vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Genmanipulerade Organismer!! GMO-Mat snart i din butik och på ditt matbord

See User information
Tjena ett litet tips om vad du kan göra för att agera i GMO frågan.

Jag har Skapat en Grupp på facebook. För Er som inte vill äta genmanipulerad mat snart är det hög tid att reagera..4 december 2008 går startskottet i EU.. o snart röstas om ny lag i Sverige

BLI MEDLEM I GRUPPEN OCH LÄGG FÖR DIN RÖST FÖR ETT GMO FRITT JORDBRUK I SVERIGE,DET ÄR BRÅTTOM!!

Där finns all den information du behöver för att bilda dig en uppfattning om den snart nya lagen så att du kan ta ställning själv.

Grupp namn:STOPPA NYA GMO-MAT LAGEN Stoppa Monsanto!!!

Länk: http://www.facebook.com/group.php?gid=44826763342&ref=nf

Genetisk modifierade organismer, GMO, släpps ut i naturen utan att man känner till de fullständiga konsekvenserna för miljön och för människors och djurs hälsa. Under de drygt femton år som genmodifierade grödor har odlats har det medfört ett helt spektrum av nya risker och problem.

GMO-grödorna har utvecklats av några stora bioteknikföretag med MONSANTO (företaget bakom b.l.a PCB, Olika Asbest produkter och Agent Orange, DDT, Aspartame) i spetsen. Med hjälp av bland annat WTO försöker företagen i samarbete med USA:s regering tvinga främst länder i tredje världen att gå över till odling av GMO-grödor. Då tjänar företagen stora pengar i form av licenser medan det småskaliga jordbruket slås ut.

Trots att de svenska konsumenterna och bönderna är emot GMO är Sveriges regering en av de mest GMO-vänliga i Europa. Sverige har systematiskt röstat ja till nya GMO när frågan behandlats i EU. De flesta andra länder har röstat nej eller avstått.

Fridens liljor till eder alla och feliz navidad

Posted on: 2008/11/27 1:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Genmanipulerade Organismer!! GMO-Mat snart i din butik och på ditt matbord

See User information
Hej, det är viktigt att bekämpa GMO men du behöver inte posta samma inlägg i flera olika trådar. Det är inte så himla mycket folk på detta forum så du lär nå alla med vad du vill säga ändå.

Tog bort alla inlägg som var snarlika och tipsade om en facebook-grupp, förutom denna då.

Må väl

Posted on: 2008/11/27 4:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information

Posted on: 2008/11/27 8:26

See User information

Posted on: 2008/11/27 8:32

Anonym
The World According to Monsanto

On March 11 a new documentary was aired on French television (ARTE — French-German cultural tv channel) by French journalist and film maker Marie-Monique Robin, The World According to Monsanto - A documentary that Americans won’t ever see. The gigantic biotech corporation Monsanto is threatening to destroy the agricultural biodiversity which has served mankind for thousands of years.

http://tobefree.wordpress.com/2008/06 ... ld-according-to-monsanto/

See User information
hehe... trodde denna grupp hade massor av medlemmar, så jag ville göra mig varse om att alla fick reda på det..
Sorry man.. hehe.. vill bara väl..
men det ser ut som någon admin har redan städat efter mig..
sen har jag en annan sak på hjärtat..
Jag sitter på mängder av chemtrail kort och klipp.. vill ni ha dom??
har svårt med tid att engagera mig mer om detta... man pratar med massiva murar av tysta munnar när man informerar om detta.. men jag hann få lite dialog med smhi chefen joakim lagner.. så han vet allt.. om han nu inte redan visste det..dom tiger ju fett i denna frågan som sagt..

GMO forum borde bli en Issue här.. det är helt sjukt detta med GMO..
Regeringen sitter som knähundar i USA och cheyneys knä.. som i princip leder frågan i EU..

fridens liljor min vän.. kris. o må väl du medQuote:

jin83 skrev:
Hej, det är viktigt att bekämpa GMO men du behöver inte posta samma inlägg i flera olika trådar. Det är inte så himla mycket folk på detta forum så du lär nå alla med vad du vill säga ändå.

Tog bort alla inlägg som var snarlika och tipsade om en facebook-grupp, förutom denna då.

Må väl

Posted on: 2008/11/27 22:48

See User information
Om du kan så får du gärna lägga upp en torrent med de klipp och bilder du pratade om...

Eller på annat sätt skicka adressen till din FTP till mig...

Jag har en samling själv, men hittar gärna mer.

Posted on: 2008/11/29 11:54

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper