vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

2010 i numerologin

See User information
2010 blir om man lägger ihop siffrorna en och en =3. Men det gör 2001 också. Och 9.11.01 om man räknar som numerologerna brukar göra, alltså fortsätter 9+1+1+0+1=12, 1+2=3! Undras vad nu det skall betyda att dessa TRE omständigheter sammanfaller???

Posted on: 2010/1/1 8:58
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 2010 i numerologin

See User information
Jag tänkte själv skriva ett inlägg om detta, men du hann före:)

För ett år sedan var här ett liknande inlägg om att 2+0+0+9=11 kanske kunde betyda något för eliten. Om det hände mycket "signifikant" under 2009 får nog var o en fundera på själv. Svininfluensan var kanske signifikant även om den varade lång tid...

Själv har jag tänkt att 2+0+1+0=2+0+0+1=3 som kanske kan ha betydelse för eliten.

Fast jag undrar lite varför du inte använder 9+1+1+2+0+0+1=14, 1+4=5 ? Det känns lite som 2:an i 2001 liksom försvinner... Får man lov att "strunta" i tusentalssiffran så?

Posted on: 2010/1/1 16:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
2010 kommer att betyda mer terrorism, utförd och bekostad av NWO med hjälp av sina godtrogna, naiva syndabockar..!

Posted on: 2010/1/1 20:37
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
En tanke slog mig om Arthur C. Clarke och Stanley Kubricks film 2001 och 2010..

Vad hände 2001 som påminner om filmen rent symboliskt och vad komer att hända detta år som påminner om 2010 filmen symboliskt? Har vi nån expert på Stanley Kubrick?
Han har ju ändå gjort några andra häpnadsväckande filmer bland annat , Eyes Wide Shut och Dr. Strangelove..

http://en.wikipedia.org/wiki/2001:_A_Space_Odyssey_(film)

"The film deals with thematic elements of human evolution, technology, artificial intelligence, and extraterrestrial life, and is notable for its scientific realism...."

http://en.wikipedia.org/wiki/2010_(film)

"Meanwhile, the tensions between the United States and Soviet Union have escalated to what is "technically a state of war"."

"The aim of the joint mission is threefold: to find the reason for the mission's failure, to investigate the Monolith in orbit around Jupiter, and to explain David Bowman's disappearance."

http://en.wikipedia.org/wiki/Monolith_(Space_Odyssey)

"Monoliths are fictional advanced machines built by an unseen extraterrestrial species that appear in Arthur C. Clarke's Space Odyssey series of novels and films."

Buzz Aldrin stokes the mystery of the monolith on Mars
http://www.dailymail.co.uk/sciencetec ... Mars-Monolith-solved.html

"An image of what appears to be a mysterious rocky monument on Mars has excited space junkies around the world.

The 'monolith', was snapped from 165miles away using a special high resolution camera on board the Mars Reconnaissance Orbiter.

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sciencetec ... solved.html#ixzz0bRZm5mSz

Mystery of rocky Mars 'monolith' solved, scientists say
http://www.dailytelegraph.com.au/news ... ry-e6frev20-1225758228098

"Captured by a high-resolution camera on the Mars Reconnaissance Orbiter last July, it resembled the black monolith from Stanley Kubrick's movie 2001: A Space Odyssey."

Posted on: 2010/1/2 10:01
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
1+1+1 är 3

2+1 är OCKSÅ 3

och framförallt 4-1 är 3.

(!!!!)

Jag undrar om detta betyder något för eliten.

Anonym
Vänta nu, jag var lite väl ivrig är. Efter att ha studerat talet tre hela morgonen har jag kommit fram till att det naturliga talet 3 är summan av en oändligt stor mängd räkneoperationer.

Talet 3 måste därför vara magisk och det vet vi ju vad sådant betyder för Eliten.

See User information
Fredrik - K: Ser att du registrerade dig den 2009-11-11. Det blir ju 11-11-11. Det ser ganska snyggt ut faktiskt:) 3 st 11:or...

Vad talet 3 har för djupare betydelse vet jag inte, men det kanske är kopplat till "occult trinity" och de 3 pyramiderna i Egypten...

http://www.youtube.com/watch?v=4k7hxy4FHH8
Vid 4 minuter kan man titta...

Posted on: 2010/1/2 13:21

See User information
Quote:

Fredrik-K skrev:
Vänta nu, jag var lite väl ivrig är. Efter att ha studerat talet tre hela morgonen har jag kommit fram till att det naturliga talet 3 är summan av en oändligt stor mängd räkneoperationer.

Talet 3 måste därför vara magisk och det vet vi ju vad sådant betyder för Eliten.

Haha!!!

Likaså är ALLA andra Rationella tal var sin summa av en oändlig mängd olika operationer. 4= 1000 - 996, ... ,4= 5-1, .. 4=-1000 + 1004

Slutsatsen blir att alla tal är magiska med din slutledning :D

nä, kolla lite på Marko Rodin's virvelmatte. Den är roligare. Där blir du riktigt yr :D

Posted on: 2010/1/2 16:06

See User information
Trianglar har ju tre kanter förstås... och så har vi den treenige Guden. Och det tredje ögat. Och så det med att vad en vet är hemligt. Vad två vet är hemligt men vad tre vet vet hela världen... Pythagoras sats handlar ju om trianglar och verkar som nån sorts igenkänningstecken i hemliga sällskap. Ofta har dom tre grader av invigning, det gäller både frimisarna, Jehovas Vittnen och Hells Angels. Visst kan man gå högre men då måste man ju byta organisation...
Det påstås att Idi Amin kom av sig när han skulle räkna högre än tre: One! Two! Three! (Oh noh what come after three??) FIVE!!!

Posted on: 2010/1/2 17:23
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
FIVE!!!

Pentagrammet

Pentagrammet eller den femspetsade stjärnan, som har Saloomonsigillets form, har länge ansetts ha stor makt. Det står för höga strävanden och framstående bedrifter och anses också som en beskyddare av kroppslig hälsa.

Tetragrammet

Detta är ett mystiskt namn använt av de gamla judarna. Det består av en bit pergament där vissa symboler fanns innskrivna. Detta lindades in i en liten kalvskinnssäck och bars antingen på den vänstra armen eller på pannan. Ibland ommfattade Tecragrammet också namnen på änglarna: Mikael, Gabriel och Rafael. Där fanns också. en femspetsad stjärna inuti en cirkel eller flera cirklar, och inuti var ordet Tetragram uppdelat i fem stavelser och fördelade inom stjärnans olika spetsar.

En av de eldsta och av forntidens folk ansedd som den mäktigaste av alla talismaner är »De sju änglarnas talisman.» Denna består aven stor cirkel som innehåller den dubbla korsade triangeln eller den judiska »Davidsstjärnan» som den också kallas. Det latinska ordspråket» Via invia virtuti nulla est» - det finns inget som överstiger dygden - är placerade inom de små trianglarna längst ut på de fem stjärnspettsarna. Ordet och symbolen för sol är placerade runt den inre triangeln. Ordningsföljden är: Saturus och Jupiter överst, Mars på höger sida, Venus nederst, och Merkurius och måne på vänster sida. Rafael är placerad ovanför solen längst upp i den yttre cirkeln och under på vardera sidan står - också i den yttre cirkeln - Zaphiel och Zadkiel. Därefter kommer Camel,Haniel, Milkael och Gabriel,nämda medsols,så att änglarna är placerade ovanför de planeter de härskar över.Zaphiel styr Saturnus, Zadkiel härskar över Mars, Rafael styr Solen, Haniel Venus Mikael Merkurius och Gabriel månen.

Posted on: 2010/1/2 17:53

See User information
Quote:

teide skrev:
Vad talet 3 har för djupare betydelse vet jag inte, men det kanske är kopplat till "occult trinity" och de 3 pyramiderna i Egypten...

Talet Tre: Den här siffran vibrerar med 7.

Attraherar 7,9 och 1.

Står i motsatsställning till 4 och 8

Är känslig för 1 och 2...

Posted on: 2010/1/2 18:21

Anonym
@pingubenji

precis min poäng. jag var ju självklart ironisk, en ironi som väcktes utav den otroliga infantila nivån på trådens inledande inlägg.

Anonym
Quote:

teide skrev:
Öh? Vilka tre pyramider i Egypten tänker du på då? Demest kända byggdes ju fyra. En under varje stjärna i karlavagnen. Det finns för övrigt cirka 80 pyramider i Egypten

See User information
off topic men... palindromdatum idag :P

Posted on: 2010/1/2 23:15

See User information
@ fredrik k

haha, misstänkte det

jag vill fortfarande att ni tittar på något av Marko Rodin's föredrag, där har vi riktigt virvlig matte, guld värd om man har lite tid över och vill så matte ur ett annat perspektiv

Vortex based math, sista videon på följande sida

http://www.markorodin.com/content/view/27/60/

Sammanfattat i text på

http://www.markorodin.com/content/view/7/26/

Vill man se en annan briljant dialektisk presentation kring matte så rekommenderar jag även

http://video.google.com/videoplay?docid=8908165456205611761#

Man sitter helt förbluffad i denna, den har faktiskt visst akademiskt mervärde, man lär sig om pi, primtal och primtals kvadrupplar på ett mycket bra sätt

Man sitter förbluffad eftersom skaparen på något sätt får ihop teorin till en trovärdig (?) historia, till slut

Posted on: 2010/1/2 23:17

Edited by pingubenji on 2010/1/2 23:39:36

Anonym
tack för länkarna pingubenji -schysst och intressant!

Även om numerologi ses som en pseudovetenskap är ämnet oerhört fascinerande o bör tas på allvar.

Enligt min åsikt är matematik i allmänhet "magisk" och något man, precis som du gör, bör ha respekt för och en vilja att lära sig mer utav.

Det handlar lixom inte enbart om att plussa ett och ett och gissa sig fram för att förstå numerologi Utan grejen är att ju mer du lär dig, ju mer tid du är villig att ägna dig åt detta, desto intressantare blir det och desto mer inser man att man inte vet ett skit. Egentligen.

Som vanligt efterfrågar jag mer vetgirighet här på vaken.se och lite mindre "jag vet allt och ger er sanningarna".

Man klagar på vetenskapsreligionen men ändå kryllar det av folk med Jesus-komplex ;)

Anonym
och så har jag druckit tre öl idag.

och jag är 25 år gammal och åtta månader vilket ger 2+5+8=15=1+5=6/2=3!!!

See User information
Jag läste en gång en bok om I Ching. I den fanns det en sida med en cirkel vari kombinationerna man kan göra med åtta möjliga delstreckar, det är 64 stycken, var inskrivna. I bildtexten stod det att om man mediterade tillräckligt länge på denna boksida skulle ens hjärna förvandlas till en dator med ungefär samma prestanda som de dåförtiden använda Vic-datorerna (64 k). Så fick jag av en händelse samtidigt ryggskott och tillbringade tre veckor i sängen stirrande på sidan. Jag tänkte förstås på att det var så trist att ligga still och lida att jag lika gärna kunde stirra mig till lite "intelligens" och spara in utgiften för en dator. Jag märkte inget direkt efteråt men senare lade jag märke till att jag visste hur mycket moms jag skulle betala utan att göra räkenskap. Alla möjliga uträkningar av skatter och avgifter och löner liksom bara kom till mig... liksom resultatet av mina alltid otroligt krångliga deklarationer.

Posted on: 2010/1/3 17:37

See User information
Siffran 3 kanske betyder en massa för eliten men även för mig för oss, fokusera mer på dig själv så kommer fantastiska saker att hända oss alla

Posted on: 2010/1/20 20:32

See User information
Hallå Asgeir!

"Pythagoras sats handlar ju om trianglar och verkar som nån sorts igenkänningstecken i hemliga sällskap. Ofta har dom tre grader av invigning, det gäller både frimisarna, Jehovas Vittnen och Hells Angels. Visst kan man gå högre men då måste man ju byta organisation..."

Vilken är den "tredje graden av invigning" som du refererar till angående Jehovas Vittnen? Känner inte till någon annan "invigning" i den sekten än själva dopet. Kan jag ha missat något? Är lite småintresserad av JV

Posted on: 2010/1/20 20:40
"Man fick lov att leva - man levde, det var en vana..." - George Orwell-1984

Anonym
Jag gissar på 2010-08-29 eller 2010-07-01 att dessa dagar kommer vi höra någon otäck nyhet. kanske nån hög president blir killuminated.

See User information
Vad får dig att tro på dessa datum? Är det någon speciell teori bakom eller är det bara en vild gissning?

Posted on: 2010/2/27 9:08

Anonym
eftersom det blir nr 22 och 11 vilka är speciella i numerologi.

och vi får fram de genom, 2+1+8+2+9= 22

2+1+7+1=11

såklart bara gissning, jag kan inte veta nåt sånt men om det skulle följa sina mönster är det datum de skulle kunna välja.

See User information
Quote:

griftegard666 skrev:
Hallå Asgeir!

"Pythagoras sats handlar ju om trianglar och verkar som nån sorts igenkänningstecken i hemliga sällskap. Ofta har dom tre grader av invigning, det gäller både frimisarna, Jehovas Vittnen och Hells Angels. Visst kan man gå högre men då måste man ju byta organisation..."

Vilken är den "tredje graden av invigning" som du refererar till angående Jehovas Vittnen? Känner inte till någon annan "invigning" i den sekten än själva dopet. Kan jag ha missat något? Är lite småintresserad av JV

Svaret är: Brooklyn! (Min farmor bodde på Brooklyn alldeles i närheten, för övrigt) Trianglarna kommer in i bilden genom att man tar kraftigt avstånd från den annars vanliga treenighetstanken inom kristenheten och så sitter det styrande rådet där, (dvs dom som redigerar Watchtowers tidskrifter).

Posted on: 2010/2/28 15:10

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper