Vakencorner
|
Greenpeace
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tjena hejsan ! =)
tänkte skriva av mig med en mening haha Greenpeace ? Någon som är med ? Något man börj joina ?
Posted on: 2006/1/30 22:35
|
|||
|
||||
|
Re: Greenpeace
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
SKRIV SKRIV SKRIV =D
Tycker personligen GreenPeace verkar vara ett bra alternativ för en "mijömedveten" som jag ! =)
Posted on: 2006/1/31 18:08
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
naturligtvis , så skall man alltid göra det man tycker och sedan om saker och ting ändras så kan man väl ändra uppfattning då - det är ju så man "rör" sig framåt i utvecklingen...
men det som även händer när man "rör" sig det är ju att man faktum - alltid "träffar" på andra som "rör" sig ocxh det är då det kan "hända" grejer - men om det är gott eller dåligt - är det bara den berörda parten som kan bedöma... Så nu har du "träffat" påå tillex. mig - en jävla "rörlig" (Rörig?) medvarelse - som då menar så här ang. denna organistaion - "Greenpeace"... DEt finns skall jag berätta en intressant grej ang denna "rörelse"... jag är skall du veta en "lokalpolitiker" och har ett eget - skall vi säga "enmans-parti" och när folk frågar farför jag inte har några, vad som - traditionellt är vanligt, när det gäller föreningar av alla de slag - "medlemmar" - Då brukar jag säga att jag inte vill ha det på grund utav att jag f-n, vill bestämma själv ovcch litar jävlar mig inte på någon och menar då att jag - jag 2kör<2 med greenpeace-modellen - ok! - Du kan tycka detjag gör är shysst och stödja och det och sånt - men du får f-n i mig inte komma här och bestämma någonting... Hur menar jag då? Jo, tänk dig själv likt greenpeace att du menar att du önskar klättra upp i den eller den skorstenen - Vaf-n, tycker någon i gänget jag anser att vi inte alls skall upp dära - utan dära! Hajarú? Det kan ju bli kaos med en massa jävlar som tror att just deras grej är den bästa och sedan kanske de konspirerar och vid något jäkla möte så 2tar de befälet - efter denna metod som benämnes demokrati - som nog är så god om den bara fungerade som den i verkligheten är till för och det bestämmer jag - om det inte passar så kan man ju byta organisation - Vi har ju den fraia vilja - LIte of topic - men jag tycker faktiskt synd om dessa männsikaor som önskar ha kvar sina gamla uppfattningar ang. hur kyrkan skall styras o uppräythållas - Nå nu beroende påp em massa bjäffs om demokrati och em massa påstådda riktigheter i denna sk politisk korrkthet som genomsyras viss organisationer som - vadf jag vill mena enbart skall upplösas och i verkligheten inte alls som man menas redformeras på ett shysst sätt... Nåja... Greenpeace är i sin "grund" - likt det mesta i samhällsordningen en shysst grej - men jag anser att den används i konspirationella syften- likt liknande organisationer: Amnesty - Läkare/advokater - mot eller för det och det - Det kryllar med en massa grejer som i grunden faktiskt har sitt berättigande - men som används i fula syften och det gör nästan allt som "rör" sig... Jag brukar säga som så - att skall du lura någon så säger du till ex. 20-30% sanning - så fixar du med resten och denna sanning är då jävligt betydelsefull - fOlk "känner" att det är riktigt om detssa 20-30% är sanning - det kan man ju "bjuda" på, liksom... För tänk, vad du kan "blåsa" dem på resten! Varför, inte gå samman med några polare och greja din/er egen grej? Se, då till att ingen jävel "kommer över bron" som inte har där att göra... samt: plus: (Grymmlingen)
Posted on: 2006/1/31 19:33
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
tack för svar !En tanke är ju även att man börjar med att gå med och få lite perspektiv på det hela, skaffa sig erfarenheter i organisationen, sedan med tiden, starta något eget som man tror på. Då har man kanske inspirerats på vägen dit !
Posted on: 2006/1/31 20:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Du kan ju gå med och sen försöka få folk som är med att bli medvetna om "större" saker. Sen kan du sno med dig alla och bilda en liten grupp med aktivister.
Posted on: 2006/1/31 22:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Rädd bara att ja ska sjunka in i greenpeace andan och inte se de "stora" grejjerna ! =/
Posted on: 2006/2/1 20:16
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login