vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

FLOTILLA: We Con the World ...Musikvideo från Israel..

See User information
Israel "Accidentally" Distributes Video Mocking Flotilla Dead

http://www.youtube.com/watch?v=2KUcv452KbU&feature=player_embedded

Think of it - Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu's office "accidentally" promoting a video, made by a former adviser of his, that mocks the Gaza aid flotilla dead. Inconceivable ? Think again !

Casting some doubt on the claim the video promotion was an "accident," according to the BNO News service, the Israeli Government Press Office (which is part of Netanyahu's Prime Minister Office) waited three hours before contacting the journalists who had received an email from the office promoting the video, to issue a retraction.

http://www.dailykos.com/storyonly/2010/6/5/9444/52478

Posted on: 2010/6/7 20:10
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: FLOTILLA: We Con the World ...Musikvideo från Israel..

See User information
Vidrigt

Posted on: 2010/6/8 13:20
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Skön (modig) musikvideo... snacka om att förmedla budskap.... de har fått sjukt mycket arga svar :D

Posted on: 2010/6/8 16:54

Edited by pingubenji on 2010/6/8 17:13:20

See User information
Eftersom man får minst 28 gånger högre lön i Israel kunde man ju tro att de flesta smarta palestinier skulle flytta in i Israel när de redan jobbar i Israel och pendlar över gränsen...

Så kunde konflikten vara över. För fred är väl heligare än lite streck och ord på en karta? eller står det skrivet i deras religioner att man skall döda och slåss kring en karta?

Palestinier och Judar delar ju redan samma bakgrund som hebréer... Varför envisas palestinier (civilbefolkningen alltså) med att leva i ett fattigt land utan framtidsutsikt? (Jag förstår om det finns palestinska ledare som inte vill bli av med sitt arbete och makt... de kämpar för att behålla sitt land. Men vad håller civilbefolkningen på med?)

Som jag ser det har redan 1.2 miljoner palestinier fattat att ledarna förlorat striden, de har flyttat in i Israel (och bidragit till en fredlig lösning). De har samma kultur och seder kvar som de alltid utövat, och är, vad jag förstår, inte mobbade på något sätt. Och de kan röra sig fritt i Israel och besöka alla sina heliga platser.

Likaså gäller:

Om ryssland skulle invadera Sverige skulle jag lägga mig på backen och låta det ske helt utan motstånd... de kan mycket väl få färglägga med sina färger på sina kartor om de vill, spelar inte mig någon roll. Städerna skulle heta detsamma. Jag är säker på vem jag är och behöver inte ha en karta med rätt ord på för att göra mig trygg... vi som bodde här skulle fortfarande prata Svenska och ha samma kultur som vi alltid haft, i många hundra år till... utan att försvara det med väpnad konflikt.

Fattar inte varför civila smarta människor blir soldater och slåss överhuvudtaget... -Om jag skulle "tvingas till strid" skulle jag genast skjuta det högsta Svenska befälet jag kunde hitta (för att få min sida att ge upp och avsluta striden snabbast möjligt). Jag som soldat tjänar inte något på att slåss. Men jag har allt att förlora...

Jag skulle bli hedrad och frisläppt från fängelset när ryssarna kom... Jag skulle även minimera antalet döda Svenskar med denna handling... Jag skulle kanske få fredspriset i denna vrickade värld där människor slåss om ingenting...

Tycker vi kan lägga ner försvaret... Vi kan lägga pengarna på utbildning i kommunikation istället. Vi skulle bli världsledande på att lösa konflikter med dialog...

Posted on: 2010/6/8 18:19

See User information
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/ ... en-ond-cirkel_4838385.svd

Under året då det statsunderstödda folkmordet på svarta befolkningsgrupper i Darfur nådde sin kulmen, utfärdade FN 22 fördömanden mot Israel och inte ett enda mot regimen i Sudan. I en europeisk opinionsundersökning som genomfördes för några år sedan uppgav 60 procent att de såg Israel som det största hotet mot världsfreden.

Posted on: 2010/6/9 10:33

See User information
Pingubenji:

Säj det till finnarna som bekämpade ryssen. Säj det till alla sovjet stater. Det var inte direkt så dom kunde leva sina liv som dom gjorde innan.

Att palestinerna bara ska ge upp sin nation tror jag inte på. Inte heller att israel skulle tillåta alla. Iaf inte ge dom rösträtt, för då skulle israel nog bli en muslimsk stat igen.

Att dom har samma rättigheter som judiska israeler tvekar jag på. Jag vet dock inte, har alltid hört att israel är en aprtheidstat men det kanske bara är vänster propaganda.

Posted on: 2010/6/9 13:32
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Det har aldrig funnits en nation vid namn palestina vad jag förstår... Det fanns ett gammalt kungarike som britterna krossade och intog.

Så Allt började med britternas intåg... Palestinierna borde bomba britterna....

Posted on: 2010/6/9 13:43

See User information
Kolla
http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine#20th_century

Ger en ganska bra bild, det är ett väldigt knepigt läge.

Posted on: 2010/6/9 14:35
<administratör>

See User information
Om det nu var så illa i de ryska staterna borde väl de stackars sönerna som tvingades till strid att skjuta sina befäl som hämnd... eller? Kan ju inte vara så svårt att ge igen.

Finns ingen armé om familjerna till soldaterna har det dåligt... då skulle det ju bli uppror... eller är soldaterna allt för hjärntvättade?

Som jag ser det kan krig bara lösas om man upplöser soldaternas moral... botar deras hjärntvätt... Krig kan inte lösas genom att kriga tillbaka... aldrig någonsin, såvida man inte utrotar fienden helt och hållet.

Posted on: 2010/6/9 16:16

See User information
Krig kan lösas genom att kriga tillbaka kallas också försvar. Finns många exempel på det genom historien. Om den aggressiva blir stoppad så slutar kriget.

Däremot så är det mycket svårare för den aggressiva att vinna och behålla det nya territoriet. För i tiden då det inte fans nationanalism så var det ju lättare att ta över ett annat land. Dock att ta över länder med annan religion var svårt för dom var så olika, då finns bara en lösning och det ör folkmord.

Posted on: 2010/6/11 2:06
<administratör>

See User information
Haha, nu fick jag

Quote:
Videoklippet är inte längre tillgängligt på grund av ett upphovsrättsanspråk från Warner/ Chappell Music, Inc. .

på låten i första länken i tråden.

Är låten upphovsrättsskyddad??????????

Posted on: 2010/6/12 9:47

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper