Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Bibeln och framtiden
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
http://www.algonet.se/~allan-sv/SIDA87.HTM sedan finns ju edens lustgård (kunskapens frukt) tolka kan man ju göra hej vilt |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En brud jag känner skall låna ut sin ex av boken den sk. "BIBEL KODEN" - en kul grej - man kan alltså genom att trixa lite med raderna i denna gamla bok faktum få fram en massa skumma grejer - slags framtidsprylar och detta kan nog vara sant - det hålls på som bara den med datorer och det och sånt för att få fram olika sorters varianter - varkar rätt så festligt - faktiskt...
men om man bara funderar runt själva boken som sådan så är det ju så att profetian - denna framställning av händelseutvecklingen fram till något som man skulle kunnakalla för slutet - nu är det ju i alla fall i min mening inte ett eegentligt slut utan mera en cyklisk återkommande händelse likt tex. som jag brukatr jämföra det med - en kvinnas sk menstrustion - denna grej som reglerar hennes kroppsfunktioner och det är nog så att även allt lebvandes fungerar på samma sätt - så jorden har då även sin mens mellan varven , hö, hö.. och då - ja , vad är det tex. som händer i kroppen vid dessa tillfällen? fundera på det - sesdan så går det vidare - men likt allt levandes så kommer naturligtvis även denna vår jord att ha ett slags slut - men det har inget att göra med dessa häöndelser som nu är på "G" - Utan man kan nog som vi antog för årtusenden se det som att fenrisulven skall återigen kedjas fast en viss period sedan släpps han lös igen - för att härja - likt varje gång - samt lite bbliskt skit - så är det ju som så att satan sjävulen har samma funktion och han kommer även han kastas som det sägs ner i underjorden - men det är bara det att det finns intressen som känner till och har känt till dessa händelser situationer - tusentalsår tillbalka och utnyttjar denna 2reglering i egna syften att lura människan att det är de som är gudar och annat skit - just för att dom kan berätta om detta i förtid - men de fuskar bara - det är egenligen inte så märkvärdigt som det kan se ut - det är ungefär som man häpnar över tex saidas kunskaper om var grejjerna finns som man tappat - löjligt - vi vet ju var vi har tappat grejjerna och hon bara tjyvläser av detta och på så sätt kan tala om det och vi säger - WoW - Hur f-n , kunde hon veta det? Jo Kunskap är makt - men ännu starkare är den makten man har då man undanhåller männsikan från vetskaper och får på så sätt fördelen - jävla fuskisar! samt: plus: (Grymmlingen)
Posted on: 2006/2/3 21:02
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2006/2/3 21:51
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Många snackar om "end of everything" typ.. Att vi skulle gå imot slutet på allt, armageddon sen ere natta... Det som är på G är slutet på "the dark ages" ... Håller på i 11 tusen år, sen kommer "the light" - "the crist" , the photon belt om man så vill också... Varje gång det kommer råder fred i 2000 år... Därför behöver man en världsorder, för att bibehålla "the dark ages" och makten...
Hare... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ballt "Tiomiljoners sjuhundrasjttiosjuan" Hö, hö...
Fick man lite till liv - nu längtar jag verkligen till att få ta del utav denna bok - känner du till "Raelianerna" eller varför inte, - dessa: "Asthar command" (Sök) jävlans alltså! Det finns en viss konnektion... Jha(WE) - "Adonai" Himelens söner - de har kläm på händelseutvecklingen och önskar inget hellre - än det som de snackar om... samt: plus: (Grymmlingen)
Posted on: 2006/2/3 22:06
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Beträffande Jah, är det en del saker som bör klarläggas beträffande hans bok "The way home or face the fire". Dessa klarläggningar är hur jag ser på det, och stämmer nödvändigtvis inte. Jag vill också poängtera att det kan låta som om jag svävar ut, högt i det blå. Detta inlägg är endast riktad till de som läst boken och tar den till sig. Först och främst är han en krigare, en soldat som kämpar aktivt mot "ondskan". Hans metod är att se till så att många som möjligt följer "guds vilja" som han kallar det för. Och har ansträngt sig med att genom vissa "lögner" (dvs modifierade sanningar), tvinga folk att leva i enlighet med denna "vilja". Så får man inte göra (enligt det han kallar "guds vilja"). "Avrättningen" på "dommens dag" är först och främst individuell. Det är ingen dag då alla kommer att dömmas samtidigt, och det krävs oerhört mycket (egoism) för att man ska bli "avrättad". Hans syfte med att skrämmas är för att poängtera hur viktigt det är, i den ålder vi lever i, att leva rätt, alltså enligt det han kallar "guds vilja" (gyllene medelväg för buddister). Han snöar även ut för långt i sin kvinnosyn, och poänterar inte att den gäller generellt. Det förhåller sig inte riktigt så som han tycks tro. Det finns kvinnor som är långt mer utvecklade än de flesta män. Det viktiga är att man kan läsa mellan raderna i "The way home..." och att man har humor. Killen är ingen informatör, han är en krigare. Varför han gett sig in i att överhuvudtaget informera begriper jag inte. Låt informatörerna informera och krigarna kriga, tycker jag. Det är däremot en mängd saker i boken som är bra, som han förklarar mycket enklare än många andra. Och när allt kommer omkring så kan den boken vara ganska läsvärd, om man har humor, vill säga, och inte låter sig skrämmas. /Idioten
Posted on: 2006/2/4 1:42
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login