vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Självkontroll den 19:e
#1


See User information
Idag är det den nittonde och bidragen betalas ut. Det är knökat i affärerna när alla bidragstagare storhandlar samtidigt. Är det nån som tror att det är särskilda extrapriser för att det "synd" om dom? Nä, eftersom en majoritet har så dålig självkontroll att de inte kan hålla på slantarna bara måste de storhandla den dagen.

De senaste dagarna har det varit en del jackpottar i de lokala spelautomaterna. Det beror på att man kan ställa om spelautomaterna. Ryktet om en jackpott ringer som en kyrkklocka i spelkretsarna, och eftersom det är den 19:e är det fullsmockat med folk som spelar, men spelautomaterna är nedskruvade till minimal utbetalning. Den med dålig självkontroll blir blåst igen.

Jag talar om en jättelik grupp av människor som lever upp den 19:e varje månad, lydigt låter sig mjölkas och sen stänger persiennerna igen.

För många år sedan ryste jag av obehag när jag hörde Sanningen:

"Socialhjälp och andra bidrag är mord!". Jag blev så jävla förbannad att jag hade kunnat.... sparka på en ölburk!

Men åren har gått och jag har sett hur passiviserande och totalt handlingsförlamande socialförsäkringssystemen är.

Socialhjälp är mord! Nu har jag sagt det och vet att många kommer att hata mig så länge jag lever. Men - tänka sig! Jag är såå van att vara illa omtyckt. Skriv gärna nåt elakt, Supermonkey! Jag kommer att sitta och killa mig på snorren medan du ylar!

Posted on: 2010/4/18 19:21
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Självkontroll den 19:e
#2


See User information
haha jag har fortfarande inte fattat ditt inlägg..
men killa på du så återkommer jag senare..

Posted on: 2010/4/18 19:30
"if a group claims to have the truth, run from them.."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Självkontroll den 19:e
#3


See User information
Men snälle Supermonkey, hör du inte att jag är en riktig blådåre? Jag är själv helgalen men jobbar ändå. Jag tycker att alla skall jobba. Min idol är en busschaufför som är fullständigt bindgalen. Men han lyckas hålla sig kvar i yrkeslivet trots sitt grava mentala handikapp medan jag känner massor av människor som simulerar alla möjliga symptom.

Han kör buss i en storstad och har satt nån sorts grej på avgasröret i bussen så att den avger visslande och väsande läten hela tiden. Han rabblar fullständigt mekaniskt upp alla hållplatser och vilka bussar man kan byta till men tittar aldrig åt sidan. Ibland frågar någon varför bussen låter så konstigt och då svarar han att det "är luft i slangarna".

Kan han jobba så kan f-nimej de flesta av den hord av förtidspensionärer och annat som idag belastar socialkontot och har förtur till boende och vård göra nåt för sitt uppehälle...

Posted on: 2010/4/18 19:47
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Självkontroll den 19:e
#4


See User information
ehm.. jag hade då aldrig hört talas om att alla bidrag delas ut den 19'e.. men eftersom idag är den 18'e så tvingas jag anta att detta är hur du får utlopp för din dagen-innan-frustration.. min fråga till dig är: kommer du ångra denna trådstart i morgon eftermiddag när du ligger med nålen i armvecket och allt har "ordnat sig"?

gillade förresten din story om busschauffören.. är det du?

Posted on: 2010/4/18 19:53
"if a group claims to have the truth, run from them.."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Självkontroll den 19:e
#5


See User information
Inte just jag kanske men alltför många. Socialhjälp ÄR mord!

Jag gör diverse men har inte busskort, tyvärr. Annars finns det gott om original inom det facket, vi hade (har?) en spårvagnsförare i Göteborg som är från Jylland och skiner fullständigt meningslöst lyckligt upp varje gång han närmar sig hållplatsen "Beväringsgatan" som han uttalar Bæverdingsgatan. En bæverding är det jyska slanguttrycket för värdshus. Det gäller att göra vardagen till en fest och det hjälper i en hård värld att vara lite galen...

Posted on: 2010/4/18 20:07
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Självkontroll den 19:e
#6


See User information
bidragsgivare utgör nog en större risk än bidragstagare.

ex.vis västerländska ekonomiska bidrag till u-länder.

något som enligt rykten skapar enorm korruption.

Posted on: 2010/4/18 20:19
"if a group claims to have the truth, run from them.."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Självkontroll den 19:e
#7


See User information
Ja dom ger ju pengarna till karlarna. I exempelvis Afrika är kvinnorna otroligt ansvarsfulla och ärliga medan männen skall vara så jävliga som möjligt. Men givetvis betalas alla bidrag ut till männen som sedan genast sätter sig och bläddrar i Mercedeskatalogen. Detta är en av de få saker jag är överens med kvinnorörelsen i, annars kan dom ränna och hoppa för min skull

Posted on: 2010/4/18 20:24
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Självkontroll den 19:e
#8


See User information
jepp så är det.. pengarna är tänkta att användas till basala saker som mat och boende.. och folk här i sverige (bl.a) försöker stilla sitt dåliga samvete genom att skänka en slant till röda korset.. men de gör ju bara saken värre... om man dessutom ska följa vakens konspiratoriska linje så kan bidragsformen vara en metod för att göra u-länder beroende av valutor snarare än deras egna naturtillgångar.. som man gjorde mot indianerna..

Posted on: 2010/4/18 20:27
"if a group claims to have the truth, run from them.."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Självkontroll den 19:e
#9


See User information
Eller som de svenska myndigheterna gör för att kontrollera svenskarna och ge dom dåligt samvete respektive fylla dom med frustration. Söndra och härska! Ena hälften av de som kan och borde jobba får slita röven av sig av resten ligger eller sitter och rullar på tummarna och gnäller medan en pseudodebatt överskuggar alla försök på att ta upp allvarliga frågor som Frihet, Rikets Säkerhet och Färdriktningen mot Framtiden och Rättvisa.

Posted on: 2010/4/18 20:54
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
44 user(s) are online (44 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 44

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS