vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
The MiB´s (...are on your backyard)
#1
Congressman Ron Paul speaks on the floor about assassinations of Americans by their own government...

http://www.youtube.com/watch?v=uGktTws2bK0

Fler som Ron Paul i Kongressen tack... =)

Bland alla konspirationsteorier & funderingar tänker jag att information lätt snappas upp, allt vi skriver, surfar, ringer, gör,osv...exempelvis av echelon kanske?, och om då någon snubblar nära en verklig sanning, kanske i form av bevis...eller bara starka tankar och som välformulerat sprider denna sanning, så kanske "MiB"´sen åker runt och släcker dessa människors liv? ...det är iallafall en tänkbar framtid. Där CIA riktar in sig på södern, olja, övertagande av droghandel, länder osv kanske "Mib"´s (gren av CIA?) har en annan infallsvinkel? ...domestic och politiska mord på en annan nivå internationellt? Jag tänker Anna Lindh...kanske musiker som Michael Jackson, eller kanske även genom diskreditering (som hela barn-grejen med MJ förmodligen var...) Hur länge dröjer det innan Ron Paul somnar av en hjärtattack? ...undra just vad förra polischefen, Göran Lindberg tänkte avslöja om vår egen polisorganisation? ...Säpo är riktigt fula fiskar... Men hur fula?? ...om de var delaktiga i Palme-mordet och Anna Lindh så...

...och allt VI på vaken skriver här, sitter polisen, på vår, skattebetalares, bekostnad och övervakar... inlägg som dessa sparas för enkel åtkomst. Definitivt.

Who´s watching the watchers?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The MiB´s (...are on your backyard)
#2


See User information
När jag var ung fanns det en tidning jag älskade som hette Mad. I den fanns en serie med två figurer som föreställde spioner som bevakade varandra och det ständiga temat var ungefär: "Vet dom att vi vet att dom vet att vi vet?"
Att man undersöker en företeelse är givetvis obehagligt för den som har något att dölja.
Samtidigt måste man inse att det kan finnas sakliga skäl för att dölja vad man håller på med. Exempelvis om man iakttager något. Själv har jag gjort flera "experiment" för att se hur folk beter sig när de tror att de inte är iakttagna. Här kan man också se att många beter sig som om de misstänker att de är iakttagna. Kroppsspråk är en intressant och nyttig detalj att studera och jag har läst en del i ämnet men minns inte titlarna. Rekommenderas!
Men det finns faktiskt legala aspekter på "spioneri". I vissa lägen är man mer eller mindre FÖRPLIKTAD att hålla sig underrättad. Det gäller exempelvis misstankar om missbruk eller vanvård av barn. Men lagar går ofta att tyda på olika sätt. Dock inte alltid till våra motståndares fördel!
Så ge aldrig upp. Sanningen kommer möjligen aldrig fram men konsekvenserna upphör inte att välla fram.
Vi har ett antal kända varbölder i svensk politik: Spionaffärerna under sextio och sjuttiotalen som aldrig följdes upp ordentligt upp i departementen. Ubåtsaffären som skedde samtidigt med att flera militära chefer var inblandade i planeringen av diverse högerkupper och vapenhandel. Det därav följande Palmemordet. I konsekvens därmed EU-inträdet trots att det beslutats att hålla Sverige utanför det politiska samarbetet. De gigantiska pengaomflyttningarna i samförstånd med en allmän upplösning av den socialdemokratiska arbetarrörelsen som politisk kraft. De mer än mystiska och ständigt nedtystade avslöjandena av den verkliga anledningen till Estonia-katastrofen. Och så vidare... det har inte slutat än och kommer aldrig att sluta innan nån "sätter ner foten!". Om jag någonsin skulle få något som helst att säga till om skulle jag få Pol Pot att framstå som en fredsängel, det är allt jag kan lova! Jag kokar av inre raseri men skulle bra gärna vilja att lågan hålls tänd tills dagen kommer då brasan kan tändas! Jag vill vara med den dagen då dom hänger dom på torget!!!

Posted on: 2010/2/26 7:31
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The MiB´s (...are on your backyard)
#3


See User information
Jag kokar också av ilska. Inte för att just de här som du beskriver, för jag vet att du menar elitfamiljerna och deras springpojkar - må det vara politiker, företagsledare eller bara tjänstemän, väcker min ilska. Nej, de är som de är och har alltid varit det. Givetvis måste deras makt bort.

Det som väcker min ilska är det vanliga folket. Det som vägrar att vakna upp. Positivt i detta tidevarvet är de som vaknar, om än aldrig så lite. Värst är de som sover hårt, och av de är de allra värsta de som påstår sig ha vaknat, men som bara driver det som en gimmick.

Just bara att stryka orden Vanlig och Normal ur ordlistan, då har man kommit långt...

Agenter, må de komma i formen av MIB eller det mellanting av polis och militär eliten vill skapa (och gör så i detta nu) eller på annat vis finns egentligen bara som sista åtgärd, när visselblåsaren inte håller truten. När han eller hon inte lyssnar på vad släkt, grannar och vänner säger om att hålla käften för fan annars råkar han eller hon illa ut.

Jag har hört det alltför många gånger själv. Jag har hört till leda att "de gör som de vill, man kan inget göra åt det" och till och med att
"de har rätt att göra så" (på frågeställningen varför Kung Carl XIV Gustav och hans ohängde son för köra rally som idioter på E18 mellan Stockholm och Arboga utan påföljd medan jag själv skulle bli av med körkort och ställd inför rätta för vårdslöshet i trafik med mera... )

Därför är det också skönt att befinna sig på Vaken. Man är i gott sällskap av alltför många obekväma människor. Det är obekväma människor som förändrar världen, de bekväma har aldrig gjort det. Ytterst är det de bekväma människora som genom sitt tillåtande och gillande gör att detta galna systemet fungerar, åtminstone tills lämmeltåget nått det stup de kastar sig ut för...

Posted on: 2010/2/26 8:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The MiB´s (...are on your backyard)
#4


See User information

Word up, Network.

Posted on: 2010/2/26 17:45
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS