst när du byter lösenord.
Du kanske har en slavBOT på datorn...? Kolla in RUBotted, det programmet hjälper dig ta bort sådant.
http://www.trendsecure.com/portal/en- ... s/security_tools/rubotted

Du kan också köra en antivirusscanning online hos trendmicro http://www.trendsecure.com/portal/en- ... security_tools/housecall/

See User information
kör något spionprogram som ad-aware

Posted on: 2008/6/19 17:20

See User information
Har haft problem med min msn på sistone, någon loggar in medan jag använder det och det kopplas ned. Det hela löser sig dock om jag loggar in igen. Bytte lösenord nyligen och har inte haft några problem sedan dess.

Posted on: 2008/6/19 19:44

See User information
det finns ett virus som skickar länkar till dom på din msn lista, jag har 2-3 stycken som skickar mig såna länkar varje dag...det är typ att dom skickat mig en fil som heter nåt spännande...ex xxxxxmaggot.jpeg klickar man på länken kommer du till en sida för att ladda ner bilden i detta fall..men du måste skriva in ditt msn nick och lösenord, där hajjar de flesta till och stänger sidan : )

så du har säkert fått detta virus eller vad man ska kalle det..kör nåt program för att ta bort skiten.

Posted on: 2008/6/19 21:00

Anonym
maggot: Om du endast använder datorn för att surfa lite så behöver du inte sitta och plåga dig i Windows. Windows är på nedgång och GNU/Linux har växt sig väldigt användarvänligt den senaste tiden.

See User information
Flera länkar har plötsligt försvunnit ur min firefox?!?! Har dom upplagda ämnesvis i mappar och flera av mapparna är nu helt borta?

Posted on: 2008/6/19 22:17
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
TeBe: Du tar väl backup då och då? (Känns som svaret kommer vara ett nej.)

Anonym
Firefox gör backup automatiskt... länkarna i firefox ligger i en enda fil som heter "bookmarks.html"
i samma katalog ligger också en underkatalog som heter "backup". Leta efter den version där som innehåller alla de länkar du vill ha och kopiera den till katalogen där bookmarks.html ligger, ta bort bookmarks.html och byt sedan namn på backupfilen till bookmarks.html.

Du kan ju iofs se om bookmarks.bak i samma katalog som bookmarks.html innehåller de länkar du vill ha...

Om du har XP bör det vara typ C:\Documents and settings\TeBe\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\r7tha8ug.default

eller om det är C:\Documents and settings\TeBe\Local Settings\Mozilla\Firefox\Profiles\r7tha8ug.default

"r7tha8ug" i "r7tha8ug.default" kan vara vilken slumpartad text somhelst...

See User information
Krus, jag har nån backup men den är gammal och som du säkert vet så händer det så mycket globalt nu att nyheterna igår redan är gamla.. Tror min senaste backup är från december 2006 om jag inte minns fel..

Posted on: 2008/6/19 22:47
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Ni som fått problem , är det efter ni har installerat uppdateringar från windows update denna veckan ?

Posted on: 2008/6/20 0:04

Anonym
Min Windows Update har inte funkat på en vecka typ...

See User information
Tror det är 2:a tisdagen varje månad man får nya uppdateringar ,
om man har windows update med inställningen "uppdatera automatiskt" , jag får det men väljer om jag vill installera dem ,
har fått nya nu för några timmar sedan , jag brukar installera dem.

Posted on: 2008/6/20 0:23

Anonym
Quote:

think4yourself skrev:
Tror det är 2:a tisdagen varje månad man får nya uppdateringar ,
om man har windows update med inställningen "uppdatera automatiskt" , jag får det men väljer om jag vill installera dem ,
har fått nya nu för några timmar sedan , jag brukar installera dem.

Det är andra tisdagen varje månad.

See User information
Jo, heh, dom senaste dagarna har jag fått massa medelande om ngn bil och nakna brudar från dig.
Det är ingen som hackar din msn, däremot så har du fått ett virus, så du kan ju uppmuntra alla andra på din msn lista att inte ta emot filer från dig för tillfället, heh..

Posted on: 2008/6/20 9:06
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
ett bra tips är att ha flera olika lösenord. Själv har jag över 5 stycken. Att t.ex använda samma password på mejlen som på alla siter du besöker är en väldigt dålig ide. Om någon kommer åt databasen på den siten du brukar besöka och siten har lösenord i klartext i sin databas så har du ju helt plötsligt gett ut din email och via emailen så kommer man åt det mesta andra saker.

Posted on: 2008/6/20 9:27

Anonym
Quote:

maggot skrev:
Hej alla!

Jag tror någon hackar min msn då alla på min lista får märkliga saker skickade till sig har precis bytt lösen men problemet kvarstår.
Har dock inga problem när jag inte är på msn

Tips ?

Du har antagligen fått virus. Det finns flera varianter som ser till att spamma din msnlista med nonsens. Du är med absolut största sannorlikhet inte hackad.

See User information
Mitt problem verkar fixat då jag följde denna tråd

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?entriesid=891597

Posted on: 2008/6/20 13:05

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper