vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Om jag var rik.... (parodi på världen)

See User information
Om jag var rik.... då skulle jag, tillsammans med alla andra rika människor på jorden, försöka styra arbetarna och de värdelösa "ätarna" till att bli FÄRRE och
arbeta hårdare för att ge mig mer lyx på samma gång.

Jag skulle snabbt sprida sjukdomar som mitt privata laboratorium hade forskat fram, så att mitt företag som tillverkade vaccin skulle kunna sälja mer.
Jag skulle ha en ofantlig lobbyverksamhet som skulle verka för att just mitt läkemedel skulle sälja bättre än andra genom att samtidigt ha kontakter inom TV-industrin.
Tv skulle vara fyllt med reklam för barn, så att de, när de blev vuxna, omedvetet skulle börja köpa just mina läkemedel (som inte hade behövts om jag inte hade spritt sjukdomarna från första början).

För att alltid vara säker på att jag hade kontrollen över befolkningen skulle jag se till att jag ägde all matproduktion.
De värdelösa ätarna ska inte få mat om de inte gör som jag säger ju!!!
Kanske skulle starta någon ny religion som var mer strömlinjeformad med mina mål. En mer ateistisk syn på världen, fast den måste ha Hedendom som bas så att världens befolkning börjar avguda naturen igen. Jag vill trots allt ha en fin semesterort dit inga värdelösa ätare får besöka...
Religionen skulle innehålla element som exempelvis "att leva med naturen" och skulle göra människor "lättpåverkade" för min mediapropaganda berörande alla andra intressen jag har.
Jag skulle samtidigt upprätta en hållbar narkotikaproduktion så att de värdelösa ätarna höll sig själv underkuvade i drogernas värld.
Det skulle skapa rubriker som ledde bort tankarna från mina andra planer.
Och som extra säkerhet skulle jag låna ut massor med pengar som jag inte ens hade själv. Jag skulle använda mig av fractional reserve systemet för att låna ut mer pengar än jag själv ägde. Smart va??

För att inte bli påkommen skulle jag samtidigt sponsra "forskning" som tyder på att CO2 är det största problemet vi har.
Då skulle människor ha annat "viktigare" att tänka på (än harmlösa sjukdomar som jag "redan" säljer botemedel för). Miljöproblemen skulle få värsta hypen!!!

Det bästa med CO2 är att jag skulle kunna sälja rättigheter för utsläpp av CO2 och tjäna pengar även på detta.
Naturligtvis skulle jag kunna sälja mina miljövänliga varor för mångdubbla priset och utöka min portfölj så sponsring till "rätt" miljöforskning skulle vara väl investerade pengar.

När jag ändå var igång med att förgifta befolkningen med chemtrails så skulle jag göra politik till en parodi på hur dumma dessa värdelösa ätare är.
Det är underhållning minsann, skadeglädje är enda sanna glädjen!!!!
Detta system för att påverka samhället (utan pengar) skulle vara så invecklat att ingen frisk människa skulle orka med att blanda sig i politiken.
Endast stora företag ska kunna styra politiska beslut, det är mitt motto!! Detta skulle jag ha bevisat genom att mitt filmbolag (som skulle göra ALL fildelning olaglig).
Så jag skulle lätt kunna fortsätta styra dessa imbiciller till politiska ledare i den riktning jag själv ville.

Som pricken över i:et skulle jag med jämna mellanrum be andra rika polare att anfalla symboliska byggnader och platser så att jag skulle få en anledning att leka krig.
Då skulle mina vapenfabriker få producera mera livsfarliga vapen. Jag skulle slå 2 flugor i en smäll.
Både minska överbefolkningen OCH bli rikare jämfört med de andra rika som alla internt slåss om att bli rikast på jorden.
För att göra kriget lite roligare skulle jag ha egna företag som tillhandahöll krigspersonal så att de inte var under militärens lagar och förordningar.
Mina företagsanställda skulle då få döda vem de ville i krigszonerna utan risk att ställas inför rätta i någon domstol.

Jag längtar verkligen efter att vara rik. Då skulle jag (precis som alla andra rika) bli uttråkad på de "vanliga" nöjen som existerar.
Det enda som skulle få mig upphetsad skulle vara att jag kunde lura av andra människor alla deras pengar eller på annat sätt förnedra människor omkring mig.

Och som sista försvarslinje så skulle jag betala massa galna människor för att tillverka galna konspirationstteorier
(så att min konspiration mot världens alla människor skulle kunna gå obemärkt förbi).
För det skulle vara fastslaget i samhället att alla konspirationsteorier var felaktiga och författarna helt galna om några få blev uppdagade som falska teorier.

Då skulle jorden bli en bättre plats utan överbefolkning och fattigdom, då skulle vi bara vara 500 miljoner människor på jordklotet. Och min familj...
Min familj skulle vara den enda som fick röra sig fritt i världen, alla andra skulle enbart vara till för att producera det jag ville ha...

Tror jag kom ihåg allt jag skulle göra... annars får ni hjälpa mig...Och om ni har bättre manualer på hur jag ska göra får ni gärna lägga till i listan nedan...

Om jag vore rik vill säga.... PS. Sponsra mig gärna med en maktposition så genomför jag gärna allt detta med omedelbar verkan!!! (No kidding)
Jag vill få slut på allt lidande idag så att vi kan följa Georgia-stenarnas 10 budord med omedelbar verkan. Dessa budord är de enda vettiga målen jag hittat i samhället. Jag hyllar vår överklass för deras genomtänkta lösning att städa upp jorden! Jo en sak till, låt inte vaken.se stoppa er... ni gör trots allt något bra... mänskligheten är det största virus på jordklotet. Mänskligheten förökar sig enligt J-kurvan, det är bara människor och virus som följer denna tillväxtkurva så er insats behövs om någon ska överleva på jordklotet!!!

Här förklaras vidare hur jag skulle göra de olika sakerna, se dessa som guider för att städa upp jordklotet:
Pharmaföretagande, [In Lies We Trust - Len Horowitz 2007]
Styra matproduktionen, [The future of food]
Knarkdistribution, [American Drug War - The Last White Hope, Mike Ruppert CIA and Drug Running (Granada Forum 1997)]
Kontrollen över pengarna, [In debt we trust, Money As Debt, The Money Masters]
Skapande av miljöhot, [Environ-Mentalism A New Religion for a New Age, Environ-Mentalism II Means to an End, Global Warming or Global Governance, CBC - Global Warming Doomsday Called Off]
Styra politiken, [Capitalist Conspiracy (från 60 talet)]
Terrordåd, [911 In Plane Site,77 Ripple Effect, 911 The Ripple Effect]
Krigsföretagande, [Iraq for Sale - The War Profiteers (2006)]

Eller varför inte allt i ett paket, det bästa paketet som är lätt att smälta och hänga med i är [Esoteric agenda]
Lite jobbigare blir det om man tar [EMPIRE OF THE CITY - Ring of Power]
Efter detta får man gå in i något fildelningsnätverk och leta efter NWO, New World Order. För om man letar efter bra information hos större medieföretag så stöter man bara på förlöjligande istället för fakta. För att lyckas måste man ju veta hur andra har gjort om det ska lyckas att göra min vision till verklighet!!! Så jag behöver mer djupgående fakta att basera min konspiration på...

Denna text är dedikerad till överklassen som i flera tusen år parat sig med målet att avla fram smartare ledare.
Ledare som nu äntligen blivit smarta nog att genomföra denna dröm om en nation som kan härska över arbetsrobotarna och de värdelösa ätarna.

Om jag var rik... då skulle jordklotet inte ha mer än ett enda megakrig till, sedan skulle allt vara en kamp mot terrorism. Och till slut inte ens det, efter ett tag skulle mina barnbarn bara behöva ge "medicin" till de arbetsrobotar som lyckades öppna ögonen för att behålla makten. Tänk vad bra världen skulle vara för min släkt!!

Posted on: 2008/7/20 18:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Om jag var rik.... (parodi på världen)

See User information
VA!!! Har vi besök av rocka fellas och röd sköldarna på forumet???

Posted on: 2008/7/20 19:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Om jag var rik.... (parodi på världen)

See User information
Vad jag vill påpeka med denna (lite slarvigt ihopskrivna) text är bara att om man är stenrik så tror jag att man tänker annorlunda. Jag tror att man tröttnar på de vanliga nöjen som fattigmansfolket har och letar efter kickar inom hemliga organisationer och dyligt där man kan leka roligare "lekar" såsom att VERKLIGEN styra världen. För om jag ska vara ärlig så skulle jag gärna vara med och känna mig viktig i en sån organisation om jag fick möjligheten... jag är nog inte ensam...

Posted on: 2008/7/21 15:19

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper