vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Inloggningsproblem?
Hej,

den här tråden ägnar sig åt oss som har problem att logga in.

Jag fick ett PM av 'GordonShumway' för några veckor sedan angående ett inloggningsproblem där användarnamn och lösenord accepteras men att man inte blir inloggad fast systemet säger det.

Jag har själv råkat ut för samma sedan dess, nästan så vi fick samma inloggninsförkylning.

Av säkerhetsskäl vill jag inte att ni skriver vad ni har för operativsystem, browser och antivirus och sånt här så att eventuella hackers börjar utnyttja säkerhetshålen i erat system utan vill bara höra hur många som har ovanstående och andra tekniska problem.

Jag och Gordon körde både olika operativsystem och browsers.

/C

Resized Image

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Inloggningsproblem?
Jag har samma problem ! Sker nästan jämnt för mig nu vid första inloggningen, får vänta 30 min och testa igen så brukar det fungera.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
I see. Det händer mig oftare och oftare för mig med. Första gången så löste jag med att boota om, men det kan ju ha varit 30 minuters regel som gick och applicera där. Den här gången hjälpte med att jag installerade en till browser. Skall testa om det räcker med att köra 2 browsers paralellt. Det funkade även att köra via proxy dvs maskad ip.

Resized Image

See User information
rensa cache i webbläsaren, kan funka om ni tömmer webbläsaren på cockies också.

Jag har inte märkt av något problem men tipsar ändå...

Posted on: 2010/3/19 13:01

Anonym
Testat och rensa cache och cookies, funkar inte. Testade Malwarebytes och nån mer programvara jag glömt bort va den hette som Void rekommenderade. Har problemet nu i IE men inte Google och ska till och prova 'Ad-aware'

Resized Image

Anonym
Jag rensar allt med jämna mellanrum, så problemet verkar inte ligga där för mig. Säg till om ni hittar någon smidig och inte allt för krånglig lösning.

See User information
Det är helt klart ett problem men cookies. Stäng av all antivirus program och likande. och ta lägsta säkerhetsinställningar i browsern så kommer ni nog in utan problem. Sen är det bara att börja testa vad orsakar problemet.

Posted on: 2010/3/19 14:49
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

Anonym
Det mest uppmärksammande i scenariot är ju att det fungerar och slutar fungera utan att man gjort någon förändring på datorn vilket tyder på:

1) Serverproblematik
2) Externa influenser

Kanske en alldeles egen Echelon/FRA/Vaken-konspiration? Åsiktsförtryck är väll standard i krigstider? Det som talar emot punkt 1 är ju att andra kan vara inloggade när man inte själv kan logga in och om man testar med ett annat konto så består problemet.

Resized Image

Anonym
Jag tror detta främst är ett problem med Internet Explorer 8.
Jag hade problemet för ett tag sedan, återställde inställningarna i IE och så var det bra ett tag... Men nu har det börjat igen. Allting funkar dock i firefox, men den vill jag inte köra.

Anonym
Nåja... Jag ska installera Internet Explorer 9 nu och se om detta hjälper...

EDIT: Det var inte en browser utan något som kallades "Platform Preview"

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper