vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Aftonbladet: 2012, Yellowstone och vulkanen på Kanarieöarna

See User information

Posted on: 2010/4/28 19:46
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Aftonbladet: 2012, Yellowstone och vulkanen på Kanarieöarna

See User information
Vad det gäller en tsunami från Teide så finns en reell risk om det tex blir en jordbävning eller ett utbrott där. Detta pga avlagringarna på västsidan kan "lossna" i stil med en lavin och när den träffar Atlanten skapa en våg som går mot bla USA's östkust...

Posted on: 2010/4/28 22:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Är ni där nu igen i media och slösar er tid på mediakonspirationer om vulkaner och massdöd. Sappna av. Det är lugnt. Livet går vidare som den gjort i över en jävla massa år. Slappna av vänner. Det är väldigt, väldigt lugnt.

Får jag fråga: är ni helt allvarliga nu? Nähhh.

NisseHult. Var hittar du dessa skitroliga grejjer någonstans.
"Vad det gäller en tsunami från Teide så finns en reell risk.."

Du kan väl inte mena allvar ändå. Du är väl inte rädd?

Vad syftar dtta till. Jag är nyfiken?

Posted on: 2010/4/28 22:48
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Karsten, det jag undrar över är hur man skall uppfatta detta?

Är det på riktigt, vill dom skrämma upp befolkningen? Eller är det bara skrämselpropganda, för vad då isåfall?

Förhoppningsvis så kommer man få reda på exakt vad som kommer hända.. Man får helt enkelt syna propagandan i massmedia men det börjar bli lite klurigt numera.

Posted on: 2010/4/29 7:27
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Diskussionerna kommer att öka rejält förutom själva 2012 så kommer det att bli panik ju närmre vi närmar oss datumet.

Att sitta självsäkert och skratta sarkastiskt är ju kul för den som gör det, vi andra inte är skräckslagna utan mera nyfikna.

Att en katastrof ska komma talar allt i ett modernt samhälle för. Vi människor befinner oss just nu på toppen i våran nuvarande utvecklingsfas, allt är en bubbla. Bubblor spricker alltid, oavsett en naturkatastrof så måste det ske en katastrof som drabbar oss alla även om det är en ekonomisk katastrof. En utrensning måste ske.

Posted on: 2010/4/29 8:31

See User information
Quote:

Karsten skrev:
Är ni där nu igen i media och slösar er tid på mediakonspirationer om vulkaner och massdöd. Sappna av. Det är lugnt. Livet går vidare som den gjort i över en jävla massa år. Slappna av vänner. Det är väldigt, väldigt lugnt.

Får jag fråga: är ni helt allvarliga nu? Nähhh.

NisseHult. Var hittar du dessa skitroliga grejjer någonstans.
"Vad det gäller en tsunami från Teide så finns en reell risk.."

Du kan väl inte mena allvar ändå. Du är väl inte rädd?

Vad syftar dtta till. Jag är nyfiken?

Det syftade inte till något speciellt alls.. bara en reflektion som jag gjorde till en artikel /program jag läste / såg för några år sedan, jag minns inte hur länge sedan. Det var innan ordet "tsunami" blev allmänt känt i alla fall. Jag minns inte var jag läste om det / såg det.

Det handlade om hur höga vågor kunde skapas pga jordskred i fjordar mm och då tog bland annat Teide (vulkanen) upp pga dess västra sida tydligen är väldigt porös och vid ett utbrott eller en jordbävning har en risk att kana ut i atlanten på samma sätt som en lavin.

Jag syftade inte på något speciellt.

Och på frågan om rädd?? Hmm kan jag påverka det hela? Nix. I så fall: "varför gå och oroa sig"? Man kan halka på ett bananskal och bryta nacken i morgon om så är... och varför gå och oroa sig för att man ska halka på ett bananskal ?

Posted on: 2010/4/29 21:03

See User information

Posted on: 2010/4/29 23:54

See User information
Jag har hört på media-tv och överallt att solen kommer att ramla ner på jordean. Då blir det jättevarmt o alla dör.

www.fuckingbullshit.org

Posted on: 2010/4/30 21:44

See User information
Hjälp. första maj 2010 närmar sig.... jag ligger i min bunker.
Hur löser ni detta?

Posted on: 2010/4/30 21:51

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper