vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Så som jag ser det just nu (angående valet)

See User information
Massmedia är nuförtiden och har alltid varit sen jag växte upp, total propaganda.

De rapporterar inte längre nyheter utan försöker istället styra befolkningen på hur de ska se på samhället, hur vi ska tänka.

Har de en åsikt om något så skriver de inte "såhär tycker vi"
Utan de försöker manipulera läsaren/tittaren att tänka som dom.

Jag kan se ett solklart försök att få folket att tänka "ojoj vilket strul, ojoj det här går inte..skandal..omval"

Dessa är orden som precis all massmedia repeterar:
omval
valkaos
val-kaoset
strul
röstfusk
Röstsjabbel
Slarv

Och de fortsätter detta varje dag som om detta vore ett faktum.

Min syn på regeringen i övrigt är att de är idioter allihopa.
Massmedia ännuvärre.
Snart kommer alla i sverige hålla med och tycka .."vi måste ha omval"

Ett tips till alla som har någon form av maktposition inom regeringen eller starkt företag.. visst vore det inte smartare att införa så svenska folket kan rösta ut de politiker som utför dåligt jobb.

Då kan vi öka makten för folket istället för att låta folkvalda politiker totalt köra över folket efter att de kommit till makten.

Inför en form av pricksystem där folket kan markera de politiker som inte utför sitt uppdrag som de lovat, markera politiker som ljuger, politiker som är olagliga etc etc.
Då kommer vi få ett politiskt klimat där politikerna arbetar åt folket och gör allt dom kan för att uppfylla folkets önskningar.

Det kommer göra att alla politiker slutar ljuga varje val.
Det räcker inte längre att lova och aldrig slutföra sina uppdrag genom att bara säga "jaa men detta tar mer än 4år att utföra..det är en lång process"

Sätt ett tidsperspektiv på era löften och sluta ljuga för folket.

Sen jag var 18år så har jag inte sett ett enda löfte gå igenom, det först bara en agenda rakt igenom oavsett vem som sitter vid makten.

Nu är jag över 30år och förstår fortfarande inte hur det kommer sig att massvis av människor blir förvånade när det politiker lovat inte utförs och att de tycker det är konstigt att politikerna gör precis tvärtom.

Jag röstar inte och kommer aldrig göra det eftersom jag ogillar folk som ljuger och bara fortsätter att ljuga och håller masken.

Regeringen/massmedia kommer göra allt för att få all röstning att bli precis som de vill.. så deras agenda kan flyta på lättare.

Nu ska vi rösta..
"Vill du bli örfilad av min vänstra eller högra hand?"
Jag går iväg istället.
Vissa kan tycka att jag inte får ha något att säga till om om jag inte låter mig bli örfilad först.

Helt galet hur allt fungerar.
Jag ogillar all form av misshandel..sluta örfila mig.

Sådär, nu har jag skrivit av mig.

Posted on: 2010/9/24 18:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Så som jag ser det just nu (angående valet)

See User information
Jag skulle ju dock välkomna ett omval med valobservatörer, för det är grova oegentligheter angående detta val. Då tänker jag bland annat på VAKEN.SE rösten som försvann och minst en som inte ens registrerats.
Jag tror dock inte du har rätt, även om du har en hel del tankevärda ord. Tänk på att media redan tystnat om valet. Jag tror de fått stränga instruktioner att låta rådande läge vara. Blir mer kaos på det viset och de kommer säkert att lobba för elektroniskt val nästa gång...

Jag hoppas du åtminstone röstade blankt Al_Kyder, för det är så man visar man är missnöjd över rådande system.

Posted on: 2010/9/24 18:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

wavemaster skrev:

Jag hoppas du åtminstone röstade blankt Al_Kyder, för det är så man visar man är missnöjd över rådande system.

Att delta i ett korrupt och destruktivt system, är att man godkänner den. Jag tror inte det är för inte, folk blivit matade att "soffliggare" enbart är lata... Och att valen alltid är så nära rejs... Hoppas Al_Kyder gjorde som han kände för, för det är ju tillslut hans beslut.

Röstade inte själv, då jag godkänner inte detta falska system... Som blivit destruktivt för dom de skall representera, behöver nog inte påpeka allt...

Men jag gör som jag känner är rätt, precis som att jag fråntog dom ansvaret att föra "min talan". Är rätt övertygad att om fler (Vilket kommer hända, är jag övertygad om) kommer även problematiken med denna farsen även rätta till sig.

Men först måste 100e monkey effekten dra igång... Har redan tagit steget och vet fler som tagit mod till sig redan och öven dom tagit det. Freedom for man kind!! Peace, luv n understanding!

En revolusion, utan en skada, ett skott, en skråma, skulle inträffa.

Posted on: 2010/9/24 19:16

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Det är ju en ganska etablerad överenskommelse att en blankröst visar att man är missnöjd med systemet. Att det är det en blankröst säger. Dvs att man inte bryr sig.
Jag säger inte att soffliggare är lata, men de har kastrerat sig själva - Blivit lurade att inte uttrycka sin röst.

Valdeltagandet i år var högre än för fyra år sedan, vilket jag är nöjd över. De enda som är befogade att inte rösta är kungafamiljen. De får det, men har valt att inte göra det av tradition. De fick nämligen inte förr.

Posted on: 2010/9/24 19:24

See User information
Quote:

wavemaster skrev:
Det är ju en ganska etablerad överenskommelse att en blankröst visar att man är missnöjd med systemet. Att det är det en blankröst säger. Dvs att man inte bryr sig.
....
Jag säger inte att soffliggare är lata, men de har kastrerat sig själva - Blivit lurade att inte uttrycka sin röst.

Dock är det en "itutad" åsikt, som säkert många har.

Om det inte handlade om Politiken, utan om tex ditt jobb? Hur hade du gjort då?

Regeringen är styrelsen för AB Sverige... Inget annat.

Posted on: 2010/9/24 19:30

FRI

Bättring för alla!

See User information
Borde inte skriva någonting, men det är ingen "itutad åsikt", utan mer ett förfarande att visa sitt missnöje. Precis på samma sätt som man ska överklaga till valmyndigheten inom tio dagar efter valet om man vill överklaga.
Att rösta blankt är förfarandet att registrera sitt missnöje. Annars har man gett upp

Posted on: 2010/9/24 19:52

See User information
Quote:

wavemaster skrev:
Att rösta blankt är förfarandet att registrera sitt missnöje. Annars har man gett upp

Vi har klart två olika sätt att se på systemet och hur vi själva väljer att se saken och vad som har betydelse. Vilket klart e ok, vi väljer ju våra egna val. Dock är mitt att inte delta i ett fejkat spel, som är korrupt och fullständigt börjar spinna iväg utan kontroll av dom de skall representera. Fråntar dom det ansvaret för mig och med det får dom lalla runt bäst dom vill med den skiten. Jag bara hoppas att människor ser att det finns en mycket enklare väg och en väldigt mycket fredligare sådant. Vi kan göra om, göra rätt. Och det tycker jag våra barn är värda, för bästa möjliga, inför deras framtid möjligheter.
Är inte direkt sugen att dumpa denna skiten vi skapat i deras knän för att fixa...

Posted on: 2010/9/24 20:20

FRI

Bättring för alla!

See User information
Tolkar du då alltså det högre valdeltagandet i år mot 2006 som att fler är nöjda med systemet, samtidigt som blankrösterna är fler?

Ni får göra som ni vill, men förfarandet är fel. Det är som att sätta sig i baksätet när man ska köra bil... Ni är i bilen men har inte åstakommit någonting alls.

Posted on: 2010/9/24 20:43

See User information
Nix, absolut inte. Tolkar det enbart som ett steg på väg för människor att vakna. Dom ger deltar och ger sig in i ett system dom så länge trott på.

Men vänta bara, när ekonomin går... Faller maktsystemen vi är så vana vid denna gång. Mänskliga religioner, regeringar och pengarsystemet är som en trebent pall... En sådan pall, kan inte stå på bara två ben, hela stolen kommer ramla omkull.

Blir en "intressant" tid fram mot nästa sommar... Så mycket sanningar som kommer sipprande, mer o mer...

Quote:
i får göra som ni vill, men förfarandet är fel. Det är som att sätta sig i baksätet när man ska köra bil... Ni är i bilen men har inte åstakommit någonting alls.

Man kan alltid välja att inte sätta sig i bilskrället.

Posted on: 2010/9/24 20:48

FRI

Bättring för alla!

See User information
Min syn på att rösta blankt är precis som vissa människor gör när de blivit misshandlade av sina partners, de stannar kvar och säger "men han/hon var bara lite konstig idag..det blir bättre..kanske behöver mer kramar bara, kanske var mitt fel"

Att rösta blankt är inget alternativ för mig då jag vill ha ett helt annat system.

Jag påverkar samhället på mitt egna sätt, fungerar mycket bättre och jag känner mig mycket friare.

Regeringen för mig är ett maskineri som fungerar som ett filter.
För att skydda befolkningen från maktgalna idioter som vill ta över hela samhället.

Tyvärr ser det numera ut som att de som jobbar för folket istället lever med någon form av powertrip och skiter i vad folket vill.

Jag vet att det finns många inom regeringen och andra högre positioner i samhället som brinner för att ha hög arbetsmoral och göra rätt för sig. Tyvärr hinner de inte stanna upp och kontrollera vilka som styr spakarna då de litar till 100 procent på de som berättar vad de ska göra. Vilket då resulterar i att de klampar fel och gör saker som inte är av intresse för majoriteten av sveriges befolkning ibland.

Jag har en riktigt bra papperstugg hemma som används med glädje var 4e år. Känner mig riktigt fri när jag står där och nästan lite ritualistiskt släpper ner röstkortet.

Posted on: 2010/9/24 21:16

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper