: 2013/6/25 21:36
Group:
Registered Users
|
K:vad tror du om miljöfarliga utsläpp? släpps de ut? jag har en päng
J:ja det gör det
K säger: tror du på koldioxid utsläpp?
J säger: jo då "släpps" det ju ut
K säger: ok tror på globaluppvärmning
J säger: no idea... kan faktiskt inte så mkt om det vart ville du komma?
K säger: ska knyta ihop 2 trådar för dig:) men du håller med att de flesta människor tror på den globala uppvärmningen
J säger: vet inte haha,,, men antagligen japp
K säger: tror på klimatförändring?
J säger: ja
K säger: tror du på istid och på varmare tider som på medeltiden.
J säger: haha.. ne typ inte men jag har inte en aniong
K säger: de flesta skulle svara ja på dom frågerna, mer än nej iaf eller hur
J säger: förmodligen
K säger: Ok här blir vägskäl för mig. finns 3 saker man kan knyta ihop med det jag sagt nu. 1: En Esoterisk sanning 2: Ett annat perspektiv 3: Knyta ihop det med en annan Sanning.Eller vad man nu kan kalla alternativen:) Vilken av dom?
J: säger vad är "En Esoterisk sanning" då?
K säger: Om frågorna jag ställde skulle vara i den formulan skulle det se ut så här typ: att vi människor har ett ego-medvetande och ett kollektivt-medvetandet. Det ego medvetandet vi har. Är dig allra mest typ. Byggt på dina upplevelser och erfarenher, referenser i ditt liv osv. Och det kollektiva är hmm. som internet där sprids våra tankar, man vågar säga mer vad man tycker" allmänt" då. Typ man ser som vaccinet hur en som varna om det sprider sig. Lite som ringar på vattnet. Medvetandets demokrati på något sätt haha
EM(egomedvetande) och KM(Kollektiv medvetande) kan man kalla dom Så om frågorna jag ställde vet man ju typ att de flesta svara ja eller nja. inte bestämt ett nej på knappt någon av frågorna om någon alls
Så man svara ja på det dom sitter mest i det KM Något vi lärt oss och är rätt säkra på är från KM
Det är något EM är säker på oxå. Alltså KM och EM tror på samma= Dina erfarenheter och upplevelser ihop med det kollektiva tyckandet När svaret blir Nja, så är det för att dit EM säger kanske till dig , hmmm jag vet inte egentligen. Men KM tyckr en san men EM är ändå inte säker. då blir det nja, eller jag vet inte Sen när du är helt säker på en sak hundra. Du vet för du har fakta, var vittne osv då är det ditt EM som talar
Så en formel är EM=Sanning EMFM =Osäker FM=Kollektiv sanning
Men dom är alla lika beroende av varandra för att funka
J säger: aaaah
K säger: det var det första man kan lära sig av dom frågorna vet man det borde man lära förstå sin intuion aningen bättre
J säger: ja det är jävligt sant asså jag fattar dyp precis vad du menarf å vill få fram
K säger: så vad som händer med dom frågorna är att svaren är väldigt KM Men jag ska låta ditt EM möta KM mer nu Såhär.... Om vi lägger till EM =fakta som inte KM känner till.
J säger: ja.. men det är la inte alltid säkert att EM är fakta?
K säger: Nej det är din sanning
J säger: Eller är det det man veerkligen verkligen är100% säker på? K säger: Nej den är bara så säker som du kan bli
J säger: det man verkligen tror ja Då är jag med
K säger: Koldioxid följer jorden värme och ligger 800 år efter.
På 1600 talet var det "lilla istiden" och på 1200 talet var det "medeltida warmthperiod" Det var mycket varmare i norden då 800 år senare peakar då koldioxiden eller runt 2000 talet PLaneten kallnar just nu faktiskt Och funderat på varför ingen nämner solen i den globla uppvärmningen, som nu kallas klimatförändringar istället då den globala uppvärmningen då det var en lögn Det är sanningar från KM som presenteras och möter EM
Så nu iställer för alla Ja från KM så blir det KMEM= osäker på det flesta frågor
J säger: precis ingen vet riktigt i sig själva typ Och nu ska jag föra över det det till EM Ny fakta kom in och vissade hur lättlurat KM isåfall skulle vara om mina påståenden är sanna I EMKM så är det mycket frågor Men där har du din checklista Varför, hur,vad leder det till. osv
Jo hotet om klimatförändringar utmynnar nu i en världsregering. Vilka är världregering, samma människor som varnar hårt att klimatet går åt helvete.
Förstår du spelet man kan göra med den esoteriska kunskapen Det är det dom dyrka, esoteriska sanningar men använder kunskaperna för sin egen vinning, Esoteriska sanningar är formler typ. du lär dig mer ju högre grad frimurare du är. Kan det vara så? Men du kan applicera EMKM på massa olika situationer om man lyckas hålla sin "mind" medveten om dessa formler, då hjälper meditation. oxå stor del även i frimurare kan jag tänka!?
Posted on: 2009/10/28 18:47
|