vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Stäng av TV

See User information
När jag kom och bodde i Sverige ett tag tidigt på 90 talet märkte jag hur roligt det var att ser så mycket EUROPEISKA och SKANDANAVISKA program på tv. Mest var dumt som TV är, men nu finns det MEST American Mass media ( och den värsta program) och nästan ingenting mer.

Snak om Cultural imperialsim.

I think the media here have done a wonderful sell out job with sweden and swedes. Buy into the american nightmare....

Tehy are systematically fucking over the hearts and minds of youth here and the other zombified masses with a constant barrage of crap, reality tv shit and infotainment.

I saw this in Canada, and I see it here, turn the shit off, and start creating....

En kampagn idea hmmm?

Men jag referera till tidigare inlägg: Vem ÄGER median här?
Vem köper inn och beställer skitet?

Posted on: 2006/3/3 23:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Stäng av TV
skiten va säger du?
det är ju klass på vår tv här i landet!

vem hejar du på i big brother ?
ja håller på hon med silikonbrösten?

ne skämt o sido..

ja det är väl så att det spelar ingen större roll vem som egentligen äger media utan vad som visas..

ja minns när ja gick i grundskolan högstadiet o vi hade media då skulle vi göra tidningar..

vi gjorde precis såna tidningar som går att köpa i mataffären fast på våran nivå..

vi gjorde "gratis reklam"
för ex
dokusåpor

sen var det om sex,sprit,supernintendo osv...

..

det som behövs är ett nytt tänkande inte denna hjärntvätt.
folk som idag gör egna tidningar, bloggar & hemsidor
är ju lika mycket fördumande som det som är
på tv.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej
Jag har tyvärr ingen aning om vem som bestämmer över programtablån häller, men det har väll länge varit allt som sänds i England och USA som tillslut kommer hit!?. Jag har sen ca½år knappt kollat på tv alls, och när jag gjort det har det varit Kunskapskanalen/UR-tv eller nått annat intressant. allt obetydligt skit skiter jag i så att säga

Peace&Love folks

Edit: ok Nyheterna blir det då och då för att se vad dom pysslar med men man ser ju mellan raderna så att säga!

Posted on: 2006/3/4 12:59
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
jag tycker barn programmen är mest skrämmande då man kan se igenom dom ur ett helt annat perspektiv idag..

sen så till nyheterna som används som ett rent skrämsel verktyg idag med denna ständiga fixering på terrorhot, fågelsjuka och dvs lögner och påhitt som vi dagligen tvångsmatas med..

varför heter den fågelsjukan om katter och vi kan smittas??
det känns lite långsökt, tycker ni inte?

jag har " choke'at " på dessa lögner sen ett par år tillbaka nu.

klarar inge mer..

See User information
Barn program! Jag tittar ofta på de nåär jag har tid och håla lite kål på innehålet.

Märkligt nog att många är översättade och innehåler "anglo-saxon" vaderingar.

Posted on: 2006/3/5 19:21

See User information
TV är den värsta formen av hjärntvätt som finns vid sidan av religion. Ju mer av(program)erad och medveten man blir desto mindre villig blir man att se på tv.

Posted on: 2006/3/5 19:55
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Det kan vara bra att se på TV för att regelbundet bilda sig en uppfattning om vanliga människors tankar …

Posted on: 2006/3/5 20:17

Anonym
ursäkta min ignorans men, vad är "anglo saxon" för något?

jag vet att det är något antikt men förutom det inte mkt.
tidig imperialism antar..

See User information
Quote:

matsism skrev:
Det kan vara bra att se på TV för att regelbundet bilda sig en uppfattning om vanliga människors tankar …

Jag tror att man får en betydligt bättre uppfattning om vanliga människors tankar om man går ut i samhället och pratar med dem.

Istället för att leva livet ser vi en dålig kopia av det flimra förbi på TV-rutan. Det fins en anledning till att det vi ser på kallas för tv-PROGRAM. Program som i att programera.

Posted on: 2006/3/5 21:05
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
När jag bodde i Nederländerna bestämde jag mig för att inte ha TV i framtiden. Allt information jag behöver kan jag hämta på internet.
Vill jag ha mainstream-nyheter så går jag till DN och SVD annars så kan jag hämta det _jag_ vill.

SVT är faktistk en dröm i jämförelse med det utbud som finns. Jag har i Sverige bara ibland mått dåligt av TV:en men där mådde jag verkligen psykiskt jätte jätte dåligt av det som stormade ut ur tv:en.

Nu när jag tänker på det så saknar jag nästan SVT lite. Tur att bittorrent löser alla mina problem och tack till alla er som rippar värdefulla saker från SVT.

See User information

Posted on: 2006/3/6 0:36
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper