vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hur ändra man lager i SWEDEN?

See User information
Bara nyficken. Jag vet att det går i Kanada, hur funkar det här?

Jag menar, om vi tycker inte on avlyssningslagar...då ändra vi de helt enkelt eller hur?

Or?

Posted on: 2006/3/10 16:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hur ändra man lager i SWEDEN?

See User information
inte riktigt helt enkelt...
i sverige vågar nämnligen inte majoriteten tänka själva, utan lämnar över det till dom som är utvalda..bara det säger ju en del..väljer en främmande för att fatta viktiga beslut..
vart är mänskligheten på väg..

Posted on: 2006/3/10 19:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag anser fortfarande den bästa tekniken - att få förändringar till stånd är att faktum bilda lokala partier om det nu skulle vara som så att det inte finns något sk. "etablerat" parti - som går att använda - Se till att man har möjlighter att på olika sätt informera så mycket folk som möjligt i den kommun man nu tillhör -

Försöka att få tillgång till en så stark majoritet att man senare kan börja ändra på saker i kommunen - därefter gå ihop i "allianser" (fed´s) med liknande rörelser i andra komuner i närheten - precis som det traditionellt brukar gå till - då kan man börja tala om inflytande!

Och lagar och annat "tjaffs" kan man senare greja till - allt som folk anser är gott för dem, genom direkt-demokrati, som det så fint heter...
men det gäller ju att få folk att hajja vad det är frågan om - jag klistrar in en liten grej från min/våran hemsida:
Denna hemsida är till för just dig som anser att för att få till en förändring i det yttre- det fysiska - så är det en fundamental nödvändighet att det inre omskapas först- det mentala -
Detta är för oss en självklarhet.

Vi startar upp det hela med att hänvisa till ett par rader som sir Norman Angell skrev under de hektiska åren på 30-talet. Angell som var en engelsk tidningsman och pacifist erhöll 1934års Nobels fredspris... (egentligen inget att skryta med i dessa dagar, men ändå...Hö, hö...)

"Jag hävdar, att demokratin icke kan räddas genom att uppmärksamheten koncentreras på olika medel att omsätta
i politisk handling alla valmännens misstag och missuppfattningar;
att det icke är angelägnast att med mekanisk noggrannhet
inregistrera folkets åsikter utan att sätta folket i ett sådant förhållande till sina problem, att det finns en möjlighet för att dess åsikter ha något förnuft...
I själva verket ha vi förväxlat rätten att fälla omdömen med medlen att göra det."

Norman Angell

- Så kan man jobba - jag jobbar så - vad f-n, kan man annars göra?

Larva sig i buskarna - stjäla pengar och samla på vapen är inte min melodi...

samt. plus: (Grymlingen)

Posted on: 2006/3/10 19:37
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Ok, så... om jag fattar det här korrekt, det går inte med en referendum? Typ att man trycka fram en errr folkval err vad heter det, omkring en fråga eller situation. Plebicite.

Posted on: 2006/3/11 10:30

See User information
Här kan du läsa om hur det fungerar

http://www.riksdagen.se/templates/R_Page____2161.aspx

Fakta är bäst!

Posted on: 2006/3/11 12:59

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper