vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Icke

See User information
Har precis sett David Icke´s Big Brother, the Big Picture och blivit en aning nyvaken! Finns att se gratis på hans hemsida. 3 timmars svett!!! Kanonbra!

Posted on: 2008/8/18 20:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Icke

See User information
Har du sett hans andra filmer?
Freedom to facism? Riktigt bra, han har inte gjort en enda dålig film.
Men jag föredrar hans böcker

Posted on: 2008/8/18 22:38
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:
Freedom to facism? Riktigt bra

Freedom "or" facism menar du nog,
freedom to facism är en helt annan film.

Posted on: 2008/8/19 10:39
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Ja jag har sett flera filmer med honom: Secret of the Matrix, From prison to paradise och The turning of the tide. Även läst Och sanningen ska göra er fria samt hans senaste bok, men den blev lite överkurs, förstod den ej fullt ut???
Quote:
Livet e bara en fas man går igenom-Arne Anka

Posted on: 2008/8/19 13:33

See User information
Vad i den nya var det du inte förstod? Tycker den nya är hans absolut bästa bok, iaf en av dom bättre, children of the matrix är nog bäst.

Om du läser lite av hans tidigare böcker, kollar in tsarion och zitchin så skall du nog förstå bättre :)

Posted on: 2008/8/19 14:07

Anonym
Det finns få personer på denna jorden som lever idag som det spytts så mycket galla på som David Icke. Bara det i sig är ett skäl till att läsa hans böcker eller se hans föreläsningar.

Har inte läst den nya, får se till att göra det.

See User information
Japp han har mycket bra böcker.

Posted on: 2008/8/19 20:43

See User information
Quote:

wikhall skrev:
Det finns få personer på denna jorden som lever idag som det spytts så mycket galla på som David Icke. Bara det i sig är ett skäl till att läsa hans böcker eller se hans föreläsningar.

Ron L Hubbard har det spytts mycket galla över (fast han lever ju inte idag). Skillnaden är väl att Hubbard gjorde en religion av det hela. Hubbard var rik som ett troll, vilket jag misstänker att även Icke är.

Posted on: 2008/8/20 6:23

See User information
Icke är inte rik, inte rik alls, speciellt inte eftersom så många motarbetar han, mer eller mindre snor hanns böcker osv. Icke har aldrig tjänat pengar på det hela, inte då inte nu...
"Ja, jag slutar vara sport ankarman på bbc för att skriva om stenar och kristaller" är nog inte den bästa bli rik snabbt planen...

En annan person som fått mycket skit är ju Däniken, han har fått så mycket skit så alla "vet" att han bara hittar på, utan att ha läst ngt...

Posted on: 2008/8/20 10:42

Anonym
Men jag hör ofta rykten om att han används som ett instrument för Illuminati. Jag tror inte det är så, men det har gjort mig tillräckligt osäker för att inte läsa hans böcker.

Alla tycks säga att han snackar om reptiler och aliens som styr oss. Det tänker jag dock inte ta någon ställning till.

Men jag vill höra era åsikter. Varför tror ni han talar sanning? (Inget onödigt svar nu, jag har personligen inget mot Icke, eller hans teorier, som enligt de föreläsningar jag sett inte är teorier utan ren och skär fakta.)

Det är böckerna jag inte läst. Har han mycket bevis för sin alien teori?

See User information
jag har väl alltid tyckt att det varit lite jobbigt att läsa hans böcker framförallt när han går in på otäcka detaljer, så jag tog en paus från alla reptiler och bloodlines. Han är ju väldigt kunnig och jag tycker nog att det är fantastiskt hur han lyckats få tag på all denna information och det är ju inget han hittar på tyvärr.
Men nu läser jag hans senaste bok: The David Icke Guide to the global Conspiracy AND THE END OF IT
I denna bok har han fått ihop alla pusselbitar (nästan) och i början boken och slutet går han på djupet in hur våra hjärnor fungerar och vårt medvetande. Det är för mig en viktig del, jag vill inte bara läsa och höra om allt hemskt som väntar, utan jag vill ha verktyg som hjälper att hantera vår så kallade verklighet.
jag har inte läst den färdigt då den är ganska tjock, men jag rekommenderar den då den visar en en tydlig röd tråd.

Posted on: 2008/8/28 21:08
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness

See User information
Lär er lita på er intuition, lär er plocka info från alla håll.
Forska, hitta ledtrådar.
Man behöver inte tro på någon för att läsa deras tankar..
Finns alltid något klokt hos varje människa, alla synpunkter är bra att se.

Här är en minut från David Icke då han förklarar lite om hans sätt att nå ut med sin info:
http://video.google.com/videoplay?docid=6032054567986265663&q

Posted on: 2008/8/28 21:28

See User information

Posted on: 2008/8/29 6:42
The Sun is the mediator of Prime Intelligence between ourselves and Galactic Consciousness

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper