vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Tack till Kalla Fakta!
#1


See User information
Det var det snällaste programmet jag har sett. Vem vet vad detta ska ta vägen?

Jag tror att vi kommer att se en hel del vakna folk här i framtiden. Passa på att prata med alla om 9/11 nu då det är 'ok'.

Ha det så bra och tack till er alla!

Posted on: 2009/11/1 21:40
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tack till Kalla Fakta!
#2
Lugnet före stormen .... (del två nästa söndag) ???

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#3


See User information

Posted on: 2009/11/1 22:46
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#4


See User information
I det korta loppet lekar Bonniers med att "tillåta" tid med ämnet just nu. För lite för sent....
Få se hur det går till nästa vecka.

Bonniers / Wallenberg har koll på Bilderberg, har representanter där.

Detta är inte Kalla Fakta som bestämmer hur VERKLIGHETEN är, frammförallt med vad Truth Movement (som handlar till en viss del om 11 september 2001) är.

Det finansiella och själva korruption och hemliga sällskaper tas inte upp bla...

Med hänsyn till just Bilderberg, då kan det väl vara något annat "kris" som skapar större oro bland människor som ge att många glömma Truth Movement.

Vad sägs om ett större finanskris?

Vad sägs om ett utbrett världskrig?

Bonniers VÄLJER att visa lite info om Truth Movement, kankse för att de känner sig lite pressade att visa NÅGONTING när det finns så mycket intresse.

OM det finns 300 000 ungdomar i Sverige som ifrågasätta 11 sept CIA CFR White House approved konspirationsteori kan väl vara oroande när man väl tänker att ämnet tas upp på köksbordet, skolor osv.... ie: Insiderjobb och möjliga konsekvenser i den lokalla politiken, makt strukturen och en smidigt agenda här med Euro valutan, Centralliserade EU makt osv..

Truth Movement i Sverige, enligt Kalla Fakta ser ut som ett lite falang individer, oorganiserade med skräppiga hemgjorda banderollen = Svaga och ofarliga till normen..

Vetenskapspersoner ifrågasättes och då väljer regissören att går in i den där löjliga om att spår av thermite finns överallt..

Detta var bara del 1.

På gastons länk finns det viktigaste av allt enligt de:

McDonalds reklamen!

Utseendet och presentation är allt. Innehållet, tyvärr är sekondära, människor, de stackars upptagna stressade individer i dagens samhälle är för vana att ser något "trevligt och väl producerade" det vet Loose Change gänget väl om----

Faktum kvarstå att lagändringar FRA osv sägs är ett MÅSTE på grund av händelsen den 11 September.

Därför är detta en nyckelfråga.

Jag tycker att om Vaken skall verkligen vara värt något uppmärksamhet som då skulle ha en påverkan som de KAN vara skulle vi redan har FLERA öppna, uttalade politiker, experter och professionella människor i alla områden som gäller 11 september som då skulle har varit beredd och var med Kalla Fakta's reportage.


Men de vet inte om sanningen, fakta kring 11 September för att Vaken har misslyckats med uppdraget.

Jag menar INTE att flera goda människor har inte jobbat, resultaten, antal besökare och utseendet av sidan är mycket bättre än för ett år sen.

Den jag menar är att det är för lite, för sent och Vaken MÅSTE ta hänsyn till det primära:

Organizationen, ansvar, kommunikation och "media Savvy".

Var lite överaskade att de inte sågade truth movement lite mer, det kan väl vara upplyste folk som jobba där vid Bonniers som vill detta tydligen, men vi få se med del 2.

Svenska trupper i Afghanistan, Irak kriget fortsätta, Svininfluensa vaccinationen, finanskrisen.. the list goes on.

Att Sverige styrs av en DOLDE elit som alla andra länder är kärnen här.

Tragedin som är 11 Sept 2001 är bara ett steg mot ett mål med en global New World Order (och säkerligen något ännu mer outtalade sanningen). Eliten är däremot ORGANISERADE och har mycket media savvy. De jobbar hårt, målinriktat ungfär som Loose Change We are Change gänget.

Frågan är vad är NÄSTA steg och hur vi nå detta.

Hugs and fresh picked apples

M

Posted on: 2009/11/2 9:24
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#5


See User information
Har man en extra hjärncell så kommer folk märka att det var något riktigt fel med hela inslaget.

men trots det så är det bara bra för hela rörelsen att bli uppmärksammade. i slutändan vara sanningen längst.

Posted on: 2009/11/2 17:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#6


See User information
"All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."--Arthur schopenhauer

Man kan ju hoppas och göra sitt bästa för att prata med folk i alla fall

Posted on: 2009/11/2 17:19
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#7


See User information
tycker inte alls det var ett särskilt "snällt" program av TV4. man debunkade, förtalade, idkade avancerad retorik i både ord o med hjälp försåtliga tv-mässigt berättartekniska(propagandistiska) knep. mellan raderna eller rättare sagt i det undermedvetna... det handlar om subtiliteter som du inte märker att du tar till dig. den bästa lögnen är inbakad i en sockersöt deg av sanning.

Goebbels och Riefenstahl behövde inte bemöda sig om subtiliteter - här däremot talar vi om vital del av ett "demokratiskt" samhälle...

"ett hot mot demokratin" !!! starkare ord är lite svårare att tänka sig i svensk "respektabel" TV ?



stor kunskap om och skicklighet i att framställa sig som objektiv men ändå skapa obehagliga associationer till och misskreditera det man valt. lät ni er verkligen luras.

själv såg jag flera försåtligheter i sändningen. retoriken o det vanliga dubbelsnacket, förenklingarna, de färdiga feltolkningarna, obehagliga lågfrekventa skräckfilmstoner i bakrunden vid väl valda delar/bilder/personer. konstigt skakigt filmad dansk vetenskapsman. extrema närbilder är ett känt knep som är suggestivt. karaktärssubversion. man kan välja att inte erbjuda intervjuoffret smink(man ser för djävlig ut i kamera utan) - tänk på debatten som sänkte Tricky Dick(Richard Nixon - Kennedy),.väldigt tydligt appellerande till sekt o "hjärnorna bakom sanningsrörelsen". "den egentliga agendan bakom sanningsrörelsen". hur naiva är ni egentligen.

en halv sanning är en hel lögn - lyder ett gammalt judiskt talspråk.

kom igen nu Ni som har lite erfarenhet av tv/filmskapande !!?

Posted on: 2009/11/2 19:37

Edited by Equalator on 2009/11/2 19:53:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#8


See User information
Är det inte så att man är glad över att det inte var så farligt som man trodde att det skulle bli ???

Tycker klart att det var fördel sanningsrörelsen, vissa grupper går aldrig att nå och deras misslyckande till att göra det här till nåt läskigt var mera som att titta på Bollibumpa på SVT töntigt och förlegat.

Risken finns att dom blir tvungna att ställa in del-2 ?

Vad tycker ni andra var det fördel eller nackdel??

Posted on: 2009/11/2 19:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tack till Kalla Fakta!
#9
Håller med Equalator. Fanns många attacker mot det undermedvetna. Däremot känns även detta (och pandemi-propagandan) som desperation från i det här fallet tv4:s sida. Satt bredvid min gamla far igår och han har tidigare bara skrattat åt mina "teorier" men blev faktiskt skakad och ville absout se "Loose Change" direkt efter. They can´t hold us back!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#10


See User information
BenDover

Grattis till din Farsa verkligen. Måste va skönt att ha åtminstone en av de närmaste på någorlunda nära våglängd :)

I ärlighetens namn var det inte så öppet aggressivt som jag befarade, även om jag fann alla de ingredienser vi väl alla kan spy av vid det här laget.

Nae - Gustavsbergsbussen *öhhh*

ps. gillar dina filmer .... *S*

Posted on: 2009/11/2 20:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#11


See User information
Hålled med dig Equalator, bra skrivet. Men som sagt, detta är bara början. Vi lär få se massiva mot-kampanjer fram över. Det kommer inte dröja länge förens dom drar till med "potentiella terrorister".

/KALI

Posted on: 2009/11/2 21:12
Bring on the apocalypse...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#12


See User information
Kort förslag till hur retoriken som refereras till ovan kan tänkas fungera - undrar hur ni andra ser på just den biten.

Den massiva blytunga mantel av auktoritetstro som alla välvilliga försökt klä oss i sen födseln fungerar som fond för de triggers den i livet varierande auktoriteten droppar. Ord som konspirationsteori, antisemitism, förnekare(hädare), smetas på oliktänkande. Fyll gärna på listan.. Vad kommer härnäst några varv ner i kunskapsspiralen - "tankebrottsligt benägen"?

Det här passar väl in mot vår Lutherskt-kristna samhällsfundament? Dessa triggers får effekten av både tankestopp* pga tabu av religiös kaliber, och följande betingade känslostorm med inlärd riktning. Varningssignalerna ljuder i "duktiga" pojkars o flickors omedvetna och objektet slutar tänka. Slutledningsförmågan slås ut. Varför. Vad är tabuns essens?

Pedagogiken så långt och på samhällelig nivå gissar jag att de flesta här är någorlunda överens om hur den fungerar, men vad händer i individen - mottagaren?

Själv tänker jag att alla är vi både vuxna och barn parallellt och i samma person. Alla bär vi vårt barn vare sig vi "talar" med det eller inte, dvs har kkt med våra ursprungliga känslor. De starkaste intrycken tog vi kanske som små människor med obefintligt eller litet intellekt men med en intuition och mottaglighet som många av oss inte längre kommer i närheten av. På vissa sätt fattar barn mkt mer än vuxna upplever jag.

Handlar det inte i förlängningen om just det som Micro talar om i intro-videon. Rädslan för utanförskap - att faktiskt bli just så ensam, resurslös, obekräftad o småningom - DÖD!

Bär vi alla den rädslan? Möt den rädslan och blir fri med chans att vakna ?


Vad ser ni som tänkbara Antiteser mot dessa "triggers" ?


*hänvisar till bloggen "Intelligentians Blockering" för denna formulering o liknande tankar, där finns en sökfunktion ner i hö-spalt. gillar hans tänk, dessutom är han svensk *L* :
http://blog.lege.net/

ps. "...ett hot mot demokratin.." ser jag som en finare omskrivning för terrorist - vad associerar de "duktiga" till ?

Posted on: 2009/11/2 21:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#13


See User information
Dessutom så misstänker jag starkt att den största rädslan av alla används imot oss,nämligen DÖDEN.Jag tror att de i den absoluta toppen av pyramiden sitter inne med kunskap bortom vanliga (dödligas) förstånd.Jag tror inte på ett absolut slut efter detta liv.Denna totala rädsla för döden är det optimala verktyget för kontroll av den mänskliga rasen.

Posted on: 2009/11/2 21:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#14


See User information
YES !

http://www.esnips.com/doc/2adef631-b5 ... Initiation-of-the-Pyramid

;-D

Mao tror jag detsamma... dödsångest på omedveten nivå, överlevnad, ego, söndra o härska... en pudelns kärna?

Posted on: 2009/11/2 22:05

Edited by Equalator on 2009/11/2 22:31:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#15


See User information
TACK!!! Det var det mest kompletta material jag har hört sedan jag påbörjade min resa mot upplysning.TACK Det kastar ljus över mycket av tankegångarna inne på detta forum.

Posted on: 2009/11/2 22:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#16


See User information

Posted on: 2009/11/3 8:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#17


See User information
Alla lovord över kalla faktas program får mig att skönja att vakenheten som det pratas så mycket här är inte ens värt sin svärta på pappret.
Är det ingen "vaken" som märker det obegåvade i att lovorda alla som håller med er och såga alla som ä emot. Ni vet väl att gränsen mellan hängivenhet och fanatism är lövtunn och de flesta här besitter inte förmågan att se skillnad på det.
Så efter att ha läst alla inlägg angående tv-programmet så beklagar jag att ni lutar åt de fanatiska. Tänk på att den bästa kritiken är den interna och att den interna kritiken är den mest hatade.

Posted on: 2009/11/3 21:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tack till Kalla Fakta!
#18
Det lustiga med det avsnittet av "Kalla Fakta" var att det aktivt var framtaget för att ge bägge sidor "rätt". Vi som känner att 9/11 var ett insiderjobb kände oss lika smickrade av programmet som de som tror på den officiella förklaringen.
Se avsnittet igen med andra ögon så får ni se

http://tv4play.se/aktualitet/kalla_fakta?selId=1.923842

Kalla fakta är bara lättsmält tidsåtgång som passar alla nivåer av tänkande.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tack till Kalla Fakta!
#19


See User information
Att bli kallad religiös fanatisk cultanhängare är inte direkt snällt, heller ej sanning.

Men dock... de som såg programmet kan själva söka reda på det som de anser är sant.

Posted on: 2009/11/11 16:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS