vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



UFO-propaganda på DN
#1


See User information
Kommer man att förnya satsningen på att få folk att tro på utomjordningar nu när kylan får tanken om en global uppvärmning blir mer och mer surrealistisk, de behöver ju ett yttre global hot för att ena världen.

Var det ett ufo?

"Engelskt vindkraftverk förstört. Personer säger sig ha sett en "bläckfiskformad" flygfarkost i trakten innan ett rotorblad for i backen."

"Personer som säger sig ha observerat märkliga ting i området innan haveriet inträffade på söndagskvällen beskriver ett skarpt ljussken på himlen. En kvinna är mer precis i sin beskrivning - hon säger sig ha sett ett flygande föremål på kurs mot vindkraftsparken:

- Ljusskenet rörde sig över himlen i riktning mot vindkraftverken. Sedan såg jag ett flygande föremål på låg höjd. Det gled fram över himlen mot turbinerna, säger Dorothy Willows till brittiska tidningen The Telegraph."


Källa: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3561&a=871502

Posted on: 2009/1/8 21:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: UFO-propaganda på DN
#2


See User information
Förresten litet komiskt när massmedia och andra avfärdar vaken.se som en sida med konspirationer när DN med nästintill inga bevis ger en bild av att utomjordningar skulle ha pajat ett vindkraftverk. Känns väldigt långsökt att utomjordingar skulle åka flera ljusår och sabba ett vindkraftverk...

Posted on: 2009/1/8 21:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: UFO-propaganda på DN
#3
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
DN rapporterar här vad andra sagt.
I det här fallet på ett respektfullt sätt utan att partiskt försöka förlöjliga någon.

Posted on: 2009/1/8 21:43
Denna profil är tyvärr bannad.
Vill ni mig någonting, heter jag numera computerror
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: UFO-propaganda på DN
#4


See User information
Alltså, men de vinklar ju det hela rätt så mycket. De kunde rapporterat om något viktigare än ett skadat vindkraftverk.

De sätter upp en omröstning med frågeställningen: Tror du att varelser från andra planeter har besökt jorden?

DN har syften med vad de gör, tror att de vill att folk ska tro mer på UFOn, det har varit många liknande nyheter i andra tidningar och tv-stationer, även påven har ju gjort sådana uttalanden. President Ronald Reagon höll många tal där han pratade om invasioner av utomjordingar.

Posted on: 2009/1/8 22:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: UFO-propaganda på DN
#5
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Det är ju knappast DN i sig som hittat på detta.
DN gör bara vad andra gör. DN är fan så mycket bättre än Aftonbladet och Expressen som är sveriges största dagstidningar.

Visst att dom ägs av bonnierkoncernen och att de ger vinklade nyheter, men i just detta fall tycker jag de bara rapporterat som de faktist ska göra.

Men men... Jag ska inte försvara DN, men jag förstår inte vad meningen är med att publicera trams-nyheter?

Eller tror du att det var ett UFO?

Tror du att folk ställer sig bakom att mobilisera krafter mot ett yttre hot som attackerar vindkraftverk?

Jag tror inte någon blir rädd av den här artikeln.

Varför skulle någon vilja ingjuta en känsla av hot från sina vänner?

Jag är ganska övertygad om att någon buskört med en helikopter.

Just för att de bara rapporterat om bara ett skadat vindkraftverk visar väl på att det inte är någon fear mongoring?

Tro mig. Detta är knappast DN's syfte i sig. DN gör bara vad de blivit inlärda att göra och har ingen aning om varför de gör det.

Posted on: 2009/1/8 22:14
Denna profil är tyvärr bannad.
Vill ni mig någonting, heter jag numera computerror
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: UFO-propaganda på DN
#6


See User information
UFO ATTACK (More fear mongering)

http://se.youtube.com/watch?v=k7d-qPmsuR8

"Local John Harrison, 32, told The Sun he looked out of his window and saw "a massive ball of light with tentacles going right down to the ground."

The newspaper said "other respected witnesses, such as local council chairman Robert Palmer and GP Jenny Watson, described seeing 'streaking white lights'."

Quoting unnamed Ministry of Defence "insiders," The Sun said the UFO sightings may be an unmanned stealth bomber on test flights.

It said the Taranis "black delta-wing craft" was being developed nearby to deliver bombs undetected in war zones."

Posted on: 2009/1/10 15:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
46 user(s) are online (46 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 46

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS