vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Medveten eller vaken!
När man surfar runt på vaken så får man olika bilder av samma saker, beroende på hur författarna skriver om saken, och från vilken vinkel.

I min värld så är det en ruskig skillnad mellan att vara vaken, och medveten. Vaken har blivit kopplat till konspirationsmedveten, men bara för att man kan konspirationen utan o innan, så betyder inte det är man är speciellt medveten.

Medvetenhet behöver astronomi, psykologi, historia, andlig kunskap, qvantfysik, arkiologi mm. Man kommer inte så långt genom att va säker på att ett hundratal personer lyckats grunlura en fullständigt. Det finns mer, mycket mer.

För att man skall kunna manipulera en grupp så stor, så behöver man först ta bort all kunskap, och den får man inte reda på igen genom Alex Jones eller Alan Watt.

Svaret ligger!
Sökandet inom dig själv, inom oss alla kan lösa alla problem som jag ser det, men så länge man tror att man vet bäst och är fullärd, så vänder man inte inåt, o kan därför inte vända nåt.

Man är en del av världen, en del av historien, en del av arkiologin samt en del varje människa man möter. Endast kosnpiratrion, och man är bara en del av den.

Så fort man kommer på hur lite man vet, endast då finns risk att bli ett uns intelligent. Va nu intelligens är för nåt!

Jag utgår ifrån det att jag e superblåst, då sätter jag i alla fall inte upp nåt skydd imot kunskap.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Medveten eller vaken!

See User information
Jag tror verken att kunskap om konspirationen eller kunskap om universum gör oss vakna.

Vakna blir vi när vi vaknar. Det tror jag kan ske när som hälst, när vi släppt taget om all kunskap och alla idéer.

Posted on: 2008/8/16 19:33
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ja jo, jag håller med till viss del. Men på det fysiska stadiet behöver vi navigera runt, och den fysiska världen har regler, lika mycket som det mänskliga psyket, det har en massa regler, osv. Bra att veta om spelets regler kan man också säga.

Vakenheten kommer också automatiskt, jag e mä på vad du menar.

Det sätt du talar på väger på många kunskaper. Du har tänkt och kännt på det jag skrev, och svarar respektfullt. Du kommer inte dit på ett bananskal och en flaska rom. du förstår vad jag menar hoppas jag. Ett medvetet sätt att kommunisera.

Jag skrev också det jag skrev på grund av egen erfarenhet. Det känns nämligen ibland som, ju mer jag läser o tar reda på, ju mer förstår jag hur lite jag vet, nåt i den stilen.

Släppa taget låter fint, men vi e inte riktigt där ännu. Jag är lite inne på att släppa taget, kommer med förståelse, respekt och insikt mm. Tror inte riktigt på att en Bimbo kan stå o förvandlas bara så där, nåt bör hon nog göra själv för att komma nånstans, eller?

Hade gött!

See User information
Man kan vara medveten om massa saker utan att vara vaken. Vaken är för mig att kunna tänka fritt.

Posted on: 2008/8/16 20:35

Anonym
Ja man kan vara medveten om en massa saker, men om man bara är medveten, så är det en annan sak. En skärpt människa är medveten om vad han gör. En medveten människa är medveten om att han är just människa.

Vaken var iofs vaken för mig förr också, lite mer så där allmänt, tänker själv osv, kan inte påverkas av andra etc.

Nu känns det mer som om vaken mer eller mindre står för konspirationsvaken/medveten. Men som sagt, alla lever inte i min värld =) Så det kan va lokalt också.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper