vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#1


See User information
Öppnade upp Aftonbladets debatt sida idag och tappade hakan totalt. Jag satt som en fågelholk med truten på vid gavel, hehe, och trodde inte mina ögon.

Rubrik: Stoppa våldtäkterna – dna-testa alla män
http://www.aftonbladet.se/debatt/deba ... hstraff/article7695065.ab

Och inte nog med det, i deras poll där nu 8000 tusen pers har klickat ja eller nej om ett DNA-register så har nu 55% klickat ja.

Är detta med DNA-register, något som komma skall eller?
Vad tror ni?

Posted on: 2010/8/30 16:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#2


See User information
Det är totalt sjukt, men helt väntat. De vill ha alla kvinnors DNA i register också, för vid nästa utrensning är det inte raser som ska rensas, utan folk med dåligt DNA.

Posted on: 2010/8/30 17:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#3
Jag börjar mer och mer tro att Aftonblaskan fifflar med sina undersökningar.

Angående DNA-register så är det såklart en självklarhet i den nya världsordningen. (Är det IBM som kommer sköta registren åter igen tro?)

Om detta blir verklighet ska det bli kul att se hur en sådan lag kontras mot grundlagen som skyddar oss mot all ofrivillig in/ut-försel av något från våra kroppar.

Mig får dom bura in och låsa fast i nedsövt läge innan dom lyckas få några DNA-prover ur min kropp iaf....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#4


See User information
@patrik1975: Läs slutet på detta första inlägg i tråden http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =&topic_id=19506&forum=85

IBM har sålt sin PC-division och Laptop-avdelning till Kinesiska Lenovo och sysslar numera bara med att tillverka stordatorer eftersom efterfrågan ökat.

Posted on: 2010/8/30 17:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#5


See User information
ALLA som är födda efter 1975 är redan med i en biobank.. Detta prov tas på BB, kolla upp info om PKU-prov..

Posted on: 2010/8/30 18:54
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#6


See User information
Fast än så länge tillhör det registret lanstinget. De har inte börjat samköra registren ännu och det är bra med flera register ändå för redundans. PKU-registret är dessutom ett blodregister man iofs kan utvinna DNA ifrån.

Viktigt att säga också att man kan begära utträde ur PKU-registret så proverna blir anonymiserade eller förstörda (De väljer vilket)

Posted on: 2010/8/30 19:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#7
Det betyder att en framtida "utrensning" är nära förestående.
Annars skulle det vara enkelt att invänta att de födda <1975 ramlar av pinnen naturligt...
Det börjar dra ihop sig.
Jag funderar fortfarande, till Vad?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#8


See User information
Vinner de borgerliga igen ligger det närmare än vad vi vill tro. Ju fler högerpartier som är tillvalda världen över underlättar för dessa ändringar. Ju mer högern ligger i fas med andra på högerskalan - Desto mer ändringar åt det hållet.
Så lite grann spelar det någon roll vad man röstar på. Denna information ligger inom dig. Tänk efter lite så förstår du. Lägg ihop ett och ett... Låt dig inte stoppas av "Så illa kan det väl aldrig vara!?" för det kan det.

Posted on: 2010/8/30 19:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#9


See User information
Som iwarrior skrev:
"Enligt regeringens web så pågår ett arbete med att stärka den mänskliga rätten, dom efterfrågar FULL RESPEKT för rättigheterna, men det som händer är att man mer och mer ändar lager och demokratiska ideer som bryter mot dom."

Kan inte göra något att beskriva det bättre.

Posted on: 2010/8/30 19:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#10


See User information
Lol vilken Jurist.

Är du säker på atthan är en jurist och inte sjukt trist?

Vaddå kasta bajs på lagen.

Fanns något som hete rättigheter en gång i tiden har jag för mig.

Posted on: 2010/8/30 20:02
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#11
Alldeles för många verkar ha tappat förståelsen för vad de blåa vs de röda Egentligen innebär, på vägen...

Men med senaste i raden, Bodström som fipplar bort sig fullständigt, så visar det att vi nog är på väg mot en totalitär fasciststat oavsett om vi flaggar rött eller blått.
Det politiska spelets illusion börjar bli lika verkligt här som det varit i USA i årtionden, där säsongens valkampanj varit skådespeleriets höjdpunkt för gallerian.
Ungefär som wrestling.

Kanske kan utvecklingen bromsas något av en röd regering, men vi är i nuläget på väg nerför rutschkanan i ett oundvikligt svart hål
Såvida ingen hittat nödbromsen!??
valet är valfritt, men oavsett val så får valet utebli. precis som jag brukar avstå från hollywoodfilmer på bio

Kanske är vi ett spirituellt uppvaknande förestående,
Låt oss hoppas det.

Annars har vi en diger väg att gå, innan vi når ett samhälle värdigt att LEVA i.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#12


See User information
lol 1,5 miljon person röstar inte i sverige och har tröttnat.

Lyssnade på radion igår där en man fick frågan vad ska du rösta på?

Han svarade vad spelar det för roll det är ju ändå samma politik man kan likabra slinga slant.

Som i Usa precis som du säger.

Posted on: 2010/8/30 20:37
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#13


See User information
Det är klart att många tappat förtroendet för politiker när dom ser väljarna enbart som en väg till att behålla jobbet.
Finns det verkligen några politiker som verkligen brinner för sitt jobb och alltid har med sej i sitt tankesätt att dom har den position dom har, för att vi har gett dom vårat förtroende att förvalta t.ex grundlag och mänsklig rätt.

Men men, vad vet vi. Vi är väl inget annat än "useless eaters", "pawns" eller varför inte köttberget. Dom vet väl alltid bättre än oss.



Posted on: 2010/8/30 21:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#14


See User information
@ wavemaster:

På sjuttiotalet hade vi en riksdag med 350 ledamöter som alltså kunde delas i två lika stora läger så att jämvikt rådde mellan blocken. Givetvis blev det genast så! Oftast skulle ju riksdagen välja mellan två förslag i en fråga och då det alltid blev jämvikt lottade man vilket förslag som skulle gå igenom.

Jag undrar om inte detta på sätt och vis var bra, därför att alla överdrifter och oansvarigheter rensades ju bort (det var ju 50/50 att dom gick igenom och då finge man ju stå till svars om det skulle visa sig vara dåliga förslag!)

På samma sätt undrar jag vad som skulle hända om man utsåg en riksdag genom lottning bland de som röstat! Då hade alla ledamöter inte varit igenom det politiska korrektur som partiväsendet innebär och som går igenom inte bara i riksdagen utan också i alla nämnder som finns.

Man kunde göra ett test här på Vaken och bilda en Vakenregering med ministrar utsedda genom lottdragning i den gruppering som fick flest röster! Den som exempelvis blev utrikesminister skulle kunna lägga andra förslag än den sittande regeringen (eller för den delen instämma, det kommer ju an på situationen).

Detta naturligtvis för att stimulera det politiska intresset och som en lek... men nåt sköj skall man väl ha?

@ patrik1975:

För att återgå till DNA-testerna. Det hela börjar likna när Hitlers gubbar åkte jorden runt och klämde folk på huvudet. Jag har själv blivit klämd på huvudet för att det skulle utrönas vilka anlag jag bar (generna var inte kända på den tiden).

Övertron på DNA-tester idag är helt otrolig, jag har läst kritiska texter om hur bevisvärdet överdrivs in absurdum. Det går inte att hålla ett register aktuellt heller för den delen.

Några som pratar mycket om DNA och gener är nazisterna. Förra året tittade jag på en bloggspalt där nazister diskuterade arvsanlag och vilken rastyp de tillhörde. De flesta var blonda och blåögda och tyckte givetvis att de var hjältar jämfört med de andra. Dock kunde man sträcka sig till små kamratliga klappar på axeln till något de lite tröstande kallade "kelto-germaner" som kunde ha grönaktiga eller till och med lite bruna ögon och mörkare hår. Det kunde man överse med! (Herregudanedå).

Men det var en liten nasse som gjorde mig lite ledsen för hans egen skull. Han undrade troskyldigt i spalten: "Min syster har bruna ögon men blont hår! Men både jag och mamma och pappa är blonda och blåögda. Har vi kanske valloner i släkten?"

Jag vet att det gänget i stort sett är helt hjärndöda men detta tog ändå priset! Fattade han inte...??? Jag kände nästan lite ömhet för den lille nassen...

Posted on: 2010/8/30 23:11
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#15


See User information
Nazisterna lever och frodas.

http://en.wikipedia.org/wiki/Eugenics

Posted on: 2010/8/30 23:58
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#16


See User information
Intressanta rubrikskillnader.

Nazist får byta advokat

http://sverigesradio.se/sida/artikel. ... gramid=83&artikel=2653335

Knarkdömda får inte byta advokat .

http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.691418


Nog har man även sett att småskalig narkotikabrott och ekonomiska brott straffas hårdare än misshandel våldtäckter dråp mm osv osv.

Verkar vara mycket som pekar på det.

Posted on: 2010/8/31 18:23
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svensk jurist vill ta DNA från ALLA svenska män!!
#17
Skjut grannen med hagelbössan och du hamnar bakom lås o bom i max några år.

Fiffla lite med skatterna, ett par hundra tusen spänn så är du definitivt uppe på 2-års steget i straffskalan!

De som brukar (eller missbrukar) droger attackeras hårt. Det krävs inte speciellt mycket för att få 1 år bakom galler....

Rättssystemet är definitivt inte så bra, eller rättvist, som vi illusionerats att tro.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
53 user(s) are online (53 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 53

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS