vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Supertzar

See User information
Hej alla ni vakna, tänkte använda min presentation till att berätta vem jag är och ställa en viktig fråga.

Först så vill jag säga att jag är en kille på 30 år som har rötter från ett kommunstiskt land, har på senare åren varit i blåsväder med vaken eliten och väljer numera att bara läsa vad som postas eftersom man älskar att radera och ip banna mig.

Passar nu på att ställa frågan i samma tråd eftersom inläggs kvoten numera är stypt.

KUNSKAP ÄR MAKT, har vi alla fått lära oss som små, men nu har makt blivit frihet och undrar där av hur detta kunnat gå till.?

Är det bara en miss från administrationens håll eller försöker ni verkligen få oss att tro att makt är det samma som frihet.?

Ber om ett seriöst svar från admins..

Posted on: 2009/12/17 16:04
If everything i a rule, then everything is a crime.
- Lupe Fiasco

HATA EFEKTO
VAKENS ENEMY NO-1
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Supertzar

See User information
Ja kunskap är makt och kunskap är frihet.

Makt ge frihet, frihet ger makt.

Det som är viktigt är väl vad man gör med sin frihet och vad man gör med sin makt.

Det kommer alltid finnas människor som har mer att säga än andra, det är en del av att vara människa.

Det är ok för mig så länge man ger makt åt frihet och inte frihet åt makten.

Allt är perspektiv typ

Peace and out

Posted on: 2009/12/17 17:18
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nej psycore, kunskap ger inte makt eller frihet... - släpp pk-fantasier.

Posted on: 2009/12/17 17:22

See User information
Som vanligt någon som har säger det är fel men kan aldrig motivera?

Den/viss kunskap som jag besitter har i allra högsta grad givit mig makt de gånger jag valt att använda den på det viset.

Perspektiv!

Yla på som en varg;)

Posted on: 2009/12/17 17:41

See User information
Ju mer man "vet" om något ju större makt och frhet har man till att bemöta något man annars skulle stå frågande inför...

Posted on: 2009/12/17 17:53
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Makt vs Frihet.

Frihet är oberoende av makt.

Faktum är att endast den förslavade är beroende av makt för att kunna skapa en en tillfällig falsk trygghet.

som för många är detsamma som frihet.

nu är alla gravt grundlurade.

Posted on: 2009/12/22 23:21
If everything i a rule, then everything is a crime.
- Lupe Fiasco

HATA EFEKTO
VAKENS ENEMY NO-1

See User information
hur många gånger har vi diskuterat detta?

Supertzar, sök lite i forumet. Det finns minst 2000 inlägg i denna fråga. Tror du kan läsa tills du ifrågasätter din frågeställning.

Posted on: 2009/12/22 23:37

See User information
Med makt tror jag att dom flesta menar makt över sitt eget liv och leverne, har man kunskapen så kan man ta kontroll över sitt eget liv och göra förändringar utefter informationen man har till hands..

Men visst har man en liten makt i t.e.x. en diskussion, kan man hänvisa till information/nyheter som bevisar ens ståndpunkt och uppfattning och den andra inte kan det så ligger man ju på plus.. Den andre har ju bara en generell uppfattning som han antagligen blivit hjärntvättad att tro genom massmedia men han kan inte bevisa sin ståndpunkt genom fakta eller dylikt..

Posted on: 2009/12/23 8:18
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper