vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Nu är censuren i full gång i Sverige! Kolla detta:
#1


See User information
Jag läser Fria Tider varje dag. Anledningen är dels att jag är nyfiken helt enkelt, dels att jag uppskattar ämnesvalet men kommentarerna retar mig, därför är jag lite spydig ibland. Men det har blivit en del av min vardag. Bloggar är nog bra, men en tidning bättre.

Men så kom det gräsliga mordet i Länsmansgården där en ung kvinna mördades. Kommentatorerna i Fria Tider ylade som vargar när dom såg att det hela utspelades i Länsmansgården där alla som är initierade vet det nästan bara bor invandrare.

Men denna gång är det nästan löjligt hur pk-media som GP försöker tysta ner sanningen, man vet att förövaren är svart men säger bara att han är gift och 22 år!

Fria Tider har blivit omöjlig att logga in på samtidigt!

Detta är mycket genomskinligt. Det är fullkomligt förödande för förtroendet för svenska media att förtigandet och blockeringen av Fria Tider sker samtidigt!

Man mer eller mindre tvingar faktiskt människor som mig som är fullblodsantirasister att försvara det fria ordet i Fria Tider, detta är långt utanför godtagbara tilltag, nu är det övertydligt hur manipulerade media är. Och de är ju så få att man kan räkna dem på ena handens fingrar idag, någon lokalradioredaktion, Program 4, GP och GT och Västnytt. Mer är det inte som är hela media för hela göteborgstrakten!!!

Posted on: 2010/9/29 21:41
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu är censuren i full gång i Sverige! Kolla detta:
#2


See User information
Rån på 20 miljoner (poliser inblandade) bara något en fågel kvittrade en gång i tiden.

Allt gick så fort jag hängde inte med var hur när vem vilka osv.
Vet bara att det var poliser.

Skottlossning mot vit bil eller från vit bil med automatvapen (poliser inblandade ) Bara en kvittring från en hamster en gång i tiden.

Allt gick så fort jag hängde inte med var hur när vem vilka osv.
Vet bara att det var poliser.

Önskar jag kunde skriva respekt till MR ????? som kan så extremt mycket om hur det ligger till i landet men det kan jag inte ; ( för det skulle inte vara så bra för Mr.

Åklagaren pressar pressar men inga bromspår.

Laxermedel rekommenderas.

Posted on: 2010/9/29 21:56
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu är censuren i full gång i Sverige! Kolla detta:
#3


See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Jag läser Fria Tider varje dag. Anledningen är dels att jag är nyfiken helt enkelt, dels att jag uppskattar ämnesvalet men kommentarerna retar mig, därför är jag lite spydig ibland. Men det har blivit en del av min vardag. Bloggar är nog bra, men en tidning bättre.

Men så kom det gräsliga mordet i Länsmansgården där en ung kvinna mördades. Kommentatorerna i Fria Tider ylade som vargar när dom såg att det hela utspelades i Länsmansgården där alla som är initierade vet det nästan bara bor invandrare.

Men denna gång är det nästan löjligt hur pk-media som GP försöker tysta ner sanningen, man vet att förövaren är svart men säger bara att han är gift och 22 år!

Fria Tider har blivit omöjlig att logga in på samtidigt!

Detta är mycket genomskinligt. Det är fullkomligt förödande för förtroendet för svenska media att förtigandet och blockeringen av Fria Tider sker samtidigt!

Man mer eller mindre tvingar faktiskt människor som mig som är fullblodsantirasister att försvara det fria ordet i Fria Tider, detta är långt utanför godtagbara tilltag, nu är det övertydligt hur manipulerade media är. Och de är ju så få att man kan räkna dem på ena handens fingrar idag, någon lokalradioredaktion, Program 4, GP och GT och Västnytt. Mer är det inte som är hela media för hela göteborgstrakten!!!


Ja det första som stack ut från mediarapporteringen var just att polisen var "förtegen", det sas så frapperande, så jag tänkte direkt, nu är det marxistenpartistaten som censurerar för att dölja sanningen.


Posted on: 2010/9/29 22:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu är censuren i full gång i Sverige! Kolla detta:
#4


See User information
Spelregler för press, radio och TV

"10. Framhäv inte berörda personers etniska ursprung, kön, nationalitet, yrke, politisk tillhörighet, religiös åskådning eller sexuell läggning om det saknar betydelse i sammanhanget och är missaktande."

http://www.sjf.se/portal/page?_pageid=53,38437&_dad=portal&_schema=PORTAL


Ytterst sällan är det befogat att ange etniskt ursprung på en mordmisstänkt.
Jag misstänker att problemen med att logga in på Fria Tider snarare hade att göra med besökar-trycket eller liknande.

Att polisen inledningsvis är förtegen är inget ovanligt.

Posted on: 2010/10/1 3:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Nu är censuren i full gång i Sverige! Kolla detta:
#5


See User information
Jag håller förvisso med om grundtanken i detta men det kombineras med en total brist på statistik i alla frågor som rör invandringen. Paragrafen är konstruerad för en helt annan situation än den vi har idag!

Dessutom driver man det så långt att man ofta exemplifierar med namn som "Kalle" eller "Agneta" när man beskriver vilka roller individer har spelat i ett skeende och då är det alltid svenska namn.

Jag glömmer aldrig hur det var för några år sedan när det stod nåt om våldtäkt praktiskt taget varannan dag på löpsedlarna, alltid med dessa svenska namn på. Många kvinnorörelserepresentanter yttrade sig och sade sånt som "Män är djur" och liknande och eftersom man trodde att det var svenskar skulle såna som du och jag skämmas... och nu hör man att det i så gott som 60% av fallen gällde ganska välavgränsade grupper av invandrare.

Sammantaget ger detta en helt skev bild. Och nu skall jag förstås acceptera en skev bild? Det är svårt men jag får väl försöka.

Visst kan man tycka att Fria Tider överfokuserar på invandrare och att dom därför ger en motsatt skev bild. Varje brand, varje våldtäkt, varje blåtira någon får associeras här omedelbart med invandringen. Men i det fallet anser jag att det beror på mörkläggningen i resten av media!

Olikheterna frammanar alltså varandra, inget okänt fenomen precis!

Min egen åsikt är kristallklar och stenhård: Buset skall sättas på plats snabbt och resolut utan hänsyn till etnicitet. Det är brottet som man skall straffas för, inte vem man är född som. Men den som reklamerar med sin etnicitet eller trosuppfattning om det så är en ryggväst med märke eller huckle får finna sig i att bli hopbuntad och hopslagen med de andra i samma grupp i folks medvetande, det är så vår mänskliga hjärna fungerar och att kräva att vi skall fungera annorlunda är domt att misslyckas!

Om exempelvis 99% av alla rån av äldre eller handikappade begås av en lätt identifierbar grupp anser jag att regeln att det har betydelse måste gälla!

Lagar är till för att följas, inte för att användas i skumma syften...

Posted on: 2010/10/1 7:30
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS