vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#1


See User information
Ask vill att sexköpare skäms öppet
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ask ... e-skams-oppet_4450385.svd

"- Jag skulle kunna tänka mig att ha väldigt grälla färger på kuvertet och skicka hem till folk som var misstänkta för detta, sade hon.

- För jag tror att det värsta som kan hända många av dem som är ute och köper sex, det är att någon i omgivningen får reda på att de är ute i det här, sade Ask.

Hon ska nu ta upp frågan med sina kollegor.

- Jag måste stämma av med dem. De tycker att jag är lite vild ibland, säger ministern till tidningen."


Lite vild är en grov underdrift.. Men å andra sidan så känner väl denna människa inte sig själv heller annars skulle hon inte har alla dessa vilda ideer som passar bättre i en diktatur!

Posted on: 2010/3/19 21:15
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#2


See User information
Kul att få sitt liv förstört om man är oskyldig... partnern som lämnar en eller åtminstone skapas det bråk om eventuell otrohet som egentligen inte förekommit...

Det är ett bra sätt att söndra familjer om inte annat, bra NWO taktik.

Posted on: 2010/3/19 22:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#3
Helt rätt för de skyldiga dock. Där sexköparen själv splittrat familjen. Den ökade otroheten är ett resultat av dumb-down society. En människa med intellekt är inte otrogen.
Det är bevisat med studier åtminstone på män, att de med intellekt inte är otrogna och de som gör sämre ifrån sig kunskapsmässigt är det.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#4


See User information
Quote:

computerror skrev:
Det är bevisat med studier åtminstone på män, att de med intellekt inte är otrogna och de som gör sämre ifrån sig kunskapsmässigt är det.


Man kanske skulle kunna säga att en prostituerad och en torsk som utnyttjar sexuella tjänster regelbundet är av samma sort, istället för att straffa och förbjuda kan man ju hjälpa? både torsken och den prostituerade då dom är i behov av det.


Posted on: 2010/3/19 22:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#5
Quote:

greensparrow skrev:
Man kanske skulle kunna säga att en prostituerad och en torsk som utnyttjar sexuella tjänster regelbundet är av samma sort, istället för att straffa och förbjuda kan man ju hjälpa? både torsken och den prostituerade då dom är i behov av det.
Njae... Jag vet inte... Jag tycker sånt bidrar till moraliskt förfall faktist.

Läs mer om vad jag tycker i frågan här:
http://c0mputerr0r.blogspot.com/2008/ ... erats-till-utbytbara.html

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#6


See User information
Hon ska väl inte säga något... ha ha... MUF-horan...

Posted on: 2010/3/20 8:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#7
Och tro nu inte att jag är för sexköp och prostitution. Of course Im not!
Men en undran i mig väcks trots allt varför folk inte bara kan sköta sig själva och sitt? Oftast har såna här saker som otrohet, horeri och torskande en tendens att leta sig upp till ytan förr eller senare.
Alla människor har hemligheter och "lik i garderoben" oavsett om de är försvarbara eller ej.
Jag hörde också om studien på otrogna att de har ett lägre intellekt än de som inte är det. Fast behövdes det ens en studie på det från första början? Är väl ganska uppenbart om ni frågar mig...

Sen har jag ofta erfarit att det är de som ska spela Pelle-rediga som oftast är de som har flest grejer på sitt samvete och där får ju det gamla ordspråket "man ska inte kasta sten i glashus" onekligen en ny skjuts rakt in i framtiden... ;)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#8


See User information
Häng ut alla människor som begår brott hela tiden eller inga...
Jag väljer såklart inga.

Tabu-brott ska inte bli annorlunda behandlade.

Posted on: 2010/3/20 18:45
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#9
Quote:

Snapcase skrev:
Häng ut alla människor som begår brott hela tiden eller inga...
Jag väljer såklart inga.

Tabu-brott ska inte bli annorlunda behandlade.
Förr i tiden kände folk till de som begick brott... Dessa blev utstötta. Fungerade som en bra varning för de som växte upp eller de som blev drabbade av plötslig frestelse.
Idag ser barnen upp till brottslingarna. Det är dom som åker runt i feta bilar och de som rör sig med kändisarna på Stureplan.
Moralens förfall...

Vi måste på något sätt återuppta vägar för att återupprätta den forna balansen. Varför skydda brottslingarna? Varför ens ha lagar då? Brottslingarna sitter av sina straff i det tysta och kommer sen ut och säger de åkt världen runt i flera år och fortsätter sin kriminella bana.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#10


See User information
Jag förstår vad du säger Compu.

Mitt sätt att se på vad du säger är att du utgår ifrån de samhället vi har nu kontra hur det var förr.

Jag anser att det samhället vi har nu är så förstört och korrupt att det inte går att laga. Att fortsätta att försöka laga det gör att det blir bara mer trasigt.

I min mening är de som begår vad jag anser vara "riktiga" brott är också offer och många begår brott som inte borde vara klassade som brott.

Vi behöver något nytt, enklelt och harmoniskt, frågan är bara hur det nya ska se ut och fungera...




Posted on: 2010/3/20 19:26
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#11
Saken är ju den att brottslingar inte längre skäms för sina gärningar. Där det blir känsligt kan de lätt ljuga och säga de är mäklare eller något annat lukurativt yrke.

Hänger man ut dom tar man bort deras status i många avseenden.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#12
Snapcase: Jag har förresten diskuterat en lösning här: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =&topic_id=18244&forum=81

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#13


See User information
Jupp Compu, det är en av byggklossarna i lösningen jag vill se

Posted on: 2010/3/20 19:45
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#14


See User information
Allt är ju skapat för att skapa över och underklasser liksom där är ju felet som ju egentligen inte är ett fel, då det är planerat in i minsta detalj.

Jag tror inte heller att det går att reparera, vi pratar om generationer.

Troligen faller nuvarande samhällsstrukturen faller ihop innan dess, det är ju det eliten förbereder sig för.

Posted on: 2010/3/20 19:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#15


See User information
Ett enda ord...

Bordellhärvan!

Posted on: 2010/3/20 20:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#16


See User information
Resized Image

Usch vad jag skäms... Hon var ju bara 14 trots allt...

Posted on: 2010/3/20 20:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#17


See User information
Detta som allt annat kan komma att användas för ändamålsglidning, ett grönt kuvert i posten för "tanke/moralbrott" X och ett svart kuvert i posten för "tanke/moralbrott" XX osv..

Det är hursomhelst etiskt fel att staten skall moralisera över individen, staten har inget med det att göra! Om staten vill ha moral i samhället så borde den göra nåt åt bland annat sexualiseringen av samhället.

Snart kommer nog samma minister att introducera sexualundervisning för småbarn, har tidigare sexualundervisningar för ungdomar/tonåringar avhjälpt problemen med tonårsaborter m.m.?

Om man introducerar ideer för barn så kommer dom att utforska dom områdena, spelar ingen roll det så är droger eller sex..

Posted on: 2010/3/21 8:53
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#18


See User information
Detta som allt annat kan komma att användas för ändamålsglidning, ett grönt kuvert i posten för "tanke/moralbrott" X och ett svart kuvert i posten för "tanke/moralbrott" XX osv..

Det är hursomhelst etiskt fel att staten skall moralisera över individen, staten har inget med det att göra! Om staten vill ha moral i samhället så borde den göra nåt åt bland annat sexualiseringen av samhället.

Snart kommer nog samma minister att introducera sexualundervisning för småbarn, har tidigare sexualundervisningar för ungdomar/tonåringar avhjälpt problemen med tonårsaborter m.m.?

Om man introducerar ideer för barn så kommer dom att utforska dom områdena, spelar ingen roll det så är droger eller sex..

Posted on: 2010/3/21 9:07
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#19
Quote:

Network skrev:
Resized Image

Usch vad jag skäms... Hon var ju bara 14 trots allt...


Hahaha, som om åldern i sig skulle göra handlingen sämre/bättre?! Lika illa i vilket fall....... -Vilket jävla stolpskott!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#20


See User information
Strängare lagar från omoralens näste staten, med offentlig skampåle gör knappast till eller ifrån eftersom det är människans moraliska grunder som är trasiga. Blind leder blind väldigt illa.

Posted on: 2010/3/21 13:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#21


See User information
Ja, varken Fälldin eller Sträng eller någon annan av stolpskotten gick ut och ångrade sig. "Snus är snus och strunt är strunt om än i polisiära promemorior" sa beskyddaren Palme, även han insyltad...

Vill MUF-horan Fru Ask föregå med gott exempel är det dags att lyfta ut denna smutsiga byk ut ur sina gömmor nu!

Posted on: 2010/3/21 21:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#22
Quote:

Network skrev:
Ja, varken Fälldin eller Sträng eller någon annan av stolpskotten gick ut och ångrade sig. "Snus är snus och strunt är strunt om än i polisiära promemorior" sa beskyddaren Palme, även han insyltad...

Vill MUF-horan Fru Ask föregå med gott exempel är det dags att lyfta ut denna smutsiga byk ut ur sina gömmor nu!


^^)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#23


See User information
Kanske man skulle skicka ett kuvert med färgglada färger till Ask själv...

Posted on: 2010/3/22 7:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: SVD.se: Ask vill att sexköpare skäms öppet
#24
Quote:

Therold skrev:
Kanske man skulle skicka ett kuvert med färgglada färger till Ask själv...

Haha, det gjorde ju några från Centerpartiet!! LOL ^^) ett stort lila, glansigt kuvert!! Det är humor!!

Så säger hon på nyheterna ikväll "det är ingen som bryr sig om flickorna som är drabbade, men det gör jag..."
[fröken Ask är ju sååå duktig]

-Åh, herre min tid. Det var det dummaste jag någonsin hört!! Vad fan ska det hjälpa de utsatta flickorna att deras misstänkta förövare får ett neongrönt brev på posten? Det skulle jag bra gärna vilja veta!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
52 user(s) are online (52 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 52

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS