Vakencorner
|
Re: Guld
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
du är nog lite paranoid, ja.
men vem vet, du kanske överlever ett kärnvapenkrig medans vi andra inte gör det. jag funderar också på att fixa lite guld. men hur går man tillväga?
Posted on: 2006/2/1 10:11
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Äta guld? Njae. Bättre att investera i att ge pengarna till folk som behöver dom för tillfället; dvs att se till så att folk har mat och kläder. Sånt betalar sig tillbaka tio, om inte hundra gånger.
Posted on: 2006/2/1 10:50
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2006/2/1 13:22
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bättre att investera i att ge pengarna till folk som behöver dom för tillfället; dvs att se till så att folk har mat och kläder. Då skulle dom bara köpa en massa skit, typ CD skivor, blöjor, cigaretter mm. Guldet är till för att skydda den dagen din bank kommer och vill ha mer säkerhet fär dina villalån. Om du bara har papperspengar "fiat money" ,hur ska du lösa det problemt då????, Guld, guld, guld, Silver, silver..Ohhhh Yeeaaahhh!!!! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
På Tradera.com under rubriken MYNT finns en del att köpa..Själv köper jag bara Krugerrands + guldtackor (10, 20, 50g) ! krugerrand kostar idag (3/2-06) 4800kr om du köper från affär (tavex.se). På Tradera c:a 4350kr..Om du har tur kanske 4100kr..1 Krugerrand har 31.1g rent guld..
/ fr3D |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Ingen risk att guld blir värt typ 0kr i framtiden ? Typ man ´kommer på/visar hur man gör guld av nåt annat ? ba en tanke
Posted on: 2006/2/3 15:39
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
fr3D skrev:
Quote:
Jag sa ju inte det, eller hur? Jag sa ju att "se till så att de får mat och kläder". Guld och silver kan man inte äta, och vid en större katastrof står du där med skägget i brevlådan, med en massa metall som ingen ändå vill ha. Om du däremot investerar i att hjälpa människor, så investerar du också i att förminska konsekvenserna av en sådan "katastrof". Men du får gärna köpa guld för pengarna om du vill. Jag moraliserar liksom inte, jag bara förklarar för dig vilken den bästa investeringen är, sedan får du tycka vad du vill om det. /Idioten EDIT: En bra tanke, Najjko, tycker jag.
Posted on: 2006/2/3 15:40
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Så länge ILLUMINATI är starka så är GULDET starkt.... Men sen....?? |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
jag anser också likt 88án att - som jag kallar det för:"jesus-metoden" - är den främsta grejen i alla fall - skit i allt det där och lev för dagen snäll som bara den - det fixar sig - Gud i himeln inte den där jävla jahwe - utan det riktiga sättet, att införliva denna grej, alltså - grejjar alltid allt till det bästa då utifrån hur man är - och det är där grejen ligger - Hur är vi - vad tänker vi på osv. Hö, hö...
Ps . jag kan ju faktiskt medge att även jag har haft funderingar på det där - men nu har jag "lagt det på hyllan"... Ds. samt: plus. (Grymmlingen)
Posted on: 2006/2/3 20:46
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
1000 konserver kanske verkar lite väl mycket. Men jag måste även bunkra för min släkt, eftersom dom inte gör nåt själva. Jag har försökt lära dom om "först in först ut" pricipen vilket bara kostar c:a 2000kr i investering men som ger ett jättebra skydd, men dom lyssnar inte.. Mitt alternativ då är, antingen kör jag med 150 konserver, vilket funkar bra för 1 person i c:a 2 mån. Eller så proppar jag in så mycket jag kan och försöker hjälpa så många som möjligt..
/ fr3D |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag samlar lite guld för att jag inte vet hur jag ska använda pengarna nu. Jag behöver även pengar för att kunna jobba aktivt utan att ha så mycket vanligt jobb. Mina pengar är i alla fal inte i bankens händer.
Sen kan jag tänka mig att det kommer att öka i värde, och sen när tiden är rätt så kanske jag behöver dessa för att göra något större aktion, eller liknande.
Posted on: 2006/2/4 20:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hur köper ni guldet så att säga. Knallar ni in till en guldsmed o köper X antal gram i en klump och lägger på hyllan hemma eller?
![]()
Posted on: 2006/2/5 7:51
|
|||
|
Bring on the apocalypse...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
På guldcenteralen.com ser du priser och produkter, sen så ringer du och beställer det du vill ha. Tex 100gr guld för runt 15,000 kr.
Du betalar med en banköverföring och sedan skickar dom ut guldet med posten (försäkrat). Du bör ha ett kassaskåp/bankfack eller annat tryggt ställe att förvara det på.
Posted on: 2006/2/5 9:24
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
wow... man blir ju imponerad av kassaflödet här inne!
J |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login