vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Brytpunkt.

Vaken.se är inne i en brytpunkt. Medlemsantalet ökar kraftigt och folk börjar ta egna innitiativ. Informationen börjar nå ut och vi har förhoppningsvis kommit till en punkt där det börjar röra på sig.

Den här tiden har jag väntat på och alla gamla medlemmar och Micro som har kämpat, känn er nöjda med att nått ett delmål på resan.

Vi har en spännade tid framför oss och det gäller att hålla ångan uppe.

Informera och bränn så det ryker.

Glöm inte att donera pengar varje månad till vaken. Micro behöver kanske snart lägga ner heltid på Vaken och vi kanske är tillräckligt många som kan bidra till hans levebröd, så att vaken kan utvecklas.

Är vi uppe i 2000 medlemmar till slutet av året , så kommer det att röra på sig.

Bättre sent än alldrig skall syndarna Vakna.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Brytpunkt.

See User information
Det var fina vissioner. Jag hoppas faktiskt att jag ska kunna ägna mer tid till aktivism i framtiden. Har massor att informera.

Tack till alla som surfar på vaken.

Posted on: 2006/2/15 20:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
man känner att det är väldigt mycket som händer just nu på vaken,
vi som röstade på hur vaken skulle ställa sig i frågan om reklam banners på siten undrar hur det kommer bli? det finns självklart både för och nackdelar, flest för om rätt företag hittar hit..
Är det nån tryck på den fronten?

Posted on: 2006/2/15 22:04

See User information
Jag har inte varit med på siten speciellt länge (även om jag varit skeptisk till bla hela 9/11-historien länge) men jag tror att det är mycket viktigt att siten inte binds upp till några yttre sponsorer som kan försöka att påverka innehållet i NÅGON riktning... Bara en tanke... Jag vet inte hur omröstningen gick eller vilka alternativ som fanns.

Posted on: 2006/2/15 22:19

See User information
Resultatet av omröstningen visade att det 45 % som var helt mot reklam, 55 % var för lite reklam.

http://www.vaken.se/modules/xoopspoll/pollresults.php?poll_id=28

Inga planer på reklam för tilfället, men jag kan tänka mig att köra lite för olika vänner.

Vi har ju ett bannerbyte med stockholms fria tidning, det är ju roligt.

Posted on: 2006/2/16 10:16

See User information
so88,

och alla berörda,

Det är en hel del människor som är "medvetna".

Med medvetna menar jag skeptiska till att en "skäggig apa i grotta" (nej jag är inte rasist) skulle ligga bakom den största terrorhändelsen i modern historia.

Men det är fortfarande få som gör något åt saken. Det handlar inte bara om att informera. Det handlar om att tillämpa informationen i sitt vardagliga liv.

Oftast är det bättre att inte säga någonting alls om Bush och 11:e september. Det är inte bra om man bli stämplad som fanatikern som snacka för mycket.

Det är väldigt få i min närhet som ens vet att jag är aktiv. Det räcker med att man nämner att karikatyrbilderna av Muhammed publicerades för att skapa opinion för ett krig i förbifarten. Om man sedan visar kärlek och respekt för sina medmänniskor så leder detta till att de respekterar vad man säger i förbifarten, och förhoppningsvis att de undersöker själva.

Men helt klart so88, folk håller på att fatta. Och det är ju skönt.

Men samtidigt så tror jag att, du och jag, som har en relativt liknande verklighetsuppfattning, också är ute och snurrar - och att hela konspirationsgrejen är mycket mer komplicerad än vad du och jag tror.

Jag antar att du och jag bara skrapar på ytan.

=P

Posted on: 2006/2/16 14:15

Anonym

Det gäller ju att inte tänka åt folk utan att få dom och tänka själva !!

Anonym
Låter bra att ett till ställe i cyberrymden har lyckats få snurr på sitt material.
Måste berömma er för en mycket bra webplats och forum.

Tänk på att det rör på sig överallt, många platser på internet samlar på sig mer och mer info på sina forum då fler aktiverar sig och har åsikter.

Forum är skitbra för detta då alla kan delta.

Själv kom jag i kontakt med vaken.se från stoppastorebror.se
Och hur jag kom i kontakt med stoppastorebror.se var för att jag är intresserad av allt som har med manipulering/programmering att göra.
Och Per Ström var med på någon debatt och vips så hamnade jag där och sen här.

Folk är redan vakna, dom väntar bara på att någon ska visa dom vart informationen finns.

Källor till information finns överallt, gäller bara att veta hur man ska leta, många har ingen aning och blir överlyckliga när någon i deras omgivning hjälper dom en bit påvägen.

Anonym

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper