vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Ulf Olsson, dubbelmördaren hittad död
#1


See User information
”Jag fick inte en chans att försvara mig eller att plocka fram mina vittnen. Det finns inte tillstymmelse till rättvisa någonstans i domen mot mig. /…/ Jag hoppas att någon med kurage vill ta tag i mitt fall och reda ut vad som hänt. Inte minst för de anhörigas skull och då även mina egna anhöriga”, skrev han.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6405053.ab




Någon som vet mer om fallet och om hans bok?
Antingen var han gravt störd eller så var han helt enkelt oskyldig. För man ber ju knappast om rättvisa i sitt självmordsbrev om man nu är skyldig... och att han vill att någon river i hans fall. Eller så var han som sagt, gravt störd.

Vad tror ni?

Posted on: 2010/1/10 19:03
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ulf Olsson, dubbelmördaren hittad död
#2
Med tanke på de dåd han utförde var han nog gravt störd. Dessutom hade han tuttar. En freak of nature.

Läs hans blogg här http://ulfolsson.bloggsida.se/ (Blockerad just nu pga för hög trafik)

Självmordsbrevet finns också här: http://ulfolsson.blogspot.com/

Han har ingen trovärdighet. Hans stuga bar spår av Jannica Ekblads blod och hans DNA hittades i Helén Nilsson.
Han har ju inte ens hävdad att han blivit framad, utan åberopar att det enligt uträckningar finns 16 personer till i världen som skulle ge utslag för samma DNA... Lustigt hur en sådan person då hittat Ulf Olsson... Mördat Helén Nilsson och sedan mördar Jannica Ekblad i hans stuga.
Verkar inte mycket trovärdigt va?

Vem har förresten sagt att man erkänner sin skuld i självmordsbrev? Det är inte så speciellt vanligt, då de åtminstone vill underlätta för sina efterlevande. Ulf Olsson vill ju verka försöka vara någon martyr. Jag läste dock i hans självmordsbrev, som jag uppfattar mest som samma rappakalja han hela tiden skrivit, att en doktor föreslagit självmord för honom. Det är dock upprörande. Men å andra sidan med ett svin som Ulf Olsson som vägrar inse sin skuld är det inte mer än rätt...

För att svara på din fråga om någon vet mer om fallet, så erbjöd han förundersökningsprotokollen till de som bad om det via hans blogg och jag har läst igenom dessa och de verkar vara helt i sin ordning. Kan lägga ut det online om någon är intresserad.
Man kan ju fråga sig varför han inte erbjöd domarna. Kanske för att de var fyllda med överväldigande bevis.

Ulf Olsson skrev dessutom brev från rättpsyk till Helén Nilssons anhöriga och hävdade sin oskuld med texten "Jag dömdes mot mitt nekande, utan teknisk bevisning angående brottet kidnappning och mord". Detta var pga Helén Nilssons mor kallat honom mördare i rätten. Hur friskt är det?

Han var en ond människa. Han kunde exempelvis gå och kasta spik på vägen för att bilarna skulle få punktering... Frisk människa. Säger inte att det är jämställt med mord, men det visar att nåt är jävligt fel. När man dessutom hittar hans sperma i en död 10-åring är det ett ganska solklart fall.

När man börjar fundera om Ulf Olsson verkligen var skyldig bara för att han sa han inte var det, då letar man konspirationer!


Edited by computerror on 2010/1/10 19:26:12
Edited by computerror on 2010/1/10 19:32:28
Edited by computerror on 2010/1/10 19:33:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ulf Olsson, dubbelmördaren hittad död
#3


See User information
haha det var därför jag just postade den i detta forumet.
Tack för infon Terror!

Finns det nån mer fakta om åren han gick fri? Vem han var? Vad gjorde han? Vänner?

Posted on: 2010/1/10 19:58
“Emancipate yourselves from mental slavery. None but ourselves can free our minds...”

Bob Marley
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ulf Olsson, dubbelmördaren hittad död
#4
Tja... Han var något av en enstöring... Hade hund oavbrutet. endast tikar av någon anledning. En skar han halsen av för att den inte ville som han ville.
Han roade sig med att kasta spikar på gatorna så trafikanter fick punktering.
En jobbade ett kort tag som vårdbiträde, men fick sparken för att han försökte strypa en åttaåring.

Läs aftonbladets plus tidning om han här: http://www15.zippyshare.com/v/64113440/file.html

MP3 filen finns här: http://www0.c00862.cdn.qbrick.com/00862/mp3/5_Helenmordet.mp3

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ulf Olsson, dubbelmördaren hittad död
#5


See User information
Wow!

Skönt att veta att man kan länka ill aftonladets artiklar nu och vara förvissad om att detta är sanningen! Vilken djup brunn av kunskap sannerlien

Tänka lite själv får man iaf. Glöm inte att all information är I BÄSTA FALL andrahandsinformation. Då media är inblandad är den i pricip värdelös.

Det sitter massvis med oskyldiga i våra fängelser. Om en åklagare och domare bestämt sig för att bura in någon kan man inte göra mycket åt denna sak.

Lars Tingström tex. Allas vår "bombmannen" var oskyldig är jag helt övertygad om. Jag har naturligtvis inte läst alla dokument i fallet men ibland får man en känsla liksom. Que Bono... Who Benefits. De försökte ju till och med dyvla på honom palmemordet. Pelle Svensson den lilla lögnhalsen...

Ja vårt rättssystem är inte vad man tror alla gånger. Varför är det alltid "ensamma galningar" som begår alla brott. Rent satistiskt borde man finna nätverk av kriminella skyldiga till dessa vansinnesdåd ibland också. Dessa nätverk finns ibland inom tom rättsväsendet.

Posted on: 2010/1/11 0:02
The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function.
-Albert A. Bartlett, physicist.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ulf Olsson, dubbelmördaren hittad död
#6
Om du syftar på min länk till Aftonbladets Plus tidning om Ulf Olsson, så är det väl utmärkt att läsa för en som frågar efter mer information om honom. Aftonbladet har gjort en serie dokument om välkända mord/mördare och även om de kanske innehåller en del felaktigheter är de bra enligt mig.

Jag anser det inte råder några som helst tvivel att han var skyldig. Du, Ghawar, har en konstig attityd och verkar tro någon är oskyldig bara för att de säger det. Självklart finns det de som är oskyldiga i våra fängelser, men inte så många som du försöker ge sken av. Ulf Olsson däremot satt inte i fängelse, så det hör egentligen inte ens hemma i resonemanget.

Jag har släkt från Ulf Olssons hemtrakter och de beskriver alla honom som en sjuk figur och har sagt en massa sjuka grejer han gjort. När det gäller de två (minst) morden är DNA-bevisningen fullständig. Jag har dessutom tagit del av förundersökningen.

Så du tror alltså Ulf Olsson var oskyldig. Ge mig ett enda bra skäl till ett sådant uttalande förutom att han själv sa det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ulf Olsson, dubbelmördaren hittad död
#7


See User information
Jag håller med det computerror säger men samtidigt är det lite konstigt att Olsson till sista sekund förklarat sig själv som oskyldig innan han tog sitt liv. Ingen frisk människa skulle göra så, men efter allt så satt han på rättspsyk.

Men jag kan inte döma om han har dödat någon eller inte, jag var inte där och jag såg inget. Att det finns bevis mot honom är ju uppenbart men vad som helst kan ha skett.
Men skulle han ha tagit ett liv så önskar jag att han dog långsamt och med smärta.

Och computerror, skulle du kunna säga vad din släkt hade sagt om mannen?

Posted on: 2010/1/11 2:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ulf Olsson, dubbelmördaren hittad död
#8
Quote:

Big-Al skrev:
Jag håller med det computerror säger men samtidigt är det lite konstigt att Olsson till sista sekund förklarat sig själv som oskyldig innan han tog sitt liv. Ingen frisk människa skulle göra så, men efter allt så satt han på rättspsyk.

Jodå. Det är inte så ovanligt att mördare tar med sig sitt erkännande i graven. En del förnekar det för sig själva eftersom de inte vill tänka på sig själva på det sättet, eller så vill han helt enkelt inte stå för vad han gjort och vill inte besudla sitt namn. Man kan också säga att det kan vara för sina efterlevandes skull också. Att bespara dom. Men enligt en hel del instanser var Olsson ett obotligt ego som bara tänkte på sig själv. Dock kämpade han om vårdnaden av sin son, men det var säkert en prestigesak. Dessutom ber han ju någon inleda en undersökning.
Han har dock ringt och erkänt morden till efterlyst osv. Detta hävdar ju Olsson var en konspiration mot honom eftersom SIM-kortet hittades hemma hos honom, men hade det varit en konspiration hade han ju gripits långt innan de 15 år det tog.
Ulf Olsson visade dessutom tydliga tecken på att han kände sig jagad, så samvetet eller vad det var kom väl ikapp honom.

Quote:

Big-Al skrev:
Men jag kan inte döma om han har dödat någon eller inte, jag var inte där och jag såg inget. Att det finns bevis mot honom är ju uppenbart men vad som helst kan ha skett.
Men skulle han ha tagit ett liv så önskar jag att han dog långsamt och med smärta.

Jag läste någonstans att en rutinerad mordutredare aldrig varit med om så mycket teknisk bevisning i ett mål.

Quote:

Big-Al skrev:
Och computerror, skulle du kunna säga vad din släkt hade sagt om mannen?

Att han var allmänt otrevlig. Gapade och skrek åt folk som inte gjort något fel och hotade att bussa sin hund på barn som lekte. Jag har skrivit mer tidigare i tråden också. Det finns de som menar att han hade sex med sina hundar och skar av halsen av en hund för att hon motsatte sig att bli påsatt.

Sjuk gubbe. Det råder inga som helst tvivel att han var skyldig.
Det som är sorgligt dock är att höra om hans barndom. Den systematiska misshandeln av honom och hans bröder och att han som liten trivdes i skogen bland alla djuren.
Jag tror att de flesta personlighetsstörningar ärvs på social väg och Ulf Olsson har fått en riktig psykopat-uppväxt.
Jag sörjer förstås inte honom, men det är hemskt hur vissa föräldrar förstör sina barn, men någonstans måste man övervinna sina aggressioner och förstå att man inte har rätt att skada för att man själv varit utsatt.

Det är ett komplext problem detta med våldsmän, mördare, våldtäktsmän och pedofiler. Många var det synd om som barn, men de måste ta sig i kragen när de blir vuxna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ulf Olsson, dubbelmördaren hittad död
#9


See User information
Quote:

Ghawar skrev:
Wow!

Skönt att veta att man kan länka ill aftonladets artiklar nu och vara förvissad om att detta är sanningen! Vilken djup brunn av kunskap sannerlien

Tänka lite själv får man iaf. Glöm inte att all information är I BÄSTA FALL andrahandsinformation. Då media är inblandad är den i pricip värdelös.

Det sitter massvis med oskyldiga i våra fängelser. Om en åklagare och domare bestämt sig för att bura in någon kan man inte göra mycket åt denna sak.

Lars Tingström tex. Allas vår "bombmannen" var oskyldig är jag helt övertygad om. Jag har naturligtvis inte läst alla dokument i fallet men ibland får man en känsla liksom. Que Bono... Who Benefits. De försökte ju till och med dyvla på honom palmemordet. Pelle Svensson den lilla lögnhalsen...

Ja vårt rättssystem är inte vad man tror alla gånger. Varför är det alltid "ensamma galningar" som begår alla brott. Rent satistiskt borde man finna nätverk av kriminella skyldiga till dessa vansinnesdåd ibland också. Dessa nätverk finns ibland inom tom rättsväsendet.


Du nämner Lars Tingström. Han var förmodligen mest skyldig till att vara en extrem person med udda vänner, en sorts katalysator kanske. Men tidningarna spelar en stor roll när dom stormar efter att spika upp ett hatobjekt. Det är så man säljer lösnummer nämligen.

Rent statistiskt lär cirka två procent av alla dömda mördare vara oskyldiga, vad man nu skall använda den siffran till. Men man kan heller inte bortse från de ganska vanliga fallen med "multipla personligheter" där den del av hjärnan som för tillfället har kontakt med talförmågan är alldeles förtvivlad och känner sig helt oskyldig! Dom verkar inte känna dåren som begick brottet och som sitter i samma skalle. Otäckt!!

Jag har läst på annan plats i forumet om att man känner sig påverkad av signaler utifrån, det låter omedelbart som schizofreni. Men tänk om nu den diagnosen inte alltid täcker hela begreppet, utan att man kan tillföras utifrån kommande tankar utan synlig eller för andra hörbar orsak? Den obekväma och för många prestigeförlustbringande lösningen är att man i båda fallen måste söka läkare för lindring, behandlingen är likadan vara sig åkomman är förvärvad eller påförd. Men för både sin egen och andras skull bör man bita i det sura äpplet!

När det gäller nätverk av lustmördare och bestialiska pedofiler så avslöjades ju ett sådant i belgiska regeringen för tjugo år sedan med förgreningar helt upp på ministernivå...

Genom kriminaliseringen av prostitution har man dessutom lyckats täppa till möjligheten att genom prostituerade få rapporter om personer som visar tydliga sadistiska tendenser. Den som driver en "massageklinik" har ganska skarpa ögon för sånt och ligger bra till för att slå larm eller ge hänvisningar om det verkar finnas personer med riskfyllda beteenden. Men de har tvingats gå under jorden och vågar inte hjälpa till även om de gärna ville...

Posted on: 2010/1/11 8:56

Edited by Asgeir on 2010/1/11 9:14:53
Edited by Asgeir on 2010/1/11 9:17:09
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
25 user(s) are online (25 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 25

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS